סוף סוף זה מתחיל - שיפוץ של ה-Kenwood KA-7100 - עמוד 3 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

סוף סוף זה מתחיל - שיפוץ של ה-Kenwood KA-7100


anatoli

Recommended Posts

בהצלחה funigman!

חבר'ס, מישהו יודע מאיפה משיגים נגדי Texas Components TX2575 (ל I/V של ה DAC) - שמעתי שהם מיוצרים פה בארץ אבל לא מצאתי שום מקום ליצירת קשר (ספק, יצרן בארץ).

מצאתי אותם ב PartsConneXion ב $15 ליחידה (!!) אז אם לא תיהיה ברירה אני אזמין משם (למזלי צריך רק 2). מישהו קנה מהם פעם? מחירי משלוח סבירים?

תודה.

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים
  • תגובות 64
  • נפתח בתאריך
  • תגובה אחרונה

א. אתה יכול לפתוח דיון חדש :)

ב. אני לא מכיר את הסדרה הזו, מה כל כך מיוחד בה? (אני עצלן לפתוח את ולחפש בעצמי את דפי המפרט).

ג. זה שהם מיוצרים בארץ לא יעזור לך כיוון שהם לא ימכרו לך כלקוח קצה שרוצה כמויות קטנות.

ד. הזמנתי מהם פעם או פעמיים, המשלוח לא היה זול כזכור לי, אבל זה היה ממש מזמן.

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

א. בשביל מה? נתעלק על שלך קצת עד שיבוא העדכון הבא. ממילא הסיכויים היו שרק אתה תדע :P

ב. קטנותי למה בדיוק הנגדים האלה "אגדיים" - אבל הם פשוט המומלצים ביותר ליישום ה I/V בואלאב שלי. בעיקרון אלו נגדי Naked Foil מתוצרת של Vishay.

These are the very best Vishay resistors made for audio...in fact, they are the highest technology resistors on the planet ! In their short 18 month existence, they have gained quite a reputation for neutrality, resolution, low level detail, etc...

ג. כן.. אני מניח.. באסה. מתסכל שהנגדים האלו יצטרכו לעשות את כל הדרך מחיפה, לנתב"ג, אח"כ לאיפשהו בקנדה, ואז בחזרה לישראל :lol:

ד. ננסה.. לא עולה כסף לקבל Quote :)

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

עדכון קל. היום החלפתי את חוגת הווליום. עדיין לא החלפתי את חוגת הבלאנס כיוון שלא פתרתי עדיין את העניין שנוגע לחיבור הכפתור אל המוט של החוגה. הוא גדול מדיי בכדי שהכפתור יתלבש עליו, וכיוון שהכפתור ברובו חלול, הברזה לא תחזיק הרבה זמן. אני אנסה לפתור את הבעיה הזו ואז אחליף גם את החוגה הנוספת.

בכל הנוגע לחוגת הווליום, הייתי בטוח שלא יהיה לי שום דבר להגיד בעניין, אבל יש לי דבר מה להגיד. הסאונד השתנה, כאשר ההבדל הגדול ביותר הוא שהבאס נהייה דומיננטי הרבה יותר. אני לא יודע האם הבעיה הייתה בחוגה הקודמת שעיוותה את הצליל, או שמדובר על העובדה שמעגל הלאודנס מושפע כתוצאה מהשינוי בערך הנגד (הוא 100K במקום 150K, וגם המוצא ללאודנס נמצא במקום שונה, במשהו כמו 3דציבל). על פניו מעגל הלאודנס לא אמור להשפיע כיוון שהחוגה שאחראית עליו נמצאת על מצב "כבוי", משמע הקבל שמשמש לצורך הפילטור של האות מקוצר, וסך הכל מתווסף נגד במקביל לחוגה הווליום, שיכול לשנות את הרגישות אך לא את הספקטרום (מצורף צילום מסך של החלק הרלוונטי מהסכימה). במצב הנוכחי אני מוצא את עצמי לא פעם עם באס מוגזם. נכון שמדובר על חדר לא גדול במיוחד של כ-13-14מ"ר, ונכון שמדובר על עם באס אימתני (Perfect 709 של אומגה אודיו), אבל הבאס בהחלט תפס עוד נפח. יש גם שינויים קלים לטובה בניקיון של הצליל, אין ספק שהחוגה הישנה דרשה את ההחלפה הזו.

עריכה:

כיוון שלא היה לי רפרנס אמיתי עד כה, החלטתי שאני מודד את המוצא של המגבר, ומשרטט תגובה לתדר. לא היה לי כל להתעסק עם כל המתאמים והמנחתים ושאר השטויות שדרושות כדי למדוד את זה עם RMAA, אז החלטתי לדגום את זה ידנית עם ה-DMM. הדגימות נעשו בתדרים 10,20,50,100,200,500,1000,2000,5000,10000,20000. המקור היה עם ה-GrubDAC (כל מה שחשוב הוא שהוא יהיה מסוגל להוציא תדר בודד בלי עיוות משמעותי, ואת זה הוא עושה בקלות), שנמדד גם הוא עם אותו המכשיר ובאותם התדרים בכדי לקבל קריאה יחסית נכונה (יחסית מלשון ביחס לכניסה, ולא יחסית מלשון לא ממש מדויקת). המגבר כוון כך שהוא יוציא וואט 1 לתוך עומס של 8אוהם (נגד של 1%), וחובר במקביל אל ה-DMM.

כל הקריאות איפוס ביחס למדידה של 1KHz (כפי שנהוג). התוצאות דומות מאוד למה שקיבלתי ללא שום עומס בכלל. הנה הגרף שהכנתי באקסל:

ka71001w8r.png

כפי שניתן לראות המגבר לינארי מאוד. אם נמדוד אותו בטווח הסטנדרטי של 20-20K, הוא לינארי עד כדי -0.5db,+0db. משמע לכל היותר חצי דציבל של חוסר לינאריות (ב-20 הרץ, בשאר הסקאלה חלק לחלוטין). בדיוק כפי שמגבר אמור להיות.

לצערי אין לי את הדף עם המדידות שעשיתי לפני כן (אבד בכל הבלגאן שהיה לי עם העברת הדברים בעת השיפוץ בחדר), אך אני כן זוכר שהן היו הרבה פחות מאוזנות. הקטע המעניין הוא שאז דווקא במיד-באס קיבלתי הגברה משמעותית. כנראה שכעת הוא עומס הרבה יותר טוב תחת עומס (אם כי וואט 1 הוא לא ממש עומס למגבר הזה).

[attachment deleted by admin]

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

איוז השקעה! :xyxthumbs:

מה עשית עם הבאס בסוף?

לא חשבתי בכלל שהחוגה תשפיע כ"כ על הווליום, בגלל זה גם וויתרתי בשלב מסויים בעצמי על ההחלפה. עכשיו זה גורם לי לחפש שוב.

חקרתי קצת, הסוג המדויג של החוגה שאני צריך זה Dual Gang Dual Concentric.

Commonly used in (cheap) car radios and some consumer goods. These feature dual concentric shafts, allowing a single pot position to provide (for example) volume and "tone". The knobs are designed to fit the separate shafts (which are usually of different diameters). Almost impossible to buy from retail outlets or manufacturers in small quantities. (Usually to special order)

לא מצליח למצוא בשום מקום :'(

אני חושב שאני פשוט אוותר על הבאלאנס ואשתמש בחוגת סטריאו רגילה.

האמת שאין לי בכלל מושג מה הולך עם ה Pinout של החוגה הקיימת (2 שורות של 4 פינים כ"א), אם תוכל לשפוך קצת אור:

KvA64l.jpg

(שים לב באמצע בין Monitor ל Tone)

אני אודה לך מאוד :)

יש לי הרגשה שאין בכלל שימוש ל 4 פינים אלא רק ל 3, האם אני צודק?

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

לא עשיתי כלום עם הבאס :)

כמו שאמרתי, לא ידעתי האם זה בגלל שלפני כן הבאס היה חלש יותר, או שעכשיו יש לי חוסר לינאריות. לכן מדדתי אותו וקיבלתי שהבעיה היא לא במגבר שכן הוא מאוזן מאוד, משמע אין שום בעיה ופשוט עכשיו המגבר מסוגל לדחוף את הבאס עם מספיק כח כדי להוציא את הפוטנציאל של הרמקול. לצערי עכשיו הרמקול "גדול" על החדר. אני עוד לא יודע איך אני אפתור את זה, אפשר תמיד לנסות ולסתום את ה-bass-reflex, אבל במקרה הכי נורא אני אשרוד עם זה. אומנם בקטעים מסוימים זה מוגזם, אבל בהרבה קטעים אחרים זה נשמע מעולה (רוק, קלאסית, וכו').

