פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים זה איסור רק אם אני מאמין בזה. יש איסור שהוא קבוע בחוק - כך שאם אתה עובר עליו את אף אחד זה לא מעניין אם זה בכוונה או לא, אם אתה מאמין בזה ומסכים לזה או לא. במקרה הזה זה איסור רק אם אני קובע שזה איסור אך אם אני קובע שאני ביום כיפור יכול לקחת את הרכב, לסוע לטיב טעם, לקנות סינטה לבן ולחזור הביתה ולמנגל אותו - מעולה לי. בכל מקרה כומבן שאני לא עושה את זה מתוך התחשבות.כמובן שאנחנו מדברים בהקשר לדת .אין הבדל בין אדם מאמין ללא מאמין, כל יהודי חל עליו כל המצוות של התורה, רק שכל אדם נמדד אצלו המצווה והעבירה לפי כוחו ומצבו, למשל לא דומה אדם שנולד בבית דתי ועושה דווקא לאדם שנולד בבית חילוני [כל אחד קיבל חינוך שונה ] וכך נמדד לא המשקל וכן האלה....לא דומה אדם שנותן צדקה בגלוי לאדם בסתר, והמצווה הגדולה ביותר של הצדקה היא הלוואה [ לא רק לתת צדקה אלא להרים את האדם מהקרשים ולתת לו כוח לצאת מהמשבר שלו]מזכיר לי מקרה שראיתי.זה כמו אדם חילוני שבא לדתי ואומר לו מה אתה מסתכל על זאתי- אסור לך, המצחיק הוא שגם לאותו יהודי חילוני אסור- רק שהדתי בחר להיות דתי ולהתאמץ יותר.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים רוני, זה כמו שאני אגיד שאתה שייך לדת הג'דאי בגלל שהשם שלך מתחיל באות ר', ואתה לא יכול להיפתר מהדת הזאת ואנחנו מספחים אותך אלינו בכוח, וקיים איסור ללכת בלי חרב-אור. זה שאתה לא מאמין לא אומר שאתה לא עובר אל האיסור. אז אתה עובר על האיסור של הדת שאתה שייך אליה! יכולת קצת להתאמץ וללכת עם חרב אור בצורה מכובדתנ.ב. שבת יותר חשוב מכיפור כן..
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים אני לא שייך , כי נולדתי יהודי כך Xtract - כך נולדת וזאת הכפייה מאלוקים- היהודי בא למטרה מסויימת בעולם והגוי בא גם למטרה מסויימת .דברים שחלים בשבת חלים בכיפור, רק העונשים של שבת יותר חמורים וגם יום קצת יותר קדוש.חברה לא לגלוש, אם כבר דיון אז בנושא כיפור ומה שמשתמע מזה.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים אני לא שייך , כי נולדתי יהודי כך Xtract . בהמשך לאנלוגיה (המקורית למדי ) של שוקו, לדת הג'דאי אין בעייה אם אתה משתייך במקביל לדת אחרת. אתה חייב ללכת עם חרב אור.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים "דברים שחלים בכיפור חלים בשבת, רק העונשים של שבת יותר חמורים."אז אתה לא חושב שיש משהו קצת צבוע בלא לשמור שבת אבל כן לצום ביום כיפור?(ד"א, qwert/שוקו דת הג'דאי פתוחה או שצריך לעבור אימונים בחרב אור כדי להצטרף?)
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים אתה כן שייך! השם שלך מתחיל בר' וזה קובע הכל. ככה האמונה בדת הזאת, גם לפי דת הג'דאי היא יותר קובעת מכל דת אחרת.מי שהשם שלו מתחיל או התחיל אי פעם בר', שייך לדת הג'דאי. אין לך אפשרות לברוח- זאת הכפיה מיודה.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים אני צם, מתוך אמונה ובכדי לעשות חשבון נפש לגבי מה שעשיתי בשנה האחרונהודברים שאני צריך לתקן.אני בהחלט מסכים שזה לא מסתכם ביום שנקרא יום כיפור,אבל בהחלט היום הזה נותן לי את השקט ומנתק אותי מכולמה שכיוון את המחשבות שלי למקומות אחרים, בכדי שאני יוכללהיזכר במעשים שלי וליראות מה אני יכול לתקן, אף אחד לא מושלם.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים רוניי אני לא המצאתי את הדברים. ראש ישיבת הסדר בשעלבים אמר לי כך במפורש והיה לנו שיעור על זה. עצם יום הכיפורים עצמו מכפר לכל יהודי על עבירות שבין אדם למקום
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים הבעיה פה עם מה שלא צם זה שאין לו סיבה הגיונית והכל זלזול וצחוק, ואז שרוני עונה לכם בפירוט אתם כמובן יורדים עליו, כי תשובות אין לכם.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים לדעתי אם אלוהים קיים, הוא זה שצריך לצום, עקב העבודה המחורבנת שהוא עשה השנה.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים קודם כל נאמר לבחור מה דינו כלפי הדת שלו [יהדות] זה שלא איכפת לו ולא משנה לו זה דעתו אך לא מהדת, השאלה שאחר כך מתבקשת היא היכן הכי אמת, בדת הזאת או האחרת.בעצם השאלה נשאלת כך - "מדוע עם ישראל נבחר לשרת את ה' מכל העמים, ואין ליהודים בחירה לעזוב את עם ישראל?"1 התורה מגלה שמשמעות הבריאה היא קיום המצוות. כך נאמר בנביא: "אם לא בריתי יומם ולילה, חוקות שמים וארץ לא שמתי". זאת אומרת שהבורא מקיים את העולם בשביל שיהיה עם שישמור את המצוות וילמד את התורה, ואם לא יהיה עם כזה שילמד את התורה - גם העולם לא ימשיך להתקיים ,אז בשונה מהציור הילדותי על "כת הג'דאי", זו למעשה המשמעות של החיים שלך, של הבריאה כולה.2 אתה חייב לאלוקים את החיים שלך, ולמעשה את הקיום שלך, והרבה יותר מכל עם אחר. כי הרי ה' הושיע את אבותיך ממצרים, ובזכותו יתברך עם ישראל שרד עד עצם היום הזה 3300 שנה [כאשר כל העמים העתיקים נכחדו ואינם: המצרים העתיקים, הבבלים, האשורים, הכנענים, הרומאים, היוונים, וכו']. בדרך הטבע עם ישראל לא היה צריך בכלל להיות קיים עד היום, ואתה לא היית אמור להיות פה עכשיו. אז את החיים שלך, ואת הקיום של העם שלך, אתה בעצם חייב לאלוקים. אז זו חובה קיומית לשמור את התורה והמצוות, היות ובזכותן אתה ועמך חיים.3 כשנותנים מתנה לא שואלים, ומאותה סיבה בדיוק ההורים שלך לא שאלו אותך אם אתה רוצה ללמוד בבית ספר ולהיות מחונך - הם ידעו שזה טוב בשבילך. אלוקים נתן ליהודי יהתורה שהיא הדבר הטוב ביותר שיש בשבילך, ובזכותה אתה יכול לזכות בנצח נצחים, ולכן הוא נותן לך את המתנה הזאת, ואתה רק בוחר אם לקבל אותה או להפסיד [ כמו שילד שבוחר אם באמת ללמוד בבית ספר, או לשחק בכיתה ולא להקשיב] . כפי שהורים שמים את הילד שלהם בבית ספר כדי שיגדל להצליח, כך הבורא שם אותך בעולם הזה ונתן לך את התורה כדי שתזכה להיות צדיק ולרומם את הבריאה כולה. עכשיו אתה בוחר אם להקשיב בכיתה, או להיות מופרע - האם לשמור את התורה והמצוות, או להיות רשע .4 הורים בוחרים בשביל ילדיהם הרבה דברים [ חינוך, דת, בית ספר, מקום מגורים, ברית מילה ועוד]. אז אבותינו בחרו בשבילנו לשמור את התורה והמצוות, על ידי שעם ישראל כבר קיבל בעבר את חובת המצוות [ במדבר סיני, בפני יהושע בינון, בחנוכה, בפורים ]. בזכות אבותינו אנו חיים, ולכן חובה עלינו לשמור את המסורת שהם הנחילו לנו ולקיים את התורה והמצוות העוברים בירושה מהם אלינו.5 סוף סוף יש בחירה בכל דור, ועובדה שעם ישראל התרשל בשמירת התורה וחזר בתשובה, ושוב התרשל וכן הלאה עד היום הזה. זאת אומרת שיש לכל יהודי את הבחירה האם לחיות כגוי, או לחיות כיהודי, ועל זה הוא מקבל שכר ועונש. SnoopDoggyDogg אולי לא הבנת אותו , יום כיפור כולל תשובה - מכפר על עבירות שבין אדם למקום.אין דבר כזה אדם כל השנה עושה מה שבא לו ועוד ביום כיפור הולך ליער ו"דופק" חזיר צלוי - ופתאום הכל נמחק כי למה? הגיע יום כיפור.אם זה מה שחשבת ,מוזר שלא עלתה לך השאלה הזאת כלפי הרב.Ariel-Roאני בדעה שלך, הכל נשמע מצחיק כשמתארים זאת במשלים ילדותיים מסרטים. אז קודם כל צריך לתת כבוד לנושא, ורק אחר כך לשאול שאלות.אבל זה רק בשביל לענות לבחור החביב Xtract .ללצנים לא צריך לתת יד- לא צריך להגיב להם.אז אתה לא חושב שיש משהו קצת צבוע בלא לשמור שבת אבל כן לצום ביום כיפור?לשם כך למדים מה היהדות מלמדת.כל מצווה לחוד כל עבירה לחוד, לדוגמה אדם שתה בטעות מים בצום , תמיד עוברת מחשבה לאדם אוף כנראה הפסדתי את הצום -כי חיללתי אותו על ידי אותו שתייה.זאת מחשבה מוטעת מכיוון שכל אכילה או שתיה היא איסור בפני עצמו, שתייה פעם אחת [עבירה אחת -במקרה כאן זה בשוגג -אז זה קצת שונה יותר] אותו אדם צריך להמשיך לצום -כי אם ימשיך לשתות ולאכול כל אכילה ושתייה זה תוספת של עבירות.אז יכול להיות אדם שעובר על כל איסורי התורה, אבל כל יום מניח תפילין -אין בכך צביעות, אלה עבירות עבירות ,זה מצווה.
פורסם 2010 בספטמבר 1715 שנים הבעיה פה עם מה שלא צם זה שאין לו סיבה הגיונית והכל זלזול וצחוקתגיד, "אני לא רוצה לצום" זו לא סיבה הגיונית?
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.