Motherboard Power Switch Pins Problem - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Motherboard Power Switch Pins Problem


The-Who

Recommended Posts

שלום רב,

אני מתנצל על הכותרת באנגלית, אך לא מצאתי ניסוח ראוי בעברית.

ברשותי מחשב עם Gigabyte GA-965P-DQ6 (rev. 1.0) Motherboard ומעבד מומהר DualCore Intel 2 Duo E6300, (7 x 333) 2,331MHz, אך עם טמפ' סבירות (בשעת מאמץ הCORES מגיעים ל-62 מעלות מקסימום).

לפני כשבוע המחשב שלי סירב להדלק לאחר שהיה מכובה במשך יומיים. כל לחיצה על כפתור ההדלקה לא זכתה לכל תגובה שהיא מצידו. לאחר בדיקה מקיפה ונסיונות חוזרים הוא נדלק ועבד כראוי עד לפעם הבאה שזכה למנוחה. עיקר חשדותיי היו בכפתור הPOWER שקצת חורק במארז שלי.

הפעם הבעיה חזרה, אך לא חלפה. בעקבות זאת ניקיתי שנית את המארז, בדקתי את החיבורים, בדקתי את ספק הכוח לכשעצמו שהגיב כראוי (ואכן היה החשוד המיידי) וכן לא היה ידוע לי בעיה כלשהי בחומרה אחרת. הקורבן הבא שלי היה כפתור ה-POWER, שחשדתי בו כבר מקודם שאינו עובד כראוי - גם לאחר שניתקתי את שני הכבלים האחראים על ההדלקה מהמארז ללוח האם (אצלי הם שחור ואדום) והצלבתי אותם ידנית שום דבר לא השתנה. בשלב הבא זיהיתי את הפינים (PINS) של הPOWER SWITCH על לוח האם ו"חיברתי" אותם בעזרת אטב משרדי שנגע בשניהם במקביל. התוצאה הפעם לא היתה עקבית - לעתים המחשב נדלק ולעתים לא. לא מצאתי שום עקביות בתגובה של לוח האם למעשיי.

לאחר "מנוחה" של כמה שעות ונסיונות נוספים הוא הגיב לאטב שנגע בשני הפינים ונדלק. מאז לא כיביתי את המחשב כעת הוא עובד ומגיב כראוי, הטמפ' סבירות ואין שום אינדיקציה לבעיה כלשהי. הבעיה היחידה צצה "רק" כשצריך להדליק אותו.

האם הבעיה היא בוודאות בלוח האם? האם יש דרך רק להחליף את מנגנון ההדלקה או לעקוף אותו בשיטה כלשהי אחרת?

ואם כבר נגזר עלי להחליף לוח - איזה לוח אם כדאי לקנות שתומך בSOCKET 775? האם בעל זכרון או DDR3? (ידוע לי כי אין הפרש ביצועים כלשהו ביניהם.) ובמידה ויש לכם דגם ספציפי, בהחלט אשמח לשמוע עליו.

תודה מראש על ההענות והעזרה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ספק או ?

תחליף ספק - ואז תדע.

הספק עובד נפלא עצמאית. בדקתי אותו מס' פעמים לבד (עוד פעם ע"י אטב מתכת קסום) והוא מגיב בשניה שהוא צריך להדלק. אין סיבה שהוא יגיב כראוי עצמאית וישתגע דווקא עם לוח האם, אלא אם כן הבעיה היא בלוח האם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...