בנוגע לסכימה שלך, זה שאתה רואה רק 3 חיבורים בחוגת הווליום לא אומר שאין במקום אחר את הבלאנס. לא בהכרח יציירו אותם באותו המקום. מה שבטוח הוא שאם אתה מוכן לוותר על האפשרות של הבלאנס אתה יכול להסתדר עם חוגה סטנדרטית של 3 רגליים.

עריכה:

אגב, מה שאר המעגל? ההגברה היא עם IC, או שיש שם טרנזיזטורים בדידים. אני רואה דבר אחד שאפשר לשפר בקלות והוא מגברי השרת. יש שם כרגע NE5532 שהוא מגבר מאוד בסיסי, לדעתי תוכל לקבל שיפור נחמד לסאונד גם בהשקעה נמוכה יחסית במשהו כמו OPA2134 (אין סיבה להשתגע במקרה הזה).

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

תנסה להחליף גם את הקבלים הקרמיים .

גם אני החלפתי ל2250B שלי קבלים אלקטרו ליטים , והבאס היו עמום ולא מדויק בחלק מהשירים , ( רובם עם באס חזק ) .

החלפתי גם את הקרמיים ועכשיו הבאס מדוייק לגמרי .

מה שבטוח שזה לא יזיק , וזה גם לא מאמץ גדול במיוחד בלא השקעה גדולה .

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

החלפתי כבר את כל הקבלים פחות או יותר (תסתכל בתמונה של הקבלים שיצאו מהמגבר בפוסט המקורי שלי). כמו שאמרתי, נותרו בכל המגבר מעט מאוד קבלים מקוריים (אפשר לספור על האצבעות), והם נמצאים ברובם במעגל ה-phone-pre-amp שלא נמצא בשימוש. כך שהנושא הזה לא רלוונטי.

כמו כן, שים לב שלא טענתי לרגע שהבאס עמום, ממש לא. מה שטענתי הוא שכעת יש יותר ממנו, ולצערי הדבר נובע ממגבלות החדר (מי שמכיר את ה-709 של אומגה יודע שהבאס שלו הוא לא דבר של מה בכך ודורש מספיק מקום בכדי להיפתח). עד כה המגבר לא הצליח לדחוף אותו מספיק טוב בכדי שהבעיה הזו תהייה משמעותית (כן היו מקרים שהבאס היה מעט בולט מדיי). אבל עכשיו הוא פשוט תפס נפח נוסף. רוב האנשים דווקא היו רואים זאת כנקודה חיובית ;)

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

תנסה באמת לסגור את הבאס-רפלקס, מהכמה פעמים שניסיתי התוצאות חיוביות (L7, ES180) - אך כאמור הבאס פחת למידה מועטה מידי, אך גם התהדק.

בנוגע לסכימה של הרוטל - אף פעם לא הבנתי איך בדיוק הבאלאנס נשלט ע"י 4 רגליים אבל אוקיי. זה פוטנציומטר קצת מורכב יותר ממה שאני חושב. חוץ מזה שעל הסכימה אני רואה רק 3 רגליים, והם בכלל ווליום (הסתכלתי במקומות אחרים ולא מצאתי את הבאלאנס).

ה- Service Manual (עם הסכימה, רשימת רכיבים, חייוט ומיפוי של הצ'אסיס) נמצא ב http://bit.ly/oK42ic

הגברה מבוססת טרניזיסטורים כמובן. אין לי יותר מדי מה להתעסק איתו מכיוון שהוא משדורג כבר ע"י פורמן.

מה שכן, יצא לי להלחים סוקט במקום והחליף ב OPA627 ו LM4562.

עם ה 627 הכל רק נעשה גרוע יותר, מלוכלך ומעוות. אני די חושד שהוא מזוייף (25$ בשביל שתי DIP8 עם 2 צ'יפים לכל אחד, סה"כ 4 צ'יפים SMD) ולכן זה מסביר.

עם ה 4562 הצליל נעשה "רגוע"/"איטי" ומפורט יותר. השינוי לא היה משמעותי, אבל בכל אופן פחות אהבתי את זה.

החזרתי בסוף את ה 5532.

דיברתי עם יאיר לגבי ה"תופעה" (גם כן טענתי שה 5532 הוא צ'יפ יחסית בסיסי) והסבר שלו לשינוי המזערי יחסית הוא במייצבים. הוא התקין שמה TeddyReg ישירות לחלקים "חשובים" (ביניהם המגבר שרת בפרה) שנותן מתחים נקיים יותר וזו הסיבה שצ'יפ יחסית בסיסי מוציא טוב מאוד.

בכל אופן, הצ'יפים עדיין משפיעים ל הטונאליות של הצליל כפי שזה ניראה. יש לי את ה 2132, אני אנסה בהזדמנות. אתה מכיר צ'יפ עם צליל הפוך מה- 4562? פחות laid-back אלא יותר מהיר ואנליטי. יותר מתאים לסוג מוסיקה שאני שומע.

אגב, בעניין החוגות, באיזו השתמשת?

:)

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

יש לי ניסיון עם סגירת הבס-רפלקס של הרמקולים הללו. יש לזה יתרונות וחסרונות, אני אבדוק את זה עם השילוב הנוכחי בזמני הפנוי.

ה-627 שלך בטוח היו מזוייפים. בנוגע ל-4562, הצליל שאתה מתאר לא תואם את המגבר. הוא מגבר עם צליל מאוד בהיר וחיי, ממש לא רגוע ואיטי. זה יותר מתאים דווקא ל-2134.

זה שיאיר החליף את המייצבים בהחלט יישפר את הביצועים של המגבר, אבל עדיין צריך להיות הבדל שמיע בין המגברים.

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

יפה, מעניין במיוחד הקטע של המדידה. הייתי רוצה לנסות את זה עם המגבר שלי, אתה יכול לפרט איך בדיוק ניגשים לזה? איפה בדיוק מדדת במוצא? ואיך תרגמת גיין (חשמלי?) לדציבלים?

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

ראשית אתה צריך DMM שאתה סומך עליו, שנית אתה צריך נגד של 8אוהם שיכול לשרוד לפחות 2וואט.

אתה מכניס אות של 1קילו (יש תוכנות שמייצרות את זה, לדוגמא Davids sweep generator), ומכוון אתה העוצמה במגבר עד שאתה מודד 2.82וולט על פני העומס (מה שמומר לוואט 1 על פני 8 אוהם).

עכשיו אתה פשוט משנה את התדר, וכל פעם מודד את העוצמה של האות בכניסה ואת העוצמה של האות במוצא. תחלק בינהם וזה ההגבר שלך.

בכדי לעבור מההגבר ללא יחידות להגבר בצדיבלים תציב בנוסחא של דציבל, 20*log10(gain) וזה הכל. אתה יכול לחסר מכולם את הערך שקיבלת ב-1קילו בכדי לקבל גרף מנורמל ביחס לתדר הזה, כפי שאני עשיתי.

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

תודה על הפירוט, אם כי עדיין לא הבנתי איפה בדיוק אתה מחבר את הנגד ביציאה?

והייתי צריך לציין שאני מתכוון למגבר האלקטרוסטטי שלי כך שסקאלת ההספק והעכבה היא ברמה אחרת לגמרי. צריך לברר עם איזה ערכים צריך לעבוד.

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

כמו שאמרתי, הנגד מתחבר ביציאה. הוא מחובר במקום העומס (רמקולים או אוזניות). אם אתה משתמש במגבר אלקטרוסטטי אז אתה בהחלט תצטרך נגד בערך שונה כדי שייתן לך משהו שמשתאים לעומס שאתה מתכוון לדחוף. אם מדובר על יציאה של מאות רבות של וולטים כדאי גם לוודא שאתה משתמש בנגד שמתאים לשימוש במתחים כאלה.

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...

בראש החדשות:

מחסל המערכות החדש? Cyberpunk 2077 מעדכן דרישות לתמיכה בעקיבת קרניים

אנחנו נמצאים בישורת האחרונה בהחלט בדרך להשקה של משחק הפעולה והתפקידים המלהיב מבית CD Project RED - והרשת מוצפת בסרטונים ופרטים מעודכנים, כולל חומרות נדרשות על מנת לחוות את האפקטים המתקדמים ביותר (עבור כרטיסי NVIDIA בלבד בשלב הראשון)

חדש באתר