האם יש כרטיס NVIDIA עם DDL דרך HDMI - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם יש כרטיס NVIDIA עם DDL דרך HDMI


hh66

Recommended Posts

עליכם השלום

אני מאוד אוהב את NVIDIA תמונה מדהימה ואיכותית

אני שומע דרך הרסיבר

חסר לי מאוד Dolby Digital Live דרך

האם יש להם כרטיס שמכיל תכונה זאת ?

שהופך כל שאני רוצה ל- Dolby Digital Live 5.1 או 7.1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל קידוד Dolby Digital Live או DTS Connect צריך כרטיס קול תומך, ושכמובן הרסיבר \ היעד ידע לפענח DTS/DD.

אבל למשחקים אתה כבר לא צריך את זה כי כרטיסי מסך היום יכולים להוציא עד 8 ערוצי LPCM דרך , ללא צורך בקידודים והגבלות של S/PDIF.

(אם אז כרטיסים מסדרות 4xx / 5xx, ובודדים מסדרה 2xx)

סרטים שכבר קודדו מראש לפורמטים כאלו ואחרים - כל תוכנת נגן נורמאלית יודעת לפענח ולשלוח LPCM uncompressed

אפשר גם לשלוח ישירות (bitstreaming) אל הרסיבר שיפענח, במידה והוא תומך. יש שכבר עושים bitstream ל (TruHD / DTS Master)

אם אתה רוצה לפצל ממקור stereo ל-surround, אפשר להשתמש למשל בפלאגינים לנגנים (לפעמים כבר מובנה), או באפקטים של הרסיבר, כמו pro-logic I/II וכו'.

כרטיסי קול שיודעים לקודד DDL בדרך כלל יאפשרו לך לבצע את הפיצול מכל מקור סטריאו שהוא, ולהגדירו מממשק הדריבר. ידוע כגמיש ואיכותי יותר

מתוכנות או prologic של הרסיבר. אבל אם כבר כרטיס קול יעודי, בהרבה מקרים כולל DAC איכותי יותר מזה של רסיבר ממוצע, כך שלעיתים עדיף לחבר

אנלוגית מאשר דיגיטלי עם DDL (מנסיון אישי. אך שוב תלוי בחומרה)

בשורה תחתונה, אם יש לך (ואתה מסתפק ב) תכונות upmix (ממקור סטריאו לסראונד) בנגן או ברסיבר, אני לא רואה סיבה לחפש DDL ברכישת כרטיס מסך חדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

SyndromE אתה בשבילי אגדה ! לחיוב בזכותך הבנתי כמה ATI

כרטיסים לא טובים בתמונות וסרטים ,כמה עיוותים צבעים מעוותים יש להם

אני מקווה שאני לא טועה באדם

מאז שקניתי NVIDIA פשוט הנאה רצופה , תמונה ,פוקוס , צבעים ,פשוט בשתי רמות מעל ATI ,

DDT וסרטי אינטרנט נראים שלמים בלי עיוותים

בזכותך אני נהנה .

יש לי רסיבר תומך ויש לי כרטיס קול גיגאבייט שעושה DDL והסאונד חלומי

כיום עברתי ל NVIDIA דרך כרטיס נותן לי עד 7.1

אני צריך DDL

בשביל סרטי יוטיוב , רדיו אינטרנט ,תוכניות טלוויזיה , שידורי טלוויזיה משדרים בשידור ישיר

DDL עושה עבודה מדהימה עם הסאונד ! PCM עושה עבודה לא מוצלחת כמו לוקח 2 ערוצים והופך זאת ל-7.1 כמו רדיו AM

ב- אם היה אלמנט זה זה היה חלומי עבורי .

לכן מחפש אלמנט זה

כל תוכנת נגן נורמאלית יודעת לפענח ולשלוח LPCM uncompressed

נכון עושה המרה לעד 7.1 וניתן גם לכוון עד 192 KHZ ו- 7.1 ערוצים לרסיבר שתומך

והסאונד נשמע מלא אך זה לא DDL שפשוט נותן 5.1 חלומי במיוחד עם מוסיקה או 7.1 (892).

בשורה תחתונה, אם יש לך (ואתה מסתפק ב) תכונות upmix (ממקור סטריאו לסראונד) בנגן או ברסיבר, אני לא רואה סיבה לחפש DDL ברכישת כרטיס מסך חדש.

יש לי תוכנות כמו PDVD 11 שעושה upmix מ- 2 ל- 7.1 אבל לא נשמע איכותי כמו הסאונד של DDL

לא יעזור

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל העיקר שאתה נהנה :xyxthumbs:

אכן התדיינתי על יתרונות של (בעניינים ממוקדים בעיקר). זה לא אומר ש-"ati לא טובים בתמונות וסרטים". למעשה הם הטמיעו צ'יפ אודיו בכרטיסים שלהם הרבה לפני , ולא מעט פעמים זכו לציונים גבוהים יותר בסיקורי איכות (המסתמכים על תוכנה). יתרונות וחסרונות יש לכולם. וצבעים קשורים גם במסך, הגדרות והעדפה אישית.

בכל אופן,

תחשוב ש DolbyDigital זה בסך הכל פורמט מכווץ מ-PCM, על מנת לחסוך בנפח \ רוחב פס.

ז"א, טכנית, האיכות של DD לא יכולה להיות טובה יותר מ-PCM.

כמו שאני מבין מדבריך, מה שעושה לך את ההבדל זה איכות תכונת פיצול\שכפול מקור סטריאו, וכנראה שכרטיס הקול שלך עושה עבודה טובה יותר, בעיקר יסודית יותר (לא מוגבל לשימוש בנגן) מאשר תוכנה כמו PowerDVD. הרי DDL בעצמו אינו מפצל את מקור הסטריאו - הוא בסך הכל מכווץ 6 ערוצים לפורמט DD בזמן אמת. מה שאתה שומע ב-6 (או 5.1) ערוצים האילו זה איך שכרטיס הקול (בשילוב עם התוכנה\דריבר שלו) מפצל את הסטריאו לסראונד.

אם אני לא טועה כרטיסי nvidia מסדרה 9xxx עד 2xx (מלבד g210,gt220,gt240) כוללים S/PDIF passthrough פנימי, ז"א לכרטיסים אלו תוכל לחבר את הכרטיס קול (בד"כ מגיע עם יציאת spdif פנימית) שיבצע DDL וישלח ישירות ל- של הכ.מסך. קח בחשבון ש-SPDIF מוגבל ל5.1 מכווץ (AC3 / DD / DTS) או 2 ערוצי PCM.

nvidia כללו את הכניסה הדיגיטלית הפנימית מאחר ולא היה להם צ'יפ אודיו מובנה בזמנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא אומר ש-"ati לא טובים בתמונות וסרטים". למעשה הם הטמיעו צ'יפ אודיו בכרטיסים שלהם הרבה לפני nvidia,

נכון ולצערי כמו ש-ATI עושים הכול ,לא מספיק איכותי חוסר יציבות

ובעיות טכניות רבות .

והכי גרוע אם הם פותרים בעיה זה על חשבון משהו אחר

מבחנים של וידאו לא בודקים בעיות של איכות תמונה

אין לבודקים של הכרטיסים כלל יכולת להבין תמונה , איכותה , הם בודקים גם תמונה במסך משחקים 22אינש

וכל הציונים שלהם הוא על מספר פרייימים

על תשקח שהמשחקים הם רובם מצויירים .

לא נבדקים ואין כלל לבודקים יכולת ראיית סרטים דרך מסכים שמיועדים לסרטים ( לא בגודל ולא באיכות )

תחשוב ש DolbyDigital זה בסך הכל פורמט מכווץ מ-PCM, על מנת לחסוך בנפח \ רוחב פס.

ז"א, טכנית, האיכות של DD לא יכולה להיות טובה יותר מ-PCM.

זה אומנם פורמט מקווץ סאונד

אבל הפורמט יש לו בנייה וגוון שנותן לו איכויות צליל שונות מאוד מ- PCM

DD או DTS זה פורמט שנותן גוון לצליל ,רכות , מכוון שכל רמקול שנותן שילוב מיוחד של הרמוניה

PCM משדר ללא הבחנה או בנייה צלילים לרמקולים שונים בין אם גרועים ( לא מעובדים כהלכה או פגומים )

דבר שלא כייף לשמוע

נכון שמבחינה קרה 3 השיטות משדרים ל- 7.1 אבל ההבדל בינהם ברור

הליטוש בסאונד של PCM ממש לא נעים לאורך זמן הוא לא בורר סאונד או פוסל פריימים פגומים .

http://broadbandforum.in/tata-sky-plus-hd-dth/66312-pcm-vs-dolby-digital/

צירפתי לך קישור שקצת מדברים על הבדל

שים לב :

but i have noticed that the audio is a bit distorted when i switch to PCM on Star Cricket HD.

Tata Sky's PCM is a joke it sounds just like their pathetic super compressed muddy stereo audio on SD channels so its of no use stick to dolby for better sound in HD channels

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=19707326

בנוסף ל- DD או DTS יש חוקים לפורמט איך לבנות צליל ולחלק אותו לרמקולים , PCM אין חוקים מעלה הכול בין אם מתאים או לא

ברסיבר 7.1 זה נשמע הלכה למעשה לא טוב DD

DD או DTS מכילים המון חוקים לבניית סאונד שאת זה לא לקחת בחשבון והם נותנים את המקצועיות של הסאונד שמגיע

לרסיבר שהוא מלוטש יותר והרבה יותר נעים להאזנה .

קח בחשבון ש-SPDIF מוגבל ל5.1

בגדול נכון , אבל גיבייט הצליחו לתת גם SPIDF דרך ציפ 892 עד 7.1 DD

בסופו של דבר גם 5.1 אני יכול להעביר דרך רסיבר ועם פורמט

Dolby Pro Logic IIz

או

Dolby Surround 7.1 או

Dolby Pro Logic IIx שממיר 5.1 ברסיבר ל- 7.1 ועושה עבודה טובה , חשוב להבין שכל המקודדים הללו חייבים להיות בנויים ברסיבר

גם הפורמט החדש של DTS NEO X עושה עבודה מדהימה עד 9.1

בכול פומט שציינתי כאן יש חוקים , בנייה , מחשבה , איכות

ב- PCM אין כלום זורק לרמקולים בצורה שלומפרית בלי טעם ובלי ריח .

תחשוב שאתה הולך למסעדה ואדם זורק לך סטייק על האש בלי תבלינים או עיבוד הבשר

ותחשוב שאתה הולך למסעדה שיש שף שמרכך את הבשר , מוריד חלקים פגומים , מתבל את הבשר , מכין את הגחלים בטמפרטורה מתאימה

והטעם אחר ומכוון

זה תמצית ההבדל בין PCM מול DD

ז"א לכרטיסים אלו תוכל לחבר את הכרטיס קול (בד"כ מגיע עם יציאת spdif פנימית) שיבצע DDL וישלח ישירות ל- של

כאן סיבכת

לא ניתן לעשות כרטיס בתוך כרטיס

יש לי כרטיס עם DDL

יש לכוון בדרייברים או שהסאונד עובר דרך כרטיס או דרך דרייבר של SPIDF

בכל מקרה צריך כתובת של לרעיונות שיכניסו לכרטיס שלהם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול אני מסכים לגבי ATI (ויתכן שממני שמעת לא מעט), אבל לא דיברתי פה על סיקורי כרטיסי מסך (שבודקים משחקים), אלא על סיקורים יעודיים לאיכות וידאו,

שבדרך כלל מתבססים על ציונים של HQV 2.0 Benchmark ופילטרים לשיפור וידאו בדריבר, מוזר שלא נתקלת בכאלה.

לעניין,

כל מה שפורמט DD מספק מלבד כיווץ\קידוד סאונד, זה נורמליזציה \ שליטה ב-gain ע"פ פרמטר קבוע בתוכו (1 עד 31) או 30db- עד 0 בהתאמה.

ראה dialnorm או dialogue normalization. זה יכול להסביר למה אתה מתכוון ב"רכות" הצליל.

PCM ו-DTS אינם משתמשים ב dialnorm הזה. ז"א בדרך כלל DD ישמע חלש יותר מ-DTS ו-PCM.

DD גם לא "פוסל סאונד פגום". אלא כחלק מאלגוריתם הכיווץ הוא מסנן תדרים שתיאורטית אינם נשמעים ע"י אוזן אנושית, נאמר בדומה לשיטות כיווץ אודיו אחרות (כמו MP3 שנהוג לכווץ הרבה יותר). אבל אתה בהכרח מאבד איכות, לא מרוויח. בשונה מ-TrueHD / DTS HD Master שהם פורמטים lossless, כמו PCM.

הקישורים שנתת מתייחסים לתלונות על PCM ב-2 ערוצים, שאולי עוברים upmix/downmix, אל מול DD 5.1. לא רלוונטי כשאנחנו מדברים על multichannel PCM.

אני לא רואה בחוסר תאימות ומקרים ספציפים (שילובי מערכות \ מקורות שמע \ אוזניים והגדרות שונות) איזה מדד להבדלי איכות פורמטים.

תפתיע אותי אם תצליח להוכיח את הטענה כי חלוקת הצלילים בין הערוצים וליטושם מתבצעת ע"י קידוד\פענוח DD 5.1 כשלעצמו.

זה כבר תפקידם של dolby prologic וחבריו, כמו שאמרת. ואותם אפשר להפעיל גם על PCM, הלא כך ?

בכל זאת אהבתי את הסיפור על הסטייק.

לגבי שילוב הכרטיס מסך + קול. את כרטיס הקול אתה מגדיר להשתמש ביציאת spdif דיגיטלית הפנימית שלו, במידה וקיימת.

לחבר אותו פנימית עם כבל 2 פינים spdif אל כרטיס מסך המכיל כניסה זאת (ציינתי קודם אילו כרטיסים בדיוק. הם לא כוללים צ'יפ אודיו יעודי)

ואתה בוחר את ה- של הכרטיס מסך כהתקן השמע הדיפולטיבי בחלונות. הכ.מסך יעביר את מה שכ.קול מוציא. לפחות ככה זה אמור לעבוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תפתיע אותי אם תצליח להוכיח את הטענה כי לחלוקת הצלילים בין הערוצים וליטושם יש חלק בקידוד\פענוח DD 5.1

זה כבר תפקידם של dolby prologic וחבריו, כמו שאמרת. ואותם אפשר להפעיל גם על PCM, הלא כך ?

כאן תוכל לקרוא על כל פורמט DD

http://www.dolby.com/consumer/understand/playback/index.html

לכל סוג סאונד קידוד מיוחד , אלגוריתם מיוחד

חלק 5.1 וחלק 7.1 ומגיע עד 16 ערוצים

גם DTS יש להם שיטות דומות

http://buy.soundblaster.com/_creativelabsstore/cgi-bin/pd.cgi?page=product_detail&category=Software&pid=F2222DDN6Z2H2ADDEZD

גם DD וגם DTS יש להם אלגוריתם שמחדד ומוריד סוגי סאונד שונים

ונותן להם יחודיות

כדי להוכיח צריך משמע האוזן

כמו שיש כינורות שעולים 200- ש"ח ויש כינורות ב- 1000000$

כי מפיקים אכויות סאונד שונות ורק לקוחות קובעים את המחיר .

כך לגבי רמקולים כולם מגיעם לרמות DB שווה

רוחב פס שווה

אך למרות זאת אתה שומע איכויות ובהירות שונה בין הרמקולים

וכאן זה מתבטא במחיר

בין 1000ש"ח ל- מיליון דולר

אין לצערי תוכנה שמודדת אפקטיביות רמקולים

לכל אדם רגושויות שמע שונות פיסיים ונפשיים ומשם מגיע האהדה או שנאה לשמע של מוצר .

אך דבר אחד רואים שוב ושוב עם PCM אף אחד לא אוהב את הסאונד לאורך זמן

הוא פשוט לא צלול ולא מכוון .

ניתן להפעיל dolby prologic על

PCM

אבל זה לא ישמע טוב כמו קידוד של כרטיס קול עם DDL או DD מקורי (שזה הכי אכותי ומורכב באולפן מקצועי )

שמועבר מוכן לרסיבר

PCM נישמע הרבה פעמים כמו 7.1 ערוצי מונו

הסיפור על הסטייק

תמיד לי אין כמו סטייק טוב ;D

הקישורים שנתת מתייחסים לתלונות על PCM ב-2 ערוצים

דווקא בסטריאו אין בעיה מיוחדת לגבי ,רק 5.1 ו-7.1

דרך הגב כל כרטיסי הסאונד שקניתי ל- PCI לא טובים לי כמו כרטיס DDL בנוי על לוח

הסיבה היא שמחובר למקודדים במחשב שניתן להפעלה והכי חשוב מעבד מחשב שמנתח עם שפות עיבוד את הסאונד ו- CPU Aשמנתח סאונד

שים לב דוגמא :

אנשים לא פותחים כלל את רוחב פס הסואנד שמגיע לרמקולים 2W שולחני

זאת דוגמא לפתיחה :

http://imageshack.us/f/706/93021686.png/

פקודה לניתוח DD

http://imageshack.us/f/402/30060496.png/

פקודה להגדלת רוחב פס קול עד 96000

http://imageshack.us/f/196/13482337.png/

הקידוד

http://imageshack.us/f/69/99385077.png/

מי שמחובר לרסיבר שתומך DD יקבל נורה ברסיבר DD

כל סרט בסטריאו יומר ל- DD ( ניתן לכוון ש-DTS יעבור כפי שהוא ועוד ועוד ...)

יש עוד פקודות שניתן לפתוח במקודדים עפ"י CPU

אינטל מ- I7 נותן מדהים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פיצ'רים רלוונטים מהעמוד הרשמי של Dolby Digital שקישרת:

Metadata that describes content and in effect informs your system how the audio should play back in terms of loudness, dynamics, and number of channels.

ז"א, הדבר הכי קרוב למה שאתה מתאר כליטוש הצליל - זה dynamic range - בגדול הנמכת צלילים גבוהים והגברת צלילים נמוכים.

למשל אם אתה לא רוצה שבלילה יהיה רעש חזק מדי מפיצוצים וכדומה. (אגב יצא לי להשתמש בפיצ'ר דומה - SVM עם ה-X-FI, למקורות במיקס גרוע).

ולא מצויינת הפרדה בין ערוצים, רק מחזיק מידע על כמה ערוצים בשימוש.

ניתן להפעיל dolby prologic על

PCM

אבל זה לא ישמע טוב כמו קידוד של כרטיס קול עם DDL או DD מקורי (שזה הכי אכותי ומורכב באולפן מקצועי )

שמועבר מוכן לרסיבר

PCM נישמע הרבה פעמים כמו 7.1 ערוצי מונו

DD מקורי גם כרטיס מסך יכול להעביר. לדוגמא מסדרה 5xx של :

Digital Audio

Support for the following audio modes:

Dolby Digital (AC3), DTS 5.1, Multi-channel (7.1) LPCM, Dolby Digital Plus (DD+), MPEG2/MPEG4 AAC

Data rates of 44.1 KHz, 48 KHz, 88.2 KHz, 96 KHz, 176 KHz, and 192 KHz

Word sizes of 16bit, 20bit, and 24bit

ואם כבר כרטיס קול בשילוב מערכת איכותית, למה להתפשר על DDL כשאתה יכול להביא כזה:

http://www.auzentech.com/site/products/x-fi_hometheater_hd.php#

connect1_hthd_sm.jpg

connect3_hthd_sm.jpg

ודרך להוציא 8 ערוצי PCM 24-bit/192kHz עם כל סוגי ה-upmix שתרצה (CMSS-3D מומלץ) ומנגנוני שיפור איכות והתאמה שיש לכרטיס להציע ! בלי לקודד ב DDL או DTS Connect (למרות שגם בזה הוא תומך). מסרטים אפשר להעביר פורמטי HD חדשים ישירות לרסיבר.

http://www.auzentech.com/site/support/ComparisonChart1.xhtml

בזאת אני מסיים את הדיון מבחינתי. ;) לפחות פה בפורום . נראה לי שמיצינו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...