עבור לתוכן

שאלה לוגיסטית - הזזת כוחות שריון

Featured Replies

פורסם

זה לא מפתיע אותי - כמו שכתבתי, זה היה נראה לי פיתרון הגיוני בהרבה מאשר טנקים שאשכרה נוסעים בכבישי ארצנו.

פשוט זה נראה לי פתרון עדיין קצת מסורבל, ודי איטי. לא ציפיתי כמובן לטלפורטר, אבל לא יודע... יש בכלל לצה"ל/חיל האוויר מטוסי תובלה שמסוגלים לשנע טנקים?

מאוד מאוד איטי.. אתה לא מאמין כמה איטי, אם המוביל נמצא בעלייה עם טנק הוא לא עובר את ה30 קמ"ש בירידה ובמישור הוא עוד מגיע למהירות שקרובה לנורמלית, אבל בכל מקרה זה מאוד מאוד איטי..

עד כמה שאני יודע אין לצהל מטוסים שיכולים להעביר טנקים, אבל זכור לי שקראתי שבמלחמת ששת הימים (או כיפור?) היו טנקים שהעבירו אותם ברכבות.

המובילים, הם צבאיים או אזרחיים?

חלקם נגדים, חלקם אזרחים עובדי צהל

והאם שרשראות טנקים באמת קורעות אספלט ואספלט הורס את השרשראות?

הזחל יהרוס אספלט רגיל די במהירות, הזחל ישרוד את זה, אבל הוא יתחמם מאוד והאחיזה תהיה גרועה במיוחד (מאוד לא כיף לזרוק תחת עם טנק במשקל 65 טון, תאמין לי.. מניסיון..) ובאופן כללי הרבה טוב לא יצא מזה..

  • תגובות 42
  • צפיות 3.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

אז שאלה קשורה בנושא: האם במהלך מלחמת העולם השנייה טנקים לא התקדמו על כבישים בעצם? הכיצד?

פורסם

אני יכול לנחש שבאירופה יש הרבה מסלולים חלופיים, וכנראה לא מעט כבישי עפר.

לצבא בזמן מלחמה לא איכפת יותר מדי ממצב הכבישים.

בנוסף לזה סביר להניח שהטנקים של אז שקלו פחות ועשו פחות נזק לכבישים מהטנקים הכבדים שיש היום.

הסיבה שכיום משנעים טנקים בעזרת משאיות מתאימות כנראה בגלל כמה סיבות.

1) יותר זול.

2) מונע נזק מיותר לכבישים שמשמשים 99.99% לתחבורה אזרחית.

3) מונע בהלה על הכביש.

פורסם

1) יותר זול.

הרבה הרבה הרבה הרבה יותר זול..

כל כך יותר זול שיצא לי לסוע במהלך קו בגבול לבנון לפעילות על זחלים אבל לחזור למוצב על מוביל, הסיבה היחידה לזה היתה כסף.. בזמן שחיכינו למוביל היינו יכולים לחזור למוצב שלוש פעמים ובזמן שהטנק היה בדרך עם מוביל היינו יכולים לסוע חזרה על זחלים פעמיים..

באימון האחרון שלי המג"ד רב עם המובילים במשך שעות רק כדי שהם יורידו אותנו עוד שתי קילומטר לתוך השטח כדי לחסוך את הקילומטרז' מהטנקים.. הנהגי מוביל לא רצו כי זה לא המיקום הרגיל ולהיכנס לתוך השטח נראה להם קצת מסוכן (וכמו תמיד בצבא, כמובן שהנהגי מוביל ניצחו..)

פורסם

זה לא מפתיע אותי - כמו שכתבתי, זה היה נראה לי פיתרון הגיוני בהרבה מאשר טנקים שאשכרה נוסעים בכבישי ארצנו.

פשוט זה נראה לי פתרון עדיין קצת מסורבל, ודי איטי. לא ציפיתי כמובן לטלפורטר, אבל לא יודע... יש בכלל לצה"ל/חיל האוויר מטוסי תובלה שמסוגלים לשנע טנקים?

מטוסי התובלה הרקולס (C-130) בהם משתמש חיל האוויר רבות, מסוגלים לשאת שני טנקים בבת אחת (לגבי מרכבה 4 אולי רק אחד יכול להיות גם 2). ניתן גם להצניח את הטנקים אבל זה נדיר ומסובך. ובכל מקרה לפי מה שאני יודע בישראל לא משנעים רק"מ באוויר כי המדינה קטנה וזה מאוד יקר. ששמעתי פעם גם שמסוק יסעור (CH-53) מסוגל לשאת טנק שקשור אליו בכבל (משהוא בסגנון של התמונה ששמתי). כמובן שצריך טייס בן זונה, וגם אם זה באמת נכון זה בטח שוחק את המסוק לגמרי.

[attachment deleted by admin]

פורסם

מתבקש

פורסם

מטוסי התובלה הרקולס (C-130) בהם משתמש חיל האוויר רבות, מסוגלים לשאת שני טנקים בבת אחת (לגבי מרכבה 4 אולי רק אחד יכול להיות גם 2). ניתן גם להצניח את הטנקים אבל זה נדיר ומסובך. ובכל מקרה לפי מה שאני יודע בישראל לא משנעים רק"מ באוויר כי המדינה קטנה וזה מאוד יקר. ששמעתי פעם גם שמסוק יסעור (CH-53) מסוגל לשאת טנק שקשור אליו בכבל (משהוא בסגנון של התמונה ששמתי). כמובן שצריך טייס בן זונה, וגם אם זה באמת נכון זה בטח שוחק את המסוק לגמרי.

לפי ויקיפדיה המשקל המקסימלי של מטען שההרקולס יכול לסחוב זה 33 טון (20 טון לפי העברית) זה בקושי חצי טנק..

פורסם
  • מחבר

ברור שכאשר זמן לא משחק תפקיד משמעותי("חבר'ה, עוד שבוע אנחנו פורסים לגולן") אז אין בעיה לשנע by land גם ב20 קמ"ש כל הדרך.

השאלה היא מה קורה כאשר יש צורך לרכז עתודות שריון ענקיות בגבול כזה או אחר, תוך 24 שעות או פחות.

פורסם

אני זוכר שחבר שלי היה מפקד נסיעה של מרכבה שהובלה מאילת לגולן. מדובר בנסיעה של 24 שעות מתישות.

פורסם

ברור שכאשר זמן לא משחק תפקיד משמעותי("חבר'ה, עוד שבוע אנחנו פורסים לגולן") אז אין בעיה לשנע by land גם ב20 קמ"ש כל הדרך.

השאלה היא מה קורה כאשר יש צורך לרכז עתודות שריון ענקיות בגבול כזה או אחר, תוך 24 שעות או פחות.

רכבות/לסוע על זחלים או פשוט לקרוע את המוביל ולסוע איתו יותר מהר מבדרך כלל הוא יוכל לסחוט עוד כמה קמ"שים ממה שהוא נוסע בשגרה..

ואל תדאג לגבי רמת הגולן, תמיד יש שם מספיק כוחות (אבל כמובן אנחנו מתחילים לגלוש לתחומים שלא ראוי לדבר עליהם באינטרנט)

פורסם
  • מחבר

ברור שהדיון הזה לא צריך לגלוש לענייני ביטחון מידע, בטח ובטח לא סד"כ.

השאלה שלי היא מה עשינו למשל, במלחמת יום כיפור כאשר היה צורך מיידי להסיט כוחות רבים לאזור הדרום ולא "ישראל הזיזה כוחות לגבול X" שהיה נפוץ פעם במחוזתינו.

פורסם

רק שתיהיו בעיניינים, בישראל מקום קטן יחסית משנעים טנקים לאט לאט עם המובילים

במדינות קצת יותר רציניות יש צי של מטוסים כאלה - http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225

שמסוגלים לשנע 4(!) טנקים.

פורסם

בגלל גודל הצבא והשטח בו הוא פועל זה נחוץ להם אסטרטגית.

סביר להניח שהם לא משתמשים בזה היכן שיש אלטרנטיבות זולות יותר.

פורסם

טוב כשצריך להעביר טנקים יבשת נסיעה על מוביל יכולה להיות קצת לא יעילה :smile1:

ד.א. באיזה עוד פורום אפשר לפתח דיון של שלושה עמודים על הובלת טנקים במהלך כל הלילה? :lol:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים