עבור לתוכן

שאלה בקשר למימוש אחריות בדיסק הקשיח.

Featured Replies

פורסם

שלום לכולם,

לפני כשלוש שנים בדיוק קניתי מחשב שלם בחנות.

לפני כחודשיים כאשר נשארו חודשיים רק לאחריות על המחשב נדפק לי הדיסק הקשיח.

כאשר ניגשתי לחנות גיליתי שהיא פשטה את הרגל לכן פניתי אל היבואן CRG שהחליף לי את הדיסק הקשיח בדיסק חדש.

השאלה שלי היא האם יש לי אחריות של 3 שנים על הדיסק הקשיח החדש מהיבואן? או שברגע שעברו 3 שנים מקניית המחשב (ועברו היום) אז נגמרה כל האחריות על המחשב?

תודה לעונים!

פורסם

האחריות מתחדשת, אבל היום רוב החברות מורידות את האחריות בכמה שנים אז תבדוק כמה אחריות הוא נותן (היבואן). אתה אמור לכבל עם הקשיח קבלה/פתק, בדרך כלל כתוב שם.

פורסם
  • מחבר

לא כתוב לי כלום על אחריות בקבלות

פורסם

התאריך כתוב?

פורסם
  • מחבר

תאריך המשלוח כתוב שנשלח אליי וכל מיני פרטים וזהו..שום דבר על אחריות

פורסם

האחריות היא על המוצר המקורי שקנית

במידה והוא הוחלף

האחריות ממשיכה עד סוף התקופה המקורית

האחריות לא מתחדשת

שמור על החשבונית המקורית (ושל ההחלפה)

אבל אל תצפה לשלוש שנים נוספות של חסד

פורסם

אכן. למה שמישהו יאריך את האחריות עקב החלפת המוצר?

פורסם
  • מחבר

ה3 שנים נגמרו היום..למזלי הדיסק הקשיח נדפק חודשיים לפני תום השלוש השנים.

אז אתה אומר שהסתיימה האחריות גם על הדיסק הקשיח החדש? כי חלק אומרים לי שזה מתחדש.

פורסם

אמורה להיות אחריות קצרה נוספת על המוצר המוחלף/מתוקן, ללא קשר לאחריות המקורית.

לא יודע אם יש כזה חוק ומהו בדיוק, אבל אני יודע שכך מקובל, ויש סיבות טובות למה זה אמור להיות.

פורסם

האחריות היא עד תום תקופת האחריות המקורית זה מה שהיצרן מחויב אליו. בכל מקרה, יש כאלו שנותנים אחריות נוספת מעבר למה שנדרש.

אתה יכול לבדוק את זה גם באתר של יצרנית ההרד דיסק עם הסריאלי שלו, לפעמים מופיעים שם פרטי האחריות וכו'.

פורסם

כל עוד הוא קיבל מוצר חדש, יש לו אחריות חדשה.

פורסם

החוק מחייב תקופת אחריות מסויימת רק מרגע הקנייה. זה תקף לרכישת מוצר חדש או לתיקונים בתשלום, במידה ונרכשו חלפים, אך לא תקף לתיקונים במסגרת האחריות. כל מי שטוען שהוא מקבל אחריות חדשה על מוצר שהוחלף בחינם, מוזמן לקרוא את החוק לפני שהוא חוזר לפה לפזר את הגיגיו.

פורסם

כל זה טוב ויפה, אבל יש גם אחריות על תיקון/החלפה.

אם יחליפו לכם מוצר ושבוע אחרי נגמרת האחריות והמוצר מפסיק לעבוד או מתגלה שהוא דפוק, הוא עדיין מכוסה באחריות של התיקון/החלפה.

האחריות לתיקון/החלפה היא קצרת טווח בקנה מידה סביר לסוג המוצר.

לא מכיר את החוק, לא יודע על קיומו באופן וודאי, אבל כמעט בטוח שהוא קיים באופן כזה או אחר.

פורסם

אם זמן קצר לפני תום תקופת האחריות המוצר תוקן וקצת אחרי תום תקופת האחריות מתברר שהוא עדיין תקול, בוודאי שאתה יכול לדרוש תיקון חוזר - אבל רק בגלל שבמצב הנידון כנראה שהתיקון שנעשה עוד בתקופת האחריות היה לקוי, וזכותך לקבל תיקון נאות. אין זה אומר שתקופת האחריות מתחדשת.

פורסם

אם החליפו לך למוצר חדש ואותו מוצר התקלקל בטווח זמן סביר אחרי ההחלפה, גם כאן יש עילה לדרוש החלפה, הרי המוצר שקיבלת אולי היה דפוק מראש ומועד להתקלקל, עובדה שהתקלקל בזמן קצר שאינו סביר למרות שהוא מוצר "חדש".

ואותו דבר לגבי החלפה למוצר אחר "משומש" או "מתוקן".

למוצר כמו הרדיסק הייתי אומר ש3 חודשים זה זמן סביר לאחריות החלפה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים