פורסם 2011 ביולי 114 שנים לא יודע למה יצא לי לחשוב על זה היום, אבל ככה יצא ולכן אני שואל:נאמר ועכשיו מוצבת פלוגת שריון בדרום ארצנו - ויש צורך להעביר אותה לצפון - דבר שקורה לא מעט.השאלה היא: הכיצד מעבירים את כלי השריון עצמם? הטנקים עצמם הרי איטיים(לא עולים על 60 קמ"ש כמיטב ידיעתי) ואינם יכולים לנוע על כבישים כיוון שהשרשראות שלהם יגרמו לאספלט לנזק בלתי הפיך.אני מניח שישנן משאיות ענק שסוחבות את הטנקים, בדומה ל"מגה-גררים" שסוחבים 10 מכוניות בבת אחת.אך טנקים (לפחות אלו שיצא לי לחוות) הם בד"כ חבר'ה רחבים, לפחות כמו נתיב וחצי, אולי אפילו 2 - האם המשאית גם היא רחבה כך?בקיצור - איך משנעים טנקים למרחקים ארוכים?תודה מראש לעונים וסליחה שאני בור.
פורסם 2011 ביולי 114 שנים מחבר זכור לי משהו, אבל במעורפל.מתמטית זה לא מסתדר. הרוחב של טנק מרכבה הוא 4 מטר, נתיבים בארץ הם, לפי מה שאני יודע, פחות מ-3 מטר.
פורסם 2011 ביולי 114 שנים רואים מלא כאלה על הכבישים בד"כ על כבישים מהירים כמו כביש 6, ובשעות יותר מאוחרות או מקדמות.זה לא רק טנקים זה נ"מ ותותחנים.להעביר סוללות ופלוגות זה לא צחוק.וזה לא בדיוק לוקח נתיב אחד, טיפה מעבר אבל יודעים לתמרן אל תדאג.
פורסם 2011 ביולי 114 שנים תכתוב בגוגל "טנק משאית" או "טנק על משאית", יש תמונותומעבירים ככה הכל, קצת רחב אבל לא חורג מהנתיב
פורסם 2011 ביולי 114 שנים זכור לי משהו, אבל במעורפל. מתמטית זה לא מסתדר. הרוחב של טנק מרכבה הוא 4 מטר, נתיבים בארץ הם, לפי מה שאני יודע, פחות מ-3 מטר. זה קיים...
פורסם 2011 ביולי 114 שנים מחבר או אה.אז כל פעם שצריך להזיז 2 טנקים מדרום לצפון, צריך ליווי של ניידות משטרה ולסגור(במקרה של שול רחב מאוד) חצי נתיב? יא וואלי.
פורסם 2011 ביולי 114 שנים זה צריך להיות כל כך כיף לנסוע מאחורי משאית כזאת בשנייה שבה הטנק איכשהו משתחרר ונופל אחורה.
פורסם 2011 ביולי 114 שנים לא צריך משטרה. היא באה רק כשהם נתקעים לא יודע למה זה מפתיע אותך. כל תקופה ממש קצרה יש שינוע אדיר של רק"מ על כבישי הארץ...
פורסם 2011 ביולי 114 שנים בתור שריונר לשעבר (עוד חודש)... פשוט מעלים את הטנק על מוביל ולא צריך משטרה פשוט דימקס או רכב אחר מלווה את המוביל בנסיעה שלו למקרה שקורה משהו. נ.ב. אל דאגה הנהגים של המובילים מנוסים מאוד הם יודעים טוב מאוד את העבודה שלהם בכל הנוגע לנסיעה בכביש.
פורסם 2011 ביולי 114 שנים שיירות של מובילים בתיאום עם מרכז תנועות ארצי של משטרת ישראל. לא רק שיכולים לנייד פלוגה אלא אפילו תימרון של אוגדה שלמה בזמן אמת. בשגרה גם גופים כמו חברת החשמל מובילים הרבה ציוד כבד וגדול בכבישי ישראל.
פורסם 2011 ביולי 114 שנים מחבר זה לא מפתיע אותי - כמו שכתבתי, זה היה נראה לי פיתרון הגיוני בהרבה מאשר טנקים שאשכרה נוסעים בכבישי ארצנו. פשוט זה נראה לי פתרון עדיין קצת מסורבל, ודי איטי. לא ציפיתי כמובן לטלפורטר, אבל לא יודע... יש בכלל לצה"ל/חיל האוויר מטוסי תובלה שמסוגלים לשנע טנקים? בתור שריונר לשעבר (עוד חודש)... פשוט מעלים את הטנק על מוביל ולא צריך משטרה פשוט דימקס או רכב אחר מלווה את המוביל בנסיעה שלו למקרה שקורה משהו. נ.ב. אל דאגה הנהגים של המובילים מנוסים מאוד הם יודעים טוב מאוד את העבודה שלהם בכל הנוגע לנסיעה בכביש. המובילים, הם צבאיים או אזרחיים? והאם שרשראות טנקים באמת קורעות אספלט ואספלט הורס את השרשראות?
פורסם 2011 ביולי 114 שנים בתור תותחן לשעבר אני גם יכול להעיד שרק לעלות את הרק"ם למשאית זה יותר מפחיד מלנסוע אחריהם.זה משאיות שיכולות לסחוב 60-80 טון בכיף..הנהגים הם אזרחים לפי מה שאני יודע והם באמת חברה שיודעים מה הם עושים...וכן זחל (שרשארת רק"ם) הורסת אספלט וגם הורסת את עצמה במידה ואתה נוסע על אספלט, ברמת העיקרון ברגע שיש אספלט אמורים לשים צמיגים על הכביש ולנסוע עליהם.
פורסם 2011 ביולי 114 שנים פשוט זה נראה לי פתרון עדיין קצת מסורבל, ודי איטי. לא ציפיתי כמובן לטלפורטר, אבל לא יודע... יש בכלל לצה"ל/חיל האוויר מטוסי תובלה שמסוגלים לשנע טנקים?גם אם יש, זה יקר טילים
פורסם 2011 ביולי 114 שנים איפה שהוא במרתפי מפקדת הלוגיסטיקה של השריון יש מפות של נתיבים בהם אפשר להעביר טנקים. לא ראיתי את המפות בעיניים, וגם לא שמעתי מאף אחד מידע על זה. ובכל זאת אני בטוח שהמפות האלה ישנן, וענת קם זוממת להדליף אותם לעיתונות.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.