זקוק להמלצה על מצלמה - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זקוק להמלצה על מצלמה


orninyo

Recommended Posts

שלום

מבקש המלצה למצלמה בתקציב של עד 6000 (כולל עדשה ופלאש פנימי)

כמובן שהשאיפה היא לכמה שפחות (המלצות על מצלמות ב3000 ש"ח ומטה תתקבלנה בברכה יתרה)

המצלמה אמורה להיות טובה לכל סוג צילום וסטילס, נוף, פנים, אורבני דגש על מאקרו ובכל תנאי תאורה. כמה שיותר זום וזוית צילום (סותר?) , מייצב תמונה, פוקוס אוטומטי.

אני יודע שקשה לבקש הכל בתקציב מוגבל אבל אני מחפש את האופטמלי במסגרת התקציב.

האם כדאי לקנות יד שניה? מחו"ל?

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה עיותת את דברי, לא אמרתי "אופטימלי להכל" אמרתי "אופטימלי במסגרת התקציב" (הבדל תהומי)

להלן השאלון:

1. מה התקציב שעומד לרשותך ?

3000 ש"ח, יכול להגיע עד 6000 אם מדובר בהבדל משמעותי ומשתלם בביצועים ובהשקעה לטווח ארוך

2. מה רמת הידע שלך ? נסו להעריך את רמתכם ונסיונכם. בדקו את עצמכם מול מושגים בסיסיים כגון: קומפוזיציה, פוקוס, עומק שדה, צמצם, תריס, חשיפה, ISO, אורך מוקד, עבודה עם תאורה.

רמה בינונית מינוס

3. באילו מצלמות התנסת בעבר ? מה הגביל אותך בציודך הקודם ?

מצלמות רגילות. הוגבלתי בכמות ואיכות הזום, איכות הפרטים בתמונה, אמיתות הצבעים, צילום מאקרו

4. אילו נושאים אתה מצלם כרגע / מעוניין לצלם, ובאילו תנאי תאורה ? (העריכו במידת האפשר גם שימושיות - למשל: הרבה תמונות חברה בטיולים באור יום, הרבה תמונות של הילדה בתוך הבית, מעט תמונות ברחובות חשוכים באמצע הלילה, מעט מאוד תמונות של הילדה במופעי ריקוד באולם חשוך, מעט תמונות ציפורים ממרחק רק בשעות הערביים)

בכל תנאי תאורה למעט חושך מוחלט (לילה), תצלומי מאקרו, נוף, ביתיים, אירועים, אורבני. פחות- ספורט פורטרטים ואובייקטים מרוחקים

5. האם אתה מתכוון להדפיס את תמונותיך לגדלים גדולים (> 20X30) ? לאיזה גדלים ומה יעוד ההדפסה ?

לא מתכוון להדפיס (על נייר) אבל מעוניין שהתמונה תוצג על מסך 24 אינצ לפחות

6. מהו טווח אורך המוקד בעדשות הנחוץ לך ? (ניתן להתרשם כאן http://imaging.nikon.com/lineup/lens/simulator/ מאורכי מוקד שונים. רצוי לא להתחזר, כולנו היינו רוצים עדשת פלא, אנא היצמדו למה הכרחי לכם. הסבירו למה, וציינו האם את הטווח יש לכסות ע"י עדשה בודדת או כמה עדשות, ולמה.)

כמחצית מהיכולת של המוקד שבדוגמא. אפשרות לצילום מאקרו -חשוב

עדיפות בעדשה יחידה, או לעדשת מאקרו אטרקטיבית נוספת

7. האם הגודל / משקל המצלמה חשובים לך ? רלוונטי במיוחד לאנשים עם ידיים גדולות / קטנות במיוחד, מצלמה גדולה וכבדה תהיה פחות נוחה לנשיאה.

הידיים שלי טיפה קטנות מהממוצע

8. האם יש לך ציוד אחר ? איזה ?

לא

9. האם יש לך העדפה לייצרן מסויים ? מדוע ?

לא - באתי ללמוד

10. האם יש דגם שמצא חן בעיניכם מראש ? מדוע ?

ראש פתוח

11. האם מצב צילום ברצף של מספר תמונות בשניה נחוץ לכם ? לאילו נושאים ?

נחוץ לדוגמא לצילום התנפצות של גל בשיאו

12. האם אתם מעוניינים במצלמה בעלת יכולות וידאו (ובעלות אילו תכונות ? ייצוב תמונה, רזולוציה, פוקוס אוטומטי) ?

וידאו FHD. ייצוב תמונה ופוקוס אוטומטי חשוב מאוד. רזולוציה של כ-מטר רוחב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב3000 ש"ח אתה פחות או יותר מסתכל על דגמי הפתיחה, 600D / D5100, עם עדשת קיט.

בשארית התקציב אפשר לדבר על עדשות או גוף יותר רציני.

אם ההשקעה הזו היא לא המילה האחרונה מבחינתך, אז אולי אפשר לפתוח עם D7000 ועדשת קיט, ואחרי שתצבור ניסיון לדבר על עדשות נוספות.

זה בערך אוכל לך את כל התקציב בלי הרבה "תמורה" כרגע, אבל זה פותח לך את עדשות ה AF וה AI/AIS הידניות, מה שישתלם בעתיד.

מה שכן, עד אז כבר יצא גוף טוב ומשתלם יותר.

בהנחה שאתה לא "סגור" על הקניה הזו והמשך הדרך במאת האחוזים, אולי עדיף אפילו לדבר על עדשות. (ובכל מקרה גופים מחליפים, עדשות טובות נשארות רלוונטיות גם במשך עשורים)

אפשר לחפש עדשת זוית רחבה לנופים, עדשת מאקרו, משהו עם צמצם פתוח או לשדרג מהקיט לעדשה יותר ורסטילית (מבחינת צמצם או טווח).

כללת פה רשימה נאה של דברים, אבל התקציב שלך הוא לא עשרות אלפי שקלים. אז בו תמקד במשהו ונמשיך משם.

ובכלל אני מציע לא לקנות הכל ב"בום". עדשות קונים בטיפין טיפין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הD7000 מאוד מפתה אבל תסגור לי את התקציב לגמרי ללא עדשה נוספת

אני צריך להבין את המשמעות של הגוף לעומת העדשה מבחינת איכות התמונות

ואת הצורך שלי, אם ישנו בעדשות נוספות בהתאם לצרכים שהזכרתי

1. איך הD7000 עדיפה מבחינת ביצועים על הD5100? (ואם לא עדיפה מבחינת ביצועים אז במה כן?)

2. האם עדשת קיט מסוגלת לצלם צילומי מאקרו (חרקים) טובים ממרחק קרוב של עד מטר? כי אם כן לא אצטרך עוד עדשה

ושאלה נוספת, כדאי לקנות מחודשת/יד שניה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מבחינת חיישן ואיכות תמונה לא תרגיש בהבדל.

ההבדלים הם בקיום מנוע הAF, מערכת פוקוס מתקדמת יותר (שימושי בצילומי ספורט, צפרות, ודברים תזזיתיים.), מדידת אור בעדשות , תמיכה במערכת פלאשים אלחוטית, גודל ואיכות בניה, ויותר כפתורי שליטה.

עדשות חשובות הרבה יותר מהגוף, ובטווח הארוך רוב התקציב שלך צריך להיות מופנה אליהן.

גוף יקר עם עדשה זולה הוא שילוב גרוע. הצעתי את זה רק אם אתה יודע שזו מבחינתך רק ההתחלה, כי בקניות העתידיות שלך זה עשוי להיות משתלם.

2. ממש לא. תצטרך לחפש עדשה נוספת, ומאקרו זה לא זול.

מבחינת כדאיות כלכלית, כמובן שמשתלם לקנות יד 2, מן הסתם מדובר בסיכון מחושב.

אני לא קונה יותר ציוד חדש, כי עבורי זה בזבוז. אבל שכל אחד יעשה לעצמו חושבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הבנתי שיש עדשות מאקרו של סיגמה באיזור ה600 שח שנותנות תוצאות מפתיעות ותמורה גדולה למחיר, זה נכון?

2. בכלל האם כדאי ללכת על עדשות צד שלישי ועד כמה הם פחות טובות אם בכלל?

3. שמעתי גם שיש תוספות שמוסיפים לעדשה רגישה שמקנים לה יכולות מאקרו, זה מומולץ?

4. היתרון של המנוע AF הפנימי מתקזז אם אני קונה עדשה עם AF לא?

5. עד כמה חשוב לי הAF אם אני לא מצלם עצמים בתנועה מהירה? (נגיד מהירות של גל מתנפץ מקסימום שהיא לא ממש מהירה)

תודה על התשובות האדיבות עד כה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתקציב שלך הייתי שוקל אולי ללכת על pentax k-r או sony a55.

יש להן מייצב בגוף מה שיחסוך המון כסף בעתיד על עדשות.

ביקורות עליהן אתה יכול לקרוא כאן.

http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/

http://www.dpreview.com/reviews/pentaxkr/

הסוני עדיפה אבל גם יותר יקרה.

אני בעלים של קנון וההוצאות על ציוד של קנון וניקון יכולות להיות מטורפות.

אמנם האיכות לרוב בתווך המחירים הזה רק קצת יותר טובה בקנון/ניקון.

אבל הבדלי המחיר בעדשות מאד משמעותיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הבנתי שיש עדשות מאקרו של סיגמה באיזור ה600 שח שנותנות תוצאות מפתיעות ותמורה גדולה למחיר, זה נכון?

2. בכלל האם כדאי ללכת על עדשות צד שלישי ועד כמה הם פחות טובות אם בכלל?

3. שמעתי גם שיש תוספות שמוסיפים לעדשה רגישה שמקנים לה יכולות מאקרו, זה מומולץ?

4. היתרון של המנוע AF הפנימי מתקזז אם אני קונה עדשה עם AF לא?

5. עד כמה חשוב לי הAF אם אני לא מצלם עצמים בתנועה מהירה? (נגיד מהירות של גל מתנפץ מקסימום שהיא לא ממש מהירה)

תודה על התשובות האדיבות עד כה

1) מאקרו אמיתי (יחס 1:1) לא מתחיל לדעתי מתחת ל-1300 ש"ח.

לא כל עדשה שכתוב עליה מאקרו היא אכן עדשת מאקרו ואני לא יודע עד כמה זה חשוב לך עניין היחס 1:1 (מה שאומר שתראה בחיישן של המצלמה סנטימטר כסנטימטר אמיתי בלי להיכנס כרגע להבדלים בין גדלי החיישנים.)

2) עדשות צד שלישי מומלצות מכיוון שלרוב עדשה מאד קרובה באיכות למקורית תהיה זולה יותר בכ-5 עד 15 אחוז במחיר. אבל שוב זה עניין של העדפה אם להשאר נאמן לעדשות של החברה או לא.

במשך שנים הייתה לי מינולטה עם עדשות של סיגמא בלבד. לקראת הסוף קניתי עדשה איכותית יותר של מינולטה אבל באותה מידה יכולתי לקנות עדשה איכותית יותר של סיגמה/טמרון וכו'.

3) התוספות האלה קיימות ואני מניח שאתה מדבר על extension tube. ישנן גם תוספות של פילטר למקרו אבל זאת תוספת פחות מומלצת מכיוון שלרוב איכות התמונה תיפגע.

4) אני חושב שקצת התבלבלת והתכוונת למנגנון נגד רעידות anti shake או AS בקיצור בניקון ו-IS בקנון image stabilsation. ב-AF הכוונה היא auto focus.

בכל מקרה במקרה קנון/ניקון אתה יכול להחליט אם לקנות AS בעדשה או לא בזמן שבשאר החברות אתה מקבל לרוב את מנגנון ה-AS בגוף המצלמה ואז לא צריך לדאוג לעדשות עם מנגנון AS מה שחוסך לך הרבה כסף במחיר העדשה.

5) אני שוב מניח שאתה מתכוון ל-AS/IS ובהמשך לצורך שלך בצילום גלים לדוגמה מומלץ בהחלט לקנות מייצב תמונה. הסיבה העיקרית היא שליטה טובה יותר בעומק שדה וחשיפה במיוחד במקרים חשוכים יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה

המחירים של הסוני ופנטקס דומים לאלה של ה5100

ההבדלים בין העלויות של העדשות הוא 100-300 ש"ח שזה לא משמעותי בשביל מוצר שאקנה אחת לשנה או שנתיים

(היום אף מקרים שסוני ופנטקס היו יותר יקרות)

1. אני יכול לרכוש עדשות צד שלישי ואז ההוצאות שלי יהיו שוות להוצאות עם סוני/פנטקס (נכון?)

2. מה ההבדל בין 1:1 ל1:2 (מבחינה מעשית) אם אצלך מיותר קרוב עם 1:2 אקבל את אותה תוצאה כמו 1:1 ממרחק גדול יותר?

3. למה כולם הולכים על ניקון/קנון אם סוני/פנטקס לא פחות טובות והאחזקה זולה יותר?

4. מה לגבי ה600D של קנון שגם באה עם AS פנימי? הבנתי שהוידאו שלה פחות טוב מ5100 וגם איכות התמונה והרעש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה

המחירים של הסוני ופנטקס דומים לאלה של ה5100

ההבדלים בין העלויות של העדשות הוא 100-300 ש"ח שזה לא משמעותי בשביל מוצר שאקנה אחת לשנה או שנתיים

(היום אף מקרים שסוני ופנטקס היו יותר יקרות)

1. אני יכול לרכוש עדשות צד שלישי ואז ההוצאות שלי יהיו שוות להוצאות עם סוני/פנטקס (נכון?)

2. מה ההבדל בין 1:1 ל1:2 (מבחינה מעשית) אם אצלך מיותר קרוב עם 1:2 אקבל את אותה תוצאה כמו 1:1 ממרחק גדול יותר?

3. למה כולם הולכים על ניקון/קנון אם סוני/פנטקס לא פחות טובות והאחזקה זולה יותר?

4. מה לגבי ה600D של קנון שגם באה עם AS פנימי? הבנתי שהוידאו שלה פחות טוב מ5100 וגם איכות התמונה והרעש

1) בעיקרון כן.

2) אני לא ממש רוצה להכנס להסבר המקצועי בעיקרון ההבדל הוא אם תיקח סרגל ותצלם אותו מ-0 עד לגבול תווך העדשה במרחק הקרוב ביותר שבו העדשה מתפקסת לסרגל. נניח ובעדשה שמצלמת 1:1 הצלחת להכניס לפריים עד 5 ס"מ עם עדשה שהיא 1:2 תכניס לפריים 10 ס"מ. בסופו של דבר ה"הגדלה" תהיה יותר קטנה. בכל מקרה להבהרה תציץ פה ברצף התמונות העליון http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/mp-e-65.shtml זו אמנם עדשה שהולכת בכיוון ההפוך ממה שתיארתי (מקרבת בצורה מאד משמעותית) אבל מבהיר את הרעיון.

3)זה כבר עניין של שם והעדפות. בעיקר בארץ ניקון /קנון תופסות נתח הרבה יותר משמעותי. כי אנחנו מדינה שמעדיפה לרוב מותג או שניים על פני שאר המותגים. בעיקרון תלויה בדגם ספציפי וכל מקרה לגופו לא בהכרח שמצלמה של ניקון או קנון שהייתה מצויינת או להיט גדול בקרב הקונים תוציא דגם יורש שיהיה באותה רמת איכות. לפעמים יש ירידה יחסית באיכות. לכן חשוב לבדוק לפי דגמים יחסית לזמן שבו אתה רוצה לקנות ולא רק לפי שם המותג.

