עבור לתוכן

מישהו רוצה לצפות בסירטון מ"ימי הבינים" ?

Featured Replies

פורסם

ב) עם כל יום שעובר, ההבדל בין חכמי תורה וטיפשים הולך ומצטמצם.

עם זה לצערי אני חייב להסכים במידה מסויימת

אם בדורות הקודמים חכמי התורה היו מאירי עיניים ו"עם הרגליים על הקרקע" (לכל מי שקרא קצת את היד החזקה יבין על מה אני מדבר) - אזי בדורנו חכמי הדור

מתעסקים בפוליטיקה ובשטויות (איסור חיטוט באף ביום שבת כדוגמא מובהקת לעד כמה נמוך אפשר לרדת).

היהדות בדורות קודמים שגשגה בגלל שלאנשים היה את התפלפלות והטלת הספק כדרך למידה - היום זה עשה ואל תשאל.

אותי בתור ילד בחדר (אני חרדי לשעבר) למדו בצורה נאותה - תוך כדי עידוד מחשבה וחשיבה - כשהגעתי כבר לגיל תיכון הבנתי כי מוסדות הדת "איבדו את דרכם".

חבל - כי בתור מי שמכיר את הדת היהודית (וגם את הנצרות ואת האסלם מתוך סקרנות) יש לא מעט דברים יפים. אך כאשר זה המצב - אני לא מתפלא כי אנשים מתרחקים מן הדת.

מאוד מעצבן אותי גם כל התופעה של "הדתיים החדשים" והנוהרים אחרי משיחי השקר של הקבלה (לחשים, כשפים ושער מריעין בישין - שלעתי מהווים עבודה זרה)\

אין לי שום בעיה (להפך) אם מישהו שילמד בצורה נאותה - יתקרב לדת ולא סתם ילך כסומא.

כל טוב,

גבריאל

פורסם

לא נכנס יותר מידי, אך גבריאל חבל שאתה לא בודק [במיוחד אם אתה יודע לפתוח ספר ] .

"אסור לחטט באף בשבת"

לפני מספר שנים הרב דן במה שנקרא "פסיק רישא דלא ניחה ליה" בשיעורו השבועי ותוך כדי דיון הוא אמר שאם היינו אומרים ש"פסיק רישא דלא ניחה ליה" אסור ב"דרבנן" אז גם לקנח את האף היה אסור אם האדם היה יודע בוודאות שיתלשו ממנו שערות, מסקנת דבריו היתה ש""פסיק רישא דלא ניחה ליה" מותר באיסור דרבנן וגם אם היה אסור,מותר היה לקנח את האף בשבת שהרי זה בכלל לא "פסיק רישה" ולכן וודאי שמותר.

העיתונאים ששכלם מצומצם בכדי להבין את כל מהלך השיעור הצליחו לקלוט באוזנם את המילה "אסור" ואת המשפט לקנח את האף ולא חשבו פעמים לפני שערכו כתבה בידיעות,מעריב.

פורסם

^^^

:hizuk:

מי שבאמת הנושא מעניין אותו - שילמד.

אם לא - שלא יבלבל את המוח בנושאים שהוא לא מבין, והכי חשוב, שלא ישאל למה ואיך.

לכל דבר יש תשובה. מה לעשות, צריך לאמץ את המוח, ללמוד, להחכים....

פורסם

"כשיש דין למטה אין דין למעלה "

הם למעשה עשו לזמר טובה עצומה שפטרו אותו מדין שמים "כיראתך עברתך " תהילים .

"אלוהיהם של אלו שונא זימה"

בלעם יעץ לבלק הכשל את בני ישראל בניאוף ,

על דבר בנות מואב היתה את המגיפה הכי גדולה במדבר יותר מעוון העגל .

"שְׂמַח בָּחוּר בְּיַלְדוּתֶיךָ, וִיטִיבְךָ לִבְּךָ בִּימֵי בְחוּרוֹתֶיךָ, וְהַלֵּךְ בְּדַרְכֵי לִבְּךָ, וּבְמַרְאֵי עֵינֶיךָ; וְדָע, כִּי עַל-כָּל-אֵלֶּה יְבִיאֲךָ הָאֱלֹהִים בַּמִּשְׁפָּט. "

אבל אין מה לעשות אין אדם זוכה לתורה אלא על ידי ענווה , לא משנה כמה יוכיחו אתכם עד שלא תשברו את הגאווה לא תזכו לתורה .

פורסם

לפני מספר שנים הרב דן במה שנקרא "פסיק רישא דלא ניחה ליה" בשיעורו השבועי ותוך כדי דיון הוא אמר שאם היינו אומרים ש"פסיק רישא דלא ניחה ליה" אסור ב"דרבנן" אז גם לקנח את האף היה אסור אם האדם היה יודע בוודאות שיתלשו ממנו שערות, מסקנת דבריו היתה ש""פסיק רישא דלא ניחה ליה" מותר באיסור דרבנן וגם אם היה אסור,מותר היה לקנח את האף בשבת שהרי זה בכלל לא "פסיק רישה" ולכן וודאי שמותר.

אתה מוכן לומר את זה גם בעברית? (ולא סתם להעתיק את זה מהפורום של דניאל בלס?)

פורסם

לא נכנס יותר מידי, אך גבריאל חבל שאתה לא בודק [במיוחד אם אתה יודע לפתוח ספר ] .

"אסור לחטט באף בשבת"

לפני מספר שנים הרב דן במה שנקרא "פסיק רישא דלא ניחה ליה" בשיעורו השבועי ותוך כדי דיון הוא אמר שאם היינו אומרים ש"פסיק רישא דלא ניחה ליה" אסור ב"דרבנן" אז גם לקנח את האף היה אסור אם האדם היה יודע בוודאות שיתלשו ממנו שערות, מסקנת דבריו היתה ש""פסיק רישא דלא ניחה ליה" מותר באיסור דרבנן וגם אם היה אסור,מותר היה לקנח את האף בשבת שהרי זה בכלל לא "פסיק רישה" ולכן וודאי שמותר.

העיתונאים ששכלם מצומצם בכדי להבין את כל מהלך השיעור הצליחו לקלוט באוזנם את המילה "אסור" ואת המשפט לקנח את האף ולא חשבו פעמים לפני שערכו כתבה בידיעות,מעריב.

אתה מפספס את הנקודה - מה העניין בהתעסקות בזוטא מעין זאת?

מישהו נהיה יותר חכם מזה - זה איזה משהו חשוב שעליו עומד העולם?

מה?

כמו כן אתה בכלל לא מתייחס לדברים האחרים שכתבתי - אני מגיע מהעולם הזה (החרדי) ואני מכיר אותו טוב מאוד מבפנים (המה גם שחלקה הגדול של משפחתי עדיין חרדים). והיום אני עדיין עומד מאחורי הדברים שלי - רב רובה של היהדות החרדית מתעסקת בדברים תפלים. וחבל.

הציבור החרדי צריך גם קצת לשאול את עצמו - מה עושה "לא נכון" שהוא מקים עליו כל כך הרבה שונאים מתוך עמו הוא.

פורסם

שניצל, אי אפשר "לכתוב את זה בעברית".

זה נושאים כבדים שצריך ללמוד.

פורסם

אין התיחסות, מאחר וכול חוכמתם וידיעתם באה מחבורה של "חכמים" שלא הוציאו את הראש מהספר כ"כ הרבה זמן, אז הם עדיין חושבים שעונש מלקות (גם אם הוא טקסי בלבד, לא ניראה שבסרטון הבחור באמת קיבל משהו רציני), שייך לזמנים עברו.

עוד מעט יסקלו מישהו שלא שמר שבת... oh wait....

פורסם

שניצל, אי אפשר "לכתוב את זה בעברית".

זה נושאים כבדים שצריך ללמוד.

זה לא כבד , אפשר להסביר את המושג הזה .

'פסיק רישא' - דבר שחייב לקרות בהמשך לפעולה שלנו [ פעולת היתר למשל בשבת שוודאי שהיא תגרום לפעולת איסור בעתיד -אם תעשה פעולה א' - בוודאי שהתוצאה תהיה ב'. ] אז הוא נחשב כאילו כבר בעצם קרה, כיוון שבודאי יקרה.

"פסיק רישא דלא ניחא ליה", כלומר שהפעולה האסורה מזיקה לאדם, ובוודאי שאינו רוצה בה.

אין איסור לקנח את האף בשבת שהרי זה בכלל לא בגדר 'פסיק רישא '- [אף מדאורייתא -מהתורה ] כלומר אין חשש קבוע שיתלש שערות.

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?cat=298&id=31&q=

[br]פורסם בתאריך: 30.08.2010 בשעה 17:29:20


gabriel6

על דבריך הראשונים שרצית התיחסות.

קודם כל איני יודע באיזה גיל עברת למחנה של "חוזר בשאלה" ועד כמה טעמת את העולם החרדי.

