למה בכלל צריך לוחות אם טובים ? חייב תשובה.. - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה בכלל צריך לוחות אם טובים ? חייב תשובה..


OhayoNB

Recommended Posts

שלום,

אני לא מבין למה צריך טוב.

אולי הסיבה החשובה ביותר זה סוקט למעבד אבל כשקונים מעבד אז רואים את הסוקט שלו לפי זה מתאימים שיתאים את הסוקט.

חשבתי על זה ומצאתי אולי סיבות לא חשובות שהם שדרוג עתידי וחיבורים חדישים (SATA 3 , 3) .

לשדרוג עתידי לא כדי לקנות מתקדם בגלל שמתי שאני יבחר לשדרג אז המחיר שלו ירד.

ולחיבורים חדישים לא צריך להשקיע כל כך הרבה כסף כי זה לא ממש חשוב.

הנה דוגמא: סוקט 1155

Asus Maximus IV P67 B3 CHIPSET Socket 1155 :

זה עם תושבת למעבד 1155 שהיא יכולה להיות טובה להמון חדישים וטובים כמו I7 2600K וכמו I5 2500K .

המחיר של הלוח אם הזה הוא בערך 1800 ש"ח, כמובן שיכול להיות טיפה יותר וטיפה פחות תלוי בחנות אבל בסביבות המחיר הזה.

Intel DH61BE Socket 1155 H61 CHIPSET :

וזה גם לוח אם עם תושבת למעבד 1155 שהיא גם טובה למעבדים ממש טובים כמו אלה שציינתי למעלה.

אבל, המחיר שלו הוא בערך 390 ש"ח.

אז, מהם ההפרשים הענקיים האלה בין לוחות האם האלה ? למה אנחנו צריכים לוח אם טוב שיהיה אצלנו במחשב.

תמיד חיפשתי תשובה .. ואני מקווה למצוא מכם.

תודה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תאימות לתושבת מעבד זה לא הדבר היחידי שצריך להתייחס אליו בבחירת לוח אם.

פה לא רק שהבאת דוגמאות של צ'פסטים שמטרות ושווקים שונים קיצונית אלא גם מוצר שנחשב ליוקרתי ביותר. כל סדרת מוצרי היא לאנשים שמתכוונים לקחת את החומרה שלה על הסוף יחד עם כל מיני premium features שהם ממש לא חובה ללוח אם.

אם תראה את תושבת LGA 775 תגלה שיש מרחב הרבה יותר גדול במחינת מבחר לוחות אם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא אומר שאין כזה מונח והגדרה של "לוח-אם טוב" כי למשתמשים שונים יש צרכים שונים.

לוח-אם בוחרים לפי הצרכים של המשתמש. כשיש משתמש ללא דרישות מיוחדות מהלוח (כלומר מסתפק בערכת החיבורים הבסיסית שיש בכל הלוחות),שאינו מתכנן OC ומשתמש במחשב לעבודה משרדית וניגון מדיה, ככל הנראה לוח-אם "זול" ובסיסי יספיק לו והוא יהיה הכי טוב ומשתלם עבורו.

לעומת זאת, משתמש שרוצה כמות מסוימת של חיבורים (SATA לדוגמה), תמיכה במערך מרובה כרטיסים ומתכנן לבצע OC קיצוני (זקוק למערכת חשמל באיכות מסוימת) יחפש לוח מתאים. לוח שכזה יהיה לרוב יקר יותר מהלוח שבו בחר משתמש מספר 1 שתאירתי לעיל.

ההשוואה שנתת בפלטפורמת SB היא בדיוק כזאת. ערכת השבבים H61 (וגם H67) מיועדת למערכות משרדית או . מאפשרת להשתמש בליבה הגרפית המובנית אך לא לבצע .OC הלוח עצמו גם מכיל כמות חיבורים מאוד מינימלית שמספיקה לשימושים הנ"ל.

לעומת זאת, ערכות השבבים P67 ו-Z68 מיועדות יותר לשוק הביצועים. לרוב הלוחות הללו מציעים כמות חיבורים יותר גדולה, וגם את היכולת לבצע OC (אך ערכת השבבים P67 לא מאפשרת להשתמש בליבה הגרפית המובנית) ולכן גם מכילים מערכות חשמל איכותיות יותר שמתאימות לצורך הזה.

לכן, אם לוח זול ו"פשוט" מבחינת היצע התכונות שלו מספיק לך, אז הוא הלוח ה"טוב" והמשתלם בשבילך. אין שום טעם לקנות לוח יקר יותר אם אתה יכול למצוא את מבוקשך בלוח-אם זול יותר. לעומת זאת, ועל אותו משקל, מי שיש לו דרישות נרחבות יותר, יקנה לוח שעונה על כל הדרישות שלו שלרוב יהיה יקר יותר. לוח כזה יהיה עבור המשתמש הזה הלוח המשתלם וה"טוב" ביותר כי אין סיבה לקנות לוח שלא מציע לך כל מה שאתה מחפש אפילו עם הוא זול יותר. והסוג השלישי הוא סוג נלהבי החומרה. אלא שייקנו את הלוח הכי יקר ועם מכלול התכונות הכי גדול שיש, אפילו אם הם אולי לא זקוקים להן, סתם כי הם אוהבים להרגיש שהם עומדים בחזית הטכנולוגיה.

לכן, אין כזאת הגדרה גורפת וחד-משמית של מהו לוח-אם טוב או משתלם. את לוח האם בוחרים (בדיוק כמו כל רכיב חומרה אחר) לפי דרישות המשתמש. לוח-אם שהוא טוב ומשתלם למשתמש מסוים אינו בהכרח טוב ומשתלם למשתמש אחר בעל דרישות שונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אז כמו שאמרת,

1. יש לי במחשב כרטיס מסך של 460GTX 768MB, ורציתי לדעת האם לוח אם או זכרון יכול להשפיע על ביצועי הכרטיס עצמו או שהם לא חשובים לעזור לביצועי הכרטיס להגיע למקסימום ביצועים.

2. יש לי כרגע מעבד של Q6600, ואני רוצה להחליף עכשיו את הלוח אם שלי, בחירת תהיה חייבת בבחירת מעבד חדש בגלל שהסוקט שלו או משהו כזה הוא ישן כבר או שיש לוחות אם עם סוקס 775 שהם טובים?

לבנתיים זהו, אם יהיו עוד אני ישאל.. כבר ברחו לי מהראש מרוב שיש המון חח ..

תודה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. ללוח האם אין שום השפעה על ביצועי המערכת. הוא רק מהווה את התשתית שמקשר בין המעבד, הכרטיס הגרפי, הזכרון ושבבי ההרחבה השונים (שמע, וכו'). ממשק החיבור הנפוץ ביותר כיום של כרטיסים גרפיים הוא PCIe. בכל הלוחות מהשנים האחרונות יש לך חריץ PCIex16 אחד לפחות מה שאומר שהכרטיס שלך יתאים לכל לוח מודרני.

הזכרון (RAM) אינו קשור לכרטיס הגרפי גם הוא. מדובר בזכרון הראשי של המערכת. נפח הזכרון תלוי בתוכנות שבהן משתמשים ובהרגלי העבודה עם המערכת ולכן אין נפח אחד שהוא "הכי טוב" לכולם. זה משתנה בין משתמשים שונים.

הכרטיס, בכל אופן, יעבוד תמיד במלוא הביצועים בתנאי שאין בעמרכת צוואר בקבוק שמגביל אותו.

2. שוב. אין כזה דבר לוח-אם טוב או פחות טוב, הכל תלוי דרישות ושימושים של משתמש מסוים. בוא נתחיל בשאלה למה אתה רוצה להחליף את לוח האם הקיים שלך? מה חסר לך בלוח האם הנוכחי?

אם אתה מחליף לוח-אם אתה לא חייב להחליף מעבד, אתה יכול לקנות לוח-אם לתושבת 775 (אם לדוגמה הסיבה להחלפה היא לוח-אם תקול שכבר אינו באחריות). אם אתה מחפש לשדרג פלטפורמה לפלטפורמה חדשה יותר, אז:

א. אני חושב שאין לך צורך. מעבד כזה לא אמור להתקשות בהרצת משחקים חדשים.

ב. מן הסתם שיש פלטפורמות משתלמות יותר ולכן כדאי יהיה שתבחר באחת מהן ולא שוב בפלטפורמה לתושבת 775.

אם אתה מחפש המלצות, אז עדיף שתשאל באופן ממוקד יותר. תכתוב מה בדיוק אתה מחפש להשיג, האם החלפת לוח-אם תקול או שדרוג פלטפורמה. מהם השימושים במערכת? האם יש לך דרישות מסוימות מלוח האם (כמות חיבורים מסוימת, לדוגמה חיבורי SATA - אם אתה לא יודע להגדיר דרישות מסוימות משמעות הדבר היא שאין לך דרישות מיוחדות וכל לוח יתאים לך מהבחינה הזאת) ומה התקציב למעבד, לוח-אם וזכרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחשוב על מחשב/לוח אם כמו על מכונית (רק כדי לפשט את הענין).

