שאלה בנוגע לכרטיסי טיסה - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בנוגע לכרטיסי טיסה


Bebush

Recommended Posts

אני ועוד חבר רוצים לטוס לארה"ב לחוף המערבי בסביבות אוקטובר.

התיכנון שלי הוא לא לחזור לארץ לכמה שנים והוא רוצה לחזור ללמוד אז החלטנו ללכת על round trip כרשת ביטחון שיש לי לאן לחזור.

בדקתי בכל מיני אתרים של cheap flights וכאלה וראיתי שהמחירים יחסית יקרים (1,200 בלי מיסים - 1,700 עם מיסים) ואני קצת לחוץ עם כסף (לפי חישוב זריז אני מגיע לשם עם 200 דולר בכיס), והתכנון הגדול הוא לחיות שם, יש לי כבר מגורים אז אין בעיה אני מתכנן על למצוא עבודה ולהתחיל לחיות את החיים.

האם יצא לי יותר זול לעבור דרך סוכנות נסיעות?

אני מחפש כרטיס חזרה לעתיד הרחוק משהו כמו עוד שנה..

האם זה יקר להעביר תאריכים של מועד החזרה? או לבטל את מועד החזרה בכלל?

בנוגע לעיניים בארץ, האם כדאי להשאיר את החשבון בנק פה בארץ? יש לי עדין חיובים קבועים כמו פלאפון, ביטוח לאומי (משלמים גם כשלא נמצאים בארץ), חדר (מקווה להיפטר ממנו בקרוב).

או להשאיר את החשבון וכל כמה זמן להעביר כסף מארה"ב לחשבון פה בארץ?

בנוגע לפלאפון, יש לי התחייבות לאיזה שנה וחצי-שנתיים ואני עוד מעט בשנה כבר בהתחייבות.

עכשיו מה שאני רוצה לעשות זה לטוס עם המכשיר לקנות שם מאחת החברות כרטיס סים (חבילה יעני) ולהשתמש בזה שם.

שיחות לארץ אני כמעט ולא אעשה (בשביל זה יש ופייסבוק).

ביררתי לגבי חבילות חו"ל באורנג' הם אמרו לי שיש חבילה שאפשר להתקשר לארץ ולקבל שיחות מהארץ בתעריפים כמו בארץ (אבל זה לא עוזר לי), מישהו מכיר משהו אחר אולי?

*למי שלא הבין איך כל זה יקרה, יש לי אזרחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לגבי כרטיסי טיסה, במיוחד כרטיסי טיסה פתוחים המחיר הוא יקר. אבל אל תשכח שאתה עכשיו מזמין באוגוסט. בספטמבר אוקטובר המחירים יורדים. אם אתה לא לחוץ על תאריך ולא נשמע לי שאתה לחוץ אז עדיף לחכות. לא חושב שיצא לך יותר זול דרך סוכנות נסיעות. אם תיקח כרטיס פתוח בדרך כלל אין עלות לשינוי מועד החזרה בכלל.

2. זה תלוי. אם יש לך בו שימוש או אין לך שימוש. אם אתה בגיל שאתה יכול להוציא מהבנק חשבון בלי עמלות בכלל, אז אין שום סיבה לא להשאיר. זה יהיה לך תמיד שימושי. אם יש לך חיובים קבועים זה אומר שיש לך גם כרטיס אשראי שמחייבים אותך איתו. אז בכלל איך אתה רוצה לבטל את החשבון לא הבנתי?

3. לא רואה שום יתרון בשימוש בחבילות של אורנג' בארה"ב. תקנה סים מקומי ותדבר עם החברים שלך שם כל הזמן בעלות שיחה מקומית. לגבי ההתחייבות נסה להפחית אותה למינימום הנדרש וכשתסיים אותה אז תסיים. לא הבנתי כל כך את השאלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. רשמתי שאני טס באוקטובר ב6-7 לאוקטובר ככה המחירים נמוכים יותר מתחילת חודש אוקטובר.

אין לי שום סיבה להישאר פה עוד חודש, אני כרגע בעובדה שאני בקושי עושה כסף אז חבל לי...

כרטיס פתוח זה בעצם round trip שתאריך החזרה הוא ממש ארוך?

2. חשבתי אולי לעשות מסטארקארד שתקף גם בחו"ל, למרות שאני ככל הנראה יוציא את כל הכסף מהחשבון.

כי עד שאני אפותח חשבון בארה"ב יקח זמן ובנתיים אני יכול להוציא כסף (כן אני אכנס למינוס פה אבל אין מה לעשות).

ואז תו"כ אני כבר אסגור אותו.

הכוונה הייתה, האם שווה לבטל התחייבויות ואז לסגור את החשבון או שפשוט להשאיר אותו (לתת בעלות לאמא שלי או משהו כזה) וכל כמה זמן לשלוח כסף לחשבון פה בארץ.

3. גם אני לא לא רואה שום הגיון עם החבילה שהם הציעו לי.

אני כמעט בטוח שיש קנס אם מבטלים התחייבות. האם זה שווה את זה? האם יש אפשרות "להקפיא" את ההתחייבות שלי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאני גרתי בארה"ב לאחר הצבא השארתי את החשבון בארץ פתוח, לא היו לי בו חיובים שיורדים באופן קבוע, וזה שימש אותי למקרי צורך כי היה לי את הכרטיס אשראי שלי, ואם הייתי צריך קצת כסף מאיזושהי סיבה ההורים היו יכולים להכניס לשם.

כמה דברים שכדאי לך לדעת לגבי חשבון בנק בארה"ב, שם אין כזה דבר לחיות במינוס, אתה חייב כסף בחשבון. תוציא כרטיס debit ולא כרטיס אשראי. כרטיס האשראי בארה"ב הם מכה. כרטיס debit ישמש אותך בדיוק כמו כרטיס אשראי מלבד כמה הבדלים, אתה לא יכול לעשות בו תשלומים והחיוב בו יורד באותו יום מהחשבון שלך ולא בתאריך קבוע בחודש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם לי עוד כמה חודשים לא יהיו חייובים קבועים.

אבל לא שילמת נגיד לביטוח לאומי 151 ש"ח לחודש? אני יודע שאמא שלי עזבה את הארץ ב2005 היא לא שילמה לביטוח לאומי כי היא לא חשבה שהיא תחזור לארץ וכשהיא חזרה היה לה חוב של 12 אלף ש"ח.

אז אתה מציע להשאיר אותו פתוח, גם לסיים את החיביום הקבועים ו(פלאפון וחדר שאני כנראה אפטר ממנו בקרוב). ולגבי כרטיס האם לעשות מסטארקראד שיתפוס גם בחו"ל או אין צריך ולהשאיר פה את הויזה, לתת בעלות לאמא שלי?

לגבי הבנק בארה"ב אני יודע, גרתי שם גם שנה וחצי.

יש עוד מישהו שיכול לעזור לגבי הכרטיס טיסה, מה כדאי לעשות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא שילמתי ביטוח לאומי כי לא ידעתי.

הגשתי מכתב לאחר החזרה וביטלו לי את כל הקנסות והייתי צריך רק לשלם אם מה שהייתי משלם אם הייתי משלם את זה בזמן, ללא קנסות וריביות.

אם תשאר בארה"ב מעל 5 שנים לא תצטרך לשלם את זה כלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היה לי קטע איתם לאחר השיחרור, אחרי שהצבא המזדיין בתחת הזה הועיל בטובו להגיד את המינימום שבמינימום לשלם לביטוח לאומי והצטבר לי שם חוב של 3 חודש והיה לי עליו קנס קטן מאוד ואמרתי להם שלא ידעתי וביטלו לי אותו.

אמא שלי גרה בארה"ב 5 שנים וכשהיא חזרה עשו לה בעיות היא הייתה צריכה לשלם 12 אלף לביטוח לאומי בסוף היא לא שילמה והשיגה ביטוח דרך חברה טובה.

ואם אני נשאר בחו"ל לא רק בארה"ב מ על 5 שנים לא צריך לשלם בכלל?

היום חבר אמר לי על דבר שנקרא VUSA ( Visit USA) והבנתי שזה עובד בצורה כזאת שאתה קונה כרטיס טיסה לארה"ב (איפשהו, לא כזה משנה) משלם מחיר מסויים על אותו יעד ואז אתה מקבל מין "קופון" כזה שאתה יכול לטוס איתו אחר כך לכל מקום אחר בארה"ב במחירי רצפה.

מישהו שמע\מכיר כזה דבר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד כמה שידוע לי, ואם זה לא השתנה מאז, אם אתה גר בחו"ל (לא משנה איפה) מעל ל5 שנים (לא בשליחות או משהו כזה) זה נחשב כאילו ירדת מהארץ ולכן כשאתה חוזר אתה נחשב כתושב חוזר ולא אמור לשלם את הביטוח הלאומי של אותה תקופה (הכי טוב שפשוט תברר, אני בטוח שיענו לך על זה אם תתקשר לשאול).

אגב אחרי תקופה ארוכה בחו"ל אתה גם לא משלם מכס על מוצרי האלקטרוניקה שאתה מביא איתך (כמובן שיש מלא טפסים וכדומה למלא).

אני חזרתי עם מחשב די חדש כולל מסך CRT (זה היה בסוף 2001) ועוד כמה גאדג'טים ולא הייתי צריך לשלם מכס עליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...