מה קורה כשמחליפים לוח (לגבי התקלה בלוחות SB ובכלל) - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה קורה כשמחליפים לוח (לגבי התקלה בלוחות SB ובכלל)


ksn1981

Recommended Posts

שלום לכולם,

אם אני קונה מחשב מבוסס SB, ומקבל התחייבות בכתב להחלפת הלוח בחדש כשהמלאי התקין יגיע וללא תלות בתקלה בלוח הישן..

1. האם החלפת הלוח תצריך התקנות של מערכת הפעלה / דרייברים (לרבות התקני מיוחדים) / תוכנות ?

2. האם תהיה לי בעיה עם רישיון ה- WIN7-OEM ? שכן ולמיטב ידיעתי, נתוני הלוח (עד כדי מספר סידורי ולא רק הדגם) משודכים לרישיון ה- OEM.

3. האם בכלל אפשר להיות בטוח שהלוח יוחלף באותו דגם (REV אחר) או שמא זה יהיה דגם אחר לגמרי, דבר שיקשה עוד יותר בדברים שלעיל ?

עזרתכם בבקשה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מציע לחכות קצת, אבל נניח שלא חיכית ובכ"ז קנית אז:

0. אנחנו לא נביאים וקשה לדעת מראש אבל זהו נסיון לתת תשובה על סמך שיקולים הגיוניים.

1. אם זה אותו צ'יפסט (ואני משער שכך יהיה) אז בד"כ לא יהיה צורך בהתקנה מחודשת של מע' הפעלה (בחלונות הכוונה. בלינוקס אפשר להחליף פלטפורמה שלמה מאינטל לAMD בלי התקנה מחדש)

2. לא יודע. שאל את מייקרוסופט. אני מתאר לי שימצאו לזה פתרון.

3. קשה לנבא אבל אני מנחש שזה יהיה אותו צ'יפסט ואותם רכיבים רק בלי הבאגים. במצב עניינים כזה גם התקנת תיקון לא תצטרך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק כדי לחזק את דבריו של 'בור ועם הספר'.

החל מ-Vista ה-HAL (ראשי תיבות של Hardware abstraction layer) שהוא למעשה "הרכיב" שמאפשר למערכת ההפעלה לעבוד על חומרות שונות מבלי שתצטרך להדר אותה באופן ספציפי על חומרה מסוימת, פחות רגיש לשינויים בחומרה, ובעיקר לשינויים בערכת השבבים. אמנם דרך הפעולה שונה מזאת של (ועדיין יותר רגישה) אך באופן כללי אפשר להגיד שאם ב-Windows XP החלפת ערכת שבבים הייתה גוררת ברוב המכריע של המקרים התקנה מחדש או התקנת תיקון (או מספר התקנות תיקון), אז החל מ-Vista המצב הרבה יותר טוב, וכאשר אתה מחליף ללוח בעל ערכת שבבים זהה, סביר מאוד להניח שלא תצטרך להתקין את המערכת מחדש. מה שכן, אולי תצטרך להתקין את מנהלי ההתקן של שבבי ההרחבה שעל הלוח (אודיו, רשת, בקר אם ישנו מחוץ לזה שבערכת השבבים ועוד) אם הלוח החדש שלך יכיל שבבי הרחבה שונים מאלו של המוחלף.

בקשר למערכת ההפעלה. גם אם תהיה בעיה עם האקטיביציה, תוכל להתקשר למרכז התמיכה של MS והם יעזרו לך לפתור את הבעיה (פשוט ייתנו לך קוד חדש). זה קרה לי פעם לאחר שהוחלף לוח (עקב תקלה) ללוח עם ערכת שבבים שונה, והעניין נפתר בשיחת טלפון קצרה. ככה שהמבחינה הזאת אתה יכול להיות רגוע ככל הנראה, בטח שהבעיה שבגללה הוחלף לך הלוח היא מוכרת ומתועדת היטב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...