האם יש תיאום אבסולוטי בין אייבורי ל KSP - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם יש תיאום אבסולוטי בין אייבורי ל KSP


iyehuda

Recommended Posts

שבוע שעבר התכוונתי לקנות את המחשב הזה :

http://www.ivory.co.il/product.asp?productid=6505&CatCode=315

מאייבורי או מ KSP הם היו בדיוק באותו מחיר 1470 ש"ח

לפתע ביום חמישי בלילה גם באייבורי גם ב KSP המחיר קפץ ל 1585 ש"ח

האם זה חוקי ??

אני בכל אופן עכשיו מחכה לדצמבר להורדת מחירים אולי נקנה כבר I5

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למי שמכיר את הנפשות הפועלות מקרוב הסיכוי שאייבורי ו KSP מתאמות מחירים הוא בערך הסיכוי שביבי ואחמדיניג'אד מתאמים ביניהם את העוינות בין לאיראן. יכול להיות שזה קורה. הכל אפשרי.

יותר נכון שהן קונות מאותו היבואן, ואז הסטוק החדש הגיע עם מחירים חדשים. אולי שינוי בדולר וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מומי2010- צר לי לומר שמי שמכיר את הנפשות הפועלות בתחום..

יודע שהמנכ"ל של KSP והמנכ"ל של איבורי שותים קפה ביחד...

תיאום מחירים הוא אסור בחוק! בכל צורה שהיא - גם מונפול וגם חנות סתמית כלשהיא, הבעיה היא להוכיח את זה.. כי חובת ההוכחה על המאשים.

זה לא חדש ששתי החברות האלו עושות יד אחת בדברים מסויימים בשוק המחשבים ולא אחת ראיתי מצבים שבהם מוצרים מתומכרים בשתי החנויות במחירים שנראה שיש תאום בין החברות או לפחות נראה כאילו כל חברה עוקבת בדקדקנות אחר החברה שמתחרה ומשווה מחירים כערף עין

הבעיה היא להוכיח את זה....

אבל מנגד כמו שאמרו פה.. יכול מאוד להיות שהן קונות מאותו יבואן ומחוייבות למחיר מינימאלי מצידו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל מנגד כמו שאמרו פה.. יכול מאוד להיות שהן קונות מאותו יבואן ומחוייבות למחיר מינימאלי מצידו

אסור לחייב מחיר מינימאלי. זאת גם עבירה על החוק. מה שכן יכול להיות שהיבואן מוכר באותו המחיר לשתיהן, ושתיהן לוקחות את אותו אחוז הרווח ומוכרות לצרכן.

שאני אתקשר למנכל אייבורי לבדוק? קפה הם לא שותים ביחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם שומרים על בערך אותו מחיר, אם אחת מורידה יום אחרי זה גם השניה מורידה לאותו מחיר או הפרש של שקל (יותר או פחות, לא כזה משנה).

מחשבים הם קונים מיבואנים רישמיים ובגלל זה המחיר בדרך כלל אותו דבר, גם רווחים הם מנסים לשמור על אחוז מסויים ובגלל זה בסוף יוצא שאנחנו קונים באותו מחיר לא משנה לאיזה הולכים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מותר לשתי החברות האלו לפעול אחת אחרי השניה ולמראית עין לתאם מחירים.

בפועל אף חברה לא תודה בזה, אבל מאחר ובמקרה זה לא מדובר כמעט בהגבל עסקי - אין מקום למנוע את זה.

מאחר ואין מונופול או קרטל בשוק המחשוב בארץ, ואפילו יש תחרות רצינית מאוד (ע"ע דיון מבצעים בפורום מפרטים)

לחברות יש זכות להעלות מחירים לרמת מחיר של חנויות אחרות. מאחר ויש מספר רב של אופציות בשוק - הן יפסידו מזה במידה והמחיר יהיה גבוה.

כמו שאמרו, סביר להניח שהעליה במחיר היא בעקבות החלטת יבואן. זהה למצב במוצרי בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר לחוק - אין סעיף שאוסר על זה

דבר שני, מילא, לך תראה את שוק הסמארטפונים איזה מסחרה מגעילה יש בין כל החנויות הפרטיות

בלי להזכיר שמות (אפשר לראות את כל החנויות הזבל בזאפ) לפני ההשקה של הגלאקסי S2 הוא עמד על 2800 ומטה

איך שסאני הכריזה עליו רשמית (עלק שווה 5000 שקל) פתאום כולם הקפיצו למעל 3000

עכשיו מן הסתם זה ירד, אבל העליית מחירים בו זמנית בין כל החנויות הגעילה אותי, אני אעדיף לקנות טלפון מחו"ל (ע"ע CLOVE) ולשלם את התוספת 33-34% מכס (ואפילו אם זה יעלה בכמה גרושים יותר) מאשר לקנות מהתאבי-בצע המגעילים האלה.

רק בישראל מפרקים לך חבילות...

אתה אמור לקבל עם טלפון כרטיס , פה הם יוציאו לך את זה מהחבילה וימכרו לך בנפרד בכמה מאות טובות של שקלים....

ושלא נדבר על ה"אחריות" שהם נותנים לך, ולא יספקו לך אותה אם "פרצת" את האנדרואיד.. האנדרואיד זאת מערכת בשביל שיפרצו אותה והיא פתוחה גם ככה, אז אם אתה רוצה להתקין רום אחר מהזבל שהם דוחפים לך פתאום אתה מפר את האחריות.....

רק לסבר את האוזן - אנשים (גם בארץ) שהיתה להם אחריות בינלאומית (קנו בחול) שלחו את הטלפון לתיקון (עשו לו רוט, החליפו לו רום ושיחקו עם כל המערכת), החברה אפילו לא הוציאה מילה על "הפרת אחריות", תיקנה את הטלפון כמו שהוא והחזירה ללקוח.

חבורה של אפסים, טמבל מי שקונה מהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

...

תיאום מחירים הוא אסור בחוק! בכל צורה שהיא - גם מונפול וגם חנות סתמית כלשהיא, הבעיה היא להוכיח את זה..

...

אין שום מניעה בחוק ששתי חנויות כלשהן יתאמו מחירים (לצד הנמוך או הגבוה).

אתה מתבלבל עם הסיטואציה בה חברות המתאמות מחירים מהוות קרטל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הייתי קונה בKSP גם אם היה זול ב20%.

התחושה לא נעימה בחנות שם. האנשי מכירות דוחים.. פעם הייתי שם וראיתי איך הם מדברים על לקוחות שיוצאים מהחנות לאחר רכישה.. (או כמעט רכישה), שלא נדבר על זה שהפייסבוק שלהם מול העיניים של הלקוחות.

פעם אחרונה שנכנסתי, אחד הילדים שמוכרים שם היה עם לקוח - הלקוח קנה מחשב, המוכר לחץ שישדרג והלקוח סירב; כשהוא יצא מהחנות הבחור, מול העיניים שלי אומר לחבר לידו - "אחחחחחחחחחחחחחח כמעט השחלתי אותו, איזה פספוס".

באתי לקנות מאוורר ובאותו רגע יצאתי משם וגם אל אחזור.

בIVORY יותר טוב, אבל גם - דעו מה אתם קונים כי להם אין מושג.

גם פה וגם שם מנהלים את העסק ילדים בני 22 שלא יודעים כלום על ניהול עסק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שונה במקומות אחרים. בירושלים זה בדיוק הפוך, נכנסתי ל IVORY בתלפיות, רוב הדברים אין במלאי והמוכר ניסה לתת לי משהו זבל. היחס היה דוחה, המוכרים לא מבינים שום דבר מהחיים שלהם ובקושי זזים.

הלגתי ל KSP בתלפיות, כמה דקות הליכה מ IVORY, המוכר מבין על מה הוא מדבר, מציע לאנשים דברים טובים, לא דוחף אותם יותר מידי. השירות טוב אבל לא כל כך מהיר (יש רק מוכר אחד ועוד אחד במעבדה, צריך לקנות משהו ואז ללכת למעבדה לאסוף את זה, לא מבין למה החלוקה המפגרת הזו ולמה לא מביאים עוד עובדים).

אני יכול להגיד לך שקניתי פעמיים ב KSP ופעמיים המוכר שם ניסה לגרום לי לקנות משהו זול יותר. פעם אחת רציתי לקנות זכרונות של MUSHKIN והוא אמר לי שאם אני לא הולך לעשות OC אין סיבה לקנות אותם ולא את ה KINGSTON הזולים יותר (בכל זאת קניתי MUSHKIN). פעם שניה הלכתי לקנות ספק למחשב ישן יחסית, חשבתי לקנות משהו ב 250-300 שקל, הוא אמר לי שאין צורך ביותר מ VP-450 (גם בפורום אמרו אותו דבר) ושהספק הזה מספיק טוב ועולה פחות. קניתי את ה ב 215 שקל והוא עובד (למרות שאם לא הייתה לי בעיה של כסף הייתי מעדיף להוסיף ל NEO ECO או ספק של SEASONIC).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...