האם חנות יכולה להפנות אותי ישירות ליבואן למימוש האחריות? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם חנות יכולה להפנות אותי ישירות ליבואן למימוש האחריות?


.AloN

Recommended Posts

קניתי מסך של אתמול ולפני שקניתי התקשרתי לשלושה חנויות, שהתלבטתי ביניהם, על מנת לברר את סוגיית האחריות. (בכל השלושה מדובר על אותו מסך)

בשלושת החנויות נאמר לי שאם יש לי בעיה עם המוצר עלי לפנות ישירות ליבואן ושהטיפול הוא באחריותם.

אז שאלתי את אחד המוכרים - בעצם אתם רק חוליה מקשרת ביני ליבואן ושמרגע ביצוע התשלום וקבלת המוצר אין לי שום קשר אליכם יותר. והוא ענה, בלי לגמגם, שכן. בדיוק כך.

לי זה נראה פשוט אבסורד.. אם זה המצב למה אני צריך את החנות? זה לא שאני עושה קנייה גדולה או מרכיב מחשב שמורכב מחלקים שונים שמיובאים על ידי יבואנים שונים. מדובר על מוצר אחד (ויחסית יקר, כ2400 ש"ח) שהחנות פשוט גוזרת את הקופון שלה ובעצם מתנערת ממני.

הרי זה לא יראה הגיוני לאף אחד אם אני אגש מחר להחזיר מוצר מקולקל שקניתי בסופר והסופר יפנה אותי ליבואן\למשווק. ונכון ההשוואה שונה בקיצונית. אבל דווקא בגלל שאני קונה מוצר כל כך יקר (בהשוואה למוצר בסופר שיעלה גג כמה עשרות שקלים) אני מצפה ליחס הולם יותר.

אני גם אציין שברשותי כעת מסך של Vieosonic שהתקלקל פעמיים (לפני כמה שנים) ובשני המקרים ניגשתי לחנות שם החליפו לי למסך חדש בלי שום הפנייה ליבואן..

אז האם זה המצב נכון לעכשיו? שחנויות פשוט מתנערים מהלקוח "וזורקים" אותו להתמודד לבד מול היבואן? או שמדובר רק על מוצרים של דל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הבדל בין המצב הנדרש בחוק למצב בפועל.

המצב בפועל הוא שרוב החנויות אכן מפנות ליבואן, לפחות אם מדובר בתקלות שאינן קשורות להרכבה או תקלות מסוג DOA (רכיב שלא פעל מהיום הראשון). האם זה חוקי? כן, בוודאי. החלק האפור בתחום הזה הוא עניין תנאי האחריות.

החוק בישראל דורש מתן אחריות של שנה לפחות על כל מוצר מעל מחיר מסויים (100 שקל נדמה לי), כאשר בתקופה זו כל קלקול או תקלה שנגרמו למרות שהשימוש במוצר היה סביר, יתוקנו על חשבון היצרן\יבואן, או שהמוצר יוחלף במוצר זהה, או שהכסף יוחזר ללקוח. כל זה, כמובן, בקווים כלליים מאוד. יכולים להיות כמובן גם תנאים נוספים, כגון הארכת תקופת האחריות לשלוש שנים, תקופות אחריות שונות לרכיבים שונים במוצר, סוגי אחריות שונים לתקופות שונות (נניח, שנה לעבודה + חלקים ועוד שנתיים לחלקים בלבד), ההגדרה ל"תקלה" (נניח, כמות פיקסלים מתים מירבית במסך), ההגדרה ל"מוצר זהה" במקרה שהמוצר התקול כבר לא משווק וכולי. לפי החוק, כל המידע הנ"ל צריך להיות זמין ללקוח עוד לפני הקניה, בטח ובטח שאחריה.

עם זאת, מה שקורה בפועל, הוא שהחנות נותנת ללקוח קבלה מטעמה בה מצויין משך האחריות, עם הפנייה לאתר שלהם לקבלת פרטים נוספים. לרוב גם יצויין שהאחריות היא אחריות יבואן בלבד - אלא שבשום מקום לא מראים ללקוח את התנאים וההגבלות שמציב אותו יבואן ספציפי, ולפעמים אף לא מגלים ללקוח את זהותו עד לרגע שיש תקלה.

בעיה? אכן. פתרונות? לצערי אין לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא רואה בזה שום דבר פסול.

דווקא עם Viewsonic היתה לי חווייה מאוד חיוב במימוש אחריות מול אומניטק (חוץ מהנסיעה לפ"ת :P).

אז זה בדיוק האבסורד כאן.

שאתה צריך להיות מטורטר על הזמן האישי שלך ליבואן, שהרבה פעמים שעות הפתיחה שלו לא חופפות לשעות

עבודה של אדם ממוצע.

לעומת זאת, ללכת ברבע ל-7 לחנות, לזרוק להם את המחשב ושיטפלו בזה, זה עוד סביר.

כמו כן, לפי מה שאני מבין, החנות אמורה להציע לך את זה כאפשרות ולא כפתרון בודד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק.

אני לא מדבר כאן על טיב האחריות או מה היא כוללת. הטענה שלי בפוסט היתה כלפי הרעיון שאני זה שצריך לגשת ליבואן ולטפל בבעיה.

בעוד שההגיון אומר, שחנות, שחלק מהשירות שלו אמור להיות מענה לטיפול בבעיות ולא רק להיות נחמד עד קבלת האשראי, אמור לטפל בנושא האחריות. בין אם זה לקחת את המוצר ליבואן ולתקן\להחליף אותו שם או תיקון במעבדה שלהם.

חלק מהשיקול שלי בקניית המוצר הוא גם מיקום והשירות בחנות. אבל כל זה בעצם לא רלבנטי כי מהרגע שאני מקבל את המוצר.. אין לי קשר אליהם יותר.

אני מציע בחום ליבואן של לפתוח אתר ולמכור את המוצרים שלהם ישירות לצרכן.. אין שום הגיון לקנות מוצר שלהם דרך חנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש חנויות בארץ שכן נותנות את השרות של לתת להן את המכשיר והן מעבירות אותו ליבואן, כמובן שזה אומר שאתה צריך לקחת בחשבון עוד כמה ימים עד שהחנות מעבירה את המוצר ליבואן ובחזרה. בגלל שאנחנו בישראל ולכל מקום אפשר להגיע בשעה שעתיים אז הרבה אנשים גם ככה מעדיפים לנסוע ישירות ליבואן.

יבואנים לא יפתחו חנויות כי הם לא מעוניינים להתעסק עם לקוחות פרטיים. זאת בעיה, אבל זה מה שיש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...