עבור לתוכן

החלפת שלטים ביס- שוד לאור היום

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

חחחחחחחחחחחחחחחח נקרעתי מצחוק, עלק מעקב לחצי הנושאים בפורום.

ואני לא הישראלי שצועק ואז הולך לראות האח הגדול, תאמין לי שאם תשמע על תביעה יצוגית

זה יהיה ממני.

אני פתחתי את הנושא כדי שאולי כמה אנשים בעלי מוח כאן יעזרו לי.

אתה לא אחד מהם, תעוף לי מהאשכול.

  • תגובות 62
  • צפיות 11.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

למה לתקוף? גם אני שמתי לב שאתה נוהג להשתמש הרבה ב"מעקב" רק שאני בראש של יבושם לך (חוץ מזה שמעקב נייטרלי עדיף על כמה הודעות מטומטמות של משתמשים אווילים)

פורסם

מעקב.

פורסם

מעקב

פורסם

מה שמעצבן,(ולא חוקי)

שבתקנון שלהם כתוב שהמפענח כולל את השלט

ואז כתוב שבמקרה תקלה, יס מחליפים לך את המפענח- שלפי מה שכתוב לפני כן, הוא כולל את השלט!

תלוי על איזה תקלה מדובר. אם השלט פשוט מפסיק לעבוד אז אולי אתה צודק

אבל סעיף 7 בחוזה מטיל את האחריות על שלמות הציוד על הלקוח.

אם השלט נפגם/נפל/נשבר מה שברוב המקרים קורה אז האחריות היא של הלקוח וזה לא משנה

שמדובר בשלטים סינים שנדפקים מכל נפילה קטנה.

לדעתי זה מאד מעצבן שהם גובים תשלום על החלפת שלט אבל בהחלט חוקי.

אני מציע לכל מי שרוצה להחליף שלט בחינם להתקשר ולבקש שלט ,הם כמובן יסרבו. בשלב הבא

אתה מבקש להתנתק ומעבירים אותך לשימור לקוחות. הבחור משימור לקוחות יגיד לך שגם הוא לא יכול

להחליף לך שלט אבל הוא כן יכול להחליף לך מפענח (שכולל גם שלט חדש).

עד שהחברות בארץ ילמדו מה זה שרות לקוחות לצערינו נצטרך לעבור דרך מחלקת שימור לקוחות.

פורסם

תקנה מחשב קומפלט מחברה x וכעבור זמן אחד החלקים (לצורך העניין מקלדת) תפסיק לעבוד אחרי תקופת האחריות, החנות תחליף לך בחינם?

ואם אתה בא להגיד שאתה לא משלם לחנות כל חודש (מעבר לסכום הרכישה במידה ובתשלומים) אז ליס אתה משלם על התוכן,

לא על המוצרים, מעבר ל 14 ומשהו שח שמשלמים על ממיר בלבד שמכסה את עניין התיקונים שלו.

על שלט אתה לא משלם.

אם אני אקנה מחשב קומפלט מחברה X והוא יתקלקל אחרי תום האחריות - נדפקתי. אלא שלקוחות יס לא רוכשים את הציוד מיס, אלא שוכרים אותו, ותשלום השכירות כולל בתוכו תחזוקה של הציוד, על כל המשתמע מכך. דמי השכירות שאני משלם ליס מכסים את הצלחת על הגג, את סלילת הכבל עד הממיר, את הממיר, את שנאי המתח של הממיר, את כבל ה-HDMI שלו, וכן גם את השלט וכל זה בהתאם למה שכתוב בחוזה השכירות של יס.

לכן, כל נסיון לטעון שלקוח צריך לשלם ולו שקל אחד על החלפת שלט הוא הפרה של החוזה, ויש להתייחס אליו בהתאם.

ModChip - אני מניח שהבהרת ליס שהדרישה שלהם היא הפרה של חוזה (ואם לא, אז עכשיו זה הזמן). אני מציע לך להקליט את השיחה עמם ולהפנות את התלונה למשרד התקשורת, בצירוף החוזה הרלוונטי.

פורסם

די ברור שלא קראת את החוזה שפורסם פה. קודם כל לא כולם שוכרים את הציוד

מחברת יס . יש כל מיני מסלולים של רכישה/שכירה/פיקדון ,אתה אפילו לא חייב להשתמש בממיר שלהם. דבר שני יש הבדל בן ציוד

שהתקלק לבין ציוד שנפגם ע"י הלקוח(ראה סעיף 7 בחוזה). הם לא מחויבים להחליף ציוד שהלקוח שבר.

במקרה של שלט ברוב הפעמים הוא מפסיק לעבוד כי נפל/נחבט/נשבר וזה לא משנה גם אם אתה שוכר אותו.

לדעתי רק במידה ולשלט אין נזק פיזי הם מחויבים להחליף לך אותו בשלט חדש בחינם

פורסם
  • מחבר

רוב הבעיות עם השלטים היא שהם פשוט מפסיקים להגיב

הפס המתכתי הקטן על הלחצנים לא מספיק כדי לסגור מעגל.

MiniMizer- כמובן שהבהרתי את זה להם.

גם הסברתי להם שזה לא עניין של כסף אלא עניין של עיקרון והפרת חוזה.

אתה ממליץ לי לפנות למשרד התקשורת או ישר לנסח תביעה יצוגית?

פורסם

אם אני אקנה מחשב קומפלט מחברה X והוא יתקלקל אחרי תום האחריות - נדפקתי. אלא שלקוחות יס לא רוכשים את הציוד מיס, אלא שוכרים אותו, ותשלום השכירות כולל בתוכו תחזוקה של הציוד, על כל המשתמע מכך. דמי השכירות שאני משלם ליס מכסים את הצלחת על הגג, את סלילת הכבל עד הממיר, את הממיר, את שנאי המתח של הממיר, את כבל ה-HDMI שלו, וכן גם את השלט וכל זה בהתאם למה שכתוב בחוזה השכירות של יס.

לכן, כל נסיון לטעון שלקוח צריך לשלם ולו שקל אחד על החלפת שלט הוא הפרה של החוזה, ויש להתייחס אליו בהתאם.

ModChip - אני מניח שהבהרת ליס שהדרישה שלהם היא הפרה של חוזה (ואם לא, אז עכשיו זה הזמן). אני מציע לך להקליט את השיחה עמם ולהפנות את התלונה למשרד התקשורת, בצירוף החוזה הרלוונטי.

אינני עורך דין, ואני לא מתכוון להיכנס לצד החוקתי של העניין, למרות שאני דיי בטוח שיס מכוסים מבחינה זאת (או פשוט בונים על זה

שאף אחד לא יעשה עם זה כלום).

אני רק אומר, שהסיבה שזה בתשלום, זה כי הלקוח הישראלי חושב שכולם חייבים לו, בגלל שהוא משלם x שקלים בחודש.

כשהחלפת שלט תקול היתה בחינם, כולם היו מחליפים על ימין ועל שמאל, בגלל שלא אכפת להם אם הוא ישבר. גם ככה יס תחליף ללא בעיה.

אבל ברגע שזה בעלות, אנשים שומרים על הציוד שלהם קצת יותר טוב, לא פעם הגיעו אליי אנשים ואמרו שהשלט שלהם תקול והם רוצים

להחליף אותו, אבל ברגע ששמעו שזה בתשלום, השלט התקול הפך פיתאום לשלט עובד.

כמו כן לעניין השכירות, אתה שוכר ממיר בלבד על מנת לצפות בשידורים, לא את הצלחת ולא את השלט.

עם כי כולנו יודעים שצפיה בשידורים של יס בלי צלחת אינה אפשרית, הוויכוח לגבי השלט יכול ליפול לכאן ולכאן,

מבחינה טכנית אין לך שום בעיה לצפות בערוצים של יס גם ללא שלט, האם זה נוח והאם זה פרקטי זה שאלה אחרת.

אין לי יותר מה להוסיף לדיון הזה, אבל אם אתם המשתמשים חושבים שאתם צודקים קחו את זה לאן שצריך מאשר להתבכיין

בפורום כזה או אחר.

ד"א גם הוט גובה תשלום על החלפת שלט אם אני זוכר נכון. כמו כן אם אני לא טועה (ודברים לא השתנו בשנה וחצי האחרונות) אז בהוט יש אפשרות לרכוש ביטוח לשלט ב 5שח לחודש.

פורסם

רוב הבעיות עם השלטים היא שהם פשוט מפסיקים להגיב

הפס המתכתי הקטן על הלחצנים לא מספיק כדי לסגור מעגל.

MiniMizer- כמובן שהבהרתי את זה להם.

גם הסברתי להם שזה לא עניין של כסף אלא עניין של עיקרון והפרת חוזה.

אתה ממליץ לי לפנות למשרד התקשורת או ישר לנסח תביעה יצוגית?

בהנחה שאכן אין פגם פיזי בשלט ושהוא תקול עקב בלאי של החומר שלא קשור לאופן השימוש שלך בשלט

אז הבחלט יש לך קייס. מה שאתה צריך לעשות תלוי במה שאתה רוצה להשיג.

אם אתה רוצה לקבל שלט חדש תאיים בהתנתקות, אם זה עניין עקרוני בשבילך אתה יכול לפנות למשרד

התקשורת בבקשה שיבדקו למה חברת יס לא מוכנה להחליף שלטים במסגרת אחריות גם במקרים שהלקוח

לא אשם בתקלה. בגלל שמשרד התקשורת מקבל פניות כאלה כל יום יקח להם זמן להגיב אך בסוף הם יגיבו

ויבקשו פרטים וזה יגרר במשך חודשים במקרה הטוב ולא בטוח שיצא מזה משהו בסוף.

להגיש תביעה יצוגית זה לא עניין של מה בכך, אתה צריך עורך דין וכנראה למצוא עןד אנשים שיצטרפו לתביעה שלך.

אחר כך בית המשפט צריך להכיר בתביעה כיצוגית ואז זה כנראה יגרר שנים בבית משפט כשכל חובת ההוכחה היא עליך.

זה חתיכת מסע צלב שבסופו אתה עלול להינזק כספית במקרה שתפסיד.

הכי פשוט יהיה לפנות למועצה לצרכנות ולהתיעץ איתם. הם מרכזים אצלם תלונות בכל מיני נושאים ואתה כנראה לא היחיד

שמתלונן על הנושא הזה. הם יכולים ליעץ לך מה לעשות. הם גם יכולים להוביל מהלכים מול החברות ומול משרד התקשורת

במידה ואכן יש פה תופעה פסולה. יש להם יועצים משפטים ואני חושב שהם צרכים להיות הכתובת הראשונה שלך במידה ואתה אכן מעוניין

להוביל מהלך עקרוני כפי שאתה טוען.

פורסם

אין לך שום קייס.

אתה רוצה להילחם בכל הכלכלה המודרנית ?

השלטים מתוכננים לעבוד תקופה מסוימת ולהתחיל לעשות בעיות אחרי כמות מסוימת של מאמץ.

הדבר מהודס מראש ע"י היצרן שרוצה מחזור מכירות גדול ומתמשך (במנגנון לחיצת הכפתורים), ומאומץ בשימחה ע"י חברות הטלוויזיה בכבלים ולווין שרוצות גם הן להרוויח מהעניין, ומבחינתם גם אם היה אפשר להביא שלטים שלא מתקלקלים כל כך מהר, בעלות של דולר יותר, אין להם סיבה כלכלית לעשות זאת כי הם מרוויחים מההחלפות.

המוצר מהונדס באופן כזה שאי אפשר לטעון לפגם.

המוצר עובד היטב לאורך זמן ארוך על פי כל קנה מידה של מוצרים בעידן הכלכלה המודרנית. (שנה ומעלה)

והנזק המצטבר נעשה ע"י פעולה אקטיבית שגורמת לשחיקה, פעולה שאתה הגורם הישיר שלה.

מה הלאה ? תתבע את יצרני הקומקומים החשמליים שמשתמשים במנגנון לחיצה שהונדס להתקלקל אחרי שנה ?

פורסם

דווקא פה אני לא מסכים איתך. במידה ויס בוחרים לספק לו שלטים שמפסיקים

לעבוד אחרי שנה בשימוש סביר ולא הלקוח הוא שגרם לנזק, אז זה בעיה של יס ולא של הלקוח.

הם מחויבים במסגרת החוזה להחליף לו את השלט כל עוד לא הוא פגם בו וזה הדבר היחידי שקובע,

לא כלכלה מודרנית ולא בטיח.

פורסם

אבל הוא כן פגם בשלט, הוא לחץ על הלחצנים המון פעמים והביא לשחיקת מנגנון הלחיצה.

מי אמר שחברה חייבת להשקיע בשלטים עם מנגנוני לחיצה שעובדים שנים רבות ללא שחיקה.

לך לרמי לוי וקנה מוצרי מתכת סינים שכתוב עליהם (פלדת אל חלד) ותרטיב קצת במים, מהר מאוד הם יחלידו.

הסינים לא יודעים ? יודעים.

רמי לוי לא יודע ? יודע.

אבל למה אתה מצפה ב5-10 שקל, למוצר טוב ?

הכלכלה מציפה אותנו במקרים כאלו שהמצב הפך לסטטוס קוו.

אתה לא יכול לשנות את המצב בלי לגרום לתקדים שישמוט את הקרקע תחת כל הכלכלה המודרנית.

ואף שופט לא יעשה זאת.

לפחות במקרה של פלדת האל חלד יש לך קייס אמיתי, כי החברה שיצרה/מכרה את המוצר, משקרת לך במפורש.

אבל לאף אחד לא איכפת, כי רוב האנשים לא יתלוננו, רובם המוחלט ימשיך לקנות את הזבל הזה שוב ושוב אפילו בידיעה שזה זבל שלא מחזיק הרבה זמן, רק כי זה זול וזמין.

ומי שיתלונן, מקסימום יחליפו לו מוצר שעולה גרושים.

ומדובר במיעוט קטן חסר השפעה על תזרים הרווחים מאותם מוצרים.

מה תעשה תתעד את סיפורו של מוצר ברשת רמי לוי, ותוכיח בבית המשפט שרמי לוי ידע ולא הוריד את המוצרים מהמדפים ?

הרבה לפני שיהיה לך באמת יכולת להוכיח ידיעה ואחריות (שהרי תמיד אפשר לאבד את האחריות במנגנוני הבירוקרטיה), החברה שתזהה איום מתקרב תחליף את המוצר למוצר סיני אחר זהה, ותתחיל את כל הסיפור מחדש.

אין לך באמת דרך לעצור את המבול ולשנות את המציאות.

מערכת המשפט לא בנויה לאפשר זאת.

היא איטית, סבוכה, ומקולקלת ברמות הבסיסיות של חקיקה המותאמת לכלכלה נצלנית.

צר לי מאוד לומר זאת אבל אין צדק להמונים.

מה שיש זאת אשליה של צדק, או מודל תיאורטי של צדק שנמצא במלחמה מתמדת נגד זרימת כוחות הכלכלה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים