מצב החינוך בארץ והתנהגות ילדי ישראל - עמוד 8 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מצב החינוך בארץ והתנהגות ילדי ישראל


benor

Recommended Posts

בעניין של לקויות למידה - אני חוב שTAZER צודק לחלוטין. ההקלות היחידות שיש להן זכות קיום לדעתי הן כאלה שפותרות עבור התלמיד הזקוק להן בעיות הנובעות משיטת הבחינה בלבד, ושאין להן קשר למקצוע עצמו או ליכולת של אותו תלמיד לתפקד בהמשך כאשר לא יזכה להקלות הללו. למשל, אם לתלמיד מסויים כתב יד שאינו קריא עבור שום אדם חוץ ממנו עצמו, אני בעד לתת לו הקלה - כי א) אין בין הבעיה לבין המקצוע הנלמד שום קשר, ב) התלמיד יוכל לתפקד כרגיל בהמשך דרכו כי היום ממילא הכל כותבים במחשב, ו-ג) אין שום טעם להוציא הקלה זו במרמה שכן היא לא עוזרת לתלמיד שאינו סובל מהבעיה הרלוונטית בשום דרך, ואף אינה נותנת שום יתרון למחזיק בהקלה זו (הנקודה שהעלה TAZER).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

ההקלה הכי הזויה ששמעתי עליה, מחשבון בפסיכומטרי.

LEV, אתה מתדרדר לפסים אישיים בצורה מכוערת. תפסיק

בנוסף, מי שאמר שזה לא טוב שנותנים לכולם סיכוי שווה - צא מהסרט. אם הילד שלך היה פחות ממושמע מהאחרים, לא היית נותן לאף אחד להוציא אותו מהמערכת. כולם צריכים לקבל הזדמנות שווה, בעיקר אך לא רק כי זה פייר (דווקא הרבה אנשים הצליחו לממש את עצמם בעזרת חינוך נוקשה שלא ויתר עליהם, בבית הספר שלי יש מספר דוגמאות) אלא כי זה גם מונע מהפער החברתי להפוך ל-deal breaker במדינה.

אני לא מתדרדר לשום פסים אישיים, אני לא מכיר אותך.

אבל אתה משמיט דברים מהסיפור ואני לא אוהב שמחרטטים אותי בשביל לצאת צודקים(מה שעדיין לא יצאת,

העקרון של התרגיל הבאת, אין סיכוי שאתה מוציא שורש ממשוואה כזאת ושנינו יודעים את זה, אתה חייב דלטא!

גם אם זיהית משוואת טרינום, אתה עדיין צריך להראות את הנקודות על ציר ה-X, לעשות שורש על ביטוי שלם לא יכול להיות הגיוני

כי הקשר בין משוואה ריבועת היא לא "כל המשוואה בריבוע" בלבד ותעביר אגפים עד מחר).

לגבי הזדמנות שווה, יש הזדמנות שווה, כולם הולכים לאותו ביה"ס מכיתה א'.

אבל לקראת כיתה י' אתה כבר יכול לראות איפה התלמידים יוכלו לתת ביטוי לכשרונות שלהם הכי הרבה,

יש כאלו שיצטיינו בלימודים ריאליים, או עיוניים ויש כאלו שיצטיינו במגמות מקצועיות.

הרי כשמחלקים את התלמידים לפי רמות ולמגמה עיונית מול ריאלית, נותנים להם הזדמנות שווה?

הרי בחיים עדיף לעסוק במקצוע ריאלי, הן מבחינת שכר והן מבחינת ההגעה לשכר הזה במהירות רבה יותר.

אבל עובדה, שאנחנו שונים אחד מהשני וכל אחד מצטיין בתחומו וכמו שאמרו כאן, זאת לא בושה להיות אינסטלטור, או מוסכניק.

אני מכיר מוסכניק מתחיל שעושה 8500 ש"ח בחודש ברוטו, לא כולל העבודות שהוא עושה בשחור,

אז לפני שאתה מרים את האף ומתחיל לחשוב שבלי תואר אי אפשר לחיות בעולם, תתעורר ותביט סביב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

<מגילה>

TAZER, הילד במקרה הזה באמת לא אשם. כשכ"כ קל להשיג הקלות, מה הפלא שכולם רוצים?

כלומר, זה כמו שתלך לכיתה מסויימת ותשאל "מי רוצה 10 נקודות בונוס כמעט-בחינם במבחן הבא?", אני מנייאק אם פחות מ-90% מהכיתה ירימו ידיים.

אישית הציעו לי הקלות לאחר אבחונים ובדיקות, בעיקר כי פעם היה לי קשה להתבטא בכתב (והיום אני כותב למגירה ועובד על ספר. What do you know...) אבל וויתרתי. למה ויתרתי? כי אני יודע שהציונים הנמוכים-דאז שלי לא נגרמו בגלל לקות כזאת או אחרת אלא בגלל עצלנות נטו. אני לא אוהב להפיל אחריות על גורמים שאינם אשמים במצב, תקראו לי פראייר אבל לדעתי זו דווקא תכונה חיובית.

אני האשמתי את הילדים?!

האשמתי את המערכת שהביאה את המצב לכזה, ואת ההורים...

vic07, תלוי מה ההקלה. לדוגמה - הקראה זו הקלה שהיא לדעתי לא לגיטימית, מהסיבה שכל נבחן שיזכה לה (בלי קשר לאיכות כתב היד שלו) ישפר את ציונו במבחן.

לעניות דעתי, כתב יד בלתי קריא בעליל זאת לא גזירה משמים. אני מכיר לא מעט אנשים, כולל בני משפחה קרובים, ששיפרו את כתב היד שלהם בצורה ניכרת עם קצת מאמץ (=ישבו כמו מטומטמים ופתרו חוברות של ילדים בכיתה א', וזה עבד יופי טופי). לכן, אלא אם תציע הקלה שלא תביא לשיפור בציון של אף נבחן אחר מלבד אלו עם הכתב המזוויע - לדעתי מי שיש לו כתב בלתי קריא יכול די בקלות להפוך אותו לקריא. חוץ מזה, לפי מה שראיתי, כתב יד בלתי קריא הוא מקור נקודות בלתי נדלה ("המורה, לא הבנת בכלל את מה שכתבתי... לא כתוב פה אותונסיה, אלא ברברוסה. רואה? בר-בר-וסה. אני לא מבין למה הורדת לי פה 5 נקודות?").

ועדיין, אתה לא יכול להתעלם מהעובדה המוצקה מאוד שהמורים הם חלק מהבעיה. (ויש להדגיש, חלק. שדנים בעניין מערכת החינוך יש נטיה לפנות או לקיצוניות אחת או לשניה, כלומר -או- הילדים/הורים אשמים, -או- המורים אשמים. אנשים בד"כ לא לוקחים את העמדה שבאמצע, שני הצדדים אשמים)

חלק גדול מאוד מהמורים היום בקושי יודע להתמודד עם החומר אותו הוא מלמד, וחוץ מלהקריא מספר/תכנית שיעור כמו רובוט ולתת רבע דוגמה בסיסית פה ושם, לא עושה כלום.

שהייתי בתיכון למדתי במגמת מחשבים שבה המורה לא ידעה לפתור שאלות מהמבחנים שהיא הגישה לכתה (מקרה אבסורדי אחד היה בשאלה לא תקינה במבחן שבגללה כל הכתה איבדה 10 נקודות, והמורה התעקשה שהתרגיל תקין, למרות שכלל לא טרחה לנסות לפתור אותו)

המורה לפיזיקה היה חולה נפש (לא ביטוי, עובדתית) עם הלם קרב, העיסוק הראשי של המורה להיסטוריה בשיעורים היה לעקוץ תלמידים ולנסות להדגים את הכישרון האדיר שלו בלהיות ציני, המורה למתמטיקה 5 יח"ל מרשה לעצמה להגיד לי שבגלל שעברתי ממקום עם "חתך סוציו אקונומי נמוך יותר" היא לא יודעת מה המצב בבית, אבל רצוי שאני אקח שיעורים פרטיים, ומנהלת ביה"ס מחפה על כל אותה חבורה כדי להמשיך לחמם את הכיסא ולקבל כסף.

אז מה יוצא? מי שיכל (כאמור, מדובר באיזור שלאנשים יש בו כסף, אז מדובר בהרבה מאוד תלמידים) שריין לעצמו מורה פרטי בכל מקצוע, מי שלא יצא עם ציונים מעולים במקצועות שהוא חזק בהם, ו 2-3 נקודות עם ציונים זוועתיים.

פתאום, שנתיים אחרי שיצאתי מהתיכון, אחרי סדרת ביקורים ממשרד החינוך, המנהלת עפה מתפקידה, ואיתה 70% מהמורים שלימדו באותו בי"ס. הבי"ס כמעט נסגר עד שתמיכה של תושבי האיזור הביאה מורים אחרים והבי"ס המשיך לתפקד.

ולמי שתוהה, מדובר באחד מבתי הספר שעד לא מזמן היה לו שם של בי"ס מצוין עם הישגים גבוהים (ברור הישגים גבוהים, מאחורי כל תלמיד יש של מורים פרטיים)

אני לרגע לא משלה את עצמי שמדובר במקום היחיד בארץ שנמצא במצב כזה, אז רצוי להתחיל לטפל בבעיה מהשורש- משני הצדדים.

אני לא טענתי שהמורים לעולם אינם אשמים. טענתי שמאשימים אותם גם כשהם לא אשמים, כי זה הכי קל להורים (הרי הישראלי היפה נוהג בשיטת "הילד שששלללייי לא בסדר? לא יכול להיות!!!! אני חינכתי אותו בעצמי!").

אני מסכים שיש מורים (לדעתי מדובר במקרים בודדים ברמה הארצית, ולא בתופעה ברמה הארצית. אולי באזורים מסויימים, או בתי ספר מסויימים מדובר בתופעה - אבל קשה לי להאמין שזה ככה ברוב המקומות) שהם לגמרי לא בסדר ושהיה צריך להעיף אותם מהתפקיד כבר כשהתחילו ללמד.

אני חושב שגם העניין של שיעורים פרטיים הפך לבעיה לאומית, ושחינוך חובה חינם הוא כבר מזמן לא חינם. הבעיה המרכזית היא דווקא לא בתלמידים או בהורים, אלא ביכולת של מערכת החינוך לזהות אצל תלמיד בעיה נקודתית בחומר, ושהבעיה שהמורה רואה בהישגים של תלמיד היא בגלל אי-הבנה נקודתית קטנה, ולטפל בה מהר. לדוגמה: תלמיד למופת שלא הבין משפט/זהות/משהו אחר, למרות שאת כל השאר הוא מבין מצויין, ועל גב זה מתחילה הידרדרות בהשגים - שיכלו לפתור מוקדם. את המקום הזה, לדעתי, משרד החינוך היה צריך לכסות אם היה לו תקציב, ובמצב של היום המורים הפרטיים הם אלו שמכסים את המשבצת הזאת. זה לגיטימי (שתלמיד נעזר במורה פרטי בצורה הזאת) לדעתי.

אבל, כשתלמידים מפסיקים להקשיב בשיעורים לגמרי, מבריזים מ-50% מהשיעורים כי אמא ואבא הבטיחו להם מורה פרטי אם תהיה בעיה - ובמקום ליהנות ממערכת החינוך החינמית, שהיא לא כ"כ גרועה בהרבה מקרים הם מוציאים הון עתק על מורים פרטיים - זאת בעיה!

במקרים כאלה הבעיה המרכזית היא לא בתלמידים, אלא בהורים (כמה מפתיע): 1. הם לא חינכו את הילדים המושלמים שלהם להבין מהו ערך הכסף, ושכסף לא גדל על העצים. כלומר, כל שיעור פרטי שהם לוקחים בא על חשבון משהו אחר (זה בעיקר אוכל חסכונות); 2. הם לא עוצרים וחושבים שאולי הבעיה היא בילד, כששיעורם פרטיים הפכו לנורמה, בערך כמו חוג. הרי לא יכול להיות שילד אף פעם לא מבין את מה שהמורה אומר בשיעור. גם אם תפילו תלמיד מזימבאבואה, שבחיים לא ראה בית-ספר (לצורך הדוגמה - בזימבאבואה מדברים עברית), הוא יבין לפחות חלק ממה שנאמר בכיתה; 3. נניח שיש להם ילד מיוחד מאוד, עם בעיה שכלית קשה ביותר שמונעת ממנו להבין את מה שנאמר בכיתה - תורידו אותו הקבצה ותפסיקו את התסכול שלו. לא כולם מתאימים ל-5 י"ח, ולא צריך להתעקש להשאיר אותו בהקבצה אם קשה לו ברמה שהוא חייב שיעורים פרטיים על בסיס שבועי.

האשמה היא גם על המערכת והמורים: 1. הם לא באמת מנסים למצוא את מקור הבעיה ברוב המכריע של המקרים, ולפעמים ילד עם בעיה קטנה מאוד בהבנה של החומר נחשב לאידיוט; 2. חלק מהמורים לא מוכנים לשבת עם תלמידים בהפסקות ולנסות לעזור להם בבעיות נקודתיות. אמנם גם למורים יש הפסקה, אבל הם אלו שטוענים שצריכים להעלות להם את המשכורת - גם בגלל שהם יושבים עם תלמידים בהפסקות ואחרי שעות בית-ספר; 3. יש בעיה גדולה מאוד לפתר מורים גרועים ביותר, בגלל עניין הקביעות. לכן, כל שנה הרכזים צריכים לבחור את הכיתה שתדפק עם מורים שברור שלא יצליחו ללמד אותם, ולגזור עליהם נכשל או כמעט נכשל במקצוע - רק בגלל שאי-אפשר לפטר את המורים הגרועים ממש.

</מגילה>

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם למפקד שלך בצבא אסור בתכלית האיסור לגעת בך, על אחת כמה וכמה אסור למורה לעשות כן :)

עניין המורים הפרטיים באמת מגוחך, אני למדתי בבית ספר שבו רוב האוכלוסייה אמידה מאוד ואני זוכר שהמורה שלנו למתמטיקה היה אומר כמעט כל שיעור "טוב את זה תשאלו אח"כ את המורה הפרטי שלכם" ואני וחברים שלי לא הבנו על מה לעזאזל הוא מדבר... בסוף השנה כאשר הוא אמר לי על איזה ציון הוא מגיש אותי לבגרות, לחצתי לו את היד ואמרתי לו "אני מרגיש שיכולתי להוציא ציון טוב יותר, אבל אני גאה בעצמי שעשיתי את זה רק עם עצמי ולא עם מורה פרטי" - הוא הסתכל עליי במבט של "לא ייתכן!" ובסוף הגיש אותי על 94 במקום 90 ><

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא רואה שום דבר פסול בללמוד עם מורה פרטי, השאלה ממה זה נובע.

