המדריך לבניית מפרט גיימרים (4500 ש"ח ומטה). - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המדריך לבניית מפרט גיימרים (4500 ש"ח ומטה).


menas

Recommended Posts

הסיבה שאני עושה את המדריך הזה למרות שיש מדריך דומה פה:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=472107.0

היא שהמדריך הזה לדעתי מסורבל ומאוד וארוך,אני מנסה לעשות משהו יותר פשוט וקצר,וכיוון שאני גיימר ו3/4 מהמפרטים שמבקשים פה הם מפרטי משחקים,החלטתי לעשות בנושא הזה.

המדריך מיועד בעיקר לכאלה שכבר מבינים קצת במחשבים,אבל גם בורים מוחלטים יוכלו להבין בעזרת חיפוש קצר בגוגל ובעזרת פירושי מושגים בסוף המדריך.

אני דוגל בשיטה של "קודם תבחר את מה שהכי טוב לך ואחר כך תטפל בסכום"-קודם תבנו את המפרט,תמצאו איזה כ"מ אתם זקוקים ובסוף תתחשבנו עם המפרט והסכום.

עוד דבר חשוב-להשוות דגמים,לא חברות! לא להעדיף את INTEL על והפוך,התחום שיוצא דופן בכל הקשור לזה זה ספקים,שם השם והאמינות חשובים מאוד.

שלב ראשון-בחירת כ"מ

כמובן,השלב הראשון הוא לבחור את לב המערכת,הדבר הכי חשוב לנו.

כ"מ שמשתמשים בהם בד"כ:

450GT

460GT

6850

5850

5870

6950

(כתבתי את הכרטיסים שלרוב משתמשים בהם היום).

כרטיסים לא שימושיים:

440GT/430GT-לא מספיק חזקים בשביל להריץ משחקים בצורה טובה,בטח לא FHD.

470GT/560TI/6870-יש להם חלופות יותר טובות.

570/580/6970-כרטיסים "חזקים מדי" שלא משתלמים ביחס של עלות/ביצועים.

590/6990-כרטיסים כפולי ליבה לא מומלצים באופן כללי.

דגש על CF/SLI-לרוב מערכות כאלה לא מומלצות כיוון שאינן משתלמות,אם תקנה עכשיו כרטיס לשנתיים ועוד שנתיים תקנה כרטיס חדש לעוד שנתיים תהנה מכרטיס מעודכן במשך 4 שנים,בעוד אם תקנה 2 כרטיסים עכשיו אולי עוד שנתיים הוא יהיה עדיף מהכרטיס הבודד,אך עוד שלוש וארבע שנים הם כמעט ולא יהיו שווים כלום.

גם שדרוג על בסיס SLI/CF לא מומלץ,זהו "הימור" שמאוד לא כדאי לקחת (האם תמצא את אותו כרטיס לרכישה? האם לא יהיה עדיף כבר לקנות כ"מ בודד?).

איך לבחור את כ"מ המתאים לך?

1)בדוק את רזולוציית המסך שלך,רוב המסכים היום באים ברזולוציית FHD שהיא 1080*1900 אך בכרטיסים ישנים יותר יש רזולוציות יותר נמוכות,ויתכן שכרטיס כמו ה6950 יהיה overkill בשבילהם.

2)תעשה רשימה של המשחקים שאתה משחק ובדוק בנצ'מארקים שלהם (ברזולוצייה שמצאת בסעיף 1).

3)תשתדל לא להגזים עם הכ"מ,מערכת גיימינג טובה זו מערכת בה יש שדרוג של כ"מ,לכן אל תגזימו וחישבו טוב מה אתם צריכים לתקופת הזמן שאתם חושבים שבה לא תשדרגו כ"מ (אני ממליץ על חשיבה של שנתיים).

אחרי שבחרנו את כ"מ שנתבסס עליו,נוכל לעבור הלאה.

שלב שני-בחירת שילוש

מעבד

אקדים ואומר: המעבד אינו צוואר הבקבוק כיום במערכות גיימינג

טכנית,גם מעבד athalon X3 יספיק למערכות גיימינג חזקות ולא יהיה פגיעה בביצועים,אבל מטעמי שידרוג עתידי כדאי לקחת מעבד יותר חזק.

מעבדים שימושיים שב99% מהמקרים לוקחים אותם:

Athlon X3 הכי זול בסדרה שיש.

Athlon X4 הכי זול בסדרה שיש.

phenom x4 955 black adition.

i5 2500/2500K.

מעבדים שלא משתמשים בהם:

Athlon X2/sempron-חלשים מדי,פחות מדי ליבות (את הX2 אולי אפשר לקחת במקרים בהם התקציב מוגבל מאוד).

phenom X2-מחיר גבוהה לשני ליבות,זיכרון הL3 לא נותן הרבה

phenom X4 965 ומעלה (כולל הX6)-לא משתלם,אם צריך יותר עוצמה עדיף לקחת אינטל.

לא קונים את הדור הישן של אינטל-אותו מחיר בערך כמו הדור החדש רק שהסוקטים לא מעודכנים והמעבדים יותר חלשים.

2300/2400-ההבדל ביניהם ל2500 הוא 100 ש"ח,אני ממליץ בחום להוסיף את ה100 ש"ח האלה כבר.

2700-משחקים לא משתמשים בHT.

חשוב לחשוב גם על השדרוג עתידי,אם מתוכנן כ"מ חזק מאוד עוד שנתיים בהחלט שAthlon X3 יוכל להיות צוואר בקבוק.

זיכרון

במידה והתקציב מאוד מוגבל (2000-2500) אפשר לקחת 2GB זיכרון,בכל מקרה אחר-4GB זיכרון הם המומלצים.

במידה והמערכת מבוססת אינטל,יש לוודא שזה בא בשני סטיקים (2GBX2) בשביל הdual channel,במערכות זה לא קריטי וסטיק אחד של 4GB יהיה עדיף.

8GB מיותר לחלוטין למשחקים! זה שהזכרונות כיום זולים לא אומר שצריך להגזים שלא לצורך.

לוח אם

יש לבדוק את הגודל של הלוח-ATX או mATX-במידה והכ"מ גדול הכ"מ עלול לכסות את חלק מיציאות הSATA וזה עלול להיות קריטי לחלק מהאנשים.

תבדקו טוב מה אורך הכ"מ שלכם+גודל הלוח ותבדקו שאין בעיה.

דבר נוסף שלא קשור כ"כ לגיימינג וזהו החיבורים בלוח אם-בידקו האם אתם זקוקים לSATA3/eSATA/USB.

שלב שלישי-שאר הדברים במערכת:

אמצעי איכסון:

אין צורך ביותר מקשיח סטנדרטי,RAID0 וSSD לרוב לא משתלמים ויהיה עדיף להשקיע בכ"מ במקום.

ספק:

3 דברים חשובים:

1)לא להתקמצן על הספק! מדובר באחד מהרכיבים הכי חשובים במערכת. בשום פנים ואופן לא ג'נרי!!.

מומלץ לקחת ספקים מחברות איכותיות כגון seasonic,,hec,FSP וכ"ו ולא לקחת ספקים חצי ג'נריים כמו ThermelTake ודומיהם.

2)לא להסתכל על כמה W הספק נותן,לבדוק באתר החברה כמה A (אמפר) הספק נותן במסילת ה12V (המסילה שמובילה כוח ללוח האם).

3)לחשוב על העתיד-אם מתוכנן כ"מ חזק בעוד כמה שנים,להסתכל עם הספק שלך יחזיק אותו.

איך? תחשבו על קטגוריית הכ"מ אותה אתם חושבים שתקנו-אם אתם רוצים כרטיס high end עוד שנתיים שסביר להניח שיצרוך 200W בגלל שכ"מ high end צורכים כ200W,תתחשבו בזה.

