UPS איכותי למערכת שלפי חישוב צורכת 500W/600VA, חשבתי על סדרת SL של Advice - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

UPS איכותי למערכת שלפי חישוב צורכת 500W/600VA, חשבתי על סדרת SL של Advice


About:blank

Recommended Posts

שלום,

אני מחפש UPS איכותי (במובן של התקן שמספק הגנות, הנתונים הנקובים הם באמת מה שהוא מספק -- ללא עיגולי פינות וקיצורי דרך).

המפרט שלי מופיע בצד. אני מעוניין לחבר ל-UPS את המחשב ואת המסך וייתכן שגם נתב, אך בה בעת להשאיר לעצמי מרווח מסוים לחיבור רכיבים נוספים בעתיד כגון מסך נוסף וכונן קשיח חיצוני או שניים.

כמו כן, אני זקוק ל-UPS בעיקר לעבודה של מספר דקות כדי שאוכל לשמור את העבודה ולכבות את המחשב בצורה מסודרת (או שהוא יעשה את זה בעצמו בעזרת התוכנה) במקרה של הפסקת חשמל. אני לא מחפש איזה התקן גיבוי שיאפשר לי להמשיך לעבוד זמן ארוך.

לפי החישוב במחשבון הנתונים הם:

  • הספק מרבי 344W (ואצלי הוא לרוב אפילו לא בעומס של 50%) חלקי 0.8 (יעילות הספק) = 430W. הספק הוא ActivePFC ולכן יצא לי 473VA.
  • לפי מפרט המסך באתר היצרן הוא צורך כ-60W. אין לי מושג איזה ספק יש בו, הנחתי ש-PassivePFC אבל ייתכן שאפילו אין את זה ואין לי מושג לגבי היעילות שלו. לכן לעת עתה יצא לי 85VA (אשמח אם תתקנו אותי אם טעיתי בהנחות האלה).

בסה"כ יצא לי שהמערכת צורכת בעומס מלא 558VA ו-490W. ואם נעגל, נניח 600VA ו-500W.

חשבתי על אחד מה-UPS מסדרת Smart Line של Advice מכיוון שהבנתי (לפי המלצותיו של 11010010110) שזאת סדרה שעונה על הדרישות שלי ושניתן להגדירה כאיכותית. לפי החישוב הנ"ל מספיק גם דגם ה-SL800 כך שיישאר לי מרווח כלשהו להוספת רכיבים כמו נתב, חיצוניים.

מנקודה זאת אני מעוניין להתייעץ לגבי הנושאים הבאים:

1. האם יש דגמים נוספים שהם איכותיים באותה מידה מבחינת ההגנות ורכיבי החשמל? אני מניח שגם אם יש אז מחירם זהה פחות או יותר, אבל אני תמיד מעדיף לבחור מתוך מבחר של אפשרויות (אם קיימות כמובן) את המשתלמת ביותר.

2. הפרשי המחיר בין דגמי ה-SL800, SL1000 וה-SL1200 הם לא גדולים (קפיצות של כ-100 ש"ח בין הדגמים). האם לדעתכם יש הגיון או שאולי אפילו כדאי לקחת נניח את דגם ה-SL1200/SL1000 וכך להשאיר לעצמי מרווח תמרון גדול יותר עבור הוספת רכיבים בעתיד? נניח הוספת מסך נוסף, אולי אפילו מחשב (שרת קבצים קטן) נוסף?

3. לא מצאתי במפרט שלו ואני אפנה ל-Advice ואברר, אבל אם יש למישהו ניסיון בנושא, האם החלפת הסוללות היא תהליך פשוט? כלומר האם הסוללות ניתקות ומתחברות ללא צורך בהלחמות (לפתוח ברגים וכו' כדי לגשת אליהן פחות איכפת לי)?

4. שאלה כללית. איפה מומלץ למקם UPS? אני מניח שבגלל הקרינה פחות מומלץ למקם אותו ממש בקרבת סביבת העבודה, מצד שני יש תמיד מגבלה של אורך כבלים וכו', אז מענין אותי לדעת אם יש המלצות מניסיון.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החישוב של המחשב נכון

במסך : הרכיבים של Active PFC הם אלקטרוניים. הרכיב של Passive PFC הוא שנאי מגנטי גדול ולכן לא שמים כזה במסכים כי אין שם מספיק מקום

אז המסך הוא או Active PFC או ללא PFC בכלל. ניקח את המקרה הגרוע כשהוא ללא PFC כלומר הספק ב הוא X2 מהספק ב W

ביחד המחשב והמסך יקחו במצב הזה 490W ו 593VA (במציאות פחות , כי המקדם 1.1 ל בספק Active PFC הוא במקרים קיצוניים של PFC לא מדוייק - בדרך כלל המקדם קרוב מאוד ל 1.0)

ב UPSים מהסוג הזה (ובכללי ברוב ה UPSים) ה W הוא בערך 0.6 מה . כלומר ה 800VA הוא 480W (בדיוק גבולי - הוא יחזיק את המחשב והמסך אבל כל דבר מעבר לזה יהיה עומס יתר כשהמחשב במאמץ, ואתה לא יודע מה ירוץ במחשב ברגע שמתחילה הפסקת חשמל), ה 1000VA הוא 600W (נראה לי מתאים - מאפשר דיי הרבה מקום לתוספות כולל מסך שני) וה 1200 הוא 720W (מאפשר מקום גם למחשב שלם נוסף שעובד בתור שרת קבצים)

יש APC SUA 1000 שלא ראיתי אותו מבפנים אבל אני מניח שהוא באותה קבוצת איכות ומחיר כמו ה SL

יש כמה UPSים של חברות פחות מוכרות באותה קבוצת מחיר, אבל אני לא יודע אם הם איכותיים או סתם UPSים זולים שהעלו להם את המחיר

יצא לי לפרק את ה SL1000, החלפת היא פשוטה. APC משתמשים אם "מיוחדות" (וכנראה יקרות יותר) שלהם שמתאימות רק ל UPS שלהם, אבל הן נראות לי (תחפש בדודל תמונות) כמו מארז של 2 רגילות שמודבקות ביחד, שאני חושב שניתן לפרק אותו ולחבר 2 רגילות (ואם לא, אז לפחות ניתן לשים 2 סוללות רגילות בתוךאותו מקום ב UPS ולחבר למעגל אם הכבל של הסוללה הישנה)

אין הגבלה לאורך של הכבלים (מציאותית, לא הגבלות ממש רחוקות של מאות מטרים ויותר שקשורות לאיבוד מתח לאורך הכבל שלמחשב לא יישאר מתח לעבוד, ולא קשורות להגנה של ה UPS) - אתה יכול למקם אותו איך שבא לך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובה המפורטת.

אני חושב שאלך על ה-Advice SL (על איזה דגם בדיוק, עוד אחשוב קצת) פשוט מכיוון שיש פה וודאות לגבי ה"איכות" שלו והוא גם זמין במספר גדול יחסית של חנויות.

אני אנסה לבדוק גם את זה של APC למרות שבגלל העניין עם הסוללות אני קצת פחות מתלהב ממנו, בעיקר כי אני פחות אוהב מוצרים המשתמשים בסוללות ייחודיות, אם כי כנראה שבאמת סביר להניח שאפשר לקחת שתי "רגילות" ולחבר אותן.

שוב תודה, עזרת לי מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז המשכתי לחקור קצת. עושה רושם שה-SL1000 כנראה משתלם יותר מה-APC SUA 1000. ה-APC לפי ביקורות וכו' הוא UPS טוב לא פחות וגם בו הנתונים הנקובים מגובים ברכיבי חשמליים מתאימים, אבל מחירו בארץ קצת גבוה יותר (בהשוואה בין דגמים מקבילים), לפחות בדגם שנמכר בארץ לא ראיתי שיש הגנה לקווי תקשורת (שיש ב-SL1000 לדעתי זה יתרון קטן גם אם לא בהכרח משמעותי) ויש את העניין עם הסוללות ה"ייחודיות" שקצת מסרבלות או מייקרות את העניין בטווח הארוך, כי הרי הסוללות לא יחזיקו לנצח.

לכן פחות או יותר נראה לי שה-SL1000 הוא בחירה מאוזנת וטובה יותר עבורי.

אולם, כשהמשכתי קצת לחשוב על הנושא עלה בדעתי שלא הקדשתי מחשבה לנושא הרעש. אני מניח שה-UPS מפיק רעש (רעש מכני כמו סיבוב של מאוורר וייתכן שגם זמזום חשמלי כלשהו). מטבע הדברים ה-UPS ימוקם בחדר שבו ממוקם המחשב וגם יחסית קרוב אליו (בכלל מגבלות אורכי כבלים וגם כי החדר עצמו אינו גדול במיוחד מלכתחילה). בדקתי במפרט ושם כתוב שבמרחק של מטר הוא מפיק רעש של פחות מ-40 דציבל. אם כי אני מאמין לנתונים החשמליים המפורטים במפרט, לגבי נתונים סובייקטיביים כמו רעש (שניתן למדוד אותו במגוון של דרכים שונות כדי לייפות את המציאות) אני יותר ספקן. לכן רציתי לשאול אם יצא לך במקרה לראות את ה-SL1000 בפעולה? אם כן, ולמרות שרגישות לרעש היא עניין סובייקטיבי (ואני קצת רגיש לרעש), האם תוכל להחוות דעה לגבי דרגת הרעש שהוא מפיק?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הי,

יש לי את ה-SL1000 כבר לא מעט זמן.

כאשר מפעילים אותו פעם ראשונה, או לאחר הפסקת חשמל, הוא עושה רעש מחריש אוזניים לטעמי, יחסית ל-P180 שלידו. אם הוא היה מרעיש בצורה כזו כל הזמן הייתי מעיף אותו קיבינימט. בפעולה שוטפת המאוורר שלו אינו מסתובב כלל והוא לא מרעיש בכלל.

העומס שמופעל עליו הוא כ-40%.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה Nemesis.

רעש גבוה בהפעלה ולאחר הפסקת חשמל אינו אידאלי (אגב, כמה זמן נמשך הרעש הזה עד שהוא מתאזן לרמת הרעש האופיינית?) אבל עוד נסבל בהתחשב בהכל.

אני שמח לדעת שבעבודה שוטפת הוא לא מרעיש במיוחד כי זה קצת הטריד אותי. גם אצלי המערכת נמצאת בעומס דומה לשלך רוב הזמן (לפעמים אפילו קצת פחות) אז אני מאוד מקווה שגם אצלי הוא יהיה שקט באותה מידה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל מפריע זאת לא בדיוק המילה המתאימה כי, כפי שאמרתי, בהתחשב בתועלת וכדומה זה בהחלט נסבל כל עוד בזמן עבודה שוטפת הוא שקט.

שנית, רגישות לרעש היא סובייקטיבית ולכן קשה להסביר מה מפריע או מציק ברעש מסוים למי שזה פחות מפריע לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...