עבור לתוכן

מה הם הולכים לעשות עם התחבורה הציבורית ה"אנשים הטובים" האלה?

Featured Replies

פורסם

אגב המחיר לא עולה לכולם, במקרה שלי יהיה חסכון של 97 שקל בחודש על חופשי חודשי.

  • תגובות 37
  • צפיות 3.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

ל"נולד להיות מת". אגב, יצרו איזור של פתח תקווה והקפיצו את המחיר (בתעריף הקודם השרון היה עם פתח תקווה).

פורסם

השינוי, על פניו (אני לא בקיא בפרטי פרטים, אלא ברוח העניין הכללית), מבורך ביותר.

המצב הנוכחי - בו כל קו הוא קו שנכנס למרכזי הערים, הוא בלתי נסבל. ישנם מצבים רבים (מנסיון שלי, לפחות) בהם החלופות היחידות להגיע מנק X לנק Y היא נסיעה בקו ארוך ומתיש, למרות שהמרחק האווירי בין 2 הנקודות הוא קצר (ועם רכב פרטי הנסיעה הייתה אורכת זמן קצר הרבה יותר, לדוגמה). לפי מה שאני מבין, כעת תהיה אפשרות טובה יותר להתחמק ממצבים כאלה (מן הסתם, לא ב 100%, זו עדיין תחבורה ציבורית). כמו כן, סוף סוף יש מענה סביר לדבר הכל כך מתבקש - אפשרות להחליף אוטובוס בלי לשלם על מספר כרטיסים(!). המצב הנוכחי היה מגוכח. לא יתכן שבן אדם שנוסע 3 תחנות ורוצה להחליף אוטובוס (לעוד 3 תחנות, נגיד) צריך לשלם עוד פעם.

התלונות על מספר מקרים פרטיים של "פגיעה באזרח" הן ילדותיות - הרי ברור שלא יתכן מצב בו 100% מהאנשים מרוויחים. השאלה מה קורה בממוצע - ועושה רושם שיהיה שיפור (כמובן שנצטרך לחכות לשינוי בפועל כדי לדעת באמת).

מבחינתי, יש עוד כמה צעדים חשובים על מנת ליצור שיפור משמעותי יותר:

  • הגדלת מספר הנוקדות להנפקת הכרטיס החכם. לא יתכן שניתן להנפיק אותו בבערך 2 מקומות.
  • הרחבת הרפורמה לכלל השרון (לפחות) ולא רק למעגל הראשון של ת"א. שישנו כבר את קו 501 ו 502 הארורים האלו. למה יש שני קווים שעוברים בדיוק באותו מסלול, ושניהם דרך מרכזי הערים? למה אין קו אחד שהוא עוקף עיר וקו אחר שעובר בעיר?
    רק בישראל "קו מהיר" עובר במקום הכי פקוק ואיטי שיש, וזה שהוא מדלג על 3 תחנות הופך אותו ל"מהיר".
  • יצירת מערכת מיקום ועדכון זמנים ראויה. אם יש קו שלא מגיע כל 5 דקות - יהיה נחמד לדעת איפה הוא וכמה זמן בערך יקח לו להגיע לתחנה. יהיה נחמד שתהיה מערכת שמציינת היכן האוטובוס בכל רגע נתון ותכרוז מהי התחנה הבאה.
    ראיתי את המערכת שקיימת במטרופולין - היא פשוט עלובה. חסרת טעם לחלוטין.
  • שילוב עם רכבת תחתית - אין מה להוסיף.
  • יצירת קוים נורמלים שמחברים לרכבת.
  • אחרון חביב - הפעלת תחבורה ציבורית בשבת: הרי שבלי זה, קשה מאוד מאוד למשק בית להישאר ללא רכב.

פורסם

1. 502 קו מבורך! חבל שהוא לא עובר יותר למרות שהוא באמת בצורה מטומטמת דומה מידי ל501

2. הייתה כתובה בYnet על תלונות של אנשים ומול זה הביאו את התגובה של משרד התחבורה בגדול המסקנה שלי מזה הייתה שאנשים ראו שביטלו להם קו וישר התחילו לבכות, על כל קו שבוטל הם הסבירו איזה קו מחליף אותו ואיך לא רע לא יקרה להם.

דבר משמעותי נוסף זה שאנשים בוכים על 10 דקות הליכה לתחנה! כל הפישרים המסכנים האלה שחושבים שצריך לקחת אותם מהבית, בלונדון אנשים הולכים יפה מאוד 15 ו20 דקות לתחנה גם בשלג ובקרח אז למה אתם, כשרוב השנה יש פה מזג אויר יחסית נח לשהייה בחוץ לא יכולים ללכת 10 דקות?

