איכות ההכשרה והאימונים של צה"ל ביחס לצבאות מקצועיים מערביים - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איכות ההכשרה והאימונים של צה"ל ביחס לצבאות מקצועיים מערביים


mrsph666

Recommended Posts

שלום לכולם,

שתי שאלות:

1. מהי איכות האימונים של צה"ל ביחס לצבאות מערביים אחרים?

2. האם המשמעת ה'סחבקית' (לפנות לקצינים בשמם הפרטי, להצדיע, אם בכלל, לסא"ל ומעלה) היא משהו חיובי? עצם זה שזה וערך המשמעת הוא בראש, האם יש לזה ערך בשדה הקרב ובמבחני-אמת?

ברור לי שביחס לצבאות ערב איכות האימונים של צה"ל הנה גבוהה ובנויה לדמות בצורה הטובה ביותר האפשרית תנאי קרב אמיתיים. אך צבאות ערב (אפילו מצרים, שמקבל ציוד מודרני ואימונים מצבא ארה"ב, לא בדיוק נחשב לצבא מערבי) אינן בדיוק פאקטור להשוואה של מודרני.

מהי איכות האימונים והציוד בשירות המבצעי של צה"ל ביחס לצבאות מקצועיים כגון ארה"ב (עם התקציב האדיר), צבא בריטניה, צבא צרפת וגרמניה, למשל.

למרות הכינוי המעניין שלי, שירתי כלוחם בחיל-השריון. ולמרות שבחש"ן שמים דגש חזק במיוחד על משמעת (ביחס לשאר היחידות הלוחמות של צה"ל, אולי מלבד סיירות, טייסים ותותחנים) דברים רבים עדיין נראו מחופפים... אולי בגלל הזמן המועט שיש לנו כדי להכשיר חייל למוכנות קרבית-מבצעית?

מה דעתכם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על השאלה הראשונה יכול לענות לך רק מי ששירת גם בצה"ל וגם בצבא מערבי אחר, או לחלופין מישהו שמכיר היטב את ההכשרות שעובר לוחם בצבאות מערביים.

אני אנסה לענות על השאלה. הנסיון שלי בצבא הוא לוחם ומפקד בצנחנים ומבחינת היכרות עם צבאות אחרים אני מתעדכן בפורומים בחו"ל בנושאים צבאיים ומשתדל לצפות בסדרות שקשורות לנושאים הללו.

לדעתי ההבדל העיקרי שאפשר לעמוד עליו בין צה"ל לצבא ארה"ב לדוגמא הוא החוסר בדמויות מקצועיות בעלות נסיון רב - דבר שנגזר מהעובדה שצה"ל הוא גיוס חובה לעומת צבאות אחרים שהם מקצועיים. בצבא ארה"ב צלף לוחם מצטיין ישרת מספר Deployments ולאחר מכן יעבור לשרת כמדריך בבית ספר לצליפה. כך גם בכל מקצועות החי"ר האחרים. דבר זה מאפשר לחיילים הלוחמים לצבור ידע רב מלוחמים מקצועיים ווותיקים בעלי נסיון.

בצה"ל רוב הלוחמים והמדריכים משרתים 3 שנים והידע שנצבר ברובו הולך לאיבוד, אין חניכה לדור הצעיר שגוייס זה עתה מדור וותיק בעל נסיון, אלא לוחם צעיר בקורס צלפים מודרך ע"י לוחם לא מבוגר יותר ממנו ועם נסיון מוגבל בלבד.

בצה"ל ובמשטרה, רוב הנסיון נמצא אצל הלוחמים הנגדים ביחידות המיוחדות, שם יש תקנים ללוחמים בקבע ושם גם הרצון לשרת בקבע הוא גבוה יותר.

מעבר לכך, המנטליות של לוחמים בצבאות המערביים (המקצועיים) היא שונה לחלוטין. לוחם בצבאות אלה מקבל על עצמו את העובדה שהמקצוע שלו הוא לוחם ולא שום דבר אחר. כמו כן לדעתי לגבול הברור בין הבית לצבא יש גם משמעות - העובדה שאתה הולך לצבא למספר גדול של חודשים ולא מחכה לסופ"ש, או לסוף ה-21 רק בשביל לחזור לחברה שלך משנה את המנטליות.

מעבר לכך, בנוגע לקושי ההכשרה, אפשר להגיד שהיא דומה בצה"ל ובשאר הצבאות המערביים, במיוחד מאז מלחמת לבנון השנייה.

ממליץ לצפות ב-Surviving the Cut של Discovery על מיונים למקומות שונים בצבא האמריקאי (יש לשים לב שהממויינים הם כבר לוחמים בעלי ותק בצבא ארה"ב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנשים שעברו מהמארינז לסיירות בצה"ל אמרו שהאימונים בצה"ל קלים יותר. בנוסף לזה יש אימונים מאוד קשים שלא עושים בארץ פשוט כי אין בהם צורך, החיילים בארץ לא עוברים אימונים בשלג וקרח (בקוריאה ורוסיה למשל עושים אימונים כאלה בלי חולצות, גם ארה"ב עושים אימונים בתנאי מזג אוויר קיצוניים) כי אין תנאי מזג אוויר כאלה באיזור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...