עזרה בחירת מקלדת - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בחירת מקלדת


vacuuuum

Recommended Posts

אני צריך מקלדת של 100-200 ש"ח, אבל מהייאוש אני מוכן לשלם יותר...

חזרתי עכשיו מהחנות השכונתית, כל המקלדות שראיתי שם וניסיתי עד עכשיו זה זבל שצריך לשרוף. אני לא מבין את היצרנים האלו, כמה לקוחות עקומים\ננסים הם חושבים שיש להם?

חזרתי עם מקלדת kb-8510 made in china שנראתה לי פחות או יותר נסבלת, ואני רוצה להגיד: אנשים! תתרחקו מהמקלדת הזאת!!

ממבט ראשון היא נראת בסדר. אבל עכשיו אני מגלה כמה היא נוראה.

היא מתפרקת תוך כדי כתיבה. הסינים המטומטמים האלו שמו 2 גומיות עגולות בקוטר של 5 מ"מ (לא מגזים) והדביקו אותם עם דבק של גן ילדים.

כששמתי אותה על השולחן הגומיות האלו נפלו ועכשיו המקלדת גולשת על כל השולחן ללא מעצורים.

האנטר לא עובד! הוא כל כך גדול שחייבים ללחוץ עליו בדיוק באמצע, אחרת המקש מתעקם ולא נלחץ.

בבקשה אנשים! תמליצו לי על מקלדת! לא אכפת לי ממולטימדיה ואני לא יודע מה זה מקשים רכים ואיזה עוד פרמטרים יש. אני צריך שהמקשים יהיו נוחים, גדולים, עם מרחק ביניהם. שלא תהיה עקומה, שהמקשים יהיו לחיצים, ושהמקשים יהיו בגודל הנכון (באותה מקלדת כפתור המחיקה הוא כ"כ קטן שאי אפשר ללחוץ עליו. נראה לי זה הכתפור הכי קטן. העיקר לעשות מקום לאנטר המפלצתי שלא עובד)

אני גם צריך המלצה לחנות באיזור באר שבע, שיש בה מבחר גדול של מקלדות שאפשר לבחור ממנו ולראות את המקלדות ולנסות אותן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקלדות מכניות -- ריכוז מידע מעבר לתקציב שלך אבל אם אתה מחפש משהו יותר איכותי ממקלדת ממברנת גומי זה הכיוון.

אם אתה רוצהמקלדת ממברנת גומי אז אין ממש הבדלים גדולים. מקלדות ממותגות של ו-Microsoft הן יחסית טובות מבחינת איכות בניה בקטגוריה הזאת, לא פאר היצירה אבל סבירות בהחלט. K200 היא מקלדת לא רעה בכלל, בטח במחירה, שאם אני לא טועה מבוססת על Scissor Switch שהוא מנגנון עדיף על מנגנון ממברנת הגומי. מקלדות ג'נריות פשוטות שאתה יכול למצוא ב-80 ש"ח הן לרוב מה שכבר התנסית איתו. יש כאלה שזה מספיק להם, לאחרים לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה רוצה מקלדת ממברנת גומי אז אין ממש הבדלים גדולים.

אני נוטה לא להסכים. יש הבדלים עצומים בין דגמים כאלה לאחרים, גם בעולם מקלדות הגומי, הן מבחינת נוחות ההקלדה, הן מבחינת עמידות לאורך זמן, והן מבחינת הKRO.

אני אישית אוהב את המקלדות של IBM/Lenovo (כרגע יש לי את הLenovo ThinkPlus Enhanced Performance Keyboard), שהיא אמנם מקלדת ממברנות (זה לא הModel M), אך איכותית ביותר. אך זו לא בדיוק מקלדת שמוכרים בכל חנות. אפשר להזמין כנראה ישירות מIBM, לא יודע כמה הם ירצו עליה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעקרון אתה צודק.

במשפט שציטטת התייחסתי למקלדות הממברנת גומי שניתן למצוא בארץ בטווח המחירים שבו נקב פותח הדיון, אך כנראה שלא הייתי ברור מספיק ובקריאה שנייה אני רואה שיצא לי משפט מכליל מדי ולא לכך התכוונתי במקור (בהמשך ההודעה פרטתי קצת יותר).

אז לשם הבהרה--בכל קטגוריה יש מקלדות יותר "איכותיות" ופחות, גם בתחום המקלדות המכניות. לדעתי מבחינת חווית הקלדה כל מקלדת המבוססת על ממברנת גומי מספקת בסופו של דבר חוויית הקלדה דומה ומהבחינה הזאת אין הבדלים מהותיים ביניהן. בבחינת מי שמחפש לדוגמה חווית הקלדה של מנגנון מכני לא ימצא את מבוקשו במקלדות ממברנת גומי ולא משנה מה. יחד עם זאת בהחלט לא כל המקלדות הן שוות וכן יש הבדלים מסוימים באיכות הבנייה, במערכת החשמל (אם כי לרוב בימינו במקלדות ממברנת הגומי הנפוצות ואף בחלק מהמכניות יש לכל היותר אופטימיזציה של אזורים כדי להשיג 3KRO-6KRO), בארגונומיה וכמובן במכלול התכונות הנלווה (תאורה אחורית, כפתורי מקרו וכדומה) ולכך התייחסתי בחלק השני ושל ההודעה הקודמת שלי.

כל זה בהסתייגות כמובן מכך שלמרות שמעורבים כאן מספר מדדים אובייקטיביים, כשזה נוגע להתקני קלט/פלט אז כמכלול כל עניין ההגדרות של "איכות", נוחות ושאר המדדים החושיים הוא סובייקטיבי לגמרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן, מי שמחפש חווית הקלדה של מקלדת מכאנית, לא יקבל אותה במקלדת ממברנת גומי, אך גם בנושא זה יש הבדלים לא מבוטלים בתוך מקלדות הממברנה. שני הפרמטרים המרכזיים פה הם העומק והרכות, שמשתנים ממקלדת אחת לאחרת. זאת בלי קשר לעובדה, שבמקלדות מאוד זולות לפעמים נתקלים באיכות בנייה זוועתית שגורמת לכך שהמקשים לא נלחצים היטב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים איתך לגמרי. הייתי אפילו אומר שבמקלדות הזולות הג'נריות ברוב המקרים נתקלים באיכות בנייה נמוכה (מקשים נדבקים, לא נלחצים בצורה אחידה, בלאי מהיר יחסית של שכבת הסיליקון שפוגע בחווית ההקלדה, חריקות ועוד), אולי לא ממש בהתחלה אך זמן לא ארוך לאחר תחילת השימוש.

אני גם מסכים עם רוח הדברים שעולה מדבריך, שעדיף להשקיע במקלדת באיכות סבירה ומספקת מאשר להחליף בכל כמה חודשים מקלדת ג'נרית זולה באחרת מאותה איכות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...