מארז:

במידה והכ"מ ארוך יש לבדוק האם הוא נכנס במארז המתוכנן,בנוסף אם מתוכנן כ"מ חזק בעתיד יש לבדוק האם זה יכנס במארז (גם,ע"פ קטגוריית מחירים אליה אתם מתכננים).

חשוב גם לבדוק אם הסירקולצייה במארז בסדר (אם יש רק מאוורר אחד שבא עם המארז,לקנות נוסף) ואם מתוכנן OC לכ"מ לראות האם אפשר להכניס מאוורר מול הכ"מ.

שלב רביעי-ציוד הקפי

מסך:

מסכים שורדים הרבה זמן בשוק (כ5 שנים) ומסך מלפני שנתיים לא יהיה כ"כ מיושן היום (1080*1600 לעומת 1080*1900) לכן אם אתם מתכננים מסך-אל תחסכו בו.

צריך לשים לב על 2 דברים

1)רזולוצייה-לא להתפשר על פחות מFHD!.

2)פאנל-מסכים בעלי פאנל TN פחות טובים,עדיף הרבה יותר מסכים מפאנלים PVA וIPS.

בכל מקרה-LED אינו חשוב ואינו משתלם. העדפה לLED מיותרת פה.

עכבר:

עכבר במשחקים הוא בד"כ אמצעי השליטה המרכזי,לכן כדאי וחשוב להשקיע בו קצת יותר מחשבה.

שימו לב שיש עכברים לשמאליים ולימניים,גדולים וקטנים-תרגישו קצת את העכבר לפני שאתם קונים,חשוב שהוא יהיה נוח.

כי בסופו של דבר,יש עוד דברים "חשובים" כמו DPI ומשקולות אבל מה שהכי חשוב הוא אם העכבר נוח לכם או לא,כל השאר אלו סתם פיצ'רים שיכולים להיות נחמדים ואולי הכרחיים לגיימרים מקצועיים,אבל לשחקן הממוצע אני לא חושב שהוא "לא יוכל לשחק" אם לעכבר שלו אין משקולות או DPI של 5000.

אני ממליץ מאוד להשקיע בעכבר כ200-300 ש"ח,ואם זה אומר לקצץ קצת במערכת-כדאי לעשות את זה.

מקלדת:

ישנם מקלדות מיוחדות לגיימינג עם כפתורים ניתנים לתכנות,מסכי LCD קטנים ושאר הצ'יפקעס,אבל באמת שהפיצ'רים האלו לא קריטיים. מה שחשוב שהמקלדת תהיה נוחה,אם יש איזה כפתור מיוחד למשחקים וכ"ו-הרי זה משובח.

שלב חמישי-סיום ובחירת חנות.

אחרי שבנינו המפרט,הגיע הזמן לבדוק-כמה זה עולה לי? האם אפשר לקצץ/לשפר משהו? האם יש דרך יותר טובה לתכנן את השדרוגים בהמשך חייה של המערכת?

אחרי שחשבתם השאלות האלה,תגיעו למפרט הסופי שלכם ואז תתחילו לחשוב באיזה חנות אתם קונים.

אני תמיד באידיאל לקנות בחנות הכי קרובה לבית שלך שאתה יודע שהיא אמינה-בכל מקרה של בעיה,לא תצטרך ליסוע לקצה האחר של העולם. אבל בכל מקרה-תבדקו באתר של החנות (וכדאי מאוד שיהיה להם אתר) האם יש להם את כל החלקים של המפרט שלכם-ברוב המקרים תצטרכו להתפשר על חלק אחר+- אבל בד"כ ההתפשרות לא נוראית.

אם אתם מתעקשים למשל,על מארז שאהבתם את העיצוב שלו ואתם ממש רוצים אותו-לרוב אין בעיה לקנות אותו בחנות אחרת ואז שהחנות שקרובה לבית תרכיב לכם אותו יחד עם הרכיב שלא נקנה מהחנות שלה-אבל בכ"מ כדאי לברר האם הם מוכנים לעשות זאת או לא.

ו...זהו! סיימנו,מקווה שלמדתם משהו!.

פירושי מושגים:

בנצ'מארק (benchmark)-מבחן ביצועים.

ג'נרי (generic)-לא איכותי,סיני,נעשה ע"י חברה לא מוכרת.

DPI-הדיוק של העכבר.

overkill-חזק מדי,אתה לא זקוק לחומרה כ"כ חזקה ותוכל להסתפק בכ"מ/מעבד/מארז חלש/פשוט יותר.

HT-נימים. ליבות מדומות. כדאי לחפש קצת בגוגל כדי להבין בדיוק מה זה.

השתדלתי לעשות את המדריך כמה שיותר תמציתי,לכן לא כל הדברים נכנסו פה והרבה דברים הוזכרו בקצרה.

המדריך יתעדכן לעיטים תכופות מאוד בשביל להישאר רלוונטי.

אשמח להערות על המדריך בתגובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יוזמה יפה, ובכל זאת כמה הערות:

1. המדריך מכיל לא מעט נקודות חשובות ונכונות, ובכל זאת הוא מאד כללי. אין פה למעשה סדרת צעדים ו/או סולם של דרגות חשיבות שיאפשרו לבנאדם לבנות מפרט בפועל.

2. לא ניתן גם לתת מעבר לקוים מנחים כללים או כללי אצבע עבור בניית מפרט מאחר והמחירים בשוק מכתיבים יחסים שונים בין עלויות החלקים שמשתנות מתקופה לתקופה, כך לדוגמא, בעוד שלפני חודש היה הגיוני להוציא על לוח ומעבד 1400 ש"ח (לדוגמא בלבד) לא מן הנמנע שבחודש הנוכחי יחסי המחירים יהיו כאלו כך שלא יהיה הגיוני להוציא יותר מ800 ש"ח והדבר כמובן משפיע לחיוב או במקרה ההפוך לרעה על התקציב שנותר לשאר הרכיבים. יחסי המחירים ואופן חלוקת התקציב עלולים להשתנות אפילו מעצם הימצאותו או היעדרו של דגם בודד של רכיב כלשהו ממלאי החנויות ו/או היבואנים.

3. חשוב לתת גם התייחסות כללית שחסרה פה, וזה הגיוני נכון לתקופה הספיציפית שבה אנו נמצאים כרגע, שבתקציבים שונים או במערכות שונות רכיב ספציפי עלול שכן להוות צוואר בקבוק במערכת אחת ולא להוות צוואר בקבוק בשניה, דוגמא, במערכת עם 450X3 וGTX460 המעבד לא יהווה צוואר בקבוק. לעומת זאת במערכת עם CF של זוג 5870, מעבד כזה עלול בהחלט להוות צוואר בקבוק אפקטיבי במקרים רבים.

4. נקודה חשובה שנגעת בה, היא נושא בחירת החנות, ואני בהחלט מחזק, ואף רוצה להוסיף: נגישות, שירות טוב, אמינות ומקצועיות, שווים לדעתי יותר מאשר המחיר הנמוך ביותר. במקרים רבים אנשים נטפלים למחיר ורואים בו את הנתון החשוב ביותר במערכת. התוצאה של זה היא רכישה של מערכות לא מאוזנות, לא אמינות, ובסופו של יום כאלו שהבעלים שלהם אינם שבעי רצון מהן. כמובן שלא ניתן לנתק רכישת מחשב מהמשמעות הכלכלית שלה. הפתרון הוא קשה נפשית לטעמו של הצרכן הישראלי, אבל עדיף לרדת קלות ברמת הביצועים, מאשר לקנות בחנות אחרת, מרוחקת, עם שירות מפוקפק ושם עלום בשביל מחיר נמוך יותר בכך וכך שקלים שבדרך כלל כולל בחובו גם קיצורי דרך שבתור לקוחות אנחנו לא אחת לא מודעים אליהם - חשוב לזכור, אין קיצורי דרך! אם מישהו זול מהותית מהמתחרים יש לזה סיבה והיא לא תאבת הבצע של המתחרים.

5. חידוד מונחים קליל:

ג'נרי (generic)- פירושו "כללי" מלשון GENERICS, בתחום החומרה - רכיב לא איכותי ו/או המיוצר ע"י יצרן קיקיוני זה או אחר.

DPI- פירושו DOTS PER INCH כלומר מידת אבחנה. הדיוק של העכבר נמדד גם בנתון הDPI שלו.

overkill- השימוש הוא ציני במידת מה. הכוונה היא בדרך כלל לשימוש ברכיב חזק יתר על המידה עבור הצרכים כאשר ההפרש בביצועים בינו לבין רכיב זול יותר בביצועים הוא לא מהותי בעוד שהפרש המחירים בדרך כלל כן מהותי. כאשר רכיב מסוים הוא OVERKILL במערכת, פירוש הדבר שלא הוא יהווה את צוואר הבקבוק ואילו רכיב אחר יגביל אותו, לכן הרכישה אינה משתלמת.- במקרים רבים עבור צג ברזולוציה מסוימת כרטיס מסך מסוים מאפשר FPS גבוה מאד שהעין כבר לא מסוגלת לקלוט ו/או המסך לא באמת מסוגל להציג.

HT-נימים. ליבות מדומות. - במילים פשוטות מדובר בטכניקה שמאפשר למעבד להריץ יותר תהליכים במקביל על ליבה בודדת.

6. עניין הצג:

א. דווקא עבור גיימינג, הבחירה במסך TN, שיכול בהחלט להיות זול יותר היא לא בהכרח בחירה רעה שכן במשחקים ההפרש ביכולות הצגת הצבעים מתגמד. כמובן שצג איכותי יותר (מבוסס פאנל מתקדם יותר) נותן תמונה טובה יותר, אבל במשחקים ספציפית זה זניח למדי. למה בכל זאת לרכוש מסך מבוסס על פאנל מתקדם? כי הפרשי העלויות הם בהרבה מקרים זניחים, וכי ישנם שימושים כמו גרפיקה מסוגים שונים שבהם ההבדלים בין הפאנלים בהחלט עלולים לעשות הבדל גדול. כן כדאי לשים לב שהיצרנים של צגים מבוססים TN נוהגים לנפח את הנתונים שלהם ו/או להדגיש נתונים שלא בהכרח מהותיים על מנת לנצל בורות של צרכנים. בסופו של דבר כל דגם לגופו, יש כאלו שיציגו תמונה טובה, ויש כאלו שיציגו תמונה לא נעימה לעין.

ב. ב4500 ש"ח הגיוני למדי לרכוש צג FHD, אבל זה נכון להיום, אפריל 2011 ובתקציב 4500 ש"ח וצפונה.

7. נושא הFUTURE PROOF. מנסיוני כמשתמש ומתחזק המערכות של משפחה די גדולה וקבוצת חברים לא קטנה, והן מעיסוק בתחום המחשוב בעבר הסקתי כמה מסקנות בנוגע לשדרוגים:

א. ברוב רובם המכריע של המקרים התקנת המעבד על לוח האם בעת הרכבת המחשב שקולה לחתונה קתולית. במילים אחרות שדרוג מעבד אינו נפוץ ואין טעם של ממש להשקיע סכומים מהותיים של כסף על לוח שמבטיח תמיכה במעבדים עתידיים אלא אם אתה יודע מראש שאתה מתכוון לשדרג מעבד.