אם אתה תלמיד חלש ומרגיש שאתה צריך חיזוק, זה סבבה.

אבל אם כיתה שלמה על מורים פרטיים והמורה בא לעשות קייטנה, זו כבר בעיה רצינית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חיזוק זה משהו נקודתי, ואנשים שרוצים חיזוק לוקחים מורה פרטי לתקופה לא ארוכה (נניח חודש). במקרה כזה לחלק קטן מהילדים ההורים יכולים לעזור בחינם (כי הם יודעים את החומר ויש להם זמן), חלק מזמינים מורה פרטי שיעזור באופן נקודתי - וחלק פשוט ממשיכים לא להבין בגלל שלהורים שלהם אין כסף.

אני מדבר על תלמידים שבשבילם מורה פרטי הוא כמו חוג, ביום קבוע ובשעה קבועה. אין לתלמידים הללו שום מחויבות ללמידה בבית-הספר - והתוצאות בהתאם. נכון שבמקרים בודדים המורה לא מסוגלת ללמד (כי היא לא מוכשרת), והתלמידים צריכים ללמוד באופן עצמאי, אבל ברוב המקרים אין סיבה שמורה פרטי יהפוך ל"חוג" (ומורים גרועים זאת גם בעיה שצריכים למצוא פתרון הולם עבורה).

ורק כדי להמחיש כמה התלות במורים פרטיים יכולה לצאת מפרופורציות: לומדת איתי ילדה שיש לה שני מורים פרטיים באותו המקצוע - הראשון פותר איתה (=לה) את שיעורי הבית ונותן לך תרגילים לתרגול עצמאי, והשני פותר איתה את התרגילים שהראשון נתן לה... :facepalm:

חלופה למורים פרטיים היא חונכות על ידי תלמידים אחרים, שזה רעיון שאני אוהב מאוד. ראשית כי זה בחינם, וכך יש הזדמנות שווה, כמעט, גם למי שלהורים שלו אין כסף לשיעורים פרטיים, ו"נגזר" עליו להישאר בור. הרי לא לחסרים תלמידים שיסכימו להקדיש שעה שבועית, או אולי שעתיים שבועיות, ולעזור לתלמידים חלשים מהם, בשביל לעזור לתלמיד חטיבה, במתמטיקה למשל, לא חייבים להיות חכמים גדולים. גם תלמידי 4 יח"ל עם ציונים בינוניים, או תלמידי 3 יח"ל עם ציונים גבוהים יכולים, בקלות, לעזור לתלמידי החטיבה. חבל שחונכות תלמידים היא לא דבר נהוג בתיכונים בארץ...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ורק כדי להמחיש כמה התלות במורים פרטיים יכולה לצאת מפרופורציות: לומדת איתי ילדה שיש לה שני מורים פרטיים באותו המקצוע - הראשון פותר איתה (=לה) את שיעורי הבית ונותן לך תרגילים לתרגול עצמאי, והשני פותר איתה את התרגילים שהראשון נתן לה... :facepalm:

תראה, אני יכול להבין אותה, אני בתיכון לא למדתי ולא היה לי זין לזה והכל מעצלנות שלי נטו.

גם לי הייתה מורה פרטית גם בפיזיקה וגם במתמטיקה, סחבתי איתם חודשיים ונשבר לי,

כי לא למדתי את מה שהם ניסו להסביר לי וגם כשהבנתי, לא תירגלתי.

מה לעשות, יש אנשים שצריכים ליפול על הפרצוף כדי להבין שעדיף לא ללכת עם רגליים קשורות אחת לשנייה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מתדרדר לשום פסים אישיים, אני לא מכיר אותך.

אבל אתה משמיט דברים מהסיפור ואני לא אוהב שמחרטטים אותי בשביל לצאת צודקים(מה שעדיין לא יצאת,

העקרון של התרגיל הבאת, אין סיכוי שאתה מוציא שורש ממשוואה כזאת ושנינו יודעים את זה, אתה חייב דלטא!

גם אם זיהית משוואת טרינום, אתה עדיין צריך להראות את הנקודות על ציר ה-X, לעשות שורש על ביטוי שלם לא יכול להיות הגיוני

כי הקשר בין משוואה ריבועת היא לא "כל המשוואה בריבוע" בלבד ותעביר אגפים עד מחר).

לגבי הזדמנות שווה, יש הזדמנות שווה, כולם הולכים לאותו ביה"ס מכיתה א'.

אבל לקראת כיתה י' אתה כבר יכול לראות איפה התלמידים יוכלו לתת ביטוי לכשרונות שלהם הכי הרבה,

יש כאלו שיצטיינו בלימודים ריאליים, או עיוניים ויש כאלו שיצטיינו במגמות מקצועיות.

הרי כשמחלקים את התלמידים לפי רמות ולמגמה עיונית מול ריאלית, נותנים להם הזדמנות שווה?

הרי בחיים עדיף לעסוק במקצוע ריאלי, הן מבחינת שכר והן מבחינת ההגעה לשכר הזה במהירות רבה יותר.

אבל עובדה, שאנחנו שונים אחד מהשני וכל אחד מצטיין בתחומו וכמו שאמרו כאן, זאת לא בושה להיות אינסטלטור, או מוסכניק.

אני מכיר מוסכניק מתחיל שעושה 8500 ש"ח בחודש ברוטו, לא כולל העבודות שהוא עושה בשחור,

אז לפני שאתה מרים את האף ומתחיל לחשוב שבלי תואר אי אפשר לחיות בעולם, תתעורר ותביט סביב.

אתה מתדרדר מאוד לפסים אישיים, שים לב.

אני לא מבין מה הבעיה במשוואה. נכון, יופי, אתה מזהה משוואה ריבועית, אבל הסברתי כבר שה-b מתבטל אז נשאר לך רק aX^2-c=0 (כי העברנו את d אגף, ככה ביטלנו את b), אז מה הבעיה להעביר את c אגף ולהוציא שורש? ואז יוצא לך +-מספרכלשהו שזה בדיוק אותו הדבר אם היית עושה משוואה ריבועית.

שמע, לפי השיטה שלך אני אמור להיות אינסטלטור. פשוט כי מכיתה ד' ועד כיתה ט' ממוצע הציונים שלי היה 60 (בכיתה ט' הגעתי לשפל - 48 בממוצע בתעודה). בכיתה י' תפסתי את עצמי בידיים, במיוחד בעזרת המחנך החדש שקיבלנו, והממוצע כל הציונים שלי היה 82. השנה הממוצע היה 86, זכיתי בתעודת הוקרה על מאמציי בלימודים (פלוס העובדה שהייתי תלמיד מצטיין ורק בלשון בגלל מורה כושלת הגעתי לכמעט-נכשל וספורט שקיבלתי 60 כי איחרתי לחצי מהשיעורים) ובכיתה י"ב אני מתכנן שממוצע הציונים שלי יעבור את ה-90. בבגרויות יש לי מאיות (ו-98 אחד). אני משלים לארבע יחידות מתמטיקה ומתכנן ללכת ללמוד הנדסת מחשבים באוניברסיטה (ובצבא להיות בקורס חובלים וללמוד שם פיזיקה כתואר ראשון).

עד כיתה י', המשפחה, החברים, המורים ואפילו אני, כולם היו בטוחים שאני אהיה מנקה רחובות או מוכר בשוק.

אני לא הראשון ולא האחרון שיגיע להישגים בזכות העובדה שלא וויתרו עליו. חייבים לתת לכולם הזדמנות שווה עד כיתה י"ב, זה המינימום שאפשר לעשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך ה-B מתבטל אם יש לו מקדם X?

הרי זה מה שרשמת בהתחלה aX^2+bX+c=f, לאן נעלם לך ה-X שהוא לא בריבוע?

עשית עליו שורש? אתה מבין שמשוואה ריבועית זה סתם כלי אלגברי בכדי לייצג גרף שחוצה או משיק את מערכת הצירים X ו-Y?

X בריבוע = 4, מה לדעתך התוצאה של זה?

תראה, אני מבין את מה שאתה אומר וחייב להסכים איתך.

אבל מה עושים עם בנאדם שלוקח את עצמו בידיים לגמרי ועדיין מוציא ממוצע 60 בתעודה?

ועדיין מוציא 90 ב-3 יח"ל אחרי מאמץ כביר? :nixweiss:

במקרה, אותו בנאדם תותח במחשבים(תיכנות או מכיר הרבה ומאוד לעומק),

או שמתמצא ממש טוב במכונאות רכב? מה הוא צריך את הבגרות המסריחה הזאת? מה היא תתן לו?

הרי בכיתה אותו אדם מתנהג כמו אהבל, מפריע לכולם ולמהלך השיעור, האם אתה היית כזה?

האם את התיסכולים של חוסר ההצלחה שלך בלימודים פרקת על חבריך לכיתה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לב, אתה סתם מבזבז את הזמן שלך על שטות שלא רלוונטית לשום דבר. ספק יואב צדק, ספק טעה - תשאיר את זה ככה ותפסיק להיטפל אליו, כי זה לא לעניין ומגעיל.

ואגב, משוואה ריבועית זה לא כלי אלגברי לייצוג גרף כלשהו שחוצה את מערכת הצירים הקרטזית... מאיפה הקרצת את ה"עובדה" הזאת בדיוק? אם כבר, הפרבולה מהצורה ax^2+bx+c=y יכולה לשמש גם ככלי עזר לפתרון המשוואה ax^2+bx+c=0. לא להיפך.

חוץ מזה, אני מניח שיואב התכוון למצב הבא: ax^2+bx+c=bx => ax^2+c=0 => x^2=-c/a ואז מוציאים שורש ועושים לו +/-. במקרה הזה, זאת באמת הדרך הקצרה יותר. חוץ מזה, יש עוד המון מקרים מהצורה: a^2x^2+2abx+b^2=0, וגם בהם הוא יכול להוציא שורש בצורה מיידית כי שני הפתרון ממשיים ומתלכדים...

תראה, אני מבין את מה שאתה אומר וחייב להסכים איתך.

1. אבל מה עושים עם בנאדם שלוקח את עצמו בידיים לגמרי ועדיין מוציא ממוצע 60 בתעודה?

2. ועדיין מוציא 90 ב-3 יח"ל אחרי מאמץ כביר? :nixweiss:

3. במקרה, אותו בנאדם תותח במחשבים(תיכנות או מכיר הרבה ומאוד לעומק), או שמתמצא ממש טוב במכונאות רכב?

4. מה הוא צריך את הבגרות המסריחה הזאת? מה היא תתן לו?

5. הרי בכיתה אותו אדם מתנהג כמו אהבל, מפריע לכולם ולמהלך השיעור, האם אתה היית כזה?

6. האם את התיסכולים של חוסר ההצלחה שלך בלימודים פרקת על חבריך לכיתה?

1. ממשיכים לעזור לו. החומר בתיכון הוא לא קשה. אם הוא לוקח את עצמו בידיים, משקיע מזמנו לתרגול ויש מי שעוזר לו - הוא יצליח.

2. מה הבעיה עם ציון 90 ב-3 יח"ל? הוא עדיין יקבל תעודת בגרות עם ציון כזה. אמנם יהיה לו קשה להמשיך ללימודים אקדמאים, אבל לפחות תהיה לו תעודת בגרות.

3. אז הוא יוכל להרחיב כמגמה את אחד הנושאים האלה?! או לעבוד בשעות הפנאי ולחסוך קצת כסף? או להתעסק במחשבים או מכונאות בצבא או במהלך החיים שאחרי התיכון והצבא?!

4. כלום. אבל למדינה, העובדה שעוד כמה אנשים יצאו עם תעודת בגרות תתן הרבה. ככה יהיו עוד כמה אזרחים עם השכלה בסיסית ביותר, שיודעים קצת ספרות עברית, תנ"ך, עברית (שפה קשה), אזרחות וחשבון בסיסי. לדעתי צריכים להכניס לבגרות גם מקצוע שמסביר איך להתנל עם כסף - ואז תעודת הבגרות תהיה שווה קצת יותר (מבחינת ערך מוסף לאדם ולמדינה).

5. אז הוא חוטף בראש ומפסיק להפריע, או שעוזרים לו להבין את החומר והוא מפסיק להשתעמם בשיעור, ואז הוא כנראה יפסיק להפריע גם כן. חוץ מזה, יש את אותה הבעיה גם בכיוון ההפוך. מה עם מי שלמד את כל מה שהמורה מלמדת, ומחייבים אותו לשבת בכיתה בכל השיעורים ולהשתעמם?

5-6. ולמה אתה יורד שוב לפסים אישיים עם יואב? זה סתם מציק ולא לעניין. ואגב, נראה דווקא שאתה זה שפורק את התסכולים שלו על אחרים ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה, אותו בנאדם תותח במחשבים(תיכנות או מכיר הרבה ומאוד לעומק),

או שמתמצא ממש טוב במכונאות רכב? מה הוא צריך את הבגרות המסריחה הזאת? מה היא תתן לו?

ב-99% מהמקרים, אחד שלא חזק במתימטיקה, לא יהיה מתכנת מוצלח שכן אלגוריתמיקה היא תחום מתימטי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב-99% מהמקרים, אחד שלא חזק במתימטיקה, לא יהיה מתכנת מוצלח שכן אלגוריתמיקה היא תחום מתימטי

טעות ,אם כי יש חפיפה בין התחומים ,הצלחה במתמטיקה בצורה הפדגוגית שלה לא מעידה על יכולת חשיבה מתמטית (לרוב זה בעיקר מעיד על סבלנות ויכולת לשבת על התחת מספיק שעות ) ,הראי רמת החומר הנלמד בבית הספר כלל לא דורשת חשביה מתמטית מיוחדת או בעלת רמה ,בסך הכל יש דרישה ליכולת לשבת מספיק על התחת .

(כל הנאמר מעל ,נאמר מנסיון אישי ,בהתחלה של התיכון שובצתי ל3 יחידות ,משום שבשנתיים לפני כן כלל לא למדתי ,אבל כאשר אמרתי לעצמי שמתמטיקה זה חשוב לי בחיים עליתי בתוך קצת יותר משנה ל5 יחידות ללא שום מאמץ מיוחד ).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב-99% מהמקרים, אחד שלא חזק במתימטיקה, לא יהיה מתכנת מוצלח שכן אלגוריתמיקה היא תחום מתימטי

ב-99% מהמקרים, מתכנת לא מתעסק באלגוריתמיקה.

לב, אתה סתם מבזבז את הזמן שלך על שטות שלא רלוונטית לשום דבר. ספק יואב צדק, ספק טעה - תשאיר את זה ככה ותפסיק להיטפל אליו, כי זה לא לעניין ומגעיל.

ואגב, משוואה ריבועית זה לא כלי אלגברי לייצוג גרף כלשהו שחוצה את מערכת הצירים הקרטזית... מאיפה הקרצת את ה"עובדה" הזאת בדיוק? אם כבר, הפרבולה מהצורה ax^2+bx+c=y יכולה לשמש גם ככלי עזר לפתרון המשוואה ax^2+bx+c=0. לא להיפך.

חוץ מזה, אני מניח שיואב התכוון למצב הבא: ax^2+bx+c=bx => ax^2+c=0 => x^2=-c/a ואז מוציאים שורש ועושים לו +/-. במקרה הזה, זאת באמת הדרך הקצרה יותר. חוץ מזה, יש עוד המון מקרים מהצורה: a^2x^2+2abx+b^2=0, וגם בהם הוא יכול להוציא שורש בצורה מיידית כי שני הפתרון ממשיים ומתלכדים...

דבר ראשון, זו בכלל לא הקרצה, זו עובדה ובמקרה שנינו צודקים.

משוואה ריבועית עוזרת לייצג גרף על מערכת הצירים כי זה מה שהיא עושה,

בדיוק כמו משוואה בנעלם אחד מייצגת קו ישר, בסופו של דבר, זהו הרעיון מאחורי המשוואה.

להלן ציטוט מהערך בויקיפדיה:

משוואה ממעלה שנייה או משוואה ריבועית היא משוואה מהצורה \ ax^2 + bx + c=0 כאשר \ a,b,c הם מקדמים בשדה נתון (למשל, המספרים הרציונליים). מבחינה גאומטרית, מציאת הפתרון שקולה לחיתוך הפרבולה \ y=ax^2 + bx + c עם הישר \ y=0.

מכך ניתן להסיק, שמשוואה ריבועית מייצגת איזשהו גוף הנדסי ולא להיפך שגוף הנדסי מייצג משווה.

חוץ מזה, להוציא שורש למשל מ X^2=4, אתה עושה שורש על שני האגפים ומקבל 2?

לא, אתה מקבל +-2, אתה עדיין מקבל 2 נקודות חיתוך עם ציר ה-X.

באותו הערך של ויקי אגב, מצויין לגבי משפט וייטה, תעיין בו ותראה שגם כאשר אתה מוצא אפשרות

לבצע שורש על כל הביטוי(מה שכשלתם להראות לי בפועל איך אתם זאת)

הדבר היחיד שזה יכול לתת לך זה את סימני השורשים בלבד(האם שלילי או חיובי).

לגבי הדוגמא שהבאת של כפל מקוצר, אני מסכים איתך, אבל לפי הדוגמא שהוא הציג, זה לא היה המקרה

וגם פתרון מתלכד לא בהכרח אומר שאתה יכול להוריד על ביטוי שורש וזהו, אלא להראות שאתה מבין

שיש שני פתרונות שאחד מהם אפס או שהפרבולה משיקה לציר ה-X, אחרת זה אכן לא מתמטי.

חוץ מזה, שאני דווקא נהנה הרבה יותר לדון פה על מתמטיקה מאשר להעלות ספקולציות על חינוך ילדים,

כאשר יש פה אנשים שבמקרה הטוב יהיו להם ילדים עוד כמה שנים טובות ואחרים שעדיין ילדים בעצמם

שזוכים לחינוך הנפלא הזה בפועל :)

בנוסף, אני ממש לא מתכוון לרדת פה לפסים אישיים אלא לדון בנושא מתמטי, אם זה פוגע במישהו אז אני מתנצל.

1. ממשיכים לעזור לו. החומר בתיכון הוא לא קשה. אם הוא לוקח את עצמו בידיים, משקיע מזמנו לתרגול ויש מי שעוזר לו - הוא יצליח.

2. מה הבעיה עם ציון 90 ב-3 יח"ל? הוא עדיין יקבל תעודת בגרות עם ציון כזה. אמנם יהיה לו קשה להמשיך ללימודים אקדמאים, אבל לפחות תהיה לו תעודת בגרות.

3. אז הוא יוכל להרחיב כמגמה את אחד הנושאים האלה?! או לעבוד בשעות הפנאי ולחסוך קצת כסף? או להתעסק במחשבים או מכונאות בצבא או במהלך החיים שאחרי התיכון והצבא?!

4. כלום. אבל למדינה, העובדה שעוד כמה אנשים יצאו עם תעודת בגרות תתן הרבה. ככה יהיו עוד כמה אזרחים עם השכלה בסיסית ביותר, שיודעים קצת ספרות עברית, תנ"ך, עברית (שפה קשה), אזרחות וחשבון בסיסי. לדעתי צריכים להכניס לבגרות גם מקצוע שמסביר איך להתנל עם כסף - ואז תעודת הבגרות תהיה שווה קצת יותר (מבחינת ערך מוסף לאדם ולמדינה).

5. אז הוא חוטף בראש ומפסיק להפריע, או שעוזרים לו להבין את החומר והוא מפסיק להשתעמם בשיעור, ואז הוא כנראה יפסיק להפריע גם כן. חוץ מזה, יש את אותה הבעיה גם בכיוון ההפוך. מה עם מי שלמד את כל מה שהמורה מלמדת, ומחייבים אותו לשבת בכיתה בכל השיעורים ולהשתעמם?

5-6. ולמה אתה יורד שוב לפסים אישיים עם יואב? זה סתם מציק ולא לעניין. ואגב, נראה דווקא שאתה זה שפורק את התסכולים שלו על אחרים ::)

1. שוב, לא בעייתי בכלל וזמן בי"ס זה זמן מעולה להשקיע.

אבל אם תלמיד מגלה זיקה למקצוע, למה לא לדחוף אותו לכיוון הזה דווקא?

הרי בינינו לא חסר אנשי מקצוע שעם קצת יזמות עסקית ו"חוצפה"

מצליחים מכל מהנדס שקר כל שהוא שקיים בשוק השכירים.

2. סליחה, אבל ה-3 יח"ל לימוד מתמטיקה ואנגלית האלה, זה עילבון לאינטיליגנציה.

בטח ובטח שבגרות עם הציונים האלה שווה לתחת, אלא אם כן אתה רוצה ללמוד מקצוע הומאני,

שזה גם בסדר.

3. למה שלא יתחיל כבר בביה"ס ללמוד לכיוון המקצועות האלה?

4. עם זה אני לא אתווכח, השכלה ברמה הזו היא דבר חשוב, אבל האם משהו שסתם נחמד לדעת

אבל למה לטשטש את הגבול בין משהו ש"היה נחמד לדעת" לבין משהו שאתה נבחן ומקבל עליו ציון בפועל?

5-6. לא הייתה לי כוונה להעליב, אבל הוא כל הזמן נותן את עצמו כדוגמא, אז אני נותן טיעון נגד.

אני לא טוען שזה מה שיואב עשה, אני שואל אותו! אולי אתה זה שמתנשא עליו ולא מרגיש בנוח עם זה,

אז אתה מנגח אותי, כי בנאדם שאומר "מה רע ב-3, כשהוא בעצמו עשה 5 בכיתה י', תסלח לי...נשמע הרבה יותר פלצני",

למה אתה לא עשית 3? הרי זה מספיק, לא? למה אני עשיתי 5? ולמה גם באנגלית עשיתי 5? ובביולוגיה?(זהו, נגמר).

אז בסה"כ שאלתי אותו, כי לדעתי אני מדבר על משהו אחר והוא כל הזמן דוחף את עצמו כדוגמא,

אז אני מסביר לו שאני לא מתכוון אליו, אלא לאנשים באמת מופרעים שהמערכת באמת לא יכולה לטפל בהם

ובמקום לתת להם מברג ביד, הם מתעקשים ללמד אותם אבל לתת להם הקלות ובמקום לקרוא להם מופרעים

ולפלוט אותם, הם קוראים להם "היפראקטיביים" ומשדלים כיתה של תלמידים שכן מסוגלים, להוריד הילוך בלמידה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עשיתי 3 יח' בגלל שבאותה התקופה, לא האמנתי שאני מסוגל להצליח ב-4/5 יח' ולא רציתי להשקיע. בדיעבד אני מצטער על זה, בתור ילד לא הבנתי מהי החשיבות של זה...

אז עוד לא קלטתי וזה לא נתפס לי חזק במוח, שאני אצטרך להשלים את הכל אם אני ארצה ללמוד באונ' מקצוע ריאלי...

היום, אני יודע שזה אפשרי ואני מתכנן בשלב מסויים להשלים לפחות ל-4 יח' לימוד. אני רק יודע שזה יהיה כרוך בהמון השקעה ותרגול...

קשה לי להאמין ש-4/5 יח' במתמטיקה זה דבר כזה "אלוהי" כמו שעשו מזה התלמידים בתיכון...

לפחות עשיתי באנגלית 5 יח'...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...