פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים מחבר משהו מוזר לי: ישנם כ2.5 מליון רכבים בישראל, מכאן יש להניח 2.5 מליון פוליסות ביטוח חובה, כלומר למעלה מ3 וחצי מיליארד שקל בשנה. בשנת 2010 נפגעו בתאונות דרכים כ30 אלף בני אדם, מתוכם כאלפיים פצועים קשה והיתר קל. חשבון פשוט מראה שעל כל נפגע, חברת ביטוח ממוצעת צריכה לשלם מעל ל100,000 בממוצע כדי להגיע להפסדים (אפילו בהנחת עלות מנגנון 20% כפי שהיא עולה מהדו"חות של עמרי מדובר על 90 אלף שקל בממוצע). סכום יפה לפציעות שלמעלה מ90% הן פציעות קלות בסגנון גבס לזמן מה...
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים בדיוק ההיפך, הם מפסדידים מהפעילות הביטוחית בענף הזה (תמיד) ומרוויחים מהשקעות VICעכשיו הבנתי למה התכוונת בכתבה של YNETכמובן שהם לא משקריםאלו באמת הרווחים של חברות הביטוח בענף רכב חובה (לא בדקתי אבל סביר להניח שהם צודקים)אבל הרווח הזה לא נובע מהביטוח אלא הכנסות מהשקעות (מול ההתחייבויות הביטוחיות יש נכסים - השקעות)כלומר בדיוק ההיפך ממה שYANIK כתבהחברות מוזמנות להחזיר את הביטוחי חובה האלה למדינה, ושהמדינה מצידי תרוויח, לא אכפת לי שהן מפסידות מהתחום הזה, הרווח הזה בשורה התחתונה בא מהכסף שאנחנו שמים אצל החברות ביטוח ככה שאין להן מה להתבכיין, עד כה הרוויחו מיליארדים, שנה אחת הפסידו כמה מאות מיליונים, לא יקרה כלום אם יספגו את זה.
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים זה מה שנקרא בכלכלה מינוף. הטייקונים דורכים ומטפסים על הציבור, ויושבים למעלה מחייכים... וצועקים שהם מפסידים ואנחנו צריכים לשלם יותר כי מגדל בבל מסתיר להם את הנוף. מה, אתה רוצה שהם ירדו מהארץ ? בגלל אנשים כמוך!!! הם רוצים לקחת את העסקים שלהם ולרדת מהארץ. כן עוד פעם הלינק הזה.
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים החברות מוזמנות להחזיר את הביטוחי חובה האלה למדינה, ושהמדינה מצידי תרוויח, לא אכפת לי שהן מפסידות מהתחום הזה, הרווח הזה בשורה התחתונה בא מהכסף שאנחנו שמים אצל החברות ביטוח ככה שאין להן מה להתבכיין, עד כה הרוויחו מיליארדים, שנה אחת הפסידו כמה מאות מיליונים, לא יקרה כלום אם יספגו את זה.מה גורם לך לחשוב שניהול של המדינה יהפוך את זה למוצר זול יותר?כי הניהול של המדינה כ"כ יעיל?משהו מוזר לי: ישנם כ2.5 מליון רכבים בישראל, מכאן יש להניח 2.5 מליון פוליסות ביטוח חובה, כלומר למעלה מ3 וחצי מיליארד שקל בשנה. בשנת 2010 נפגעו בתאונות דרכים כ30 אלף בני אדם, מתוכם כאלפיים פצועים קשה והיתר קל. חשבון פשוט מראה שעל כל נפגע, חברת ביטוח ממוצעת צריכה לשלם מעל ל100,000 בממוצע כדי להגיע להפסדים (אפילו בהנחת עלות מנגנון 20% כפי שהיא עולה מהדו"חות של עמרי מדובר על 90 אלף שקל בממוצע). סכום יפה לפציעות שלמעלה מ90% הן פציעות קלות בסגנון גבס לזמן מה...תביעות קלות מסתכמות באלפי שקלים בודדים (עד עשרות בודדות)תביעות קשות יכולות להיות על כמה מליונים (יכול להיות מעל ל5 מליון ש"ח לאדם אחד)חשוב לציין שרוב התביעות בענף הזה הם משנים קודמות - כלומר ב2011 משלמים בעיקר תביעות מהשנים 2001-2008תביעות של 2011 יכנסו ברובם עוד כמה שנים
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים אגב, זאת טעות די נפוצה שביטוח חובה היה אי פעם של המדינההוא היה של אבנר - שבעלי המניות בה היו חברות הביטוח
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים אתה יכול להתווכח עד מחר, אני כבר מעדיף שהמדינה תפסיד/תרוויח כסף מאשר שחברות הביטוח יעשו את זה.