ב. תוספות של או דיסק קשיח הן דווקא דבר נפוץ. אבל מעטים הלוחות שמספר חיבורי הSATA שלהם מגביל תוספת קשיח, ובהחלט אפשר להתכוונן מראש מבחינת הזיכרון ולרכוש את המערכת כך שנותרים חריצים פנויים לזיכרונות.

ג. שדרוג כרטיס מסך - BOOST לביצועי המערכת באמצע חייה. קנית מערכת לפני שנה וחצי - שנתיים, הגיע הזמן לשדרג כרטיס מסך. לא נדיר, אבל כן כדאי לחשוב מראש בעת הרכישה ואולי להשקיע קצת פחות בכרטיס הגרפי בעת רכישת המחשב, וקצת יותר במעבד על מנת שכאשר יבוצע שדרוג כרטיס המסך, לא יתקבל צוואר בקבוק אפקטיבי מצד המעבד.

ד. חשוב לחדד את האבחנה בין ספק ג'נרי שהוא כזה שאיכותו נמוכה, כמו דגמים מסוימים של בסדרות הנמוכות שלהם, לעומת סדרת הTOUGHPOWER שהם ספקים טובים, לבין ספקים שמגיעים מיצרנים קיקיוניים כמו EZCOOL או IN WIN או HUNTKEY שאיכותם אינה ידועה, ובדרך כלל נמוכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1)אני עוד עובד על זה,בסה"כ אני חושב שיש פה דרך די פשוטה-לבדוק בנצ'מארקים על כ"מ,לבדוק כ"מ,לבחור שילוש שלא יגביל את הכ"מ,לקחת את שאר החומרה למפרט באופן שלא תגביל את השילוש והכ"מ,ללטש את המפרט הסופי תוך דגש על שדרוגים ולבסוף בחירת חנות.

2)המדריך יתעדכן באופן מאוד שוטף,הייתי אומר פעם בחודש/כל פעם שיוצא כ"מ חדש/כל סדרת מעבדים חדשה כך שהבעיה תימנע.

במקרה ויחסי הכוחות ישתנו,יתכן שאבנה את המדריך מהתחלה.

3)ראה 2,המדריך יתעדכן באופן שוטף.

5)תודה על ההערה,אני אערוך את המדריך ואוסיף זאת.

6)כל נושא ה"ציוד הקפי" הוא בחזקת נספח,כשדיברתי על 4500 ש"ח התכוונתי למפרטים בלי CF קירורי מים וכ"ו.

7)

א-מסכים איתך לחלוטין,לכן כדאי לקחת מעבד שהוא overkill (כמו ה2500) במקום לקחת היום 955 ולשדרג בעתיד.

ב-היום זה כבר זניח,כי כמעט לכל הלוחות של יש 4 חריצים ולAMD יש 2 חריצים אבל לא סביר שתשתמש ביותר מאחד.

ג-דווקא פה אני רוצה להדגיש-מערכת גיימינג טובה זו מערכת שמתוכננת על החלפת כ"מ! ואם כבר ניגשת לקרוא מדריך בנושא,כדאי שהוא ידגיש את זה.

ד-ניסיתי לא להרחיב יותר מדי בנושא ספקים (בגלל שהדבר הכי חשוב זה שהמדריך יהיה כמה שיותר קריא וקצר) אבל אולי אני יפרט יותר בקשר לזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הכבוד על היוזמה. גם לי יש כמובן הערות והארות:

1. כמובן ששום מדריך לא יכול להחליף ניסיון וידע אמיתי.

2. לפני שבונים מפרט, יש לחשוב טוב על כל השימושים של המחשב ולסדר אותם בסדר עדיפויות.

3. כל מקרה לגופו - שלילת חלק מכרטיסי המסך גורפת מדי, יש להתחשב בהמון פאקטורים בבחירה. בינהם ניתן למנות את הצורך

בכרטיסי מסך התומכים בphysics, חיבור 3 מסכים, גיימינג על 3 מסכים, כוונה לבצע OC ועוד.

4. לגבי CF\SLI - נכון שלרוב לא מומלץ אם כי במקרים מסויימים זה פשוט משתלם יותר מכרטיס בודד חזק.

5. באופן כללי יש להימנע מסטיגמות לגבי חברה זו או אחרת. הרבה פעמים אני נתקל ב-"AMD מתחממים, רק אינטל" "WD הכי אמינים"

או "שמעתי שכרטיסים של ATI עושים בעיות". יש להתייחס אל כל גדם בנפרד, לקרוא ביקורות ברשת (יותר מאחת) ולנקוט בגישה אובייקטיבת

יותר.

6. בשום אופן אין להוציא שקל יותר על רכיב יקר יותר רק בגלל שהוא יקר יותר אז בטח טוב יותר. אם אתם לא יודעים מה טיבו, כנראה

שאתם לא צריכים אותו.

7. לוודא שהלוח שאתם בוחרים מתאים לכל החלקים, בדגש על סוקט למעבד, תאימות לזכרונות DDR2\DDR3 ואפשרות ביצוע OC

8. ריבוי נימים - יש לוודא שהיישומים שאתם משתמשים תומכים. משחקים בד"כ לא.

9. ציוד היקפי חשוב ביותר. בסופו של דבר היד שלך מונחת על העכבר, אתה רואה את מה שמופיע על המסך ושומע מהרמקולים.

חשוב לבחור מקלדת ועכבר נוחים לעבודה, מסך עם גובה מתכוונן.

10. מארז יפה זה טוב ויפה אך חשוב גם לבחור אחד שעשוי מחומרים טובים, בעל סירקולצית אוויר טובה, שקט ומרווח מספיק. אין צורך

להשקיע יותר מדי כסף על מארז, שכן ישנם היום טובים למדי ב200-400 ש"ח.

11. ספק הכח הוא שאחראי לספק את המתחים לכל הרכיבים. חשוב שיהיה מאיכות טובה (לקרוא ביקורות!) ועם הספק אמיתי מספיק גבוה

ולא צריך להיסחף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים עם הכל כמובן.

1-המדריך זה בשביל ידע כללי למי שהולך לקנות מפרט גיימינג,כדי שלא יבוא לפורום מפרטים וירצה פתאום 590 יחד עם X6 עם ספק ג'נרי וכ"ו.

אם אני הייתי קורא אותו לפני שנה כשלא ידעתי כמעט כלום בכל הנוגע לחומרה אני מאמין שלא הייתי מבין הרבה.

2-צודק לחלוטין-אדגיש את זה בעידכון כולל שאעשה עוד מעט (ברגע שאקבל את כל הפידבקים מהמומחים).

בקשר ל3-ניסיתי להיות כללי,בהקשר ל2-אשתדל להדגיש את זה ש"כל מקרה לגופו".

8-כיוון שהמדריך עוסק בגיימינג ומשחקים לא משתמשים בHT,אני לא מתייחס לזה.

תזכורת לעצמי-להוסיף מידע בקשר לשקט במפרטי גיימינג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

כל מה שאמרת נכון. סיכמת את זה די יפה. סה"כ כרטיס מיד אנד מהדור הנוכחי או היי אנד מהדור הקודם יעשו את העבודה.

הבעיה עם כל ה GTX580 ושאר הכרטיסים ברמה הזאת זה שהם עולים כל כך הרבה ובסוף יוצא שאתה לא משתמש בכלל בכל הכח שלהם.

זה כמו לקפוץ ולנחות הרבה אחרי הנחיתה = בזבוז כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

לא. בכל מקרה המדריך הזה כללי מדי אך מכיל מידע חשוב ויעזור לאנשים שעומדים לקבל הצעות למפרטים יותר מאשר לבנות אותם.

כמובן שהוא לא הכי מעודכן למרות שהגישה שלו משתדלת להיות גנרית ככל האפשר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...