צריך המלצה למולטימטר דיגיטלי חדש... - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צריך המלצה למולטימטר דיגיטלי חדש...


LazyCat

Recommended Posts

יש לי מולטימטר איכותי של Mastech שפרחה נשמתו, מעוניין לקנות אחד חדש באותה רמה ~

אני ממש לא זוכר כמה הוא עלה לי (לדעתי 100ש"ח~), אך אני מחפש משהו בין 100-200ש"ח.

לא מוגבל לקניה בארץ (מעדיף ebay).

אודה להמלצות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש בארץ הרבה באותה "רמה". לפעים קוראים להם Mastech, לפעמים צ'אמיצ'ונגי ולפעמים אומרים שהם "איכותיים". כנס לחנות הראשונה שתמצא ותקנה.

כל דבר שהוא פחות מפלוק, לא ראוי להקרא "איכותי".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ידוע ש- Fluke חברה איכותית, אבל לא מסכים לגבי "פחות מזה...", מניסיוני לחברות כמו Mastech יש מוצרים טובים (אני מדבר מניסיון בעבודה עם מכשירים כאלו במעבדת אלקטרוניקה, במקביל למכשירי Fluke).

את ה- Mastech יש לי כ- +12 שנים, למיטב הבנתי יש גם את UNI-T שבאותה רמה של ה- Mastech. כנראה שאני אלך על אחד מהדגמים של אחת מהחברות הללו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Uni-T לא לגמרי ברמה של הגדולים באמת, אבל הם נותנים תמורה טובה למחיר. Fluke בטוח לא היחידים שאפשר לסמוך עליהם, Agilent אמינים לגמרי, ויש כמובן עוד חברות טובות לא פחות. אך Fluke היא פשוט הפופולארית ביותר. בתקציב שלך Fluke לא ייכנס, אלא אם תמצא דגם ישן משומש, ולא כדאי. הדגם הכי זול של Fluke שאפשר לשקול הוא ה-15 שנמכר ב-DX ב-70$. זה מכשיר שמיוצר בסין, אך הוא זוכה לתגובות דיי חיוביות. לצערך הוא קצת מעל התקציב שלך :)

גם לי יש איזה מכשיר של 200 שקלים של איזה חברה עם מדבקה יפה. אומנם מדיי פעם אני משווה אותם למכשירים טובים יותר כדי לוודא שהוא עוד לא מזייף, ואני מסתדר איתו בינתיים, אבל זה בטח לא משהו שאני יכול לסמוך עליו בעיניים עצומות. כשאני צריך למדוד משהו בדיוק גבוה מאוד אני לוקח את זה למעבדה של האוניברסיטה ומודד על ה-Agilent שנמצא שם שהוא 5.5 ספרות. לשמחתי רוב הזמן לא איכפת לי אם זה 5.55 או 5.59 וולט, כי זה אותו הדבר מבחינתי.

תראה את הביקורת הזו:

http://www.eevblog.com/2010/06/04/eevblog-91-50-multimeter-shootout/

מכשירים של 50$ אז תוכל להכניס במחיר שלך פחות או יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על הביקורת, קראתי עוד כל מיני ביקורות, ונראה לי שאני אמתח קצת את התקציב ל- 70$ ואקנה את הצעצוע הזה (יספק אותי לצרכי, אם אצטרך יותר מזה יש לי לאן ללכת..) -

http://www.p-mastech.com/products/04_dm/ms8229.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בינינו, לשימוש ביתי אין צורך אמיתי בדיוק גבוה מדיי או בכמות גבוהה של ספרות. לכל שימוש ביתי דיוק של אפילו 1% זה תקין (שבמדידות מתחים או זרמים כל מולטימטר חרא נותן דיוק טוב יותר). יש דברים הרבה יותר חשובים מזה לדעתי:

- אמינות הבדיקה, לדעת שאתה יכול לסמוך על המכשיר שהוא מכויל ומדויק.

- קביעות לאורך שנים, שלא יזייף ב-5% עוד 10 שנים.

- תחום מדידות רחב.

- בדיקת רציפות טובה ומהירה. חלק מהמכשירים לוקחים כמה שניות עד שהם קולטים וזה פשוט בלתי נסבל.

- חיי טובים. אם המולטימטר מחזיק 8שעות כמו הדגם היקר ביותר של אג'ילנט, זה לא שווה כלום :)

אני משתמש במולטימטר שלי קצת יותר מאשר הרוכש הממוצע של מולטימטרים, ועדיין אני מסתדר עם מכשיר בסיסי יחסית. גם הרבה אנשים שאני מכיר שעוסקים באלקטרוניקה משתמשים במכשירים של כ-100$ לכל היותר. סך הכל, כל מכשיר מחברה אמינה עם מפרט שמתאים לדרישות של המשתמש יעשה את העבודה. כי אם המפרט מספיק טוב לך ואתה יודע שהמכשיר בא מבית טוב ולכן ניתן לסמוך על המפרט, אז אין בעיות. אחת לשנה או שנתיים כדאי להשוות את המכשיר למכשיר מכויל בכדי לוודא שעדין אין חריגה בקריאות, אבל זה בערך הכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מד טמפרטורה מועיל לעיתים. אני השתמשתי בו כמה פעמים לבדוק שמגברים לא מתחממים יותר מדיי. מד SPL יכול להיות תוספת נחמדה כתלות בתחום הדינאמי שהוא יודע למדוד (רובם דיי זבלה בעניין הזה), ולחות ומד אור כנראה שלא יהיה לך צורך :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחשוב תחילה מה הצורך שלך ולאחר מכן תציב את התקציב.

אם הצורך שלך הוא תיקון מכשור ביתי הרב מודד הפשוט של ה 50 שקל הוא מספיק

אם אתה מתעסק טיפה באלקטרוניקה אז אתה צריך כבר לדעת מה אתה בונה בדרך כלל ואיזה דיוקים אתה צריך

היקר יותר ובעל יותר פונקציות לוא דווקא אומר שהוא יותר טוב... לפי דעתי עבור שימוש של חובב פשוט עדיף לקנות שלוש רבי מודדים של 50 שקל מאשר אחד של 150 ;)

מצד שני אם אתה עובד על רכיבים רגישים כמו מגברים דלי רחש ובכללי מערכות תיקשורת / בקרים ואלקטרוניקה דיגיטאלית בעלת צריכת זרם נמוכה וכו', תוספת הפונקציות והדיוק לפעמים יכולים להצדיק את המחיר אבל בדרך כלל לא ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

adiz מה קנית בסוף?

אני מחפש מודד בסביבות 150$/600ש"ח, חשוב לי שיתמודד טוב עם מתחים גבוהים (600V ומעלה). אני חושב על פלוק דסדרה77 III/IV משומש, אבל גם אשמח לאלטרנטיבה טובה למכשיר חדש שיהיה ברמה של ה77.

קצת OT- האם ניתן לקצר עם פלוק? עשיתי מדידות במגבר שעובד על מתח גבוה עם פלוק 192, שהוא לא בדיוק צעצוע, וכנראה קיצרתי איזה נגד שגרם לפיצוץ די רציני. פרובה (probe) אחת היתה על טרמינל gnd בלוח ועם השניה בדקתי את אחת הרגליים. לפני זה מדדתי את אותו רכיב כמה פעמים ללא בעיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. במחיר שלך אפשר אולי להשיג איזה 87 III משומש. מכשירים מאוד מוצלחים על פי רוב הדעות.

ב. אפשר לקצר עם DMM או אם הוא על מצב current (יש לו בעצם נגד shunt של כמה אוהמים לכל היותר בין ההדקים), או במצב מתח אם אתה תגע עם אחד הפרובים ביותר מנקודה אחת במעגל.

ג. למה אתה צריך מכשיר שיעבור במעל ל-600V? לרוב המכשירים אין בעיה להגיע ל-1000V, אבל הייתי ממליץ ללכת על מכשיר של חברה טובה בשביל הבטיחות. דיוק המדידה לא ממש רלוונטי לדעתי, 600 או 600.5 זה לא באמת משנה, אני מניח שאתה עובד על מגברי מנורות, ואז באמת ממילא המתחים במנורה יעברו עוד הרבה לפני המוצא. גם מכשירים סיניים ירשמו לך שהם מסוגלים לעמוד ב-1000V, אבל עליהם הייתי סומך פחות מאשר על מכשיר של חברה מוכרת ואמינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...