4) לא מכיר ספציפית את עניין הוידאו בשני הדגמים שדיברת עליהם. כדאי שתיכנס לאתרים כמו dpreview ותקרא קצת יותר לעומק ביקורות על המצלמות האלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא נתחיל מזה שלא נכון לשפוט עדשות בקבוצה של חברה.

יש עדשות של סיגמא מעולות, ויש עדשות של סיגמא שהן גרועות. כשמחליטים על אורך מוקד מסויים וצמצם, אפשר להשוות בין המוצרים של חברות שונות.

4. היתרון של המנוע AF הפנימי מתקזז אם אני קונה עדשה עם AF לא?

5. עד כמה חשוב לי הAF אם אני לא מצלם עצמים בתנועה מהירה? (נגיד מהירות של גל מתנפץ מקסימום שהיא לא ממש מהירה)

קצת מונחים בניקון.

AF - דור קודם של יכולת מיקוד אוטומטית בניקון. הסימון לעדשה בעלת יכולת מיקוד אוטומטית, דורשת מנוע שיסובב אותה בגוף המצלמה.

AF-S - הדור היותר חדש של עדשות, בעלות מנוע פנימי. הפוקוס נשלט ע"י מגעים חשמליים במקום בורג מכאני. לרוב מהיר יותר ושקט יותר.

אם תקנה עדשת AFS, אין לך שימוש במנוע הפנימי של הגוף. בפועל כל טווח העדשות הרלוונטי שהיה בAF כוסה כבר ע"י גרסאות חדשות של AFS.

אז למה זה עדיין רלוונטי ?

כי אפשר לקנות עדשות מצויינות AF, שעולות מחצית ממחיר הגרסה החדשה שלה (AFS)

1. אני יכול לרכוש עדשות צד שלישי ואז ההוצאות שלי יהיו שוות להוצאות עם סוני/פנטקס (נכון?)

2. מה ההבדל בין 1:1 ל1:2 (מבחינה מעשית) אם אצלך מיותר קרוב עם 1:2 אקבל את אותה תוצאה כמו 1:1 ממרחק גדול יותר?

3. למה כולם הולכים על ניקון/קנון אם סוני/פנטקס לא פחות טובות והאחזקה זולה יותר?

4. מה לגבי ה600D של קנון שגם באה עם AS פנימי? הבנתי שהוידאו שלה פחות טוב מ5100 וגם איכות התמונה והרעש

1. אתה מוזמן לעשות חשבון ולבדוק.

2. ההבדל הוא שלמרחק שווה מהאובייקט, באחת תקבל את העצם מוגדל פי 2 לעומת השניה. כביכול אפשר היה להתקרב ולהתגבר על ההגבלות הללו, אך לעדשות יש מרחק מינימלי מהן הן יכולות לפקס.

3. מי אמר שהאחזקה זולה יותר ?

לרוב מה שמטה את הכף בישראל זה שוק היד 2 והמבחר הזמין. כל אחד בסוף עושה את החשבון לעצמו.

4. אין בקאנון ייצוב תמונה פנימי בגוף. הסימון AS אינו מתאים לקאנון, שם זה נקרא IS, ובניקון . (מבלבל, לכן פשוט אומרים "ייצוב" זה ברור יותר)

ההבדל באיכות התמונה זניח לטובת ניקון. לא זה מה שיטה את הכף.

ההבדל בוידאו הוא שהניקון יכולה להישאר מפוקסת גם על נושאים נעים, ואילו בקאנון תצטרך לפקס כל פעם מחדש בעצמך (נקרא פוקוס עוקב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היא לא מאקרו 1:1 אבל נחשבת עדשה מאד מוצלחת.

במיוחד בתחום עדשות הזום הרחב.

בחירה מוצלחת.

בכל מקרה כשתרצה להתמקצע במאקרו כדאי לקנות עדשה יעודית.

זאת תהיה התחלה מוצלחת להתחיל לנסות מאקרו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...