יש אלפי סוגים של מכוניות וכל נהג/ת מתאים את סוג המכונית לצרכים והאפשרויות שלו.

מי שנגיד מתפרנס מנהיגה ועושה מאות אלפי ק"מ, לא יקנה איזה אוטו הודי/סיני קטנטן (אלא אם הוא מזוכיסט), בעוד שאחד חסכוני שנוסע פעם בחודש עד הסופרמרקט וחזרה לא יקח איזה דבל-טריילר.. ואנחנו מדברים על איזה שהוא בנאדם עם קו מחשבה שפוי.

אין מה לעשות, צריך לדעת לא מעט כדי לקבל החלטה נכונה. ובשביל זה יש גם חברים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מקווה שתקראו את הכל ותגידו לי מה לעשות כי הלוח אם שיש לי עכשיו פשוט לא נסבל :(

כשקניתי את המחשב לפני 3 שנים .. שמו לי לוח אם שאני חושב שהוא פשוט מפלצתי שאין כמוהו .. הוא ענה לי על כל הדרישות שלי והיה פשוט מצוין, הדגם שלו היה P35 Platinum Combo, איתו ביחד היה לי כרטיס מסך 8800GTS 320MB שגם היה כרטיס שוואלה הייתי מרוצה ממנו מאוד עד לפני חצי שנה בערך שהמשחקים טיפה עלו ברמה והיו תקועים טיפה על הגדרות HIGH.

לפני כ4 חודשים בערך הייתה נפילת מתח אצלי בבית והלכו לי הלוח אם והכרטיס מסך, זה היה פשוט זוועה.. המחשב בדיוק יצא מ-3 שנים אחריות, היה לו 3 שנים וחודש ואז ההורים שלי נעלצו לשלם את כל התיקון, אני אמרתי להורים שלי שאם כבר נשרף אז נשפר בקטנה את המחשב, המחשב שלי נקנה באייבורי (על הפנים של חברה) וכשהם דיברו עם אמא שלי אז אמא שלי אמרה לי שאני ידבר איתך ויבחר לוח וכרטיס מסך חדשים, עכשיו כשזה קרה אני לא הבנתי כלום כלום כלום כלום כלום בלוח אם כיאילו היה לי ממש 0 ידע.. (לא שעכשיו אני יודע הרבה אבל בוא נגיד שיותר מפעם), אז אייבורי ניצלו או שלא יודע אפילו אם לקרוא לזה ניצול אבל הם שמו לי לוח אם של בדגם G41M-Combo, אני ואמא שלי אמרנו שהוא זול יחסית לתקציב שאמא שלי הייתה מוכנה לקנות אז לקחנו אותו, ואת הכרטיס מסך לקחנו את מה שיש לי עכשיו שהוא ה-460GTX 768MB שממנו אני מרוצה עד הגג.

כשהגיע לי הלוח אם ראיתי כמה על הפנים הוא, ושאני אומר על הפנים אני מתכוון לזה שמאחורה היו לי 4 יציאות USB וזה ממש הגביל אותי ובנוסף לכך בכרטיס הקול המובנה עם הלוח יש רק 3 חורים של סאונד ובלוח הקודם היה לי 6 ואני השמשתי בהם כי יש לי רמקולים של 5.1 של עם 3 חיבורים, ואז אני נלחצתי וגם ההורים שלי כי הם שילמו על זה כסף וזה בסוף לא היה טוב, ואז שאלנו אותם אם יש אפשרות לתקן את המצב ולהחליף , אבל מה שהם רוצים זה כסף אז הם דחפו לאמא שלי עוד כרטיס קול של 6 חורי ואז הבעיה עם הרמקולים תוקנה.

עכשיו, השתמשתי במחשב וזה ואז ראיתי שהשד הוא לא כל כך נורא והלוח די סבבה, ואז נפל לי המחשב מאישזהי סיבה אין לי מושג ואז הדלקתי אותו ואז היה לי את החלון השחור של ה- של ה-Start ולהפעיל מצב בטוח (Safe Mode) וזה, ואז ניסיתי ללחוץ עם המקלדת על ה-Start Normally ופתאום ראיתי שהמקלדת לא מגיבה (יש לי מקלדת אלחוטית) ואז כשחיברתי מקלטת חוטית שהייתי לי בבית אז ראיתי שהצלחתי ללחוץ אז הגעתי למסקנה שמרוב שהלוח זול ויחסית זבל אני אפילו לא יכול להשתמש במקלדת והעכבר האלחוטיים שלי עד שאני מגיע לוינדוס (זה משהו שלא ממש מפריע לי אבל על העקרון שממש אני מבואס מהלוח הזה).

בגלל זה אני מחפש טוב יותר שיענה לי על הדרישות ויהיה טיפה יותר טכנולוגי (USB 3 Sata 3 וכו') וגם שיהיה לו 6 חורים של הסאונד, ואז הגעתי למסקנה שחבל לקנות עכשיו לוח של סוקט 775 כי אלה לוחות ישנים כבר ולאט לאט המעבד שלי נהיה פחות טוב (אני מאוד מרוצה ממנו כרגע, אין לי שום תלונות) ואז יהיה חבל כי אני יצטרך לקנות לוח חדש ואז מעבד חדש שזה מלא מלא מלא מלא מלא כסף ואין לי תקציב לזה כרגע, אז לוח אני לא יכול לקנות כי אם אני קונה לוח כרגע אז עדיף שאני לא יקנה לוח עם הסוקס 775 הישן אלה אני יתקדם ואז להתקדם זה גם להתקדם עם המעבד וזה המון המון כסף. אז מה אני יכול לעשות ?

ועוד שאלה, איך אני רואה את הסוג של הזכרון שלי ? יש איזה תוכנה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אם אין לך תקציב להחלפת פלטפורמה אז אין הרבה שאתה יכול לעשות מהבחינה הזאת.

2. אני לא רואה שום סיבה שבעולם להשקיע עכשיו בלוח חדש לתושבת 775, מה עוד שלאור הסיבות שפרטת אני גם לא רואה כל סיבה אחרת להחלפת הלוח.

3. הלוח שלך הוא לוח אם בסדר גמור, לא יותר טוב ולא פחות טוב מכל לוח-אם אחר המקביל לו. אם כשהחליפו לך את הלוח לא חשבת על כך שאתה זקוק לכמות חיבורים מסוימת או שבאותו זמן היה נראה לך שכמות החיבורים תספיק אך עם הזמן גילית שאתה זקוק ליותר, יש לזה פתרונות (קרא הלאה).

4. אם אתה אומר שחסרים לך חיבורי SATA מלבד ה-4 שכבר יש שלך (שלרוב המשתמשים הביתיים הם יותר ממספיקים בדרך כלל) אז יהיה הרבה משתלם לקנות כרטיס הרחבה שיוסיף לך 2-4 חיבורי SATA.

5. לגבי הכרטיס קול. אם כבר קנית (כך הבנתי) כרטיס קול ייעודי והוא מכיל את כמות היציאות שאתה צריך, אז לא חבל עכשיו לזרוק אותו ולמעשה לשלם פעמיים על אותו דבר? חוץ מזה שלפחות על-פי מפרט לוח האם, שבב האודיו תומך באודיו ב-5.1 ערוצים. כנראה שצריך לחבר את המערכת בצורה מסוימת ואז להגדיר משהו במנהל ההתקן כדי שזה יעבוד. פרטים כנראה שתמצא בחוברת לוח האם.

6. לגבי מספר יציאות ה-USB, כנ"ל. קנה רכזת USB (מה שמוכר לפעמים כמפצל USB) בכמה שקלים וגם לזה יש לך פתרון אם 4 חיבורים מגבילים אותך ביום-יום.

7. לא תמצא היום לוח לתושבת 775 שיכיל בקר SATA 6Gb/s וחיבורי USB 3.0, גם אם קיימים בודדים שכאלה, מחירם לא יהיה שפוי ביחס לתמורה.

8. הלוח-אם ממש לא גורם לבעיות שאתה חווה עם המקלדת. מאוד ייתכן שאתה רק צריך לאפשר ב- תמיכה במקלדת USB, ואם תמיכה הזאת מאופשרת כבר עכשיו אז פשוט ייתכן שהמשדר הספציפי שלך לא ממש נכנס לפעולה עד לעליית מערכת ההפעלה. אם קיימת בעיה הרי שמקורה במקלדת והמנגנון האלחוטי שלה ולא בלוח האם.

כדי להפעיל תמיכה במקלדת USB, כנס ל- נווט לפריט התפריט:

Integrated Peripherals>USB Keyboard Function

ותשנה את ההגדרה ל-Enabled (לא לשכוח לשמור את השינויים לפני היציאה מה-BIOS).

כך שאם נסכם, אני ממש לא רואה סיבה שבגללה אתה צריך להחליף לוח-אם. הלוח-אם שלך ממש לא "גרוע" ואם עכשיו אתה זקוק לתוספת חיבורים כלשהי שלהם לא היית זקוק במועד שבו החליפו לך אותו, אז לא נורא, בדרך כלל אפשר להוסיף כמעט כל פונקציונאליות באמצעות כרטיסי הרחבה.

לגבי הזכרון. אם לא החלפת זכרון מהלוח הקודם שנהרס לך, יש לך ככל הנראה זכרון 667/800. אם אתה רוצה לבדוק אתה יכול לעשות זאת באמצעות CPU-Z (לשוניות Memory ו-SPD).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואוו תקשיבב.. התשובה שלך פשוט כסתה לי את כל השאלות ואת כל מה שרציתי לדעת ולנסות לפתור.. באמת שעזרת לי מאוד מאוד מאוד! אין עלייך..

עכשיו בנוגע ל-, אם אני לא טועה (תתקן אם כן) זה התפריט הזה שאתה לוחץ על Del הרבה פעמים לפני התחלת הוינדוס ואז הוא נפתח לא ?

אם כן, איך אני יכול לעשות זאת אם המקלדת שלי לא מגיבה לפני שמתחיל הוינדוס ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן זה ה"תפריט" הזה. לא צריך ללחוץ הרבה פעמים, פעם אחת מספיקה רק צריך לדעת מתי.

לוחות האם מאפשרות להשתמש במקלדת כל עוד ניתן להיכנס לביוס. אחרי כן, המקלדת תיתמך רק אם זה מאופשר בביוס - בוא נפעיל את זה.

שים לב לשמור את השינויים (לרוב ע"י לחיצה על F10 ואז Y). אל תשנה שם שום דבר אחר שאתה לא בטוח שאתה יודע מה הוא עושה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועכשיו עוד דבר אחד קטן,

הלוח אם שלי תומך ב-RAM של ? אני חושב שלא אבל שנכנסתי ל-CPU-Z ראיתי את זה:

ymud5mynhww2.pnghttp://up352.siz.co.il/up1/wnxmamlj2jig.png

http://up352.siz.co.il/up3/nohetv2kwwnb.png

תסתכלו על ה-TYPE .. רשום שם .. זה טוב או לא, זה אומר שהלוח תומך בזכרון ?

תוודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא קראתי את התשובות האחרות.

במקום זה אני יספר לך מהנסיון שלי כפי שאני תופס את זה.

קודם נפריד מהעבר להווה.

בעבר דברים היו שונים ממה שהם היום, ולכן לדבר עליהם רק יסבך את ההסבר.

בוא נתחיל בזה שיש כמה קטגוריות של לוחות שמיועדים לפלחי שוק שונים.

ככל שהקטגוריה עולה במחיר ומיועדת לשימושים יותר מקצועיים או לאנשים שמעריכים איכות ומוכנים לשלם בשבילה, הפונקציות שעל הלוחות והאיכות של הרכיבים עולה.

כמו גם אפשרויות ההרחבה.

האם זה אומר שלוח זול הוא זבל ? לא בהכרח.

לרוב מדובר רק בעניין של פונקציונליות שאם אתה לא צריך אז זה מיותר לגמרי בשבילך.

איכות הבניה של הלוח והרכיבים החשמליים למשל עולה כשמטפסים במחיר.

הלוחות האלה יהיו יותר יציבים ועמידים באופן כללי לחום, מתחים, ולOC כמובן.

אפשר להסתדר גם בלי זה, אבל תמיד טוב לדעת שבמקרה הצורך הלוח שלך לוחם קשוח.

לגבי פונקציונליות אני לא יתחיל לפרט יותר מדי, אני מניח שאחרים עשו זאת במידה כזאת או אחרת.

הנה כמה פיצ'רים של לוחות פרמיום:

DUAL .

מערכת הפעלה מבוססת עם תמיכה באינטרנט על הביוס (או צ'יפ מצורף).

סוויצ' POWER UP ו RESET על הלוח.

DUAL LAN (שזה כבר גולש לפונקציונליות הבסיסיות יותר, וכאן המקום להפסיק).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...