מכרתי מוצר - לאחר המכירה הקונה טוען שהמוצר תקול - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכרתי מוצר - לאחר המכירה הקונה טוען שהמוצר תקול


yair1

Recommended Posts

שלום לחברי הפורום,

קרה לי מקרה קצת מצער ורציתי להתייעץ כאן עם אנשים שמבינים.

פרסמתי למכירה מוצר משומש, שהיה אצלי במשך כשנתיים ולא עשה בעיות.

יצר איתי קשר קונה וקבענו להפגש. לפני שנפגשנו הוא ביקש ממני לבדוק שהמוצר תקין.

בדקתי ואכן הכל היה בסדר (לא שהייתי צריך לבדוק, עשיתי את זה כי הוא ביקש).

הוא סמך עלי ולכן כשנפגשנו הוא לקח את המוצר בלי לבדוק והביא לי את הכסף.

אחרי שבוע הוא פתאום מתקשר אלי וטוען שהמוצר לא תקין.

היו בינינו חילופי דברים, הוא טען שאני רמאי וכו' ודרש את הכסף חזרה.

אני מצידי אמרתי לו שמכרתי לו מוצר תקין, אני לא יודע מה הוא עשה בשבוע הזה, מבחינתי המוצר התקלקל אצלו ואני לא חנות שנותנת אחריות.

זו לא פעם ראשונה שאני מוכר מוצר משומש, אבל זו כן פעם ראשונה שבה קורה לי כזה דבר, ואני לא ממש בטוח איך לנהוג.

הייתי שמח לשמוע דעה ממישהו שעבר מצב דומה או שיודע אם יש איזשהו חוק לגבי זה.

בתודה מראש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מה הבדיקה שבצעת?

סוג המוצר אינו רלוונטי, מפני שחובת הבדיקה היא על הקונה.

משפטית אתה אולי צודק. דבר כמו יכול להיפגם מנפילה, בניגוד לדברים אחרים שאם הם תקולים כנראה שנמכרו תקולים, בין אם בתום לב או לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדברים מסוג הזה קיים בית משפט לתביעות קטנות, כמה שזה נשמע טפשי אפשר לתבוע גם על כזה דבר.

בסופו של יום, במידה ופותח השרשור הציע לקונה לבדוק את המוצר, אך הקונה לא היה מעוניין בכך זה כבר בעיה שלו.

נ.ב

לקנות דיסק קשיח יד שניה זה הימור לא נורמאלי בפני עצמו :)

והדבר האחרון שצריך לקנות מיד שניה אם בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ל-b.d.b.:

הכונן היה בשימוש ולא עשה בעיות. לפני שפרסמתי הרצתי עליו בדיקה עם תוכנה של היצרן - WD - והוא כמובן יצא תקין.

לפני המכירה לקונה חיברתי אותו למחשב כדי לוודא שהוא מזהה אותו ואת הנפח שלו ואין איזושהי בעיה.

אמרתי לקונה בשיחה שאם הוא היה יוצר איתי קשר ביום הקניה או למחרת הייתי מחזיר לו את הכסף, ואז "נפלט" לו שבאותו יום הוא חיבר אותו לאיזשהו מחשב (הוא טוען שהוא לא היה בבית) כדי להעביר קובץ או שניים לבדיקה והצליח, אבל היום הוא חיבר שוב והוא לא תקין בכלל.

ל- v3rtigo:

הוא לא ביקש ממני לבדוק, הוא סמך עלי ואני בטפשותי לא חשבתי שתהיה איזושהי בעיה.

עכשיו הוא דורש שאני "אסמוך עליו" ואקח בחזרה כונן פגום...

מה לומר לו? שיתבע אותי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין מה לעשות, הוא לא רצה לבדוק ונתת לו את האפשרות הזאת.

אז הבעיה בגדול שלו, ואין לו הוכחה שמכרת לו את המוצר פגום במיוחד שהצעת לבדוק.

אולי נשארה לך תמונה של הבדיקה?

סתם למקרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי את התמונה.

זו בדיקה שנותנת תוצאה של "עבר" או "לא עבר", לא ראיתי שם אפשרות לפירוט של סקטורים פגומים וכדומה.

הכונן כמובן עבר את הבדיקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא חוצפן.

הוא אמר לי בטלפון שחבל שהוא יצטרך לבוא אלי ו"להתעמת" איתי. בקיצור היא דיבר איתי בטלפון 20 דקות בערך ובסוף אמרתי לו (שוב טיפשות מצידי) שאם הכונן יעבוד על המחשב שלי בצורה תקינה כמו לפני המכירה אז אני אחזיר לו את הכסף, ובמידה ולא אז בעיה שלו.

הוא כמובן אמר שבמידה ולא "אז נראה".

אני חושב שפשוט אומר לו שאם הוא רוצה הוא מוזמן לתבוע אותי ולנתק לו את הטלפון בפנים.

דיברתי איתו גם ככה יותר מידי בנימוס בשיחה בינינו, כי באמת לא היה לי נעים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...