עזה בPHPBB לכל המבינים - תכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזה בPHPBB לכל המבינים


8us.co.il

Recommended Posts

א.איך אני עושה שיהיה לי קוביה מתחת לתמונת הקטגוריה במוד CS

דוגמה :

http://mycomp.co.il/forum/index.php

כמו ב http://www.fxp.co.il/ שיש להם מתחת לכל תמונה קוביה עם שם הקטגוריה!

ב. איך אני משנה צבע לקטגוריות! משום מה הצבע לבן אצלי .

ג.איך אני משלב HEDER יפה שוב כמו בפורום FXP ....אני רוצה לעשות תפריט יפה עם כפטורים יפים אני יודע איך לעשות את זה ב HTML בעיה שלא מצליח לי לשלב את זה בפורום זה יוצר מגעיל ועושה שגיאות...

ד.הוספת כפטור לפרסם נושא חדש ..להחליף אותו בכפטור ....

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהתחשב בעובדה שFXP לא משתמשים בphpBB, כל ניסיון לעשות שדברים יראו/יעבדו כמו FXP יעלה לך בדם יזע ודמעות. או בקיצור, תצטרך לבנות בעצמך מאפס כל דבר שאתה רוצה להעתיק, אין דרך קסמים לגרום לפורום אחד להיראות ולהתנהג כמו פורום אחר.

כדי לעזור לך, צריך קודם לדעת מה רמת הידע שלך. איזה שפות תכנות אתה יודע ובאיזה רמה, מה בעצם אתה מתיימר להיות: מתכנת, מעצב?

כשאתה שואל שאלה בסגנון "איך עושים ש...", למה אתה מצפה, למדריך מלא של צעד צעד? או שיכתבו את הקוד במקומך? אף אחד לא יכתוב את האתר שלך במקומך, לא בלי תשלום לפחות. לכן כשאתה מבקש עזרה, בקש עזרה נקודתית. נסה להבהיר בדיוק מה אתה מנסה לעשות, ובאיזה נקודה אתה נתקע, מה אתה מבין ומה לא, וכו'.

בנוסף, אם מה שאתה מנסה לעשות קיים באתר אחר, אתה בעצם לא צריך אותנו. כל מה שאתה צריך לעשות זה לקרוא את הקוד של האתר (HTML ו-CSS), לראות מה הם עשו וללמוד מזה. אין עזרה טובה יותר מדוגמה טובה. מצד שני, אם אתה לא מסוגל לקרוא ולהבין את הקוד, איך אתה מצפה להיות מסוגל לכתוב אותו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שולט בhtml ו css....

למה אנו מצפה?

אני לא רוצה שיבנו בשבילי את הקוד אלא יכוונו אותי לאיפה אני מכניס את הקוד..

פירוט...

א. ב heder אין לי בעיה לעצב תפריט יפה ולוגו השאלה היא איך אני מעיף את כל הheder הקיים ומחליף אותו בתפריט שלי. .

ב.בקשר לכפטור של נושא חדש, זה בכלל שטויות אני רק צריך לדעת איפה הקוד של זה נמצא ואני באצמי יוסיף את התמונה ע"י her"" .

ג. את הקוביה מתחת לכל תמונת קטגוריה זה גם שטויות היקר לדעת איפה להכניס את הקוד...

אני פשוט ממש לא מתמצא ב php לצערי בגלל זה אני צריך כיוון. ..

דרך אגב ממש לא בעיה להפוך פורום phpbb לפורום שיהיה דומה ל fxp. חצי עבודה כבר עשיתי. מוד csהתקנתי ועכשיו זה בקטגוריות אצלי נשאר לעשות רק את התיקונים הקטנים האלה ויהיה מוכן.....תודה לעוזרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז כל מה שאתה רוצה לדעת זה איפה נמצאים קבצי הHTML? למה לא אמרת קודם?

בPHPBB קבצי הHTML נמצאים בתיקיה styles\<stylename>\template וקבצי הCSS נמצאים ב styles\<stylename>\theme

כאשר <stylename> מוחלף בשם העיצוב שבו אתה משתמש (כנראה prosilver). הקובץ שבו נמצא ה header העליון נקרא overall_header.html

את הקובץ שבו נמצאות הקטגוריות אני משאיר לך למצוא לבד, היות שהוא לא חלק מהPHPBB המקורי אני לא יודע איפה הוא, ומכיון שלטענתך אתה זה שבנית את המוד CS, אין לי ספק שלא תהיה לך בעיה למצוא איפה שמת את זה :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא כל כך הבנת אותי:)

אני יודע שהראש של הפורום נמצא ב overall_header.html

הבעיה שניסיתי למחוק אותו לגמרה ולהחליף בקוד HTML פשוט של תפריט שבניתי .אבל הופיעה לי שגיאה...כנראה אי אפשר למחוק הכל שם צריך לדעת איפה בדיוק להטמין את הקוד בין איזה שורה לאיזה!!

כנ"ל לגבי הקטגוריות ,אני חושב שזה נמצא בקובץ grouplist_body.html אבל איפה בדיוק? הרי אני לא מבין ב PHP...

דרך אגב לא בניתי את המוד CS אלא רק התקנתי אותו על הפורום :) סליחה כנראה אני לא מביעה את הדברים בצורה ברורה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"אני לא יודע כל כך איך האוטו שלי עובד... אז הוצאתי לו את המנוע ושמתי פדלים. למה זה לא עובד לי?"

ככה בערך נשמע מה שאמרת. אל תתעסק עם האתר שלך אם אתה לא יודע מה הקוד שלו עושה. רוצה לעשות שינויים באתר מבוסס PHP? תלמד קצת PHP. אם ההדר הוא ב-html אז הוא לא יכול להכיל בעצמו קוד PHP, אבל הוא כן יכול להכיל ג'אווהסקריפט ו-html שקריטיים לתפקוד של שאר האתר. אתה יכול לערוך את ה-html הקיים ולנסות לשנות דברים, אבל אל תמחק אותו ותצפה שהכל ימשיך לעבוד פיקס...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת לא הסברת את עצמך כמו שצריך. כדי לקבל עזרה ממוקדת אתה צריך להסביר את נקודת הכשל - מה בדיוק ניסית לעשות, מה בדיוק לא עבד, ובאיזה נקודה זה לא עבד. עכשיו עשית את זה יותר טוב. לא היה אפשר מהתחלה?

כמו ששניצל אמר, הדף המדובר לא מכיל אפילו שורה אחת של PHP. מצד שני, הוא גם לא מכיל רק HTML נקי, אלא גם סימונים ששיכים לtemplate ומיועדים כדי שהPHP ידע איפה לשפוך את התוכן. אלה מורכבים משני סוגים: הוראות שמופיעות כהערות HTML , וסימוני תוכן שמופיעים בתוך סוגריים מסולסלים. לדוגמה:

<!-- IF S_IN_MCP -->{L_MCP}<!-- ENDIF -->

באלה אתה לא אמור לגעת אלא אם כן אתה יודע בדיוק מה אתה עושה.

אבל, היות שבסך הכל מדובר בקובץ HTML, לכל מי שמבין HTML אמור להיות קל להתמצא שם גם אם הוא לא מבין את שפת הtemplate. אתה פשוט צריך לעקוב אחרי תגי הHTML (שאתה טוען שאתה מכיר) ולזהות מתי מתחיל הbody, או כל אלמנט אחר שאתה רוצה לטפל בו. אני גם לא מכיר את שפת הtemplate שבשימוש, ובכל זאת לא היתה לי בעיה בפעמים שהייתי צריך לטפל בקבצים כאלה, בעזרת ידע בסיסי בHTML ומעט היגיון בריא (ולא, להחליף את כל הקובץ לא נחשב היגיון בריא, למרות שהניסיון גם לימד אותך משהו..)

דרך אגב לא בניתי את המוד CS אלא רק התקנתי אותו על הפורום :) סליחה כנראה אני לא מביעה את הדברים בצורה ברורה :)

בוא נבדוק...

עקב הביקוש הרב החלטתי להקל על חייכם ,הכנתי עיצוב עם מוד CS מובנה לא דורש התקנה !!!

...

הזכויות שמורות ל

http://mycomp.co.il

כן, נשמע לי מובע בצורה ברורה לגמרי. אתה בטוח שזה רעיון טוב "לשמור את הזכויות" על משהו שלא בנית?
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אסביר לך על מה לקחתי זכויות יוצרים...תעשה חיפוש בגוגל של מוד cs ותראה כמה אנשים מסתבכים בהתקנת המוד, וכמה אנשים מוכנים לשלם כסף למשהו על ההתקנה...מכאן נובאה, חסכתי לאנשים הרבה זמן ולחלקם גם כסף. .. לדעתי מגיעה לי זכויות על זה, לא?

הרי phpbb.co.il לא בנו את המערכת. אלא רק תרגמו אותה ובכל זאת לקחו זכויות יוצרים. כנל כל מי שמתרגם עיצוב או מוד לוקח גם זכיות יוצרים ;-)....

תודה רבה רבה על היחס והעזרה היום השקעתי קצת זמן והבנתי טיפה איך זה עובד אנסה להסתדר עם זה...אבל עדיין לא מצאתי איפה נמצא הקובץ של "צור הודעה חדשה"...יש לך מושג אולי? ושוב תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שיפור

http://mycomp.co.il/forum/index.php

רוב הדברים הבנתי איך עושים ..

אבל משום מה אני לא מצליח להקטין את הרווחים בין הקטגוריות ואני רוצה למקם אותם לאמצע הדף ..יש מצב לעזרה?

yonizaf תן ביקורת לשיפור שעשיתי? אני מתקדם לכיוון הנכון?

האמת שזה עדיין רחוק מלהיות מוכן .מחר אני יעבוד בפוטושופ על HEDER יפה ומיוחד ..אם יש לך עוד איזה הערות אני ישמח לשמוע!

תודה רבה!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי

לדעתי כל הטבלאות האלה שעשית שם מיותרות לגמרי

ניתן לעשות את זה עם כמה DIVים פשוט

אני חושב שזה יהיה גם הרבה יותר קל לעצב\לסדר את הקטגוריות מאשר בתוך טבלאות

אגב למה אתה מתכוון שאתה אומר להקטין את הרווחים בין הקטגוריות ואני רוצה למקם אותם לאמצע הדף?

איך אתה רוצה לסדר אותם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כפי שאני רואה את זה, המוד שהשתמשת בו כתוב ממש גרוע. גם השימוש בטבלאות הוא בעייתי (כמו שציין זה שמעלי), גם העובדה שהמוד בנוי לרוחב קבוע למרות ששאר הפורום בנוי כך שיתאים לרוחב העמוד, וגם הקוד שכתוב בצורה מזעזעת תוך התעלמות מכללי הכתיבה הברורה שעליהם הפורום בנוי, וחוסר התחשבות מוחלט במי שיצטרך לערוך את הקוד אחר כך.

האפשרויות שיש לך כרגע:

1. להשתמש במוד כמו שהוא, ולוותר על תיקונים שאתה לא מצליח לעשות. ממילא לא באמת הולכות להיות לך כל כך הרבה קטגוריות כך שנושא הרוחב לא קריטי.

2. לוותר על המוד, ולהשתמש בפורום כמו שהוא במקור. השימוש במוד מיועד מלכתחילה לכמות גדולה מאד של קטגוריות שמן הסתם אתה לא צריך, כאמור. יהיה לך גם יותר קל לשנות דברים אם אתה לא צריך להתמודד עם 'לכלוך' שמישהו אחר כתב.

3. לחפש מוד אחר, מקצועי יותר, או מערכת פורומים שתומכת בזה מלכתחילה. אם אכן זה טוב ויש לזה ביקוש, כנראה מישהו נורמלי טרח כבר לעשות את זה. אם לא, כנראה שזה לא דבר כל כך טוב.

4. להשאר עם המוד, להתמודד עם הקושי ולעשות את כל השינויים והתיקונים שאתה רוצה, גם אם זה קשה. רק אל תצפה לעזרה ממני, כי אם היו נותנים לי לתחזק דבר כזה הייתי מעדיף לכתוב את כולו מחדש מאשר להתמודד עם תיקונים לקוד הקיים (ואת זה אני בטח לא הולך לעשות בשבילך).

הרי phpbb.co.il לא בנו את המערכת. אלא רק תרגמו אותה ובכל זאת לקחו זכויות יוצרים. כנל כל מי שמתרגם עיצוב או מוד לוקח גם זכיות יוצרים ;-)....

לא, ממש לא. אם phpbb.co.il לקחו זכויות יוצרים על משהו, זה על התרגום וההתאמה לעברית שהם עשו, לא על הפורום כולו. הם גם נתנו קרדיט ליוצרים המקוריים, ולא הסתירו אותו ולקחו את כל הזכויות לעצמם...

אתה יודע מה, קח לעצמך עבודה: פתח את הקובץ של PHPBB בעברית, וחפש שם את הודעת זכויות היוצרים שלהם. אני לא מצאתי. מה שכן מצאתי, זה את קובץ הקרדיטים המקורי של PHPBB (בתיקיה docs\AUTHORS). הם לא מחקו אותו, לא נגעו בו ואפילו לא הוסיפו לשם את עצמם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי למה אתה מתכוון שאתה אומר שהמוד בנוי גרוע בגלל הטבלה? אז איך זה אמור להיות?, מה גרוע בזה..איך שזה נראה?

תראה דוגמה של פורום phpbb שעיצבו אותו והוסיפו מוד http://www.goalim.com cs. ..לזה אני שואף. .אולי אפילו לטוב יותר....הרי שם זה בנוי על אותו המוד cs וזה נראה נחמד מאוד אז מה הסיבה שאני לא אצליח?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאומרים שימוש בטבלאות הכוונה לשימוש בתגיות <table> לעיצוב הדף, מה שמסבך את התחזוקה של קוד כזה, ומהווה מקור להרבה בעיות. היום השימוש בטבלאות 'יצא מהאופנה' ונחשב להרגלי כתיבה גרועים. אתה מוזמן להציץ בקוד הHTML של אתרים גדולים וידועים, ולראות שהם לא משתמשים בתגיות table לצורך בניית ועיצוב הדף. כנ"ל גם מערכות פורומים כמו PHPBB נמנעות מזה. העובדה שיוצר המוד בחר לבנות את המוד שלו בצורה כזו מעידה על ה'מקצועיות' שלו. כמובן שלצורך שימוש במוד כמו שהוא (אם אתה לא מתכוון לשנות את הקוד שלו) זה לא משנה כל עוד זה עובד.

שים לב שבאתר שקישרת אליו (כמו גם בfxp), רוחב העמוד קבוע. כמה שתגדיל או תקטין את רוחב הדפדפן, רוחב האתר לא ישתנה. המוד שאתה משתמש בו מיועד לעיצוב ברוחב קבוע, כמו שציינתי קודם. העיצוב שאתה משתמש בו הוא משנה את הרוחב שלו לפי רוחב הדפדפן, ולכן הקטגוריות 'בורחות' החוצה כשהדפדפן קטן מדי. כדי לתקן את הבעיה אתה צריך להגדיר לאתר רוחב קבוע, כי לשנות את המוד שיתאים לרוחב משתנה יהיה עבודה קשה מדי, כמעט ברמה של כתיבה מחדש.

אם כל מה שאתה רוצה זה לשנות את מספר הקטגוריות בכל שורה, מן הסתם יש אפשרות לשנות את זה בצורה קלה בהגדרות של המוד (שאין לי מושג איפה הן ואין לי כח לחפש, אבל אולי אתה יודע) במקום להילחם עם הקוד שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...