האם ניתן לנצל את מלא המהירות של סטיק DDR3 אחד או שחייבים 2 זהים? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם ניתן לנצל את מלא המהירות של סטיק DDR3 אחד או שחייבים 2 זהים?


omertgm

Recommended Posts

אני זוכר שבמערכות ישנות היתה חובה לשים 2 ע"מ לקבל רוחב פס מקסימלי. האם זה עדין נכון עבור ציפסט של H61/H67?

אם כן, עד כמה זה משמעותי ואיזה ישומים יפגעו בעיקר (בדגש על משחקים ועריכת סרטים) אם שמים רק סטיק אחד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתכוון לטכנולוגיית הערוץ הכפול (Dual Channel). היא עדיין קיימת אבל בפועל היא חסרת חשיבות. לא תהיה שום פגיעה מורגשת בביצועים גם אם תעבוד בתצורת ערוץ בודד.

אגב לא מדובר פה על תדר הזכרון, מודול הזכרון ימשיך לעבוד בתדר הנקוב גם בתצורת ערוץ בודד, כפול, משולש או מרובע. פשוט רוחב הפס מול בקר הזכרון יהיה נמוך יותר. בכלל, לזכרון למעט נפח (במובן של לדאוג לנפח המספיק לשימושים) יש השפעה קטנה עד זניחה (ברוב המקרים אפילו זניחה עד לא קיימת) על ביצועי המערכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בפועל ההבדל הוא קטן עד לא קיים בהתאם לשימוש. אני נוהג להגדיר אותו כזניח. כלומר, בתור משתמש לא תרגיש בשום הבדל ברוב היישומים אם תנצל את הערוץ הכפול או לא.

ערוץ כפול מוסיף בעיקר במבחני ביצועים סינתטיים.

אני באופן אישי מעדיף תמיד להגיע לנפח הזכרון הרצוי לך תוך שימוש במספר המודולים הקטן ביותר. מצד שני, יש כאלה שאומרים שאם הטכנולוגיה קיימת אז למה לא לנצל אותה אפילו אם היא לא תורמת הרבה או בכלל. שתי הגישות לגיטימיות ואין פה ממש נכון או לא נכון. מה שכן, אם לדוגמה יש לך לוח עם שני חריצי בלבד, אז הרבה יותר חכם להשתמש במודול בודד כדי להגיע לנפח הרצוי, אם זה רק אפשרי, ולהשאיר את השני פנוי לצורך הרחבה עתידית. זה בערך המקרה היחיד שהייתי אומר שבחירה מראש בעבודה בערוץ כפול עלולה לגרום לבעיות בעתיד אם תרצה להרחיב את הזכרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...