DDR2 1066- אין חיה כזאת - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

DDR2 1066- אין חיה כזאת


yogev_23

Recommended Posts

לאחרונה יצא לי לעבוד\לסדר שני מחשבים מדור הCore2Duo, עם ערכות שבבים P35 וP43. היו לי גם 6 סטיקים של זכרונות DRR2 1066 כביכול, של החברות kingston, corsiar, .

מתוך כל ששת הזכרונות, רק אחד הצליח לעבור memtest86+ 4.20 בלי להוציא אף שגיאה במהירות 1066 (זה היה סטיק של corsiar, אחד מתוך dual kit. הסטיק השני לא הצליח לעמוד במשימה).

הזכרונות כן הריצו בדיקה חלקה כשסורסו למהירות 800 בתזמונים 5-5-5-18 (בטח היה אפשר למתוח עוד ל15, לא בדקתי).

לדעתי הממצאים מוכיחים שאף יצרנית לא באמת עשתה פס יצור מיוחד לPC8500 אלא פשוט כולם בחרו PC6400 שנראו להם 'מובחרים' מספיק כדי לעמוד באוברקלוק הכפוי (מה גם שהוולטים 2.1-2.3 שצויינו עליהם די מאששים את זה). מילא אם זה היה עובד, אבל רובם לא מספקים את הסחורה המוצהרת- ממש הונאה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. בדקת אותם בהגדרות שקבע עבורם היצרן (תדר, תזמונים ומתח)? אני מניח שכן, אבל שואל כדי לוודא.

2. אין מה להתפלא שלא מדובר בזכרון "מיוחד" אלא פשוט בשבבים שנבדקו ונמצאו יציבים בתדר גבוה יותר. סביר מאוד להניח שלא מדובר בשבבים שתוכננו וייועדו מלכתחילה לעבוד בתדר הזה, אלא נמצאו ככאלה בתהליך המיון (Binning process), זה לא ממש מפתיע וזאת גם לא ממש הונאה (אפרט בהמשך).

3. גם לבקר הזכרון השפעה, לא כל בקרי הזכרון יעבדו בהכרח בצורה תקינה בכל התדרים למרות ששבב הזכרון עצמו כן אמור לעבוד בנתונים האלה.

4. מתח של 2.3 הוא המתח הגבוה ביותר על-פי המפרט שלאחריו נטען שכבר עלול להגרם נזק בלתי הפיך לזכרון מדור . במתח הגבוה הזה, שאם אני מבין נכון בו אתה צריך להשתמש כדי שהזכרונות הנ"ל יעבדו בתדר של 533, כלל לא בטוח שהזכרון יעבוד בצורה יציבה באופן כללי, ובמערכת מסוימת בפרט.

לכן אין פה הונאה אלא הצגת נתונים למטרות שיווק (והשבבים האלה מלכתחילה מיועדים לנלהבי חומרה שאמורים "לדעת" קצת יותר מהמשתמש הממוצע, למרות שזה לא יותר מתירוץ). לא שאני מסכים או אוהב את זה במיוחד, אבל אם מגדירים את התופעה הזאת כהונאה, אז כל שוק השבבים הוא למעשה הונאה אחת גדולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון גם את בדקתי :)

1. בדקת אותם בהגדרות שקבע עבורם היצרן (תדר, תזמונים ומתח)? אני מניח שכן, אבל שואל כדי לוודא.

2. ...

3. גם לבקר הזכרון השפעה, לא כל בקרי הזכרון יעבדו בהכרח בצורה תקינה בכל התדרים למרות ששבב הזכרון עצמו כן אמור לעבוד בנתונים האלה.

1. ברור. אגב בשונה מהזכרונות של וcorsiar, את קינגסטון הלוח אם מזהה בAuto כ800, ורק ידנית הצלחתי לו לפעול ב1066.

3. נכון, אבל יצרן מתחייב למהירות ותזמונים מסויימים (5-5-5-15), זאת די התנערות להאשים בקר זיכרון. הרי הם היו צריכים לייצר צ'יפים שעומדים במהירות והתזמונים האלה ב1.9v מקס' ולא לגרום למשתמש מהשורה (שלא עושה OC) להגדיר ידנית זכרונות על 2.1-2.3v. אל תשכח שגם היו 1200MHz (לכאורה) בזמנו, ככה שדור ה1066 לא נחשב אז לכזה אקסטרים.

* עדכון: אני כרגע מנסה לשים את הזכרונות בחזרה על 1066 אבל שחררתי את התזמונים קצת ל6-6-6-20, ושמתי 1.8v ידנית. זה בבדיקה (memtest) ברגעים אלה, אעדכן אם עבד. מכל מקום אני כבר לא בטוח שזה יותר מהיר מ800 על 5-5-5-18, למישהו יש השגות בנושא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מחוץ למבחני ביצועים סינתטיים לתדר ולתזמונים אין ממש משמעות בפועל. כך שמבחינה מעשית אין איזה יתרון לזכרון בתדר 1066 ותזמון כזה או אחר על פני זכרון בתדר 800 בתזמון נמוך (כלומר גבוה מבחינ מספרית) ממנו. זאת הסיבה שבגללה אני באופן אישי תמיד ממליץ לא להשקיע כסף ומחשבה מיותרים על זכרון ולקנות את המשתלם ביותר בנקודת זמן מסוימת. זה למעט אוברקלוקרים וכדומה שייתכן שמכוונים לערכים מסוימים ב-OC שלהם, אבל אלו מקרים ממוקדים.

2. אף יצרן לא מאשים את בקר הזכרון, אני הוא זה שציינתי את זה, כי זה המצב בפועל.

3. בלי קשר לפרופיל הזכרון הרבה פעמים זכרון שלא מכיל פרופיל "תקני" לא מזוהה בצורה נכונה באופן אוטומטי ויש להגדירו ידנית. זה קורה לפעמים גם עם זכרונות שכן מכילים פרופיל "תקני".

4. ייתכן שלא הייתה אפשרות בנקודת הזמן שבה יוצרו השבבים האלה אפשרות לייצר זכרון בתדר גבוה ובמתח תקני. אין מה לעשות, ככה עובד עולם השבבים. אותו שבב מאותו פס ייצור ממותג באופן שונה בהתאם לתכונותיו בפועל. זה שבנתונים מופיע מתח הגבוה מהמתח התקני של אותו דור כבר אמור לעורר חשד שלא מדובר בזכרון שייוצר במיוחד לעמוד במפרט הנקוב שלו ושקיים סיכוי סביר (לאור הפרש המתחים הגדול מאוד) שגם לא יעבוד בצורה יציבה.

5. סדרת HyperX של Kingston היא, עד כמה שאני הצלחתי לעקוב לאורך השנים, בדיוק כזאת. זכרונות שנמצאו כעבודים בצורה יציבה בנתונים קצת טובים יותר אך גם במתח גבוה יותר ולכן ממותגים בצורה שונה. בדרך כלל באתר היצרן מופיעים שני פרופילים. ה"רגיל" עם פרופיל תקני כלשהו ופרופיל ה-Hyper בתדר ולפעים גם תזמונים "טובים" יותר אך גם מתח עבודה נקוב גבוה יותר. כך זה גם בסדרות ה- שלהם.

6. ככל שתשחרר תזמונים לערכים של 7/8/9 סביר להניח שתוכל להגיע עם הזכרון ליציבות במתח של 1.8-2.1 ותדר של 1066 (ואולי אף תדר גבוה מעט) אם תצליח עם תזמונים של 6 אז יש לך כנראה לא רע כל כך ל-OC.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדכון: לא עבד 6-6-6-20 על 1066. זה אמנם עבר pass ראשון של memtest86+ ver 4.20 אבל בpass שני נמצאו errors.

אני לא חושב שרק עושים את זה, עובדה שגם הזכרונות של Corsiar\G.Skill באופן רשמי דורשים 2.1v. אצל קינגסטון זה באמת קיצוני (2.3), אבל בוא לא נשכח שגם החברים שלהם לא עמדו בזה.

אני לא מבין מה לא הונאה בזה, זה כמו שאינטל יוציאו מעבד בתדר מוצהר 3.0GHz והוא יתפקד רק ב2.8GHz. היית קונה מעבד כזה ואומר "ממילא התדר לא באמת משנה?"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא אמרתי שרק Kingston עושים את זה, אפילו כתבתי במפורש שכל שוק השבבים (לא רק זכרון) עובד ככה. פשוט הזכרתם את סדרת ה- אז התייחסתי אליה באופן ספציפי.

2. זאת לא הונאה כי לכאורה אתה אמור להכיר את מגבלות החומרה כשאתה קונה חומרה מסוימת. ברשותך, אני לא רוצה בכלל להיכנס לנושא הזה. ברור שיש פה "חוסר תמימות" מסוימת של היצרן, למטרות שיוקיות, אבל זאת לא בדיוק הונאה.

בהתייחס לדוגמה שנתת, זה לא מדויק לגמרי. זה יותר כמו לקחת מעבד שנמצא כעובד יציב בתדר מסוים ב-OC, להתקין אותו במערכת אחרת ואז לגלות שהוא לא מצליח לעבוד באותו OC בצורה יציבה או יציבה מספיק, או שנדרשות הגדרות שונות (יותר מתח לדוגמה) כדי להגיע לאותו תדר סופי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...