עבור לתוכן

קונקורד- מטוס העבר.

Featured Replies

פורסם

הקונקורד.

הקונקודר הוא במטוס הנוסעים העל קולי היחיד ששרד עד עכשיו. כמובן אפשר להבין שטיסה במטוס שכזה תעלה לנו הרבה כסף, ואכן הטיסה עולה כ 10000 דולר.

ההיסטוריה של המטוס: ב1962 אנגליה וצרפת חתומו על ההסכם שאומר שהם יבנו מטוס על קולי ביחד (supersonic transport aircraft (SST).), המטוס נבנה ע"י שתי חברות בריטיש אירוספייס הנגלית כמובן,ו ארוסיפיטל הצרפתית. סה"כ נבנו 20 מטוסים, לא מזמן ה13 מטוסים עדיין היו בשימוש, והיום אינם בשימוש כלל. את הטיסה הראשונה טס ב 1969.

הקונקורד בהשוואה למטוסים אחרים:

הקונקורד טס הכי מהר והכי גבוהה. לדוגמא בואינג 747 טס במהירות של 0.84MACH (שזה בערך כ 900 קמ"ש) והגובהה המקסימלי הוא כ3500FT שזה כ 10ק"מ, לעומת הקונקוד שטס ב 2MACH (2172 קמ"ש) ובגובהה של 60000FT (18 ק"מ).

ניתן לראות הבדל גדול בין שני המטוסים.

מכיוון שהקונקוד טוס במהירות על קולית המבנה שלו שונה מהמבנה של מטוסים רגלים.

ההבדלים במבנה הגוף (פיוזאלדג'):

האף של המטוס בצורת מחט לעומת מטוס רגיל שהאך מעוגל. זה כדי שכאשר המטוס עובר את המהירות העל קולית הוא יעבור אותה בקלות (כאשר כל מטוס מגיע למהירות של קול מתחיל להיווצר לפני המטוס לחץ, הלחץ יוצר מין קיר שקשה לעבור) לכן האף המחודד עוזר לו לעבור דרך ה "קיר". בנוסף כדי לעבור את ה"קיר" הזה יש לו כנפיים בצורת דלתא שעוזרים לו להפחית את החיכוך עם האוויר.

אורך המטוס הוא 61 מטר ורחבו הוא מטר2.7 לעומת ה747 שבו הרוחב הוא 6.3 מטר, הקונקורד לא רחב כדי לאפשר לו את הצורה של החץ כדי להוריד את החיכוך עם האוויר.

האף של הקונקורד הוא בזווית משתנה על מנת לאפשר לטייסים לראות את האדמה בזמן ניחתה.

המנועים של המטוס צמודים לגוף המטוס כדי להקטין את החיכוך וגם בגלל שהשיטה הרגילה של תליה של המנעים פשוט לא תחזיק מעמד. הקונקורד שותה בשעה 25,629 ליטר של דלק ויוצר דחף של 18.7 טון למנוע, המטוס עצמו מכיל 119000 ליטר של דלק.

למטוס יש צבע לבן מאוד מאוד בהיר וזאת עלמנת לפזר את החום הנוצר על המטוס בזמן טיסה על קולית, בזמן טיסה על קולית האף של המטוס מגיע לטמפרטורה של 127 מעלות והגוף עצמו ל 91 מעלות צלסיוס. כאשר טסים במטוס ונוגעים בקיר המטוס מרגישים את החום שנוצר.

כאשר טסים בקונקורד מגיעים מלונדון לניו יורק ב 3.5 שעות, ואם נגיד יצאנו ב 10 בבוקר נגיע לניו יורק שעה לפני שיצאנו. בדרך כלל מי שטס במטוס זה בדרך כלל סלברטיז, כי אף אזרח פשוט לא יכול לאפשר לעצמו את הטיסה במטוס שכזה.

עכשיו שהקונקורד מושבת, אין יותר מטוסי נוסעים על קוליים, אך BOEING וחברות אחרות מפתחות מטוסים דומים ואפילו יותר טובים, אשר יצאו מהאטמוספריה.

פורסם

מהאטמוספירה ?

אתה סגור על זה ?(לא נראה לי)

אולי מהליטוספירה?

אולי מהסטטוספירה?

זה יותר הגיוני מהאטמוספירה

פורסם
  • מחבר

לא זוכר בידיוק, אבל זה בגובהה שטסות המעבורת (אטלנטיס וכ"ו).

פורסם

כתבה מאוד יפה אבל רק שתדעו שבואינג הפסיקה את הפיתוח של המטוס העתידי שלה ה-SONIC CRUISER...

