חוקיות ווינדוס - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוקיות ווינדוס


shaithebest

Recommended Posts

לילה טוב

שאלה שמציקה לי המון שנים בקשר לכל הדברים שמיקרוסופט המציאו בקשר לחוקיות

נתמקד בווינדוס אקספי פרו

כמובן שעם קניית מחשב חדש אפשר לקנות ב500-600 שקל חוקי והכל טוב....

במקרה, לדודה שלי מחשב נייח ישן שכל השנים עבד עם אקספי לא חוקי ויש בעיות ואי רוצה לרכוש אקספי חוקי.

הבנתי, או שלא הבנתי נכון, שלא מוכרים מערכת הפעלה למחשב ישן OEM יש אפשרות לקנות RETAIL אבל זה עולה יותר מ1000 שקל לא הבנתי מה הם רוצים מהחיים שלי....אז השאלה שלי היא ככה:

מחשב ישן,אני צריך אקספי פרו בעברית במחיר הגיוני

יש דבר כזה?ואיפה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה דודה שלך צריכה xp pro? משתמש ביתי ב-99% מהמקרים יכול להסתפק ב-home.

מבחינה טכנית לחלוטין, גרסת Retail אפשר להעביר ממחשב למחשב באופן חופשי (כלומר כל עוד אתה מסיר מהמחשב הקודם אתה יכול להתקין מחדש איפה שאתה רוצה), בניגוד לגרסת OEM שאותה מותר להתקין רק על מחשב אחד (הלך המחשב? אכלת אותה, צריך לקנות גם חדש).

בעקרון, OEM נועדה למכירה אך ורק עם מחשבים חדשים - אבל חנויות בכל זאת מוכרות את ה-OEM בנפרד, מה שאומר שאתה כן יכול ללכת לחנות ולבקש לקנות OEM, ואז להתקין אותה גם על מחשב ישן. באופן פורמלי זה לא ממש חוקי, אבל זה לא נאכף בשום צורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ מחזק, רק שלא יובן מכך שכל חנות מוכרת גרסאות OEM ללא חומרה חדשה. בחלק מהמקרים מגיע אישור מ-MS עצמה מכיוון שמלאי גרסאות ה-OEM לא נמכר מספיק ורוצים למכור אותו, מקרים של בעיה באספקת גרסאות OEM ועוד כל מיני סיבות. אבל עדיין, חלק מהחנויות לא יסכימו למכור גרסת OEM ללא חומרה חדשה.

בנוגע לשאלה "מה MS רוצים מהחיים שלי?" זאת מדיניות התמחור והרישוי של MS. למה לא לנסות Linux? על אותו משקל של דברי שניצל בנוגע לכך שרוב המשתמשים הביתיים לא זקוקים לגרסת ה-Pro, רובם גם יכולים להסתדר מעולה עם הפצת כגון .

והערה לסיום. לא יודע עד כמה חכם לקנות XP דווקא עכשיו, זמן קצר לפני שהתמיכה בה נפסקת לגמרי. כתלות בחומרה ואם קיימת כוונה לרכוש חומרה חדשה בעתיד הקרוב, אולי עדיף לקנות את גרסת ה-Home Premium של 7.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...