בקיצור כל כתבה שקראתי בנושא זה סתם חבורה של אינפנטילים שלא רואים מטר מעבר לעולם הקטן והפרטי שלהם, לאף אחד לא הייתה טענה באמת טובה

פורסם

הרפורמה תגיע לשרון בפעימה הרביעית שלה (מה שיהיה עכשיו זה הפעימה השנייה) וממה שהבנתי זה לא יהיה לפני 2013

פורסם

בקיצור כל כתבה שקראתי בנושא זה סתם חבורה של אינפנטילים שלא רואים מטר מעבר לעולם הקטן והפרטי שלהם, לאף אחד לא הייתה טענה באמת טובה

ככה זה בארץ בכל תחום ותחום.

פורסם

דבר משמעותי נוסף זה שאנשים בוכים על 10 דקות הליכה לתחנה! כל הפישרים המסכנים האלה שחושבים שצריך לקחת אותם מהבית, בלונדון אנשים הולכים יפה מאוד 15 ו20 דקות לתחנה גם בשלג ובקרח אז למה אתם, כשרוב השנה יש פה מזג אויר יחסית נח לשהייה בחוץ לא יכולים ללכת 10 דקות?

אחוז גדול מהמשתמשים בתחבורה ציבורית בארץ הם אנשים מבוגרים שקשה להם להתנייד (וזאת בניגוד לחו"ל, שם זהו כלי התחבורה העיקרי של רוב האוכלוסייה העירונית). לאנשים כאלו קשה ללכת 10 דקות.

פורסם

מבחינתי, יש עוד כמה צעדים חשובים על מנת ליצור שיפור משמעותי יותר:

  • הגדלת מספר הנוקדות להנפקת הכרטיס החכם. לא יתכן שניתן להנפיק אותו בבערך 2 מקומות.
  • הרחבת הרפורמה לכלל השרון (לפחות) ולא רק למעגל הראשון של ת"א. שישנו כבר את קו 501 ו 502 הארורים האלו. למה יש שני קווים שעוברים בדיוק באותו מסלול, ושניהם דרך מרכזי הערים? למה אין קו אחד שהוא עוקף עיר וקו אחר שעובר בעיר?
    רק בישראל "קו מהיר" עובר במקום הכי פקוק ואיטי שיש, וזה שהוא מדלג על 3 תחנות הופך אותו ל"מהיר".
  • יצירת מערכת מיקום ועדכון זמנים ראויה. אם יש קו שלא מגיע כל 5 דקות - יהיה נחמד לדעת איפה הוא וכמה זמן בערך יקח לו להגיע לתחנה. יהיה נחמד שתהיה מערכת שמציינת היכן האוטובוס בכל רגע נתון ותכרוז מהי התחנה הבאה.
    ראיתי את המערכת שקיימת במטרופולין - היא פשוט עלובה. חסרת טעם לחלוטין.
  • שילוב עם רכבת תחתית - אין מה להוסיף.
  • יצירת קוים נורמלים שמחברים לרכבת.
  • אחרון חביב - הפעלת תחבורה ציבורית בשבת: הרי שבלי זה, קשה מאוד מאוד למשק בית להישאר ללא רכב.

מסכים עם כל מילה - ואני רוצה להוסיף

עוד נת"צ במקומות מועדים לפורענות + אכיפה על מי שעובר על החוקים (בצורת ענישה מכאיבה במיוחד)

תשלום בתחנות ולא באוטובוסים (ראיתי את זה באירלנד ובבלגיה - זה כל כך נכון שהנהג לא יתעסק בשטות של התשלום אלא האנשים יהיו מחונכים ויהיו עמדות תשלום\כרטוס בתחנות)

אוטובוסים ירוקים יותר (היברידי\גז וכיוב') + קטנים יותר

תחבורה 24\7 (עם תדירות פוחתת כמובן בשעות השפל)

הנגשת התחב"צ לנכים\זקנים ומעוטי יכולת (הן מבחינה פיזית והן מבחינה כספית)

רק כדרך אגב - לפני כחצי שנה מכרתי את האופנוע - אני רב הזמן מתנייד בתחבורה ציבורית - אני חייב לציין שזה לא כל כך נורא ויש מקום לשיפור - הצעדים החדשים הם מבחינת ייעול משמעותי מבחינתי.

פורסם

סתם אנקדוטה לגבי נת"צ - הייתי בקנדה (אוטווה, ליתר דיוק) לפני מספר שנים. בכבישים הבין עירוניים שם יש גם כן נת"צ עבור אוטובוסים, ואלו לא סתם נתיבים נפרדים - יש להם ממש מחלפים משלהם שעוקפים את הרמזורים של שאר המכוניות.

פורסם

אחוז גדול מהמשתמשים בתחבורה ציבורית בארץ הם אנשים מבוגרים שקשה להם להתנייד (וזאת בניגוד לחו"ל, שם זהו כלי התחבורה העיקרי של רוב האוכלוסייה העירונית). לאנשים כאלו קשה ללכת 10 דקות.

קודם כל, אני לא בטוח שזה "אחוז גדול". אני נוסע כל הזמן באוטובוס - לא ראיתי סימן לפילוח גילאים שונה מהפילוח של האוכלוסיה בפועל. אני בהחלט מסכים שצריך להתחשב במבוגרים - אך תסכים איתי שבסופו של דבר לא יתכן שתהיה תחנה בכל "חור" שקיים. הרי נסיעה באוטובוס תמשך נצח ככה. זה עניין שאין לו פתרון ואין קשר בינו לבין הרפורמה הנוכחית.

פורסם

בקשר למחיר- אני אומנם חייל כבר לא מעט זמן אז אני לא ממש מודע למחירים אבל זה ניראה כאילו העלו לא מעט את המחירים העירוניים והורידו לא מעט את המחירים הבינעירוניים. בפועל מעניין יהיה לראות סטטיסטיקה של למי זה מוריד ולמי זה מעלה עלויות ועוד משהו - מישהו הבין האם כרטיס בין אזורי כולל גם נסיעות תוך אזוריות?

לא בדיוק, המחירים גבוהים.

חבל שלא עושים איזה רפורמה רצינית באיזור השרון ורק מתעסקים באיזור "הבועה". לדעתי, צריך לעשות בדחיפות ארגון מחדש למחירי התחב"צ בשרון.

נסיעה מהמקום שבו אני גר לת"א: 19 ש"ח (אגד). מת.מרכזית נתניה לת"א: 10 ש"ח. (נתיב אקספרס) [המרחק זניח]

מחיר נסיעה מהישוב שלי לנתניה: 7.5 שקלים (מדובר בנסיעה של פחות מ- 10 דקות)

פורסם

בעקבות הרפורמה נסיעה בתוך רעננה תעלה 6.4 ש"ח, סכום אותו אני משלם לחצות את ירושלים לכל כיוון עם החלפת אוטובוסים. גם ברעננה יש אפשרות להחלפת אוטובוסים אבל מי שמכיר את העיר יודע שיש בדיוק 2 קווים רלוונטיים מחוץ לרחוב הראשי.

פורסם

אני גר ברעננה כ 14 שנים ונסעתי אולי פעם אחת בקו עירוני. הקו היחיד שבאמת בעל ערך הוא הקו שמגיע לקניון - אך הוא עובר בתדירות נמוכה מדי וקשה (לא רק לגבי) למצוא מהו המסלול שלו.

הגיע הזמן שנתיבי הקווי יועלו סוף סוף לאינטרנט, על גבי מפה ראויה (גוגל MAPS, לדוגמה).

פורסם

מישהו מוכן להסביר לי איך תתנהל מעתה כל הפרוצדורה למי שלא מעוניין ברב קו "האישי" הזה? הבנתי שיש כרטיס רב קו לא אישי שיעלה 5 שקלים חד פעמי, ואותו אפשר לטעון אצל הנהג..לכמה זמן הוא טוב? עד איזה סכום ניתן לטעון אותו? איך בדיוק מתנהלת ההנחה לכאורה של 20 אחוז בטעינה מעל ל-30 ש"ח? אשמח אם מישהו יסביר לי.

בינתיים כל מה שאני רואה הוא שעד עתה שילמתי על נסיעה בין צומת חולון למרכז חולון 4.8 ש"ח בכל פעם (כרטיסיה), ומעכשיו זה יעלה לי 6.4 ש"ח לנסיעה, בנוסף לעובדה שבמקום חמישה קווים אפשריים נותרו לי רק שניים.

פורסם

אני באמת לא יודע על מה אתם מדברים.

קיצר לי את הדרך לתל אביב ב 30% לפחות. והוריד לי את המחיר ב 30%

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים