עבור לתוכן

עזרה בשחזור מידע

Featured Replies

פורסם

תריץ בדיקה עם כלי האבחון של יצרן הכונן. לדעתי זאת הדרך האמינה ביותר לקבל מדד כללי על מצב הכונן.

בדרך כלל בעיות כמו זאת שבה נתקלת לא נובעות מנזק פיזי לכונן אלא בעיקר כתוצאה מניתוק לא בטוח של הכונן מהמערכת (בזמן שעדיין התבצעו אליו פעולות כתיבה או קריאה) או כתוצאה מנפילת מתח אם הוא מחובר לרכזת USB כמו חיבורי ה-USB הקדמיים במארז או לרכזת USB חיצונית שאינה ניזונה ממקור מתח עצמאי. כך שבטח לא יזיק להריץ בדיקת אבחון לכונן, אבל כלל לא בטוח שהסיבה לכך היא גורם מכני או מגנטי.

והערה קטנה בקשר לגיבוי. גיבוי שלא מתבצע באופן אוטומטי אינו ממש גיבוי. ככה זה עם ה"גורם האנושי", בכל פעם שכדי לבצע גיבוי המשתמש צריך להריץ משהו באופן ידני או לחבר כונן למערכת (להוציא מאחסון, לחבר לחשמל או סתם להתחיל להתכופף), רוב הסיכויים שבמוקדם או במאוחר (בדרך כלל במוקדם) הוא פשוט לא יבצע את זה כתוצאה מ"עצלות" ו/או שכחה ו/או סדר עדיפיות (דברים שיותר "דחוף" לטפל בהם באותו רגע). כך שאם גיבוי המידע הוא משהו חשוב אני ממליץ לבנות מערך גיבוי מתאים ושהגיבוי יעשה באופן אוטומטי. זאת אמנם חריגה קטנה מנושא הדיון אך היה חשוב לי לכתוב את זה.

פורסם
  • מחבר

סתם אנקדוטה,

הHD שבתוך הIomega Select SDHDU2 1TB שלי הוא בעצם Toshiba mk1059gsm

ולפי ה"אינטרנט" מה שהצלחתי למצוא על כונני טושיבה זה ש

Toshiba does not provide diagnostic tools for hard drives, currently

ומה שכן הצלחתי למצוא כאן :

http://storage.toshiba.com/main.aspx?Path=ServicesSupport/WarrantySupport/SoftwareUtilities

אומר

This diagnostic tool is available for use by customers who feel their Fujitsu Branded Toshiba hard drive may not be operating normally. It is only designed for use with Fujitsu Branded Toshiba ATA/IDE hard drives.

ולא מאפשר לבחור אף אחד מהכוננים שלי

אני באמת מעריך את SpinRite, אבל האיטיות שלה גורמת לי לרצות לדחוף את הראש שלי לתוך אחד המאווררים במארז

nonetheless, אני אתן לה עוד צ'אנס וכמה שעות של חסד

עריכה:

ייתכן שכלי הדיאגנוסטיקה של IBM ו MAXTOR יסכימו לבדוק גם את טושיבה

פורסם

אין ל-iOmega כלי משל עצמה? כלומר לא כלי שהיא פיתחה אלא כלי מתאים לכונן שבעצם נמצא בדגם שלך, כזה או אחר, שהיא מציעה באתר? אם אין, אתה יכול להשתמש ב-MHDD, ואפילו בכלים כמו HDTune ו-Crystaldiskinfo כדי לבדוק את נתוני ה-SMART ולבדוק לאיתור סקטורים פגומים.

פורסם

סתם אנקדוטה,

הHD שבתוך הIomega Select SDHDU2 1TB שלי הוא בעצם Toshiba mk1059gsm

אתה בטח ער לעובדה שהזמן הרב שלוקח לתוכנות לרוץ נובע מהממשק ( USB 2 )

שדרכו צריכות להתבצע הבדיקות !

אם אין לך כבר אחריות ואתה יכול לחבר את הדיסק ישירות ללוח אם, תראה שהזמנים

מתקצרים פלאים .

:xyxthumbs:

פורסם
  • מחבר

לצערי הוא עדיין באחריות :smile1:

ניסיתי להריץ את Spinrite במשך הלילה, התוכנה נתקעה אחרי 11 דקות בסריקה של level 1

כנל לגבי error-checking של וינדוז

אני הולך לנסות לפרמט אותו ולראות אם זה אפשרי בכלל...

[attachment deleted by admin]

פורסם

לפי התמונה הנ"ל מדובר בסקטורים פגומים.

אם אכן כך, חבל על המאמץ והזמן, אם הכונן עדיין באחריות, תחליף אותו. סקטורים פגומים משמעותם ברוב המקרים נזק פיזי (מכני או מגנטי) למדיה המגנטית ובמקרה כזה לא ניתן לתקנם.

פורסם

אכן כן, חבל"ז :bash:

טוב שלפחות האחריות בתוקף.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים