צרכנות "נבונה" - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צרכנות "נבונה"


Shasoosh

Recommended Posts

שלום,

ראתי עכשיו דיון בפורום לגבי בחור שרכש כרטיס מסך מאחת חנויות המחשבים בארץ וקיבל את המוצר פתוח. הדיון נעול אך עדיין "בער" בי הצורך להגיב לגבי העניין ובכלל לגבי התגובות שנכתבו שם.

למי שלא קרא את הדיון אסכם את זה בכך שבחור הזמין כרטיס מסך, הכרטיס הגיע בדואר שליחים והאריזה של הכרטיס היתה פתוחה.

התגובות המרכזיות בדיון היו, בכיינות, קטנויות ועוד.

אני לא מצדיק את אותו בחור ולא מעניינים אותי שאר הפרטים של אותו עסקה. (מה הוא אמר, מה הם אמרו, עברה חצי שנה וכו')

מה שמפריע לי זה הקלות דעת שבה התייחסו לנושא.

אם כרגע הוצאתי מכיסי סכום נכבד של כסף אני "מתבכיין" אם אני רוצה מוצר חדש? אם קניתי חדש יד ראשונה לא אני זה שצריך לקרוע את הניילון מהמושבים?

באותו דיון מנהלי הפורום הציגו את הנושא כאילו אם עכשיו אני קונה מוצר כלשהו ומקבל מוצר באריזה פתוחה (שיכול להיות היה בשימוש אינטנסיבי בחצי שנה אחרונה ונוקה עם מטלית לחה לפני שליחתו אלי) ואני מתלונן על כך אני קטנוני, לי זה נשמע עקום מהשורש, בטח ובטח בפורום צרכנות.

* דיון זה לא נפתח בכדי להתלהם אלא לבדוק אולי אני לא הבנתי נכון ולא כך פני הדברים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה שאני ואתה לא קראנו את אותו דיון וזאת מכיוון שהנושא הרבה יותר מורכב מכפי שהצגת אותו... והנה ציטוט מסכם מהדיון שמסביר לפחות חלק מהסיבה לכך שהוא ננעל:

סיפרת לקונה שלדעתך הכרטיס כבר היה משומש כשקנית אותו?

הסיפור שלך נשמע קטנוני ברמות על, בלי קשר לחנות זאת או אחרת.

אם לדעתך הוא לא היה חדש היית צריך לפעול בהתאם באופן מיידי ואם אכן היה צדק בדבריך היה על החנות להחליפו על חשבונה בחדש.

ברגע שהתקנת אותו והוא ביצע את תפקידו באופן מושלם אני כלל לא מבין את הטענה שלך, במיוחד לאחר כל כך הרבה זמן.

איכשהו גם נשמטו לך פרטים לגבי ההסבר שקיבלת (כך שאנחנו לא יכולים לשפוט אם הוא סביר/הגיוני) ומה גרם לך לוותר על זכותך לכרטיס חדש כטענתך.

הפורום הזה אינו פורום בכיינות או פורום "אתם חושבים שדפקו אותי כי עיקמו לי פרצוף והיה לי אבק על האריזה" :nono:

דיונים כאלה מוציאים את כל הטעם בפורום כזה כי הוא הופך לאוסף של דיונים רגשיים וקטנוניים במקרה הטוב ולניסיונות לסחיטת פיצויים או הוצאת דיבה במקרה הרע.

הבעיה העיקרית היא שפותח הדיון בקושי נתן הזדמנות לחנות לתקן את הבעיה ומיהר להשתמש בכרטיס ולהתלונן בפורום. אם הכרטיס לא חדש לכאורה, מדוע אתה משתמש בו? מדובר במוצר שעולה למעלה מ-1000 ש"ח וקשה מאוד להאמין שהוא יוותר על סכום כזה כל כך בקלות, גם אם הוא עבר תאונה קשה (שתהיה החלמה מהירה). הפתרון היה צריך להיות אי שימוש בכרטיס ושליחת אימייל לאתר בדרישה שהכרטיס יוחלף בכרטיס בקופסא אטומה. במידה ולא היו מסייעים לו, אז יש מקום לפנות לפורום שלנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אי ההסכמה שלי לא היתה עם התגובה של tmpusr שסיכם את הנושא ונעל את הדיון בגלל מה שהזכרת , שאכן זה קרה לפני חצי שנה וכו'.

אך התגובות של Chevy לדוגמא ועוד כמה אחריו מרגיזות אותי.

עזוב את זה שהבחור שפתח את הדיון שואל "זה קרוב לי לבית אז כדאי להמשיך לקנות שם?" שזה טיפשות מזן אחר אבל אם קניתי מוצר וקיבלתי אותו באריזה פתוחה (גם אם זה היה לפני חצי שנה) אני חושב שזה לגיטמי לפרסם את זה בכל מקום שאחפוץ מבלי שיקראו לזה השמצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שזה לגיטמי לפרסם את זה בכל מקום שאחפוץ מבלי שיקראו לזה השמצה.

לפרסם בכל מקום חצאי אמיתות של סיפור קטנוני מנקודת מבט סובייקטיבית תוך השמטת פרטים חשובים זה בדיוק ההגדרה של השמצה. גם אם יש אמת בטענות שלו הוא לא נהג נכון כצרכן וודאי שהוסיף חטא על פשע בפרסום הנ"ל.

אני אולי האחרון שאפשר להאשים אותו בהטיה לטובת החנויות (אם כבר בדיוק להיפך) אבל יש דרך לפתור מחלוקות ולפתור בעיות וזו לא הדרך לדעתי.

ולגבי הת'רד הזה, הפורום הוא גם לא במה לתיעול תסכולים אישיים מהודעה של משתמש זה או אחר.

אם הת'רד ננעל זה מסיבה טובה ופתיחת ת'רד המשך ממש לא מתקבלת בעין יפה כי זה לצחוק לנו בפרצוף.

אם יש לך משהו בעל משקל להוסיף לת'רד שננעל, אתה הרבה יותר ממוזמן לפנות למנהלי הפורום בהודעה פרטית בבקשה לפתוח את הדיון ו/או להוסיף את ההודעה שלך לת'רד. אנא קח זאת בחשבון להבא.

ננעל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...