שאלה בקשר למימוש אחריות בדיסק הקשיח. - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בקשר למימוש אחריות בדיסק הקשיח.


ori24

Recommended Posts

שלום לכולם,

לפני כשלוש שנים בדיוק קניתי מחשב שלם בחנות.

לפני כחודשיים כאשר נשארו חודשיים רק לאחריות על המחשב נדפק לי הדיסק הקשיח.

כאשר ניגשתי לחנות גיליתי שהיא פשטה את הרגל לכן פניתי אל היבואן CRG שהחליף לי את הדיסק הקשיח בדיסק חדש.

השאלה שלי היא האם יש לי אחריות של 3 שנים על הדיסק הקשיח החדש מהיבואן? או שברגע שעברו 3 שנים מקניית המחשב (ועברו היום) אז נגמרה כל האחריות על המחשב?

תודה לעונים!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האחריות היא על המוצר המקורי שקנית

במידה והוא הוחלף

האחריות ממשיכה עד סוף התקופה המקורית

האחריות לא מתחדשת

שמור על החשבונית המקורית (ושל ההחלפה)

אבל אל תצפה לשלוש שנים נוספות של חסד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה3 שנים נגמרו היום..למזלי הדיסק הקשיח נדפק חודשיים לפני תום השלוש השנים.

אז אתה אומר שהסתיימה האחריות גם על הדיסק הקשיח החדש? כי חלק אומרים לי שזה מתחדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמורה להיות אחריות קצרה נוספת על המוצר המוחלף/מתוקן, ללא קשר לאחריות המקורית.

לא יודע אם יש כזה חוק ומהו בדיוק, אבל אני יודע שכך מקובל, ויש סיבות טובות למה זה אמור להיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האחריות היא עד תום תקופת האחריות המקורית זה מה שהיצרן מחויב אליו. בכל מקרה, יש כאלו שנותנים אחריות נוספת מעבר למה שנדרש.

אתה יכול לבדוק את זה גם באתר של יצרנית ההרד דיסק עם הסריאלי שלו, לפעמים מופיעים שם פרטי האחריות וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החוק מחייב תקופת אחריות מסויימת רק מרגע הקנייה. זה תקף לרכישת מוצר חדש או לתיקונים בתשלום, במידה ונרכשו חלפים, אך לא תקף לתיקונים במסגרת האחריות. כל מי שטוען שהוא מקבל אחריות חדשה על מוצר שהוחלף בחינם, מוזמן לקרוא את החוק לפני שהוא חוזר לפה לפזר את הגיגיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל זה טוב ויפה, אבל יש גם אחריות על תיקון/החלפה.

אם יחליפו לכם מוצר ושבוע אחרי נגמרת האחריות והמוצר מפסיק לעבוד או מתגלה שהוא דפוק, הוא עדיין מכוסה באחריות של התיקון/החלפה.

האחריות לתיקון/החלפה היא קצרת טווח בקנה מידה סביר לסוג המוצר.

לא מכיר את החוק, לא יודע על קיומו באופן וודאי, אבל כמעט בטוח שהוא קיים באופן כזה או אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם זמן קצר לפני תום תקופת האחריות המוצר תוקן וקצת אחרי תום תקופת האחריות מתברר שהוא עדיין תקול, בוודאי שאתה יכול לדרוש תיקון חוזר - אבל רק בגלל שבמצב הנידון כנראה שהתיקון שנעשה עוד בתקופת האחריות היה לקוי, וזכותך לקבל תיקון נאות. אין זה אומר שתקופת האחריות מתחדשת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם החליפו לך למוצר חדש ואותו מוצר התקלקל בטווח זמן סביר אחרי ההחלפה, גם כאן יש עילה לדרוש החלפה, הרי המוצר שקיבלת אולי היה דפוק מראש ומועד להתקלקל, עובדה שהתקלקל בזמן קצר שאינו סביר למרות שהוא מוצר "חדש".

ואותו דבר לגבי החלפה למוצר אחר "משומש" או "מתוקן".

למוצר כמו הרדיסק הייתי אומר ש3 חודשים זה זמן סביר לאחריות החלפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...