Civilization 5 - הדיון הראשי - עמוד 11 - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Civilization 5 - הדיון הראשי


Gimel

Recommended Posts

  • תגובות 275
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

עשיתי עכשיו משחק.

במפה Terra - הדומה לכדור הארץ. רק שכולם מתחילים ביבשות אסיה-אפריקה-אירופה.

בגודל מפה של 4 מדינות. עם 15 מדינות. - זה דווקא נחמד כיוון שלאו הכי אין כח לכבוש את כל העולם במפה יותר גדולה + המחשב מריץ את זה טוב.

ברמה King.

כשהאפשרות היחידה לנצח היא ע"י Domination - לכבוש את כל ערי הבירה של כל שאר 14 המדינות.

הגעתי למצב שכבשתי יותר מחצי עולם. והייתי מתקדם בהרבה מכל שאר המדינות.

אבל יש בעיה שאי אפשר לשחק איתה. זה קרה לי גם בעבר. אתה עושה שלום עם מדינה מסויימת. וכשאתה רוצה לחזור למלחמה. גם אם עברו 100 תורות. הוא לא נותן לך את האופציה הזאת. זה פשוט משאיר אותך בשלום עם המדינה לכל אורך המשחק. ככה שאתה לא יכול בעצם לנצח. ברוב הגדול של הפעמים. אחרי 10 תורות אפשר להכריז שוב על מלחמה. אבל יש פעמים שנוצר באג. ולא משנה מה אני מנסה זה לא מפסיק. לעוד מישהו זה קרה?

אגב. כדי לנצח מעל רמת Prince חייבים להפעיל את הworkers לבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

בוודאות זה באג. אין שום אפשרות ל-Permanent Peace.

הפורומים של המשחק די מוצפים בשטות הזאת האמת, כל כמה ימים מישהו אחר פותח שם דיון על הבאג הזה- קורה בד"כ כתוצאה מהסכם שלום ל-10 תורות שנמשך לנצח או הפוך- הכרזת מלחמה שלא ניתנת לביטול אף פעם. ממש מתסכל והורס אפשרות להמשיך לשחק.

לשמתחנו, הבאג הזה יקבל תיקון ב-patch שעתיד לצאת מתישהו השבוע ויכלול בין היתר כמה שיפורים לשטויות שה-AI עושה:

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=94438

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרעיון בטקטיקה הוא ליישב ערים קרוב אחת לשניה, כדי להרוויח מזה את היתרונות של עיר קטנה.

על הנייר זה נשמע מעניין, אבל אני מניח שבפועל יכולות להתפתח בעיות. בכל מקרה אני אבדוק את זה.

הנה התמצית של הטקטיקה, כפי שהייתה מודגשת בצהוב בקישור:

"The idea of an ICS strategy is to settle cities as close as possible to leverage the additional growth, production and commerce that small cities have over large ones. In Civ5, there are a number of game mechanics that lend themselves well to this kind of strategy. To wit:

1) Maritime city states. The bonus granted from maritime city states is per city. Each adds +2 food to the city tile at the start, increasing to +4 over the course of the game. Since every city benefits from this free food, a single maritime CS will allow you to set up two additional specialists in every in the later stages of the game. Obviously, the more cities the better, because each gets the bonus.

2) Happiness buildings. In Civ5, happiness is global... or is it? In fact, only the consumption of happiness is really global. The production is local. Each city can build happiness buildings, and the low-tier buildings are more efficient and more effective than the higher ones. If you have lots of small cities, each can have a Colosseum and a Circus where available, and some theatres. This actually rules out happiness as a long-term limiting factor and turns it into a growth-limiting factor because you need to set up these buildings in each new city.

3) Purchasing things with gold. Provided you have enough gold, you can buy buildings where and when you need them. Spamming trade posts is a typical strategy, and it's possibly even better in ICS. Just spam trade posts, make money, and buy the buildings you need. This is especially good for the more expensive buildings which have a better gold/hammer ratio.

4) Certain policies, like Communism and much of the Liberty tree, scale with the number of cities. So do some civilization abilities or buildings, like the one of Harun al-Rashid or the Chinese Paper Maker. For them, you also want as many cities as possible.

5) Research favors large empires because a tech will cost the same, no matter how many cities you have. Since having more cities usually means having more science, you will tech faster.

6) Trade route maintenance makes you want to put your cities as close together as possible. City tiles are free roads, after all.

There is a significant drawback to ICS which I won't hide from you: The speed of unlocking social policies. This is the only thing that is really better for small empires because, roughly, your average culture per city is what determines policy speed. Since there are sources of culture that don't scale with the number of cities, like wonders and cultural CS, you will be slower at unlocking these SPs, so make sure you only pick those which are most useful to you."

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל מה אתה עושה כשאתה כובש עיר?

אני תמיד עשיתי את זה ככה, מטעמי הגנה- יותר קל להגן על שטח מרוכז. ותמיד כשהפסדתי ערים הפסדתי קודם כל את המבודדות יותר. אבל תמיד התפשטתי "בטעות" כאשר התחלתי לכבוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלי קשר לטקטיקה הנ"ל, כשאני משחק וכובש עיר, אני משאיר אותה כ-Puppet אך ורק אם יש לה Luxory resources או Wonders.

כמובן שיש להתחשב גם בקירבת העיר לסיביליזציה שלך, אם זו עיר רחוקה שנכבשה ואין לה את היתרונות שציינתי, אז אין ממש סיבה להקצות לה כוחות נוספים להגנה. מכאן שהיא בסיכון גבוה יותר שהיריב יגיע לכבוש אותה בחזרה ועל כך עדיף לשרוף אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...