עבור לתוכן

איטיות בבזק בנלאומי

Featured Replies

פורסם

לא הבנתי בדיוק אם אתה ציני או לא, אבל העלתי עוד מספר סרטונים:

  • תגובות 75
  • צפיות 11.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

מחר תהיה תקלה אצל ספק אחר וכולם יבכו עד כמה הם רעים?

אני מאוד מקווה שמתישהו אנשים יבינו שאין מספיק רוחב פס לכל הצרכים של כל הלקוחות במדינה הזאת כיום וכם עם כל שירותי ה caching/CDN שהספקים והחברות השונות נותנים המצב לא במגמת שיפור.

פורסם

אז לדעתך צריך להמשיך לשלם פי 2 לספק שנותן לך לראות סרטי youtube בחלקים (בגלל שהטעינה כל הזמן נתקעת) ולקבל פינגים גבוהים פי 2-3?

וכדי לקבל את מה שאתה מקבל בספקים אחרים אתה עוד משלם 20 שקל בתוספת לX2 מחיר שאתה משלם לבזק בינלאומי.

פורסם

פי 2? אתה יודע כמה עולה לISP הרוחב פס שאתה מנוי עליו?

פורסם

בלי שום ציניות ובלי חוצפה ישראלית אני אשאל אותך. האם זה באמת אמור לעניין אותי? בתור צרכן. ברוך השם שאין מונופול ויש חברות אחרות. למה שאני אשלם לחברה פי 2 שלא נותנת לי רבע ממה שאני יכול לקבל אצל ספק אחר במחיר קטן יותר.

אני סטודנט. כל אגורה חשובה לי. למה אמור לעניין אותי הבעיות וההוצאות של בזק בינלאומי?

פורסם

לא טענתי שאתה לא צודק בזה שהחלפת חברה. רק רציתי שתבין שהדברים לא כל כך פשוטים מאחורי הקלעים.

כמובן שאתה לא אמור להיות מוטרד בבעיות של בזק בינ"ל (או כל ספק אחר), אבל מצד שני צריך להבין למה לצפות מכל ספק במדינה הזאת כל עוד העורק הראשי לעולם נשלט ע"י חברה אחת ומוגבל במשאבים שלו כבר היום. כל זה בניגוד למדינות שיש להן כמה עורקים והרבה מהתכנים קרובים הרבה יותר גאוראפית (שלא לדבר על קיבולת הרוחב פס בגישה למשאבים אלו).

זה שהספקים משווקים משהו שהם לא יכולים לעמוד מאחוריו או פשוט לא מסבירים את תנאי השירות לאף אחד במטרה להיות עם יותר לקוחות זאת בעיה מפני עצמה.

גם בתור לקוח עסקי עם קו תמסורת metro וQoS הכי גבוהה יוצא לנו לדלג מספק לספק כאשר יש תקלות ועמוסים.

אני רוצה להזכיר לך כמה שילמת ועל שילמת רק לפני עשר שנים פלוס.

פורסם

לא טענתי שאתה לא צודק בזה שהחלפת חברה. רק רציתי שתבין שהדברים לא כל כך פשוטים מאחורי הקלעים.

כמובן שאתה לא אמור להיות מוטרד בבעיות של בזק בינ"ל (או כל ספק אחר), אבל מצד שני צריך להבין למה לצפות מכל ספק במדינה הזאת כל עוד העורק הראשי לעולם נשלט ע"י חברה אחת ומוגבל במשאבים שלו כבר היום. כל זה בניגוד למדינות שיש להן כמה עורקים והרבה מהתכנים קרובים הרבה יותר גאוראפית (שלא לדבר על קיבולת הרוחב פס בגישה למשאבים אלו).

זה שהספקים משווקים משהו שהם לא יכולים לעמוד מאחוריו או פשוט לא מסבירים את תנאי השירות לאף אחד במטרה להיות עם יותר לקוחות זאת בעיה מפני עצמה.

גם בתור לקוח עסקי עם קו תמסורת metro וQoS הכי גבוהה יוצא לנו לדלג מספק לספק כאשר יש תקלות ועמוסים.

אני רוצה להזכיר לך כמה שילמת ועל שילמת רק לפני עשר שנים פלוס.

תקלות יש לכל אחד, ללא ספק. אין שום תירוץ לא לתקן את התקלות האלה, במיוחד כאשר מנסים לעזור לך ולספק לך את כל המידע הרלוונטי על מנת שתוכל לתקן זאת. אף אחד לא מצפה מהשירות שלהם להיות תמיד מושלם.

המחיר הוא רק פרמטר אשר נועד לייצג תמורה למשהו ולו יותר.

אני לא מדבר בכלל על העובדה שאנחנו (הלקוחות) מצאנו בכוחות עצמנו (ועל חשבון הזמן שלנו) תקלה במערכת שלהם, דיווחנו להם (בזק בינלאומי) עלייה, ולא זכינו לטיפול כלל. תראה לי עוד קהילה אחת בעולם שבמקום ישר לתבוע עושה כאלה מאמצים על מנת לעזור לספק איטרנט לתקן משהו שהוא גם ככה אמור לתקן מתוקף רשיונו?

לסיכום, אין לעורק הראשי או למחיר שום קשר לעובדה שיש לבזק תקלת ציוד.

איני בעמדה לנסות להבין מה עומד מאחורי שיקולייה של בזק לא לרצות לטפל בבעיה אשר משפיע על כלכך הרבה לקוחות - מהשיחות המקולטות שיש לי איתם, הנציג טוען שכמעט חצי (!50%) מלקוחותיהם מחוברים בחיבור ללא חייגן (MPLS), אחוז לא מבוטל בכלל של לקוחות משלמים.

פורסם

שלום לחברי הפורום:

גולש המחובר בMPLS מחובר למעשה לשרת של הוט שאינו מחייב אימות של שם המשתמש והסיסמה של בזק בינלאומי.

גולשים אלו מחוברים לשרתים שבזק בינלאומי אינה אחראית עליהם.

גולשים המחוברים בחייגן עוברים דרך השרתים שלנו, שעליהם יש לנו שליטה מלאה ואנו יכולים לבדוק ואתם,

ולבצע מעקבים ובדיקות תקינות.

גולשים המעוניינים לבצע בדיקות מהירות וניתובים מול המוקד הטכני שלנו

מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך המייל שנמצא בחתימה שלי.

לוטם בזק בינלאומי

שלום לוטם,

נא לעיין בבדיקות אשר נעשו על ידי המשתמשים בשרשור הנ"ל. מהבדיקות עולה כי הציוד אשר גורם לבעיית הניתוב שייך אל בזק בינלאומי, ורשום על כתובת IP השייכת לבזק בינלאומי, לפי כך אחריות הטיפול בציוד המדובר היא בידי בזק בינלאומי.

למען הסר ספק, התבצעו בדיקות בחיבור ללא חייגן (MPLS) גם מספקיות אינטרנט אחרות אשר אינן סובלות מהבעיה המדוברת (איטיות ואיכות חיבור ירודה הכוללת timeouts).

פורסם

אתמול בערב/לילה היה סיוט של ממש בבזב"ל.

היתה איטיות נוראית.

אתרים לא עלו.

לא יכלתי לגלוש.

פורסם

עדכון קצר, היום אעלה סרטונים הממחישים את הבעיה...

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

שלום חברים!

תודה לכל מי ששלח פנייה והעביר עותק למייל המרוכז, עד כה תועדו שתי פניות ואני מקווה שזה ימשיך לגדול ככל שהמודעות לבעיה תגדל.

לכל המצטרפים החדשים לדיון, אם אתם חווים איטיות או בעיות בגישה לאתרי אינטרנט או שרתים (כדוגמאת משחקי רשת, WOW ו STARCRAFT) לחו"ל, ואתם מחוברים ב MPLS , נא לעיין בהודעה זו.

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

מחזק את העובדה שיש בעיות עם MPLS בשילוב עם בזק בינלאומי בלבד!

קודם כל, הבעיה שאני סובל ממנה היא לא סטטית. אפשר לחוש בה רק בשעות עומס.

אז ככה, בשעות עומס, בחיבור MPLS + בזק בינלאומי יש לי "דרופים" בהורדות. בדקתי שאין בעיית תשתית, בדקתי גם בכמה שרתי הורדה (של כל הספקיות הגדולות, 012 013 014) כדי לוודא שאני מוריד קובץ משרת יציב, ובכולם חשתי בבעיה של חיבור לא יציב לשרת ההורדה.

דרופים ממש רציניים במהירות ההורדה בתדירות גבוהה. (***שחכתי לציין שאני מחובר במהירות 12MB. פרט חשוב.)

בדיקות שעשיתי ותוצאותיהן:

*בשיחה עם תמיכה טכנית של הוט, לאחר שהבדיקות תשתית נמצאו תקינות לחלוטין (12.25-12.30MB יציב לאורך כל הדרך של בדיקת המהירות [מדובר כמובן בפורמט הזה כי זה בוצע דרך בדיקת המהירות בפלאש שמשתמשות בו כרגע כל החברות, גם יש בדיקה בפלאש בצד תשתית הוט בלבד]),

ביקשתי מהנציגה שתעביר אותי בזמן שאני איתה על הקו לאחת החברות המתחרות בחיבור MPLS רק לצורך בדיקה. מיד היא חיברה אותי בחיבור MPLS לNetVision. ביצעתי בדיקות והכל היה תקין לחלוטין. לאחר החזרה ל MPLS בבזק בינלאומי וידאתי את זה ועשיתי בדיקות פעם נוספת,

והבעיה כמובן התרחשה שוב.

*הבדיקה השנייה שעשיתי הייתה לעבור לחיבור L2TP אצל בזק בינלאומי. (חשוב לציין שעשיתי את כל הבדיקות באותו זמן, ככה שהתוצאות מדוייקות בוודאות.), לאחר המעבר בדקתי מיד בדיקת מהירות + הורדות, והכל היה תקין (11.95MB-12.00MB) (זה כמובן בגלל ההגבלה של הספקיות ל12MB במדוייק בחיבור L2TP). לא היו שום דרופים.

מסקנות:

*בחיבור L2TP עם בזק בינלאומי הכל תקין.

*בחיבור MPLS עם בזק בינלאומי ספציפית ישנה בעיה שבעומסים יש אי יציבות בחיבור לשרתים והורדות. ודרופים במהירות ההורדה..

*בחיבור MPLS עם חברות אחרות (ניסיתי עם NetVision כפי שציינתי לפני) לא חשתי בבעיה זו.

הגורמים לבעיה (לדעתי):

מכיוון שלחיבור MPLS יש שרת משלו (שרת אחד בלבד) של ספקית האינטרנט, שמשמש אך ורק את המשתמשים שמחוברים ב MPLS, ניתן להסיק מכך כמובן שהבעיה היא בשרת, אבל אך ורק בזמני עומס. ומכאן, שפשוט יותר אנשים מחוברים דרך MPLS, ולכן הוא השרת הכי עמוס שמכיל הכי הרבה אנשים בזמנים מסויימים, ולכן חשים בו בעיות שנובעות מעומסי יתר מפעם לפעם. עומס משתמשים בשרת זו הסיבה הכי הגיונית למקרה, מבחינת היגיון ולמעשה מכל הבחינות!

דיברתי גם עם נציג של בזק בינלאומי, תומך טכני בכיר, והוא הסכים איתי לאחר שהעברתי לו את כל המידע הזה שבאמת ישנה בעיה לחלק מהאנשים המתחברים דרך MPLS לבזק בינלאומי ספציפית, בשעות העומס. הוא אמר שהפתרון היחידי הוא כמובן להיות בחיבור עם חייגן,

אבל לצערם לי זה לא מתאים כי אני מעדיף להנות מ0.5MB יותר של מהירות הורדה, וגם להיות בשליטה על כתובות ה IP שלי. (ז"א שאני יכול לשמור על IP קבוע לזמן ארוך מאוד, ובכל פעם שברצוני כן לשנות אותו, אני פשוט משנה כתובת MAC של כרטיס הרשת שלי במחשב ומושך כתובת IP חדשה מהספקית.). לכן, מחר בתקווה שלא יוציאו לי ת'מיץ בנוגע להתחייבות, אני אתנתק ואעבור ל012 בתקווה ששם חיבור הMPLS יהיה תקין לחלוטין.

בעקרון הוא הבטיח שיתנו לי להתנתק מחר, אבל קרו לי כבר מקרים לא ממש יפים בעבר, בהקשר הזה =P.

מה שכן, אני עדיין מתלבט אם כדאי לי באמת לוותר על 2 היתרונות של ה MPLS ולהשאר בבזק בינלאומי על L2TP,

או לעבור ל012 בחיבור MPLS! (כי יכול להיות ש012 תיהיה פחות איכותית מבחינת פינגים לחו"ל, וזה דבר שחשוב לי, ואני לא יודע איך זה שם. אה וגם כמובן תיפקוד בטורנטים. חשוב מאוד.)

כמו כן אני יכול להגיד שחוץ מהבעיה הזאת, אני חושב שהשרתים של בזק בינלאומי איכותיים ויציבים מאוד מבחינת פינגים לחו"ל, חיבור לטורנטים ובעצם כל מה שחשוב לי. כך שאני מאוד מתלבט אם לעבור, או להפסיד את 2 היתרונות של MPLS. (ד"א, חשוב לציין שNetVision אפילו לא אופצייה, כי כבר בדקתי את איכות השרתים שלהם, והם על הפנים בשביל הצרכים שלי.)

אולי אתם תוכלו לעזור לי להחליט! :P

(ד"א, אני לקוח חדש אצל בזק בינלאומי, התחברתי רק לפני שבועיים וקצת.)

מקווה שהמידע הזה יעזור גם לאנשים אחרים,

דור טורוק.

עדכון: דווקא יצאו בסדר מבחינת שירות, ניתקו אותי ללא כל בעיה.

פורסם

אהלן דור,

אני שמח שאותך ניתקו בלי בעיה, כשאני התחלתי את כל הסיפור הנציגים התכחשו לבעיה ולא רצו להודות או לטפל בה עד שהגעתי ללשכת המנכ"ל.

אכן יש לבזק בינלאומי בעיה בחיבור MPLS. לדעתי זה לא נובע מעומס אלא מציוד אשר לא הוגדר כמו שצריך, אם תסתכל בתוצאות שפרסמתי הפאקטות מידע עוברות פעמיים באותו המקום מה שמראה על בעיה מאוד חמורה בניתוב.

הפתרון אצלי בא דווקא מכיוון נטוויז'ן 013, לקחתי חודש ניסיון במחלקה העסקית אצלהם, אני יודע מהיכרות שלי מהעבר שרוב הצוותים שלהם מאוד מקצועיים; בעיקר בחיפה.

מה שגם הם באמת יודעים איך לנהל שרת CM ויש להם שירותים ייעודיים לרוחב פס לחו"ל ב MPLS - כלומר אפשר לקבל אצלהם גיימר גם ב MPLS ו\או רוחב פס ייעודי לחו"ל. זה לא כלכך זול אומנם אבל זה שווה את ההשקעה אם אתם משתמשים באינטרנט באופן קבוע \ לצרכי עבודה.

צר לי שחברה גדולה כמו בזק בינלאומי לא מסוגלת לפתור תקלת ניתוב שמשפיעה על כלכך הרבה לקוחות... אני לא רוצה לדעת מה יהיה אם הכבל התת ימי שלהם יתחיל לעשות בעיות אחרי שהם יסיימו להניח אותו...

פורסם

בהחלט מאוד מפתיע שזה בא דווקא מבזק בינלאומי.

בכל אופן, כאשר הייתי מחובר עם נטוויזן סבלתי מפינג מאוד גבוה ולא יציב לחו"ל, בעיקר לאירופה וארצות הברית.

חידשת לי כאשר אמרת שאפשר לקבל גיימר ב MPLS, האם תוכל לפרט במה זה כרוך? כי הסיבה היחידה שאני לא

רוצה גיימר זה שאני לא רוצה IP פרטי, אני רוצה שהוא יהיה ניתן לשינוי עצמי בכל עת.

בכל אופן, הפתרון היחידי בשבילי הוא כנראה 012, מכיוון ששם אני יודע שיש פינגים טובים לארצות האלה.

במידה וניתן בנטוויזן לקבל גיימר בלי IP פרטי, כנראה שאתנסה בזה בכל זאת ואתן לזה הזדמנות נוספת.

פורסם

לפי מה שנמסר לי מ 013, בחיבור ה MPLS יש לך IP משתנה (אלא אם כן אתה מבקש אחד שלא ישתנה), ואפשרות לקבל שירותים נוספים במסגרת הקובץ CM שנשלח אל המודם שלך. בדיוק כמו בגיימר (או שאר השמות שיש לחברות אחרות לשירות תיעדוף) מה שקורה בפועל הוא ניתוב אחר של המידע בינך לבין חו"ל.

ביקשתי שיבצעו בדיקות latency וניתוב אל שתי חוות שרתים שאני מאחסן את הציוד שלי שם, אחת בטקסס, ארה"ב והשנייה בהולנד, אירופה וקיבלתי תוצאות טובות יותר בהשוואה לבזק בינלאומי בין אם זה במספר ה HOPים שהפאקטת מידע מבצעת והזמן הגישה הסופי אל היעד (destination reach latency).

כאשר אני אסיים עם תהליך המעבר ל013, אוכל לבצע את הבדיקות בעצמי ונוכל להשוות יותר במדוייק.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים