ביקורת זריזה - Amazon Kindle Ver 3 - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת זריזה - Amazon Kindle Ver 3


fungiman

Recommended Posts

קוראי ספרים אלקטרוניים מאיימים לשלוח את הספרים אל המוזיאונים. הם מבוססים על של "דיו אלקטרונית" שמבטיחה למשתמש חווית קריאה דומה לקריאה מדף נייר ומשך מרשים (שבועות) ביחד עם משקל ומחיר נוחים.

חברת הייתה מהראשונות לאמץ את הטכנולוגיה והוציאה לשוק את הקינדל, קורא ספרים מבוסס דיו אלקטרונית שנועד בראש ובראשונה לקריאת תוכן שנקנה דרך עצמה.

המכשיר עבר מספר עדכונים וכיום נמכרים 3 דגמים - שניים עם מסך קטן (אחד מהם עם קישוריות 3G) ואחד עם מסך גדול (DX). הדגם שרכשתי הוא הבסיסי, עם המסך הקטן וללא קישוריות 3G שלא רלוונטית לישראל. כל הדגמים מצוידים ב-WiFi

המחיר בארה"ב הוא פחות מ-500 ש"ח. הא מגיע באריזת קרטון פשוטה, חוברת דקיקה (ספר ההפעלה טעון על המכשיר), כבל עם מתאם ל-AC וזהו בערך. מומלץ מאוד לקנות מעטפת למכשיר (קניתי ב-DX אחת איכותית ב-50 ש"ח).

המכשיר כולל מסך דיו אלקטרונית בגודל של 6 אינץ' בהפרדה של 600X800 ו-16 גווני אפור, מקלדת QWERTY קומפקטית (ללא מקשי ספרות), D-PAD לניווט וכפתורי דיפדוף קדימה-אחורה בצידי הגוף. בתחתית המכשיר חיבור שמשמש גם לטעינה, יציאת , כפתור ההפעלה, כפתור עוצמת השמע ומיקרופון (שלא מיושם לעת עתה).

בתוך המכשיר יושב מעבד במהירות 530 מה"צ, 256 מ"ב זיכרון ועוד 4 ג"ב FLASH, המכשיר מצויד במערכת הפעלה מבוססת .

המסך הוא לא מסך מגע. דבר זה עשוי לתסכל מאוד את מקצת המשתמשים. כל הפעולות נעשות דרך כפתורים וכל זמן שהמכשיר משמש לקריאת ספרים (ייעודו העיקרי) אין בכך שום בעיה. הכפתורים עצמם עשויים היטב ונוחים לשימוש. לפעמים, תלוי באופן החזקת המכשיר, עלולים ללחוץ בטעות על כפתורי הדפדוף בצדדים (מציק, אבל לא נורא).

המכשיר מסוגל לקרוא ספרים אלקטרוניים בפורמט mobi הוותיק וכן בפורמט של (שהוא גרסה של הנ"ל), בנוסף הוא תומך בהצגת קבצי pdf וקבצי טקסט פשוטים. המכשיר בדור הנוכחי שלו תוך ב-unicode ומסוגל להציג אותיות עבריות, אבל אין תמיכה מסודרת בעברית ואין ממש תכנים בעברית זמינים למכשיר.

בנוסף מותקן במכשיר webkit בסיסי. הדפדפן כאמור תומך בעברית (אבל עם בעיית ישור רצינית), מציג (בגווני אפור), אולם בהעדר מסך מגע מסורבל ובשל גודל המסך הקטן מוגבל לשימוש. בנוסף, מסך הדיו האלקטרונית הוא בעל מהירות רענון מאוד נמוכה ולכן הדפדפן מתאים בעיקר לקריאה לינארית של דפים מסודרים (לדוגמא - וויקיפדיה או קריאת סקירות ומאמרים שהם ברובם טקסטואליים).

כאמור המכשיר נועד בראש ובראשונה לקריאת ספרים ופעולה זאת הוא עושה בהצטיינות יתרה.

המסך הוא התכונה העיקרית של הקינדל שהופכת אותו לכל כך מוצלח למרות המגרעות שציינתי.

5675108642_62cea5cdd6.jpg

P1000534

זהו לא מסך LCD. הוא לא מואר (אתה לא יכול לקרוא בחושך) אבל הוא בעל קונטרסט מעולה ובגלל המבנה שלו ניתן לקרוא אותו בקלות גם תחת שמש ישראלית בוהקת. קח אותו איתך לים, לבריכה, לפארק או סתם בנסיעה באוטובוס ליד החלון, אין שום בעיה.

מבנה המסך גם מאפשר לפונטים להיות חלקים ונעימים לצפייה, הרבה מעבר ממה שניתן להניח מהפרדה "על הנייר" של 600X800.

5675106344_b50c2dbf46.jpg

IMGP6111

בעת קריאת ספר ניתן להתאים את גודל הפונט וצורתו בקלות (כפתור ה-AA). דפדוף לפנים ולאחור פשוט וקל (בערך שניה רענון בין דף לדף). ניתן לחפש לפי דף, לחפש טקסט, להשאיר סימניות וקטעים מודגשים וכו', העדר מסך מגע מעט מסרבל את הפעולה, שימוש בקיצורי דרך במקלדת עוזר.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המשך --

המכשיר כאמור תומך בקבצי mobi וניתן להוריד כמות אדירה של תוכן חופשי בפורמט זה ברשת (במיוחד פרויקט גוטנברג). בנוסף ניתן לרכוש בקלות (אחרי הרשמה ועם כרטיס אשראי בינ"ל) תוכן מאמזון תוך שימוש ב-WiFi, המבחר בלתי נתפס והמחירים סבירים.

המכשיר תומך ב-audiobooks, כולל נגן MP3 בסיסי ובנוסף ספרים חופשיים וחלק מהספרים של אמזון ניתן להקריא באופן סינטטי (ראה קובץ מצורף). מעבר על המילים בעזרת החיצים פותח חלונית תרגום קטנה וניתן גם לפתוח את הערך המלא במילון אוקספורד המגיע מובנה במכשיר.

ניתן לקרוא קבצי PDF, הדפים מרונדרים באופן יפיפה וניתן גם לקרוא פונט קטן בקלות. אבל המכשיר פחות מתאים למסמכים בפורמט גדול ובמקרה כזה נדרש zoom&pan שפחות נוח בשל העדר מסך מגע וקצב הרענון האיטי של המסך.

בישראל היום נמכר מכשיר ה-evrit במחיר של 900 ש"ח, לא הפרש משמעותי ביחס למחיר של הקינדל בישראל (עם משלוח בינ"ל ומע"מ). ה-evrit מצויד במסך באותו גודל בדיוק, ללא מקלדת אבל עם מסך מגע שימושי יותר. ה-evrit תומך גם הוא בקבצי PDF וכן בפורמט הספרים ePub המודרני יותר. למרבה הצער ה-evrit סובל משתי מגרעות שהופכות אותו לפי דעתי ללא שמיש כקורא דיגיטלי - משך חיי עלוב (10 שעות לכל היותר) ומסך באיכות לא טובה שקשה לקרוא באור יום.

את הספרות העברית אני אמשיך לקנות בכריכה רכה ולמי שמרבה לקרוא טקסטים באנגלית אני נותן המלצת "קנה" חזקה על הקינדל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מבוסס webkit אבל זה לא המכשיר האידיאלי לגלישה ברשת

בנוסף מותקן במכשיר webkit בסיסי. הדפדפן כאמור תומך בעברית (אבל עם בעיית ישור רצינית), מציג (בגווני אפור), אולם בהעדר מסך מגע מסורבל ובשל גודל המסך הקטן מוגבל לשימוש. בנוסף, מסך הדיו האלקטרונית הוא בעל מהירות רענון מאוד נמוכה ולכן הדפדפן מתאים בעיקר לקריאה לינארית של דפים מסודרים (לדוגמא - וויקיפדיה או קריאת סקירות ומאמרים שהם ברובם טקסטואליים).
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...