האם להשקיע בסדרה Z רק עבור LucidVirtu לשם עריכת סרטים וחיסכן בחשמל - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם להשקיע בסדרה Z רק עבור LucidVirtu לשם עריכת סרטים וחיסכן בחשמל


omertgm

Recommended Posts

שלום,

אני מתכנן לקנות מחשב חדש עוד החודש, סביב מעבד 2400, לצורכי משחקים בעיקר אך גם לעריכת ביתיים ב HD (פינקל 11) והמרת סרטי HD MKV לקובץ שיוכל לרוץ חלק על מחשב eeePC 1005P. אין לי עניין ב OC (לא מתנגד לאפשרות אבל לא באמת מתכנן על זה)

חוץ מהרצון בסדרה Z עבור צ'יפ האינטגרציה בין כ.מסך לזה של המעבד אני זקוק רק ל PCI אחד עבור כרטיס קול (X-Fi Gamer) ושיתמוך ב USB3 ו SATA3 . יספיקו לי 2 חריצי - לא מתכוון לשדרג את המערכת ומעוניין שהיא תסחוב לשלוש שנים הבאות (לפחות)

ההתלבטות שלי היא תוספת המחיר המשמעותית, כ 250 ש"ח , עבור לוח-אם הכי פשוט מסדרה Z ביחס סדרה H61 שדי מספיקה מכל שאר הבחינות.

המסך הוא 21.5' ככה שלא יזיק לי עוד כח עיבוד לרזולוציות גבוהות.

1. כמה משמעותי התפקוד של LucidVirtu ביכולת לנצל את המעבד לשם עריכה\המרה ומנגד האם זה מוסיף ביצועים למשחקים?

2. האם המעבד משמעותית יותר מהיר בעריכה והמרת מכרטיס המסך הרגיל ושווה לדעתכם את ההשקעת 250 ש"ח בזה במקום בכרטיס מסך יותר חזק (כרגע אני לוקח 6850 AMD)?

3. האם המיתוג האוטומטי של LucidVirtu משמעו גם צריכת חשמל מופחתת של כלל המערכת ביחס למערכת בלי LucidVirtu? (חשוב לי גם הפאן ה"ירוק" של הענין)

4. האם יש עוד יתרונות נוספים בסדרה Z שאולי אני לא מודע להם?

מצטער אם עשיתי בלאגן עם הרבה שאלות, אודה מאוד לכל דעה עניינית או הכוונה למה שבאמת יתאים לי :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום omertgm וברוך הבא לפורום.

1. למעבד i5-2400 גם כך לא ניתן לבצע OC. בפלטפורמת SB ניתן לבצע OC רק למעבדים בעלי מכפלה פתוח (המסומנים באות K בסוף שם הדגם שלהם). לכן, אם אתה רוצה להשאיר את האפשרות ל-OC פתוחה יהיה עליך לבחור במעבד i5-2500K בשילוב לוח P67 או Z68.

2. על Virtu כתבתי קצת כאן:

זה מאוד תלוי. אם הלוח שלך מכיל את הטכנולוגיה Virtu (לא חלק מערכת השבבים, היצרן בוחר אם להוסיף אותה או לא. רוב הלוחות תומכים, אך לא כולם, גם לא כל הלוחות ממשים את היכולת להשתמש בכלל בליבה הגרפית המובנית) אז יש לך שני מצבי פעולה שאותם אתה מגדיר ב-UEFI/BIOS:

i-mode - לא ממש מומלץ לאור חסרונותיו (צורך ביצירת פרופילים למשחקים, העובדה שהכרטיס הגרפי הייעודי לא מכבה את עצמו כשהוא לא בשימוש כך שגם אין ממש חסכון אמיתי בצריכת אנרגיה או פליטת חום בהשוואה לעבודה עם כרטיס גרפי ייעודי בלבד - הרי גם ככההכרטיסים הגרפיים, בדומה למעבדים, מורידים תדר ומפחיתים בצריכהת האנרגיה כשהם לא בעומס") שדי עולים על יתרונותיו התיאורטיים. במצב כזה הליבה הגרפית מתפקדת היא מקור פלט הוידאו הראשי ורק בשעת משחקים הכרטיס הגרפי נכנס לפעולה. לכן במצב כזה צריך לחבר את המסך לחיבורים של לוח האם. אך כאמור. לא ממש מומלץ או משתלם לעבוד במצב הזה (בדרך כלל מי שיכול לעבוד במצב הזה לא זקוק באמת לכרטיס גרפי ייעודי ממילא).

d-mode - במצב כזה הכרטיס הגרפי הייעודי הוא מקור פלט הוידאו הראשי ולכן יש לחבר אליו את כבל המסך. במצב הזה המערכת עובדת בדיוק כמו עם כרטיס גרפי ייעודי רגיל, רק שבשעת הצורך יש לה יכולת לגשת ולהשתמש בטכנולוגיית ה-Quick Sync (לא רלוונטי למשחקים).

אין כל תוספת ביצועים מכיוון שהשבבים הגרפיים עובדים לסירוגין ולא ביחד.

3. האם אתה זקוק בכלל ליכולת לנצל את Quick Sync? זה מאוד תלוי בתוכנות שבהן אתה משתמש להמרה ובסוג ההמרה. לא כל התוכנות מסוגלות לנצל אותה ולא כל סוגי הקידוד ו/או עריכה מושפעים מהיכולת לנצל אותה. אני ממליץ לך לקרוא על הנושא קצת יותר לעומק ברחבי הרשת כדי לקבוע אם היא בכלל רלוונטית לך ואם היא מצדיקה את ההפרש הכספי.

4. לרוב לוחות H61 לא מכילים SATA 6Gb/s ו-USB 3.0. אלו שכן לרוב עולים כמו לוח H67 שהוא מומלץ יותר בעיקר משום שחיבורי ה-SATA 6Gb/s שלו הם חלק מערכת השבבים ולא בקר הרחבה (שבחלקם יש בעיות מסוימות בחיבור שהוא הכונן היחיד שעבורו יש בכלל צורך ברוחב הפס הזה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה המהירה.

אני באמת אצטרך לחפור עוד בנושא - אילו אתרים (באופן כללי) מומלצים לקרוא מהם (בטח יש כלמני מתלהבים מטכנולוגיה ומהללים אותה ללא כל גישה אוביקטיבית) ?

4 שאלות המשך:

1. האם LucidVirtu יודע לעשות את אותה אינטגרציה אם יש לי מערך של כרטיס מסך ראשי ואחד משני שמוקדש לפיזיקה (שניהם של nvidia כמובן, כרטיסים שונים)?

2. אם אני באמת לוקח לוח אם קטן mini ATX עם 2 חריצי זיכרון, האם שווה ומשמעותי להשקיע מראש ב 8G (בהנחה שאין שדרוגים לפחות ב 3 שנים הבאות)?

3. נניח והתפנו לי 250~ שח נוספים עבור כרטיס מסך (כרגע אני הולך עם 6850/5850 ) - לאיזה כרטיס מומלץ לעלות?

4. יש לי כרגע H.D של 320G ואני אקנה חדש של 500G. האם, בהנחה ובלוח האם יש RAID מתאים, אפשר לקבוע שהקטן ישמש כגיבוי לגדול? האם יש הגבלה של התוכנה\חומרה אם גודל הכוננים שונה? ברור לי שאני לא אוכל (ולא תהיה לי בעיה לעמוד בזה) לגבות יותר מ 320G בכל מקרה.

תודה מראש, ידוע לי שהנושאים די סותרים אז תניחו שכל שאלה עומדת בפני עצמה - אני לא רוצה לפתוח נושא חדש לכל שאלה בכל פורום רלוונטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אין בדיוק אתרים מומלצים. תתחיל מחיפוש פשוט של Quick Sync בשילוב התוכנות שבהן אתה משתמש לקידוד ותקרא מה כתוב. לאחר מכן אתה יכול לחפש מידע על Quick Sync והמרות הפורמטים שאתה מבצע כדי אולי לקבל מידע יותר ממוקד, ובהבתסס על כל המידע הזה (רצוי תמיד להסתמך על יותר ממקור אחד) להחליט אם זה בכלל רלוונטי לך.

2. אין לי מושג אם Virtu עובדת עם שילוב בין כרטיס לזה של (אין לי ממש מושג איך המערך הזה נוצר בכלל) ההגיון אומר שלא צריכה להיות בעיה, אבל אני לא בטוח.

3. אם אתה לא זקוק ליותר מ-4GB אז לא. אגב, לא כל לוחות ה-mATX באים רק עם שני חריצי . גם אם אתה קונה לוח עם 2 חריצי בלבד, אז תקנה פשוט מודול אחד של 4GB ותשאיר לעצמך חריץ פנוי לעתיד. יחד עם זאת, אם יש לך תקציב וזה לא בא על חשבון משהו אחר, אז זאת גם לא תהיה טעות לקנות נפח גדול ממה שאתה צריך, לא נחוץ אולי, אבל גם לא משהו שיזיק מן הסתם.

4. תפתח בבקשה דיון בפורום , או אם אתה מעוניין לקבל המלצה על מפרט מלא הכולל את כל הרכיבים פתח בבקשה דיון בפורום מפרטי מחשב.

5. לא בדיוק הבנתי את השאלה. האם התכוונת ליצירת מערך RAID1 (מערך "מראה" שבו כל מה שנכתב על כונן אחד נכתב גם על השני)? אם כן אז:

  • מערך RAID אינו גיבוי אלא משמש ליתירות. זאת טעות נפוצה וחשוב להבין את ההבדלים. גיבוי משמעותי יצירת שני עותקים או יותר מכל מידע. במערך RAID אם מחקת משהו בטעות (או כתוצאה ממזיק כלשהו או תקלה כלשהי) הוא נמחק מהמערך כולו כך שאין פה גיבוי, אין לך עותק נוסף בלתי תלוי שבו תוכל להשתמש כדי לשחזר את המידע. אין שום בעיה לגבות מתוך הכונן הראשי את המידע החשוב לך לכונן הקטן יותר, לא חסרים כלים שיאפשרו לך לשות את זה באופן אוטומטי ולשם כך אין צורך ב-RAID.
  • כשאתה יוצר מערך RAID בין כוננים שאינם בנפח זהה, נפח המערך מוגבל לזה של הכונן הקטן יותר. במקרה שלך שלך תאבד כ-180GB מיצירת מערך שכזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...