התייעצות לגבי רכישת מקבוק פרו - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התייעצות לגבי רכישת מקבוק פרו


Ovid

Recommended Posts

שלום,

אני עומד לקנות נייד בזמן הקרוב, למזלי ניתנה לי הזדמנות לרכוש את המקבוק פרו במחיר נמוך , וחשבתי .. אולי כדאי?

איך הנייד מבחינת סוללה,איכות בנייה, ונוחות שימוש?

אלה הדברים הכי חשובים בשבילי.

אני קראתי כמה ביקורות ברשת על המקבוק, אבל זה נראה כאילו חלק מהם היו פנאטים של והחלק השני להיפך ניסו למצוא כמה שיותר דברים רעים על המק.

זמן הסוללה משום מה בביקורות השונות משתנה , מ3 שעות לכאלה שרושמים שהוא מחזיק גם 6-7 שעות. איכות בנייה גם, חלק מציינים שהיא טובה, אולם במקומות אחרים קראתי כי היא לא טובה כמו שחושבים שהיא. אגב הוא בנוי כולו מאלומיניום? או שזה רק החלק החיצוני?

בעיקרון מה שאני אוהב בו, זה הטאצ'פד, הוא גדול , ואני מת על זה. אני שונא את הניידים עם טאצ'פד בגודל של 1ס"מ על 1ס"מ . נוסף לזה הטאצ'פד תומך באופן מלא במולטיטאצ' ממה שהבנתי, מה שאמור להקל על המשתמש ועל חווית השימוש.

המקלדת נראית לי בסרטון(אולי אני טועה) בנויה היטב,לא רופפת כמו ב 4820T שרציתי לקנות . יש תאורה במקלדת שזו תוספת נחמדה ,אולם לא קריטית.

המסך נראה (שוב, לא ראיתי אותו באמיתי כך שיכול להיות שאני טועה) ממש טוב. חד,בהיר,והבנתי שיש שתי אופציות :אנטיגלאר(מאט) או גלאר . עוד לא החלטתי מה עדיף ,אבל נחמד שיש לי אפשרות לבחור מבין השניים.

החומרה גם נראית בסדר, אפילו יותר מדי חזקה עבורי. אני צריך רק משהו שיריץ HD ,משחקים ממש אני לא מתכוון לשחק . גרפיקה קצת, אבל זה די חובבני כך ש..

טוב ,אז ...אשמח לשמוע כמה חוות דעות והצעות.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אמרת מה שימושיך למחשב הזה, אבל גם אם מדובר על שימוש "משרדי"+אינטרנט+סרטים בלבד, מקבוקים לעולם לא יהיו שווים את מחירם לעומת ניידים אחרים. לדרישות כאלה ניתן למצוא מאיכות נורמאלים גם ב3,000 שקל ואפילו פחות. כמה המקבוק שמצאת עולה, אפילו ב"מחיר מיוחד"?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השימושים הם לרוב גלישה, עבודה עם אופיס , תוכנות מסויימות שקשורות ללימודים (קומפיילר KEIL בשפת סי, אסמבלי ,מקס פלוס,אורקד וכו'....) וגם צפייה בHD.

לגבי המחיר... בוא נגיד שכרגע זה לא משנה .. במצב אחר בחיים לא הייתי מסתכל עליו, ובגלל זה גם אני לא יודע על המקבוקים כלום כי בחיים לא התעניינתי בהם, תמיד נראו לי יקרים מדי ,לשווא.

אני מודה באשמה, אני אוהב את העיצוב של המקבוק.נוסף לכך את החומר ממנו הוא בנוי ואני חושב הוא גם מרגיש מצויין כשאתה עובד איתו (אני כנראה נוסע היום לת''א לראות אותו באיידיגיטל, אז אני אבדוק את העניין).

מאוד חשוב לי אבל שתיהיה תמורה למוצר.כלומר ,חוץ מזה שהוא יהיה נוצץ ויפה ,הוא יכלול את הדברים שהכי חשובים בעיני :

סוללה טובה (אני לא מצפה כמובן ל10 שעות, אבל... לפחות 5 שעות בשימוש פשוט כמו גלישה ושמיעת מוזיקה), איכות בנייה טובה ככל האפשר. וכמובן שיסחוב כמה שיותר זמן מהסיבה הפשוטה שאני לא מתכוון לקנות עוד נייד בשנים הקרובות.

כל עוד אלה מתקיימים , אני מבסוט.

אגב, איכות הבנייה של המקבוק מתקרבת לזו של ?

לפי מה שהבנתי הסוללה לא נשלפת, כלומר אם אני צריך להחליף את הסוללה אחרי איזה פרק זמן מסויים, אני אצטרך להחליף את כל המחשב או מה? לא הבנתי את הקטע הזה... נשמע דבילי לחלוטין.

אולי אני הבנתי את זה לא נכון...

תודה רבה על העזרה וההענות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם ניידות וזמן סוללה הם השיקולים העיקריים, הייתי לוקח משהו כזה:

http://www.bug.co.il/prodtxt.asp?id=9366&perur=2&t=1&c=331

(שים לב שניתן למצוא אותו גם במחיר זול יותר)

ואם אתה מעדיף להתפשר על המחיר (וקצת על המשקל) ומחפש משהו עם ביצועים טובים יותר, יש את זה:

http://www.bug.co.il/prodtxt.asp?id=9424&perur

לא מדובר בהכרח בבחירה האופטימאלית, אבל שניהם נראים לי יותר משתלמים מלקנות במחירים של מק.

עם המחשבים של אין לי כ"כ נסיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא לא זה קטן מדי.

ואגב את האסוס 12 יש לחבר שלי במכללה,ואני לא הכי מתלהב ממנו...

יש לי אפשרות לקנות נייד נורמלי בתקציב גדול, אני לא רוצה להתפשר על משהו קטן ומצ'וקמק. אם אני קונה אני רוצה שיהיה שם הכל, חומרה טובה,סוללה,איכות בנייה,עיצוב ... הכל. כמו שאמרתי, אני לא מתכווון לרכוש עוד ניידים בשנים הקרובות.

נניח שנכנסתי לחנות הכל בשקל ויש שם את המקבוק.

מה אתה אומר עליו? הוא עומד בקריטריונים שציינתי ?

מה החסרונות שלו מול היתרונות?

עדיין לא החלטתי אם אני אקנה את ה13 או 15" , אני אראה באידיגטל את הגודל באמת איך זה נראה ואחליט מה מתאים לי. נראה לי רק אצלהם יש תצוגה של המחשבים של בכל =S

אגב ,התנסת עם ה OSX ? מה דעתך על המערכת הפעלה הזו? מעבר קשה מוינדוס יהיה לי ? יש לה בעיות? קריסות ,אי יציבות או כל דבר אחר?

** האמת האסוס 13" נראה בסדר, אם אני אחליט ללכת על 13 בסופו של דבר.

אבל ב4600 ש"ח ... זה בערך כמו המקבוק [=

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המחשבים שהבאתי הם רק דוגמאות, ניתן למצוא דגמים דומים גם ביותר זול. בנוגע לגודל, הרי שמחשב 15" ישקול לפחות חצי קילו יותר ממחשב 13" ולרוב זמן הסוללה יהיה נמוך יותר (5-7 שעות זה זמן די חריג).

בנוגע לOSX, היא לא פחות יציבה מוינדוס, אבל כדאי שתוודא שכל התוכנות שאתה צריך קיימות וזמינות (אם אתה מקבל אותן בחינם ממקום הלימודים, למשל) בגרסה המתאימה לOSX - זה לא מובן מאליו.

מבחינת יתרונות מול חסרונות, הרי שאיכות הבנייה של מק היא די טובה ביחס לממוצע בשוק, ויש האומרים את אותו הדבר לגבי העיצוב (למרות שאני אישית ממש לא מתלהב ממנו), אבל לרוב המפרט הטכני יהיה חלש יותר מנייד של אסוס, או באותו מחיר, שמציע גם הוא איכות בנייה טובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ידעתי שזמן יורד ככל שהמסך גדול יותר...

אז באמת דילמה... יש לך מושג מה באמת חיי הסוללה של דגמי 13 ו15 ?

תשמע ,בביקורות שקראתי חלק רושמים 3 שעות וחלק נסחפים רושמים 7-8 שעות תחת שימוש רגיל של גלישה . אני צריך לעשות את הממוצע כאילו כדי לקבל את ההזמן האמיתי ? :lol:

מעניין איך איכות הבנייה של המקבוק לעומת סדרת ה . אולי כדאי באמת לרכוש . חוץ מהעיצוב עושה רושם שזוהי סדרה מוצלחת של מחשבים.

מה לגבי מהירות המערכת הפעלה? כשעבדת איתה שמת לב לאיזה תקיעות או שהיא באמת רצה טוב ואין בעיות איתה?

שמעתי אגב שאין בOSX, האם זה נכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למחשב נייד יש כמה פרופילי צריכת חשמל. כאשר המחשב פועל על ההגדרות הגבוהות, אפילו אם אתה לא מעמיס עליו, הסוללה תלך מהר יותר. כאשר אתה מגדיר פרופיל לחסכון בחשמל שכולל את עמעום המסך והורדת התדר של המעבד (ואף כיבוי ההארד דיסק והמסך בזמן חוסר מעש), תקבל זמן סוללה רב יותר במחיר פגיעה בביצועים. בד"כ שימוש "לא כבד" (אינטרנט, אופיס) על פרופיל המותאם לביצועים מקסימליים, ירוקן את הסוללה בכמחצית הזמן המקסימאלי שהיצרן מציין במפרט.

לגבי הTHINKPAD, כאמור אני לא מכיר את הסדרה מספיק בשביל לחוות דעה. מהכרות של חברים, הסדרות התקציביות של לנובו הן לא בדיוק מציאה גדולה, אבל אין לי דעה אישית בעניין.

לגבי וירוסים בOSX - קיימים כמו בכל מערכת אחרת, אולי מספרם קטן יותר פשוט כי הOSX פחות נפוץ ולכן פחות אנשים "טובים" טורחים לפתח לה וירוסים... ובכל מקרה, אני כבר 4 שנים בלי אנטיוירוס או פיירוול על המחשב הנייח שלי (על הנייד אני חייב, אחרת אני לא יכול להתחבר לרשת איפה שאני לומד) תחת מבלי שנכנס לי וירוס אחד (אני כן סורק און-ליין מדי פעם, רק ליתר בטחון). הכל עניין של הרגלי שימוש והתרחקות מקבצים, קישורים או אתרים מפוקפקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לשימושים שלך תתרחק מ-OS X !

אין תחליף ראוי לאופיס של MS במיוחד אם אתה סטודנט.

תכני HD ביוטיוב לא יעבדו טוב על מק כי התמיכה בפלאש על הפנים, תצתרך לצפות דרך HTML5 כבתא.

יש מספיק תולעים ורוגלות במק שיכולים להסב נזק למידע שלך, משום מה מקיסטים חיים בבועה שאין סיכונים על מק.

במחיר של נייד מק אתה יכול לרכוש נייד עם מעבד I7 מרובע ליבות! במק-בוק פרו I7 מעבד כפולה בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורי אני לא צריך I7 . ואם היית קורא מהתחלה היית רואה שציינתי כי המחיר שבו אני הולך לרכוש אותו הוא לא המחיר המקורי.

אתה צודק כמובן לגבי כדאיות רכישת המקבוק. אבל במצב שלי כיום ,המחיר לא מהווה שיקול ואני גם לא צריך I7.

בבית יש לי נייח עם 4870X2 ומעבד שעבר OC כמו שצריך.

לא שאני צריך את זה, כבר שנה אפילו יותר שלא שיחקתי באף משחק. וגם אם שיחקתי , אז זה משחק בודד כזה שסיימתי אחרי שבוע-שבועיים ואז מחקתי אותו.

האמת וירוסים בנייח לא היו לי כבר כמה שנים טובות... למעשה אני לא זוכר בכלל מתי היה לי וירוס.

VIC באיזה נייד אתה משתמש ? משהו שאתה יכול להמליץ עליו?

חח אגב מה באמת נסגר עם פלאש? זה עד כדי כך חמור?

באתר של פלאש כתוב ש OSX דווקא כן נתמכת.

http://www.adobe.com/products/flashplayer/systemreqs/

גרסאות 10.4-0.6

מהי הגרסה הכי חדישה של OSX ?

ולמה של לא מתאים לסטודנט? זה משהו ברמה של OpenOffice עבור לינוקס?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי לא מעט סטודנטים שמסתדרים מצויין עם מק.

אבל, למי שלא רגיל מאוד למק, להכנס לזה בדיוק בזמן הלימודים זה רעיון רע.

יש מספיק חלופות במחירים טובים בשוק.

תכניס תקציב לכותרת, ושימושים ואפשר יהיה להתייחס לשאלה vs. the world בצורה נורמלית יותר.

תזכור תמיד לשים את היופי בצד, וכל הזמן לבדוק אם הוא לא עולה לך בשימושיות - שהרבה יותר חשובה בניידים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שימושים כבר אמרתי לפני. תקציב לא מוגדר = אינסופי .

חזרתי כרגע מאידיגטל, בעיקרון אהבתי מאוד את האיכות בנייה. מאוד. אהבתי שהכל מאלומיניום, שהמקלדת לא מתעקמת היא מאוד יציבה . בטאצ'פאד אני בכלל מאוהב , הוא גדול ,כמו שאני אוהב , זה הדבר שאני שונא ברוב הניידים ששמים טאצ'פד 1ס"מ על 1ס"מ , ועוד יש לי אצבעות עבות כאלה אז בכלל...

אהבתי את המולטיטאצ'. הוא ממש חלק. בדיוק לפני זה בדקתי את הדגם DV6 של בחנות אחרת, והגלילה שם (שתי אצבעות מטה ומעלה) לא כזאת חלקה כמו במקבוק. ממש לא אותו דבר אי אפשר להשוות בכלל.

אהבתי גם את האפשרות של ה PARALLEL DESKTOP שלפי דברי העובד שם מאפשר להפעיל כל תוכנה של וינדוס בעת הצורך. אהבתי גם את המסך.

מה לא אהבתי, זה חוסר , בבהירות של 50%-75% לא רואים כלום. כלומר אני אצטרך תמיד לעבוד עם בהירות 90-100 מה שישפיע כמובן על הסוללה בצורה שלילית (למרות שהעובד שם ניסה לשכנע אותי "שאין קשר בין בהירות מסך לבין סוללה, זה משנה רק ב , ובמקבוק יש חומרה אחרת ,ייחודית לאפל" :facepalm:)

האופיס (שכחתי איך בדיוק הוא נקרא שם) פשוט ע-ל-ו-ב לעומת 2010 של וינדוס שאני מורגל אליו. הוא מזכיר לי את ה OPENOFFICE שיש בלינוקס.

משקל...בוא נגיד שה2.5 ק"ג של ה15" עוד סביר, אבל 2 קילו ל13"...

בכל אופן, ה15" לא כזה כבד כמו שחשבתי, אבל אני חושב שזה די מטעה, כלומר אחרי איזה שעה של הליכה עם כזה בתיק זה כנראה כבר לא יהיה כזה מרגש...

למרות ש... אפילו אם אני אקח את הנייד ללימודים אני או באוטו מגיע או במונית. בשני המקרים אני ישר מגיע למכללה , כך שאין לי הרבה הליכה עם הנייד.

קשה היה לי להחליט מה אני מעדיף יותר, 13" או 15" . שניהם נראים מדהים. וזה באמת משהו שתופס , אולי חלק יגידו שלא לא אכפת להם מעיצוב וכל מיני דברים אחרים, אבל זה עובדה, העיצוב של הניידים שלהם , ההרגשה שלהם ביד הטאצ'פד זה פשוט ממכר. מה יש מעבר לזה זה כבר עולם אחר לגמרי....

לגבי ... ניסיתי להפעיל כמה דברים, נכנסתי ליוטוב גם, ולא מצאתי שום בעיה, לא מבין על מה התלונות בדיוק... =\

בסופו של היום, ההתלבטות שלי היא עכשיו גם בין DV6 שדי אהבתי(http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=762593). איכות הבנייה שלו לא טובה כמו של המקבוק. משקל זהה, חומרה לא פחות טובה. טאצ'פד לא קטן, מה שחשוב לי. מה דעתכם על הנייד הזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום ovid,ערב טוב...!

נכנסתי לדיון הזה במקרה,וחלק מהתגובות שקיבלת הביאו אותי לכתוב את התגובה הזו. האמת היא שהתכוונתי לרשום לך אותה עוד לפני שפירסמת את הפוסט האחרון,אחרי הביקור ב idigital,אבל אין ספק שזה מצויין שהלכת והתרשמת בעצמך.

בכל מקרה,לעניין עצמו.אני משתמש ב Windows על גבי PC מעל ל 15 שנה.באפריל האחרון רכשתי מקבוק פרו מהסדרה החדשה בארה"ב.

אני לא מציין את העובדה הזו סתם כדי להרגיש טוב עם עצמי או כדי להרשים פה מישהו, אלא כדי לנסות להבהיר,עד כמה שאני יכול,שאני מדבר באוביקטיביות,תוך בחינת שתי האופציות לאורך זמן ממושך יחסית (לפחות בפלטפורמת ה PC ווינדוס).

בנוגע להתחבטות ולהתלבטות שלך,אני חייב לציין שאני מרוצה מאד מהמקבוק שקניתי,בלשון המעטה.

הביצועים של המחשב על גבי OSX נהדרים,מבחינת הטראקפד,המקלדת,הרמקולים של המחשב והעיצוב - הכל מאד נוח ופשוט עובד טוב. שמת לב בעצמך כמה נוח הטרק פד ואיך הוא משתלב מבחינת העבודה במערכת ההפעלה...גם המקלדת נוחה מאד,ואני יכול להבטיח לך שאתה תהנה מהעבודה איתו. אנשים לפעמים לא נותנים את הדעת - אבל כשאתה קונה מחשב נייד - להבדיל מנייח - אתה קונה גם את המקלדת,הטראק פד,את המסך כמובן,מצלמה, רמקולים,וכיוצא בזה... והגימור של המקבוק והנדסת האנוש שלו היא ללא מתחרים לדעתי.

מבחינת המסך,אני הלכתי על מסך מסוג Antiglare,בתוספת תשלום כמובן,כמו שאפל יודעים,אבל אני חייב להגיד שהשידרוג הזה היה שווה כל שקל ובגדר חובה מבחינתי - יש שיגידו שזה עניין של טעם והעדפה אישית,מסכי Glossy או Antiglare,אבל ה Antiglare עושה עבודה מצויינת בכל תנאי התאורה,אין השתקפות כלל,והעבודה הופכת להיות מאד נוחה.

בענין המחיר - אין ספק שהמחשב הוא לא זול - ותוכל למצוא לפטופ עם חומרה דומה ואף חזקה יותר - במחיר נמוך יותר. יחד עם זאת,גם במבט לאחור - ובלי לחשוב פעמיים - היה שווה לשלם יותר,ולקבל מחשב שנותן את התמורה המלאה לכסף ועשוי בצורה מושקעת,תוך מחשבה על הפרטים הקטנים.

בכל מה שנוגע למערכת ההפעלה - מערכת ההפעלה מאד נוחה,אינטואיטיבית,קלה לתפעול,וכמו המחשב עצמו- גם יפה מאד לעיניים. יש לה את היתרונות והחסרונות שלה, כמו לכל דבר בחיים. לצד היתרונות תמצא מערכת מהירה ויציבה מאד,פשוטה וקלה מאד לתפעול- למשל מבחינת התקנת תוכנות (פשוט גרירה של התוכנה לתיקיית התוכנות) ואי התעסקות עם דרייברים בכלל.יש מגוון רחב של תוכנות מעולות לכל שימוש שהוא,ושלא יגידו לך אחרת,ושוב - אני חייב להגיד שמערכת ההפעלה פשוט נראית טוב ועושה את העבודה בצורה מעולה.

מבחינת חסרונות,התמיכה בעברית ב Office 2011 למק לקוייה מאד,כמו בגירסאות הקודמות של Office למק. כמובן שאפשר להתגבר על הבעייה הזו בכל מיני דררכים כמו פרללס או NeoOffice למשל... יש לא מעט אלטרנטיבות עם תמיכה בעברית למק,אבל אני מצאתי שהרצה של Parallels לכל ישומי Office השונים זה הפתרון הטוב ביותר. חסרון נוסף,שפחות רלוונטי אליך לפי השימושים שציינת,הוא תמיכת המק במשחקים. למרות שהנושא קיבל בוסט רציני בזמן האחרון ע"י Steam והבאת משחקים רבים וכותרים גדולים לפלטפורמת המק,OsX עדיין נמצאת בפיגור אחרי Windows ו PC בכל מה שקשור למשחקים.

חשוב לי להדגיש שגם אני סטודנט,ולמרות הפערים בארץ והעובדה שמק פחות נפוץ,המחשב משרת אותי בצורה מצויינת,והרצה של פרללס לשימושי אופיס ולאתרים מסויימים שמצריכים Explorer ע"מ לרוץ בצורה תקינה,פותרת את כל המכשולים הקטנים שאתה עלול להיתקל בהם כסטודנט באונ'/מכללה.

מקווה שעזרתי לך קצת,ונתתי לך מבט של מי שטעם משני העולמות. מה שתלא תבחר - שתהייה קנייה נעימה ותתחדש =)

אם יש לך שאלות נוספות או פרטים נוספים שאתה רוצה לדעת - אתה מוזמן לשאול.

עומר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק, NEOOFFICE ,ככה זה נקרא הזכרת לי. זה אחד העלובים שראיתי...=\ אי אפשר להשוות עם 2010 MS

איזה יש לך? 15" או 13" ? כמה זמן מחזיקה לך הסוללה ובאיזה שימוש?

ובאילו עוד חסרונות נתקלת , במיוחד מצד המערכת ההפעלה ,מה שאותי יותר מעניין בשלב זה.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...