מחפש נורה מתאימה (LED, פלואורסצנטית, להט..?) לחדר מחשב ומטבח שתהיה הכי חזקה. - עמוד 6 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש נורה מתאימה (LED, פלואורסצנטית, להט..?) לחדר מחשב ומטבח שתהיה הכי חזקה.


matan007

Recommended Posts

תישרף.. :eek2: חחח תתעדכן עוד 3 שנים לפחות...היא לא תישרף לפני זה! בזמן הזה כל מי שיש לו פלורוסנט יחליף כבר איזה 3 דימרים.

מי שמתעניין על נורות שבאמת נותנות אור אני ממליץ לו, והוא יכול לשאול פה שאלות ואני יענה לו מניסיון. אגב לבנתיים הריח כבר הגיע לרמות שאני ממש צריך להתאמץ להריח אותו...מה שמשאיר אותי מבסוט מהקנייה בהנחה שאני לא אקבל איזו הרעלת "אוזון" בעתיד :beerchug:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

שמע אתה מדבר שטויות אבל מה שתגיד.

כמאט כל נורה שתקנה בארץ היא תוצרת סין (בררתי את זה לעומק לפני שקניתי) וכל הבית שלי מלא בכאלו ומוזר שכולם כבר מעל שנה וחצי ולא מראות שום סימן להתקלקל!

מוכן להתערב איתך שהנורה הזו שקניתי תחזיק יותר משנה ואפילו יותר משנתיים ואני מדליק אותה תמיד במטבח והרבה בחדר. מה זה CFL אין בה שום תחכום חוץ מקצת אלקטרוניקה פשוטה..מעניין איך הנורות CFL שבמסך LCD בגודל 15 אינץ שיש לי לפני 10 שנים עוד עובדת כמו סוס..או בכל טלוויזית LCD מעל שנה.

מעניין כמה דימרים צריך להחליף לפלורוסנט במהלך חייו ולעומתו נורת CFL מחזיקה איזה 10K שעות ויותר ולא דורשת כלום.

CFLים ישנים באיכות גבוהה של אוסרם מגרמניה ופיליפס מהולנד, מחזיקים מעמד זמן רב, מאחר והמשנק שלהם מיוצר באיכות גבוהה מאוד ובנוי כך שיתחמם פחות.

CFLים של היום, במיוחד אם שמים אותם בגופים סגורים או אטומים, או בתנוחות כך שהחום של הנורה נכנס לפלסטיק בו המשנק נמצא, לא יחזיקו מעמד יותר מכמה חודשים.

נתקלתי בתופעה הזו במנורות של הכניסות של הבניין ברחוב בית לחם 11,13 ו-15 בחיפה, שם כל חודש או משהו כזה מוחלפת נורת CFL בחדשה. כנ"ל לגבי הסניף של קופימדיה ליד מרכז זיו בחיפה. יש להם כמה גופים חדשים עם CFLים יונדאי שהמשנק הפנימי שלהם מסיים את חייו כל כמה חודשים.

הנורה שנמצאת בתוך המסך שלך, איננה (CFL (Compact Fluorescent Lamp, אלא (CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamp Lamp. נורה זו מחזיקה מעמד זמן רב יותר, גם מנורה פלואורסצנטית רגילה מאחר ואורך חייה לא מושפע מתדירות ההדלקות וגם הממיר שלה עדיין מיוצר באיכות גבוהה וכאמור נפרד מהנורה ולא חלק ממנה, ואז הוא מתחמם פחות, ומקורר ע"י פתחי האיורור של המסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תישרף.. :eek2: חחח תתעדכן עוד 3 שנים לפחות...היא לא תישרף לפני זה! בזמן הזה כל מי שיש לו פלורוסנט יחליף כבר איזה 3 דימרים.

מי שמתעניין על נורות שבאמת נותנות אור אני ממליץ לו, והוא יכול לשאול פה שאלות ואני יענה לו מניסיון. אגב לבנתיים הריח כבר הגיע לרמות שאני ממש צריך להתאמץ להריח אותו...מה שמשאיר אותי מבסוט מהקנייה בהנחה שאני לא אקבל איזו הרעלת "אוזון" בעתיד :beerchug:

ואתה רוצה לאמר שאת ה CFL אתה כן מפעיל על דימר ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב הסגה נמשכת...

כמו שחלק פה אמרו וצדקו לצערי...נורה אחת שבקה חיים בקול פיצוץ וריח של אלקטרוניקה שרופה. שאר השלוש עובדות כראוי לבנתיים :nixweiss:קיצר יצרתי קשר עם המוכר והוא שולח לי מנורה חלופית במקום...ככה שאני לא מתבאס מהעניין, דווקא עכשיו התעסקות נחמדה באלקטרוניקה. אז אחרי שנעבור כמה תגובות של אמרנו לך :nono: ...וואלה כולם צודקים וחכמים..אבל הנה צילום של המעגל שלה ועכשיו אני צריך עזרה ממי שמבין אלקטרוניקה...אפשר לראות שטרנזיסטור אחד נשרף כליל ונגד שצמוד אליו כנראה היה קורבן חף מפשע בפיצוץ של הטרנזיסטור. כמו כן שמתי לב שיש קבל סדוק בצד. אז אני שואל..כדאי לי לרכוש ולהחליף את שלושת הרכיבים האלו או עוד כמה שאולי שאתם שמים לב אליהם..או שכדאי לי לבנות את המעגל מאפס? זכרו שמדובר בנורת CFL של 150W ככה שהמעגל יכול לצאת לי יקר למדי...

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם ניתן לתקן - תלוי ממה הרכיבים נשרפו, ומתי

בשלבים קודמים של הדיון אמרת דימר - אם הפעלת את ה CFL הזה אל דימר (גם אם הדימר היה תמיד אל מקסימום), זה הסיבה לשריפה של ה CFL

עכשו אם ה CFL לא היה אל דימר, כמה דברים אחרים שניתן לבדוק :

קבל הצתה פרוץ - זה אמור להיות אחד מהקבלים הירוקים / אדומים השטוחים, והוא מחובר במעגל ישירות ל 2 מהחוטים שהולכים מהקצוות של הפלורסצנט. תזהה איזה מהקבלים הוא לפי איך שהוא מחובר. אם הוא פרוץ, כנראה שהכול התחיל ממנו. הקבל הזה מכבל מכה של מתח גבוה יותר ממה שהוא בנוי להחזיק, בכל פעם שמדליקים את הנורה (הנזק לקבל הוא מצתבר ואקראי, והיצרן מניח שהסיכוי שהוא לא יצבור יותר מידי נזק עד שהנורה תישרף בכל מקרה - אבל לפעמים הוא טועה)

פריצה - יש סימנים של שרוף מתחת למעגל בצד של ההלחמות ? או של קשת בין רכיבים ? אם דבר כזה קורה (אוליי בגלל שהרכיבים קרובים מידי אחד לשני), יכול לקרות בערך כל דבר אחריי זה

פלורסצנט שבור - תיקח את ה "שוקר" של מצית, ותנסה לתת אם החוט שלו זרם לפלורסצנט (על הזכוכית של הספירלה) בחדר חשוך. הוא אמור לעשות של אור (אתה יכול לבדוק אל אחד מה CFLים הטובים איך זה אמור להיות). אם הוא לא עושה זה אומר שהוא שבור וברח לו הגז (כנראה בגלל פגם ייצור או מכה בהובלה שיצרה סדק ראשוני קטן, והוא הגיע לצד השני של הזכוכית אחריי כמה ימים של שימוש). והמעגל נשרף כי הוא התאמץ להדליק פלורסצנט ללא גז

בכל מקרה, כנראה שתצתרך להחליף במינימום את הקבל הפרוץ, הנגד, 2 הטרנזיסטורים, וכל הדיודות בחלק הזה של המעגל (כלומר כל הדיודות חוץ מ 4 במיישר מתח בכניסה). יתכן מאוד שתצתרך להחליף גם את ה 4 במיישר וחלק מהקבלים

אכן נגדים לא נשרפים בעצמם אלא הם כמעט תמיד תוצאה של פריצה של רכיב אחר

מתיי בדיוק הנורה התפוצצה ? מיד אם הדלקת המפסק ? שניה אחריי הדלקת המפסק (היא נדלקה כלל ? או לא ?) בזמן עבודה ? האור שלה השתנה רגע לפניי הפיצוץ ?

במעגל שצילמת הפיוז נראה שלם. הוא היה אמור להישרף במקרה של קצר רציני. הוא מחובר בכלל בטור לנורה או שהוא סתם נמצא שם והחוט עוקף אותו ?

האם הנגד האפור לייד D6 (בין 2 הדיודות) נמצא בטור ליתר המעגל ? אם לא אז המעגל לא מכיל נגד שמגביל את הזרם טעינה של הקבל האלקטרוליטי וזה יכול להיות בעיה נוספת (שלא קשורה למה שנשרף)

תצלם את המעגל מכמה צדדים + מלמטה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:yelclap: נתתה לי הרבה להגיב עליו..אז ככה בסדר TOP DOWN:

1)הנורה השמיעה קול פיצוץ בזמן שעבדה, ז"א אחרי כמה שעות של עבודה רצופה ולא בזמן הדלקה. כל זאת אחרי כמה ימי שימוש. קול הפיצוץ היה כמו של טרזיסטור שקיבל מנת זרם חזקה מידי ונפרץ..אני יודע מניסיון עבר וגם רואים בתמונה שהוא ממש התפרק לשניים.

2)אני לא עובד עם דימר כמובן.

3)כדי לצלם את המעגל מלמטה אני צריך לפרק אותו משפורפרת הגז ואני מפחד לפרוץ אותו (ניסיתי וזה לא פשוט.) חוץ מיזה אצלם מעוד זוויות בהמשך.

4)כמו שציינת, באמת יש קבל פרוץ ליד מתחי ההזנה..אני לא מצליח להבין את הנתונים שלו. למה צריך להחליף?

5)כפי שרואים בתמונות, טרזניסטור אחד שרוף לגמרי והשני לא ניזוק כלל. מצאתי דגם טרנזיסטור כזה ואני יחליף אותו.

6)כל הדיודות נראות בסדר גמור..רק שפתאום גם הפלוק שלי לא עובד. אני אתקן אותו (כנראה ופיוז) וייבדוק אם הן נפרצו.

7)הנגד שרוף ברמה שאני לא מצליח לזהות את הצבאים שלו. אני מקווה שאני יתקן את הפלוק, אני אצליח למדוד לו התנגדות, אם לא עזור לי לבחור נגד מתאים.

8)הפיוז גם נראה שלם..ייבדוק גם אם הפלוק מחר.

9)אין לי כרגע איך לבדוק את הנגד האפור לייד D6.

10)הנורה מלאה גז.

אז אני חושב שנשארנו רק עם קבל הצתה פרוץ, טרנזיסטור שרוף ונגד שרוף. מחר אני אבדוק מה אם שאר הרכיבים שהזכרתה. כנראה שאני יתקן את המעגל ולא ייבנה מאפס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פיצוץ בזמן עבודה פחות סביר שיהיה בגלל קבל הצתה (רוב הבעיות איתו הם בהדלקה של הנורה) אבל עדיין אפשרי

החיבור של המנורה למעגל הוא אל ידיי wire wrap. אתה יכול לפתוח את זה אל ידיי פתיחת הקשרים ב 4 הפינים אם פלייר דק. אל תלחץ את הפינים עצמם כדיי לא לשבור את ההלחמות שלהם

בהרבה מקרים לא בכל הרכיבים שנפרצו יש נזק ויזואלי :

במיוחד הטרנזיסטורים הגדולים, אם אחד הולך לעיתים קרובות ביותר גם השני הולך גם אם הוא נראה שלם מבחוץ - אתה יכול למדוד ותו אם הפלוק, טרנזיסטור שרוף בדרך כלל נראה מקוצר או אם התנגדות לא גבוהה בין כל ה 3 רגליים בכל הכיוונים - אם הוא לא נשרף כבר בצורה שהוא פתוח במקום זאת. אבל גם אם הפלוק מראה נתונים שנראים כמו טרנזיסטור תקין הוא לא בהכרח באמת תקין

כנל דיודות - הן יכולות להיות פרוצות

כנל קבלים - הם יכולים להתחיל להישרף מבפנים (מבחינה חשמלית זה "עובד" כמו נגד במקביל לקבל, כשיתר הקבל עדיין מתפקד ויכול עדיין לעבוד תקין, ה "נגד" מתחמם ונשרף ונמס, וההתנגדות שלו יורדת ככל שהתהליך מתקדם ועוד חומר מתכתי נמס מהלוחות של הקבל ומתחבר ל "נגד") - עד שלב מסויים לא רואים את זה מבחוץ, בסוף מה שקורה זה או קצר (כשנמס כל כך הרבה חומר מתכתי שיש מתכת שלמה בין 2 הצדדים) ואוליי התפוצצות בגללו, או שהנגד מגיע לטמפ' שהקבל נשרף לגמרי או עולה באש

ניתן אוליי לדעת מה הצבעים לפי התפקיד שלו אם למשל הוא בטור לכל יתר המעגל אז הוא לא יהיה יותר מ 10-20 ohm. אם למשל הוא נמצא בחלק סימטרי של המעגל, סביר להניח שהוא יהיה זהה לנגד "המקביל". וכדומה

כמו כן אם הנגד שרוף אז ההתנגדות שלו לא נכונה (אחרת אם ההתנגדות נכונה אז לא צריך להחליף אותו בכל מקרה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקבל האלקטרוליטי של המשנק, שהוא ככל הנראה אחראי על התדר הגבוה של הנורה (תקלה בו תגרום לנורה לרצד 100 פעמים בשנייה), זה החלק היחיד שבאמת יכול להתפוצץ, מאחר והוא הרכיב היחיד במשנק שמכיל בתוכו חומר (אלקטרוליט) דליק. שאר הקבלים במשנק אינם אלקטרוליטיים כך שאין סיבה שגם הם יכילו חומר דליק בתוכם ויתפוצצו. כנ"ל לגבי שאר הרכיבים במשנק של הנורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מצב שבו נוצרת התפשטות של גזים בלחץ = פיצוץ

טרנזיסטור עשוי מפלסטיק קשיח. אם המוליך למחצה בתוכו מתלהט, הוא ממיס ומאדה חלק מהפלסטיק ויוצר בועה של אדי פלסטיק בלחץ גבוה. המוליך למחצה ממשיך להמיס את הפלסטיק כלומר הקירות של הבועה נעשים דקים יותר והלחץ בבועה גבוה יותר (בגלל הכמות הגדולה יותר של גזים בתוכו) = מה שכמובן יסתיים בפיצוץ

רכיבים אחרים יכולים לפלוט ניצוץ גדול. אם הוטא מספיק גדול הוא גורם להתפשטאות של אוויר במקום סגור. במנורת ליבון שאין לה פיוזים זה יכול להספיק כדיי להעיף את הבלון זכוכית כולו מההברגה כשהנורה נשרפת. ב CFL (ובמיוחד אחד שהוא קטן ואטום ללא פתחי אוורור, כמו 11W הברגה קטנה למיניהם, לא כמו זה) הלחץ של האוויר יכול להספיק כדיי לפתוח את הבסיס של הפלסטיק איפה שהמעגל נמצא (להפריד את החלקים אחד מהשני). אם הלחץ יכול להגיע לרמה שהוא מפרק את הגוף של הנורה, הוא יכול לעשות גם צליל מתאים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה כמה נורת T5 24W נותנת אור במונחים של נורה רגילה?

וכמה צריך בשביל להאיר חדר של 9-10 מטר מרובע?

(לא אוהב אור פלורסנט, הוא כל כך פחות נעים מאור של נורת להט)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צבע 865 (לבן) 1600Lm = קצת יותר מליבון 100W (שנותן 1340Lm) משהוא כמו 110-120W ליבון

צבעים 830 (צהוב כמו הלוגן) ו 840 (באמצע בין צהוב ולבן) 1750Lm = משהוא כמו 120-130W ליבון

לקחתי את הנתונים מהאתר של אוסרם אבל הם דומים בנורות של כל החברות. מה שכן, חשוב מאוד _שתתרחק_ מחברות גנריות, גם בנורות וגם בגופי תאורה, כי הם נדפקים מהר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כבר מדברים על T5, מומלץ לקחת גוף תאורה סגור, שכן בגוף סגור עוצמת האור תהייה גבוהה יותר מהנתונים ש-11010010110 נתן, אשר נכונים לטמפרטורת חדר של 25 מעלות (T5 מגיע לביצועים מקסימליים בטמפרטורת חדר של 35 מעלות).

בנוסף, T5 בגוף פתוח ייתן פחות אור מאשר T8 משופר בהספק מקביל.

יש שלושה קטגוריות של T5:

ה-T5 הקצר הישן (4-13W).

T5 HO: בהירות גבוהה על חשבון היעילות (24W, 49W, 54W, 80W). לא יעיל יותר מ-T8 משופר וברוב המקרים אף מפיק פחות אור מהספק מקביל.

T5 HE: יעילות גבוהה (14W, 21W, 28W, 35W). יעיל יותר מ-T8 משופר רק בגוף תאורה סגור. אחרת יעילותו זהה לזו של -T8 משופר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...