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים כי אם המדינה היא זו שמרוויחה על ניהול כספי הביטוח שלך המדינה תיקח ממך פחות ו/או תתן לך יותר.אם יהיה לך יותר אז שווי מחיר הביטוח יורד.ואם המדינה תפסיד הרי בכל מקרה המדינה משלמת כשחברות הביטוח על סף קריסה.
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים צודקזה הרי עובד כ"כ טוב בשוק המים/חשמל/תחבורה ציבורית ושאר ענפים בהם יש למדינה יד/רגלבישראל כבר קרסו חברות ביטוח - המדינה לא הצילה אותן
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים צודקזה הרי עובד כ"כ טוב בשוק המים/חשמל/תחבורה ציבורית ושאר ענפים בהם יש למדינה יד/רגלבשוק המים ראינו לאן הביאה הפרטה.תחבורה ציבורית חוץ מהרכבת מה בדיוק שייך למדינה ?ואם כבר מדברים על תחבורה ציבורית יש טייקונים עם אינטרסים חזקים מאוד לשים רגל לתחבורה הציבורית.אפילו הממונים על הביטוח באוצר מושחתים ע"י בעלי הממון (AKA חברות הביטוח).אם ניקח מהם קצת את הכוח אולי יהיה עדיף.בישראל כבר קרסו חברות ביטוח - המדינה לא הצילה אותןומי שילם על זה ?
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A1%D7%A0%D7%94,_%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%94_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%AA_%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%97
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים זאת דוגמא יפה לבעית הריכוזיות, ולחוסר פיקוח ורגולציה בתחום הביטוח.אותו דבר בדיוק יכול לקרות בשוק הביטוח עם חברה פרטית אם רק תרשה לזה לקרות.
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים חוסר רגולציה בתחום הביטוח;Dעל מה אתה מדבר?יש בתחום רגולציה מטורפת, שניה רק לבנקים(וגם זה לא בטוח)
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים איפה יש רגולציה על גרעיני שליטה ?אם זה היה קיים אז הדוגמא שהבאת שאליה התייחסתי לא היתה מתקיימת. עם הזמן הפכה "הסנה" לחברת הביטוח הגדולה בארץ, ובשנות ה-80 החזיקה בכחמישים אחוז משוק הביטוח בארץ לרבות כחברה מובילה במאגר הביטוח למפעלי התעשייה הקיבוצית וההסתדרות. בשלהי שנות ה-80 כללה קבוצת "הסנה", בעקבות סדרה של רכישות, את החברות: צור - חברה לביטוח בע"מהחברה הישראלית לביטוח משנה בע"מרותם - חברה לביטוח בע"משמיר - חברה לביטוח בע"מבידרמן - חברה לביטוח בע"משמשון - חברה לביטוח בע"מדקלה - חברה לביטוח בע"מ בשנת 1992 הסתבכה החברה בהפסדים כספיים כבדים שפגעו בהתחייבויותיה למבטחי המשנה בחו"ל, באופן שהפקיע את כיסוי הפוליסות, ועם ביטולן חייב את הפסקת פעילותה ומנוי כונס נכסים. בבדיקה מעמיקה של ספרי החברה התגלה כי הקטינה באופן מלאכותי את התחייבויותיה האקטואריות, לטובת הוצאות מופרזות וניהול בלתי תקין, מאופיין במנגנון מנופח ומסורבל עתיר כח-אדם מיותר, בעיקר בדרגי הניהול הבכירים ועתירי השכר בשיטת "חבר מביא חבר".מנכ"ל החברה, מיכאל מילר, הורשע בעקבות הקריסה בעבירות על חוק ניירות ערך ובעבירות אחרות ונדון למאסר בפועל.ומאז הממשלה הפיקה לקחים ואסרה על גרעיני שליטה ?אולי כפית קטנה כדי לצאת לידי חובה.ככל הידוע לי אין מספיק רגולציה, והמון רפורמות חשובות שהועלו נתקעו לנצח בגלגלי הממשל.
פורסם 2011 בדצמבר 413 שנים אוי באמת, עברו 20 שנים ומאז הרגולציה התהדקה מאוד בתחום. מה הקשר של גרעין שליטה לנושא?בכלל, נראה לי שיש לך בעיה כלשהי לדון בנושא בלי לקפוץ ל10 נושאים אחרים, לכתוב חמשירים ושאר משפטים סתומים (מוטיב חוזר שלך בפורום הזה)אני אשמח להגיב בנושא לכל אחד אחר מצד שני :-X
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.