פורסם
  • מחבר

לפי מה שאני זוכר הם הקפיאו את הפיתוח, מכיוון שחברות תעופה רוצות גודל ולא מהירות.

פורסם

לפי מה שאני זוכר הם הקפיאו את הפיתוח, מכיוון שחברות תעופה רוצות גודל ולא מהירות.

הם לא הקפיאו את הפיתוח, הם הפסיקו לחלוטין את כל הפרויקט; הקונקורד ביצע את הטיסה האחרונה שלו לפני כמה ימים.

גם הייתה על זה תוכנית ב BBC (אני חושב) - לאור אסונות התעופה שקרו בשנים האחרונות, ביניהם התרסקות מטוס הקונקורד (כל נוסעי המטוס [109, כולל הצוות] וארבעה אנשים על הקרקע נהרגו) ו 9/11 הפחיתו את אמון הציבור במטוסים.

שלבו את זה עם המיתון העולמי והעובדה שכרטיס טיסה בקו לונדון-ניו יורק בקונקורד עולה כמעט $9,000 ותקבלו פרויקט שאינו רווחי בעליל ו

וגורם לחברות התעופה הפסדים.

פורסם

הם לא הקפיאו את הפיתוח, הם הפסיקו לחלוטין את כל הפרויקט; הקונקורד ביצע את הטיסה האחרונה שלו לפני כמה ימים.

גם הייתה על זה תוכנית ב BBC (אני חושב) - לאור אסונות התעופה שקרו בשנים האחרונות, ביניהם התרסקות מטוס הקונקורד (כל נוסעי המטוס [109, כולל הצוות] וארבעה אנשים על הקרקע נהרגו) ו 9/11 הפחיתו את אמון הציבור במטוסים.

שלבו את זה עם המיתון העולמי והעובדה שכרטיס טיסה בקו לונדון-ניו יורק בקונקורד עולה כמעט $9,000 ותקבלו פרויקט שאינו רווחי בעליל ו

וגורם לחברות התעופה הפסדים.

ותוסיפו לעובדה את זה שמיני קיים בעולם וקיבלתם בעיה רצינית מאד :P

פורסם

אחלה כתבה מענין אותי מאוד תמשיך להביא כאלו דברים

פורסם

לפי מה שאני זוכר הם הקפיאו את הפיתוח, מכיוון שחברות תעופה רוצות גודל ולא מהירות.

זה לא תמיד נכון.

יש פיתוחים של מטוסים גדולים יותר אבל המעבר לשימוש במטוסים ככאלה הוא לא רווחי.

המטוסים האלה (שלפי פיתוחים שונים יכולים להחזיק כ800 נוסעים לאומת 400 ב747) יהיו מאוד יקרים, המעבר אליהם ידרוש בניית מסלולי המראה/נחיתה חדשים שכם הקיימים לא יוכלו לעמוד במשקל שלהם ופשוט יסדקו.

מעבר לכך, ברוב הטיסות הקיימות לא מצליחים למלא את המטוסים הסטנדרטיים של היום ככה שכרגע אין שום אינטרס לעבור לשימוש במטוסים גדולים יותר.

פורסם

לפי מה שאני יודע יש פיתוחים של בוינג ואייר באס לייצר מטוס אמנם לא כמו הקונקורד אבל בעל נפח עצום (600 איש) ומהירות גדולה 900+ לא זוכר עוד פרטים אבל זה בדרך :)

פורסם

מהירות השיוט של הקונקורד היתה 2מאך(2,387.678 קמ"ש) ואתה אפילו לא מתקרב למהירות על-קולית

1 מאך=1,193.839קמ"ש

פורסם

אתה קורא מה שאתה כותב?? ??

מאך זאת מהירות הקול 2 מאך זה פעמים מהירות הקול

פורסם

לגבי מילוי הטיסות, איך אתה מסביר שטיסות לניו יורק על גבי 747 מישראל יש לפחות 5-10 ביום? וכולן מלאות...

פורסם

אתה משווה את ישראל לשווקים הגדולים בעולם??

חוץ מזה, כמה טיסות מלאות יוצאות מישראל לשאר העולם?? הרבה הרבה פחות

פורסם

אתה קורא מה שאתה כותב?? ??

מאך זאת מהירות הקול 2 מאך זה פעמים מהירות הקול

הלו הלו לא צועק, פה שוק שחור!!!

הגבתי לתגובה האחרונה (כרגע היא כבר לפני אחרונה ) של SHIBBY

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים