(עוד) כתבה מקוממת על ביטוח החובה בארץ (ולא, אני לא הולך לחפור על דו"ג הפעם) - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

(עוד) כתבה מקוממת על ביטוח החובה בארץ (ולא, אני לא הולך לחפור על דו"ג הפעם)


vic07

Recommended Posts

משהו מוזר לי: ישנם כ2.5 מליון רכבים בישראל, מכאן יש להניח 2.5 מליון פוליסות ביטוח חובה, כלומר למעלה מ3 וחצי מיליארד שקל בשנה. בשנת 2010 נפגעו בתאונות דרכים כ30 אלף בני אדם, מתוכם כאלפיים פצועים קשה והיתר קל. חשבון פשוט מראה שעל כל נפגע, חברת ביטוח ממוצעת צריכה לשלם מעל ל100,000 בממוצע כדי להגיע להפסדים (אפילו בהנחת עלות מנגנון 20% כפי שהיא עולה מהדו"חות של עמרי מדובר על 90 אלף שקל בממוצע). סכום יפה לפציעות שלמעלה מ90% הן פציעות קלות בסגנון גבס לזמן מה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

בדיוק ההיפך, הם מפסדידים מהפעילות הביטוחית בענף הזה (תמיד) ומרוויחים מהשקעות

VIC

עכשיו הבנתי למה התכוונת בכתבה של YNET

כמובן שהם לא משקרים

אלו באמת הרווחים של חברות הביטוח בענף חובה (לא בדקתי אבל סביר להניח שהם צודקים)

אבל הרווח הזה לא נובע מהביטוח אלא הכנסות מהשקעות (מול ההתחייבויות הביטוחיות יש נכסים - השקעות)

כלומר בדיוק ההיפך ממה שYANIK כתב

החברות מוזמנות להחזיר את הביטוחי חובה האלה למדינה, ושהמדינה מצידי תרוויח, לא אכפת לי שהן מפסידות מהתחום הזה, הרווח הזה בשורה התחתונה בא מהכסף שאנחנו שמים אצל החברות ביטוח ככה שאין להן מה להתבכיין, עד כה הרוויחו מיליארדים, שנה אחת הפסידו כמה מאות מיליונים, לא יקרה כלום אם יספגו את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מה שנקרא בכלכלה מינוף.

הטייקונים דורכים ומטפסים על הציבור, ויושבים למעלה מחייכים... וצועקים שהם מפסידים ואנחנו צריכים לשלם יותר כי מגדל בבל מסתיר להם את הנוף.

מה, אתה רוצה שהם ירדו מהארץ ? :nixweiss:

בגלל אנשים כמוך!!! הם רוצים לקחת את העסקים שלהם ולרדת מהארץ. :lol:

כן עוד פעם הלינק הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החברות מוזמנות להחזיר את הביטוחי חובה האלה למדינה, ושהמדינה מצידי תרוויח, לא אכפת לי שהן מפסידות מהתחום הזה, הרווח הזה בשורה התחתונה בא מהכסף שאנחנו שמים אצל החברות ביטוח ככה שאין להן מה להתבכיין, עד כה הרוויחו מיליארדים, שנה אחת הפסידו כמה מאות מיליונים, לא יקרה כלום אם יספגו את זה.

מה גורם לך לחשוב שניהול של המדינה יהפוך את זה למוצר זול יותר?

כי הניהול של המדינה כ"כ יעיל?

משהו מוזר לי: ישנם כ2.5 מליון רכבים בישראל, מכאן יש להניח 2.5 מליון פוליסות ביטוח חובה, כלומר למעלה מ3 וחצי מיליארד שקל בשנה. בשנת 2010 נפגעו בתאונות דרכים כ30 אלף בני אדם, מתוכם כאלפיים פצועים קשה והיתר קל. חשבון פשוט מראה שעל כל נפגע, חברת ביטוח ממוצעת צריכה לשלם מעל ל100,000 בממוצע כדי להגיע להפסדים (אפילו בהנחת עלות מנגנון 20% כפי שהיא עולה מהדו"חות של עמרי מדובר על 90 אלף שקל בממוצע). סכום יפה לפציעות שלמעלה מ90% הן פציעות קלות בסגנון גבס לזמן מה...

תביעות קלות מסתכמות באלפי שקלים בודדים (עד עשרות בודדות)

תביעות קשות יכולות להיות על כמה מליונים (יכול להיות מעל ל5 מליון ש"ח לאדם אחד)

חשוב לציין שרוב התביעות בענף הזה הם משנים קודמות - כלומר ב2011 משלמים בעיקר תביעות מהשנים 2001-2008

תביעות של 2011 יכנסו ברובם עוד כמה שנים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי אם המדינה היא זו שמרוויחה על ניהול כספי הביטוח שלך המדינה תיקח ממך פחות ו/או תתן לך יותר.

אם יהיה לך יותר אז שווי מחיר הביטוח יורד.

ואם המדינה תפסיד הרי בכל מקרה המדינה משלמת כשחברות הביטוח על סף קריסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צודק

זה הרי עובד כ"כ טוב בשוק המים/חשמל/תחבורה ציבורית ושאר ענפים בהם יש למדינה יד/רגל

בשוק המים ראינו לאן הביאה הפרטה.

תחבורה ציבורית חוץ מהרכבת מה בדיוק שייך למדינה ?

ואם כבר מדברים על יש טייקונים עם אינטרסים חזקים מאוד לשים רגל לתחבורה הציבורית.

אפילו הממונים על הביטוח באוצר מושחתים ע"י בעלי הממון (AKA חברות הביטוח).

אם ניקח מהם קצת את הכוח אולי יהיה עדיף.

בישראל כבר קרסו חברות ביטוח - המדינה לא הצילה אותן

ומי שילם על זה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איפה יש רגולציה על גרעיני שליטה ?

אם זה היה קיים אז הדוגמא שהבאת שאליה התייחסתי לא היתה מתקיימת.

עם הזמן הפכה "הסנה" לחברת הביטוח הגדולה בארץ, ובשנות ה-80 החזיקה בכחמישים אחוז משוק הביטוח בארץ לרבות כחברה מובילה במאגר הביטוח למפעלי התעשייה הקיבוצית וההסתדרות. בשלהי שנות ה-80 כללה קבוצת "הסנה", בעקבות סדרה של רכישות, את החברות:

  • צור - חברה לביטוח בע"מ
  • החברה הישראלית לביטוח משנה בע"מ
  • רותם - חברה לביטוח בע"מ
  • שמיר - חברה לביטוח בע"מ
  • בידרמן - חברה לביטוח בע"מ
  • שמשון - חברה לביטוח בע"מ
  • דקלה - חברה לביטוח בע"מ

בשנת 1992 הסתבכה החברה בהפסדים כספיים כבדים שפגעו בהתחייבויותיה למבטחי המשנה בחו"ל, באופן שהפקיע את כיסוי הפוליסות, ועם ביטולן חייב את הפסקת פעילותה ומנוי כונס נכסים. בבדיקה מעמיקה של ספרי החברה התגלה כי הקטינה באופן מלאכותי את התחייבויותיה האקטואריות, לטובת הוצאות מופרזות וניהול בלתי תקין, מאופיין במנגנון מנופח ומסורבל עתיר כח-אדם מיותר, בעיקר בדרגי הניהול הבכירים ועתירי השכר בשיטת "חבר מביא חבר".

מנכ"ל החברה, מיכאל מילר, הורשע בעקבות הקריסה בעבירות על חוק ניירות ערך ובעבירות אחרות ונדון למאסר בפועל.

ומאז הממשלה הפיקה לקחים ואסרה על גרעיני שליטה ?

אולי כפית קטנה כדי לצאת לידי חובה.

ככל הידוע לי אין מספיק רגולציה, והמון רפורמות חשובות שהועלו נתקעו לנצח בגלגלי הממשל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי באמת, עברו 20 שנים ומאז הרגולציה התהדקה מאוד בתחום. מה הקשר של גרעין שליטה לנושא?

בכלל, נראה לי שיש לך בעיה כלשהי לדון בנושא בלי לקפוץ ל10 נושאים אחרים, לכתוב חמשירים ושאר משפטים סתומים (מוטיב חוזר שלך בפורום הזה)

אני אשמח להגיב בנושא לכל אחד אחר מצד שני :-X

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...