מחפש נורה מתאימה (LED, פלואורסצנטית, להט..?) לחדר מחשב ומטבח שתהיה הכי חזקה. - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש נורה מתאימה (LED, פלואורסצנטית, להט..?) לחדר מחשב ומטבח שתהיה הכי חזקה.


matan007

Recommended Posts

נשרפה לי המנורה בחדר והנורה במטבח בבית. אני מחפש נורה בעלת אור לבן אבל שתהיה כמה שיותר חזקה! לא חשוב לי צריכת W אלא כמה שיותר עוצמת אור.אני לומד בחדר ועד עכשיו התענתי עם אור חלש. ראיתי שיש היום נורות פלואורסצנטית ונורות LED בעיקר, לא ברור לי מי מהשניים יותר חזקה שכן רמות הצריכה שלהן לא ניתנות להשוואה ואני לא יודע איך להשוות.

העניין הוא שאני מתכנן להזמין כמות מ DX או מ- focalprice. עזרו לי לבחור נורה טובה שכמובן מתאימה לרשת 220V עם הברגה כדורית.

http://www.dealextreme.com/c/e27-light-bulbs-936?page=1&pagesize=52&pagesort=relevance

http://www.focalprice.com/categorylist/009003007?orderby=hot

חפשו באתרים באופן חופשי ולא רק איפה שלינקקתי.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 87
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הקפצה:

מישהוא יודע איך נקראות סוג הנורות האלו באנגלית:

http://www.shekaveteka.co.il/89122/%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%97%D7%A1%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA-60W

רשום שם "נורה חסכונית", זו הנורה שהייתה לי בעבר והיא טובה (היה לי 32W) אבל המחיר בארץ יקר ואני לא יודע מה לחפש באתרים בחול...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקפצה:

מישהוא יודע איך נקראות סוג הנורות האלו באנגלית:

http://www.shekaveteka.co.il/89122/%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%97%D7%A1%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%AA-60W

רשום שם "נורה חסכונית", זו הנורה שהייתה לי בעבר והיא טובה (היה לי 32W) אבל המחיר בארץ יקר ואני לא יודע מה לחפש באתרים בחול...

נורות EL

(PL אלו הרגילות כלומר לא הברגה, וEL אלו עם ההברגה הרגילה.)

משרד האנרגיה בימים אלה מסבסד את הנורות האלה

ככה שלא נראה לי ששוה לך להביא מחול.

היום בארץ שישיה עולה 20 שקל

שלישיה ב20 - של NISCO

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משרד האנרגיה בימים אלה מסבסד את הנורות האלה

ככה שלא נראה לי ששוה לך להביא מחול.

היום בארץ שישיה עולה 20 שקל

צודק אבל הנורות המסובסדות הן ממש חלשות, הייתה לי כזו לפני שנישרפה, עכשיו אני מחפש נורה עם אור חזק שאני לומד לא יהרסו לי העניים. על החזקות אין סבסוד.

נורות EL

(PL אלו הרגילות כלומר לא הברגה, וEL אלו עם ההברגה הרגילה.)

שלישיה ב20 - של NISCO

תודה. חפשתי ב- ואני מקבל נורות LED, סוג נורות אלו טובות? אם נגיד אני משווה נורת EL כזו לנורה חסכונית של 120W, כמה וואט הליד צריך להיות?

אתם יכולים להמליץ לי על נורה חזקה והאמת שלא מעניין אותי מאיזה סוג וכמה צריכה...מכל אתר שאתם רוצים ובמחיר סביר. לשם השוואה מנורה חסכונית של 120W עולה בארץ 190 ש"ח, אני קונה כמה ואני רוצה שוות ערך לחסכוית כזו אבל במחיר סביר יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקפצה:

אני חושב שאני הולך להזמין את זה:

http://www.ebay.com/itm/PHOTO-85W-5500K-spiral-light-bulb-screw-ES-E27-220V-240-Fluorescent-Daylight-4-/280745669062?pt=UK_Photography_StudioEquipment_RL&hash=item415dbef1c6#ht_6454wt_1163

זו חבילה של 4 נורות חסכוניות של 85W כל אחת...לפי בירורים שעשיתי בתחום, נראה לי זה חזק מאוד רק שזה סיני וזה מפחיד אותי...מה אתם חושבים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

150W זה הגזמה נוראית...זה מנורות לאולמות/גינות גדולות :P

חחח :lol: צודק אבל אני בנאדם קיצוני...לפני שעתיים לא היה לי מושג בעניין הזה, לאט לאט הבנתי איך הולכים הוואטים פה והתמקדתי על נורה של 85W (חשבתי זה הכי גבוה) ואז ראיתי שיש גם 100 ו-120 ועוד ועוד עד 150W בארץ אין דברים כאלו..אבל כבר לא יכולתי לחזור שוב לאחור ולקנות רק 85W :jump:

מצד שני אני פתאום מתחיל לראות בתגובות שם שאנשים אומרים שזה לא מתקרב ל-150W אלא יותר בכיוון של 65W..נגיד וזה נכון אוכל לבוא בתענות לספק שם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מודע לכך שמדובר בנורות מאוד גדולות שמיועדות לשימוש בסטודיו לצילום?

מעבר לזה שהנורה באורך של 23 ס"מ וגדולה מדי לכמעט כל בתי הנורה (מה שאומר שתאלץ לתלות אותה חשופה), היא תהיה מאוד מסנוורת, תפיץ יותר מדי חום ותבזבז יותר מדי חשמל. אני גם לא יודע מה כמות הקרינה האולטרא-סגולה שהנורה הסינית המשונה הזאת מפיצה.

אני משתמש כבר 8 שנים בנורות CFL, אני מעדיף להצמד למותגים - , אוסראם ולפעמים לחלק מהסדרות של יונדאי (קצת פחות טובות אבל יחס עלות/תועלת דומה למותגים היוקרתיים). נורות CFL איכותיות מפיצות אור אחיד ובהיר על פני חדרים בינוניים ואף גדולים כבר בהספקים צנועים יחסית. במטבח ובחדר השינה יש לי נורות 23W ובסלון יש לי בית נורה עם שתי נורות כנ"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

האמת שחפשתי נורה כמה שיותר חזקה ובמקרה נתקלתי בזאת, אור חזק זה מבורך אבל לא חושב שזה הולך להיות עד כדי כך עוצמתי! גם אני כרגע עובד עם נורה של 25W שאין מה להגיד שהיא חזקה, אבל זה פשוט לא מספיק לי (שאני לומד) וגם במטח שם האור ללא ממש חזק על כל האזור (ובמטח הנורה היא של 48W). לגבי הגודל זה בסדר כי גם ככה אין לי בית נורה אלא הנורה היא חשופה לאוויר. מה שאמרתה על חום הולך ממש להפריע לי? זה דווקא עלול להוות בעייה עבורי..

שאלה: נורה שוות ערך של כמה תעלה לי? ושאתה אומר נורה סינית משונה..יש איזה תקן לקרינה אולטרה סגולה? מפחיד אותי מה שאמרתה, זה עלול לגרום לבעיות עור/שיזוף או שקצת הרחקתי לכת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למטבח :

פלורסצנט הכי רגיל של 36W T8 (אורך 1.2 מטר = 200W ליבון), 58W T8 (אורך 1.5 מטר = 300W ליבון), או 2x36W T8

תבחר גוף תאורה שעובד אל צ'וק מגנטי רגיל וסטרטרים, הוא מחזיק מעמד הרבה יותר שנים מגוף אלקטרוני

רוב הסיכויים ש 58W T8 יהיה הכי מתאים מבחינת כמות אור, והוא אחד מהפלורסצנטים הכי יעילים שיש אבל פחות נפוץ מ 36W

מנורות - הפלורסצנט 36W T8 הרגיל שיש בחנויות הוא 765, כלומר אור לבן ואיכות צבע בינונית. בחנויות מקצועיות אתה יכול למצוא פלורסצנט 865, שנותן אור לבן אם הבחנת צבעים טובה יותר משמעותית ובהיר יותר מפלורסצנט רגיל. הוא אמור לעלות משהוא כמו 20 שקל. הפלורסצנט הכי נפוץ מהסוג הזה הוא LUMILUX של אוסרם

אתה יכול לבחור פלורסצנטים בכל מיני צבעים, הכלל הוא כזה : יש מספר של הצבע כמו 765

ה 7 הוא איכות צבע, כש 7 זה בינוני ו 8 זה גבוה

ה 65 הוא טמפ' הצבע בקלווין. 6500K - לבן, 2700K - צהוב כמו מנורת ליבון, 3000-3500K - צהוב כמו הלוגן, 4000K - באמצע בין צהוב ולבן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתה פעם מטבח בייתי עם פלורוסנט באורך 1.2 מטר? זה נראה גרוע!

דווקא אני חושב שקניתי במחיר טוב, 75 ש"ח לנורה חסכונית של 150W זה דבר שלא תמצא בארץ. השאלה היא איך הסינים האלה מודדים את הוואטים שלהם ;D גם אם יהיה רק 80W אני מבסוט.

מה שכן, משיהוא פה הפחיד אותי עם תופעה של קרינת UV שפולטת הנורה החסכונית...אבל הוא לא רוצה להרחיב בנושא כנראה. אתה יודע משהוא על זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מספיק סוגים של גופים מעוצבים לפלורסצנטים אם זה מה שאתה מחפש

יש פתרונות גם קומפקטיים יותר ועדיין עמידים בהרבה מ CFL. למשל - ריבוע של 4 פלורסצנטים 18W T8, גוף PLL 36W, וכדומה

"נורה חסכונית" היא _תחליף זמני_ לנורות ליבון - לשימוש בגוף תאורה קיים שמיועד לליבון. היא נבנתה בדיוק בשביל זה, תוך התפשרות על יעילות, אורך חיים, עמידות תרמית ואמינות, הכול רק בשביל לדחוס פלורסצנט _קומפלט אם צ'וק אלקטרוני_ בנורה קומפקטית אם הברגה. תוצאות ? נורה בצורת ספירלה שחלק מהאור שהיא מייצרת הולך לאיבוד כבר בתוך הנורה, צ'וק פרימיטיבי שמקצר את אורך החיים של הנורה (יותר ממה שהיא היתה יכולהל להחזיק אל צ'וק נורמלי), .....

ה "נורה חסכונית" היא הכי _מבזבזת חשמל_, בעלת אורך החיים הקצר ביותר, ולא אמינה בהשוואה לכל סוג אחר של פלורסצנט

לכן אם רוצים לשים פלורסצנט בגוף חדש, העדיפות אמורה להיות תמיד לטובת גוף תאורה של פלורסצנט אמיתי + פלורסצנט אמיתי. ויש הרבה סוגים מתאימים - ישר, PLL, PLC, PLD, PLT, 2D.... ולא גוף תאורה שמיועד בכלל לליבון + CFL

גוף אמיתי באיכות גבוהה של פלורסצנט יחזיק מעמד יותר זמן (גם הוא וגם הנורות), יהיה יותר חסכוני בחשמל, ויהיה יותר זול לאורך זמן גם מבחינת חשמל וגם מבחינת מחיר החלפת נורות אחריי כמה נורות

לגבי המחיר, קנית 4 נורות ב 75 שקל. ב 300 שקל היית מצא גוף לא רע של PLL למשל + סט נורות ספייר להחלפה (וסביר מאוד שהוא היה מחזיק לך עוד אל הסט נורת הראשון את כל הזמן שבו אתה תחליף 4 נורות חסכוניות)

כמות ה UV מפלורסצנט קטנה מאוד - 8 שעות מתחת לפלורסצנט זה כמו דקה אחת בשמש כלומר : ללא משמעות. הנתון הזה זהה לכל סוגי הפלורסצנטים הרגילים כלומר גם CFL וגם אחרים

http://en.wikipedia.org/wiki/Fluorescent_lamp#Ultraviolet_emission

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...