פורסם 2011 בדצמבר 2113 שנים מה המינימום אחריות שייצרן מחוייב כלפי לקוח בקניית רכב חדש,ומדוע יש יצרנים שנותנים גם 7 שנים אחריות שזה המון.אני כמישהו שבעתיד שוקל לקנות רכב ברור שאעדיף אחריות למשך זמן ארוך יותר, אז למה לא כולם מישרים קו בעניין?שאלה שלא ממש מצאתי לה תשובה באינטרנט.
פורסם 2011 בדצמבר 2113 שנים אני חושב שברגע שיבואן נותן אחריות לכל כך הרבה שנים מעיד על טיב המוצר.הרי ביננו איזה יצרן ירצה שכל שני וחמישי יחזירו לו את הרכב לתיקון לדוגמא או יעשו RECALL .מצד שני צריך להסתכל טוב טוב מה כוללת האחריות זה יכול להיות שנה על הכל והשנים הנותרות סתם לדוגמא על הפלסטיקככה היצרן קונה את הלקוח פסיכולוגית בלי לתת שום דבר בעצם.זה מה שאני חושבמקווה שעזרתי,
פורסם 2011 בדצמבר 2113 שנים אין מינימום. תלוי במדיניות היבואן. צ'מפיון נותנים שנתיים אחריות. קיה נותנים שבע שנים, אבל שים לב שמדובר על 3 שנים מלאות + 4 שנים על מנוע, גיר וציריות. אבל הם חריגים. בגדול מקובל לתת שלוש שנים. למה? שיקולים פנימיים.
פורסם 2011 בדצמבר 2313 שנים מחבר אני שואל כי ראיתי שקיה נותנים על הסול החדשה 7 שנים אחריות, ואם זה ככה זה אמור להרגיע אותי לא?. כי כמו שאמרתם אם יצרן נותן שנים של אחריות זה מעיד על הרכב שהוא כנראה ולא הולך לעשו בעיות.
פורסם 2011 בדצמבר 2313 שנים כשיצרן נותן אחריות ארוכה היא בדרך כלל חלקית ורק על חלקים שהיצרן יודע שהסיכוי שהם יתקלקלו בשימוש רגיל הוא אפסי.זה כמו שתקנה בית והקבלן יתן לך אחריות מורחבת על היסודות. (עם הסתייגות מכוחות טבע כמו רעידות אדמה הוריקן וטסונמי, או כל שימוש לא הולם אחר כמו שימוש בדינמיט לכריה בגינה)קצת מעלה תהיות לגבי קבלנים שלא מוכנים לתת אחריות מורחבת על היסודות...
פורסם 2011 בדצמבר 2313 שנים החוק בישראל דווקא קובע תקופת אחריות מינימאלית של שנתיים. לרוב מוצרי הצריכה, למשל, האחריות המינימאלית הקבועה בחוק היא שנה - אבל זה לא מפריע ליבואנים להציע על חלק מהמוצרים 3 שנים כ"סטטוס קוו".כמובן, זה עונה על השאלה "למה 3" אבל לא על השאלה "למה לא 7". בשביל השאלה השנייה מספיק להסתכל בתנאי האחראיות ולעשות חשבון רווח מול הפסד: קיה כאמור נותנים אחריות מלאה של 3 שנים (הנחשבת לסטנדרטית), והאחריות המורחבת ל7 שנים היא כאמור לחלקים שבשימוש רגיל כנראה לא יהרסו בתקופה הזו... ומנגד, לכל התקופה אתה קשור ל"מוסכים מורשים" שחלקם בבעלות היבואן, ולא מן הנמנע שהיבואן מקווה להחזיר את החוק המאפשר לו לחייב אותך לטפל רק במוסכים מטעמו בשנים הקרובות. תוסיף לזה את קידום המכירות ותקבל שקיה החליטו שיהיה להם רווחי יותר להציע אחריות מורחבת שכזו.
פורסם 2011 בדצמבר 2313 שנים אחריות נשמעת טוב על הדף, בפועל לא.נכון להיום מניסיון שלי ושל אחרים:1. רכב שמכניסים למוסך יתקלקל עוד יותר.2. אחריות על מוצרים אחרים מלבד רכב זה אומר שאתה מקבל מוצר משומש/מתוקן - בד"כ במצב גרוע יותר מהמוצר שביקשת לתקן.כשאני קונה מוצר לא זול, אני קונה מחברה טובה אחרי שבדקתי, כי אני לא מצפה לנצל את האחריות - אני יודע שאכווה.
פורסם 2011 בדצמבר 2313 שנים הקשר בין תקופת אחריות לאמונה של היבואן במוצר שלו מאד רופף. כמו כל דבר במכירות, מדובר בהיצע וביקוש. כל מה שיבואן עושה מטרתו אחת - להרוויח יותר כסף. היבואן של קיה חושב שעם אחריות של 7 שנים הוא ירוויח יותר כסף כי הוא ימשוך הרבה לקוחות - וזה כנראה יכניס לו יותר מאשר הוצאות על תיקונים במסגרת ה-7 שנים. צ'מפיון לעומתם בדיוק הפוך - נותנים רק שנתיים שזה (אם אני לא טועה) הכי מעט שאפשר לקבל על רכב בארץ. למה לתת 7 (או אפילו 3...) אם בכל מקרה הם בקושי מצליחים להתמודד עם הביקוש גם כשהם נותנים רק שנתיים אחריות? סתם חבל להם לזרוק על זה כסף זה גם עניין של מיתוג ושלב בחיי היבואן - קיה נמצאת בצמיחה היסטרית ומה שהכי חשוב להם בשנים האחרונות זה כמויות - הם צריכים לגדול כמה שיותר בכמה שפחות זמן, אז הם עושים כל מיני 'דילים', כמו אחריות מורחבת. יבואנים אחרים גם צריכים כמויות אבל לא מוכנים לרדת ברווחים בשביל זה, נניח - כי היעדים שונים וכו'.
פורסם 2011 בדצמבר 2313 שנים מדיניות אחריות 7 שנים היא של קיה העולמית, לא של היבואן המקומי. בתעודת אחריות כתוב שאחריות מורחבת מכסה את חטיבה ההינע כלומר כל החלקים הדרושים לנסיעה תקינה של הרכב. חלקים באחריות מורחבת מפורטים בכתב האחריות. בשליפה מהזיכרון אחריות מכסה משאבת מים, משאבת שמן, ראש מנוע ועוד חלקים שנהרסים עם הזמן. השאלה כיצד מבדילים בין חלק פגום לבלאי טבעי ואם זה משנה בכלל. בכל אופן מדובר בקלף מאוד חזק כשתרצה למכור את הרכב כי יש לך עוד X שנים אחריות רשמית של היבואן על מנוע וגיר. NJMAN, זה רק מחזק את הנקודה שישראלים הם הצרכנים הכי טיפשים בעולם. לא משנה כמה יורקים עליהם, לא משנה איזה יחס מחורבן הם מקבלים, הם עדיין יחזרו על ארבע לקנות רכב כי יש למותג הילה פלצנית מהעבר שאין לה שום אחיזה במציאות. תביא את האחריות הכי קצרה בשוק - יקנו. תעשה מבצעים כל שני וחמישי שרוצחים את המחירון - יקנו. תמכור חלפים במחיר במופקע ותביא שירות מגעיל במוסכים - יקנו. אחי הזמין שירוקו ב-160 אלף אפילו טיפול ראשון מתנה לא רצו לתת לו. אמרתי לו אתה רציני? אתה קונה רכב ב-160 אלף עם שנתיים אחריות בלי שום הטבה מצד היבואן כשאני קניתי רכב ב-60 אלף עם שבע שנות אחריות + תוכנית מימון נוחה + חיישני רוורס ומרימי שמשות על חשבון החברה. חסר מכוניות טובות בשוק שאתה מוכן לקבל יחס כזה? אבל הוא בשלו.
פורסם 2011 בדצמבר 2313 שנים קיה טובים מאוד. איכות מכני של יונדאי + עיצוב, בעיניי, מאוד יפה + אחריות מורחבת. אכן כן. פיקנטו ידנית בצבע מוקה. הכי יפה. תתחדש! רכב חמוד מאוד. יותר יפה מיונדאי I10
פורסם 2011 בדצמבר 2313 שנים כבר חצי שנה ו-15,000 ק"מ. איך הזמן טס. קיה עשו החלטה גאונית כשהחליטו לגייס את מעצב העל פיטר שרייר. הוא טיפל בבעיה הכי גדולה של הקוריאנית - עיצוב.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.