[אל אף שמהכרות שלי רובם של החוזרים בשאלה זה לא עניין של חוסר אמונה אלא שהעולם החילוני קרץ להם, ושנאת מסגרת ].

* פוליטיקה הוא עניין ציבורי. כך שלא מדובר בשטויות. בהתאם לאותה פוליטיקה נקבעים חוקי המדינה, הצבא וההנהגה המשפטית.

נאמר בתורה "ועשית ככל אשר יורוך... והשופט אשר יהיה בימים ההם" - בכל דור צריך שיהיו דיינים וחכמי הלכה שידריכו את העם גם בענייני הציבור והמדינה. גם חז"ל עסקו בעניינים מדיניים, חברתיים, כלכליים. כל הגמרא עוסקת בדיני משפט הנוגעים לחברה כולה.

*אז תחזור לישיבה [לא יודע אם יצא לך להיות 'בקטנה' ו'גדולה' ], ותראה שכולם עדיין מקשים ושואלים ומתפלפלים, ולא קוראים סתם. לא שמעתי מעולם רב רציני שאמר כי אסור לשאול שאלות. כל הגמרא עוסקת בשאלות ומחשבה.

* לא הייתי קורא לזה עבודה זרה, אך בהחלט מדובר לעיתים קרובות בהבלים . גדולים בתורה לא עוסקים בזה.

וסתם ככה קבלה לעם -ראה את דברי הרב חיים ויטאל תלמידו של האר"י

*רוב העם לא שונאים את החרדים. היחידים ששונאים אותם הם אנשים אנטי-דתיים ששונאים את היהדות וכל מה שהיא מייצגת.

פורסם
  • מחבר

רומי לא מדובר בשנאת החרדים עצמם

מדובר בעניין שינאת המנהיגים החשוכים שלהם

וכמו שאני שונא את חדש \שלום עכשיו \נטולי קארתה\וכל ארגון קיצוני כזה או אחר לא משנה עם שמול קיצוני או ימין קיצוני

אני גם שונא את מנהיגי החרדים שבעיני הם דמויות חשוכות שצריכים לחזור בזמן לימי הבינים

ומקרה המלכות זה רק מקרה אחד מרבים

עם המנהיגים לא היו מחזיקים את החרדים בבועה -מספר החרדים היה מתפוגג מאוד

כי הם היו נחשפים לעולם האמיתי והמודרני עם כל הידע שבו

ולא לפרופוגנדה שכל החילונים מסוממים ובזוים

פורסם

אני לא יודע על איזה מנהיגים אישית אתה מדבר, אני רק יודע עלייך שאינך מכיר שום דבר לא בעולם החרדי [שיהיה ברור גם במגזר זה ישנם בעיות, אך אתה מדבר על מנהיגים ,שוב איזה? גדולי ישראל? שאף אדם ממוצע לא מגיע לקליפת השום שלהם מכל בחינה - אני עצתי לך לעשות סיור ולהכיר קצת בעיניים ולא רק דרך תקשורת , כל אדם חילוני שמכיר בעיניים לא שונא את הציבור הזה - ויודע להבדיל טוב מאוד בין קיצוניים לשפויים ולדעת גם בכמה אחוז מדובר , אגב אתה לא יודע עד כמה הציבור זה מאוד חכם ומכיר את העולם, אני שמתי לב שדווקא אותם החסידים הם ממש חכמים -גם בעסקים חח , בכל אופן תזכור מה שתמיד כתבתי לך עלייך להכיר בעיניים ] ולא ביהדות בכלל , זה עם הרבה התכתביות איתך.

תשתף אותי .

יש סימנים שחז"ל נקטו בזמן משיח [כולם קמים לתחייה בזמננו]

בעקבות משיחא [ לקראת סוף הגלות ] , חוצפא יסגא, ויוקר יאמר, הגפן תתן פריה והיין ביוקר, והמלכות תהפך למינות, ואין תוכחה, בית ועד יהיה לזנות, והגליל יחרב, והגבלן ישום, ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחננו, וחכמת סופרים תסרח, ויראי חטא ימאסו, והאמת נעדרת, נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו בפני קטנים, בן מנבל אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה, אויבי איש אנשי ביתו, פני הדור כפני הכלב, הבן אינו מתבייש מאביו, ועל מי יש לנו להשען, על אבינו שבשמים

מסכת סוטה דף מט"ב. [בערך לפני 2000 שנה ]

כתוב ויראי חטא , משמע גם אדם צדיק בתקופה זאת יהיה ללעג וקלס .

פורסם

עובדי אלילים .

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים