[עזרה] 1680x1050 במסך 19" ?! - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

[עזרה] 1680x1050 במסך 19" ?!


Ronenosh8

Recommended Posts

יש לי אפשרות במסך (19") לפעול עם רזולוציה (שהיא המקס') 1680x1050.

כמה שאלות:

1)רזולוציה טבעית = רזולוציה מקסימלית?

2)מה עדיף, רזולוציה גבוהה עם HZ נמוך/ רזולוציה נמוכה עם HZ גבוה)

3)רשום לי מאחורי המסך 50-60HZ. האם המסך נועד למקסימום 60HZ? זה יהיה מסוכן אם אני אגדיר אותו על 75HZ?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין כזה דבר רזולוציה מומלצת לגודל מסך מסוים. זה תלוי במפרט של כל מסך. נכון שגדלים מסוימים של מסכים מגיעים בדרך כלל ברזולוציה מסוימת, אך יש תמיד יוצאים מן הכלל (לדוגמה, מסכי 22" מגיעים בדרך כלל ברזולוציה של 1680x1050 אך יש בודדים שמגיעים גם ברזולוציה של 1920x1080).

המסך מורכב מפאנל ובפאנל עצמו יש פיזית מספר פיקסלים מסוים. במקרה שלך מדובר על רזולוציה של 1680x1050, זאת אכן רזולוציה מעט גבוהה למסך 19" שרובם עובדים ברזולוציה מרבית של 1280x1024 אבל זה מצב קיים.

כל עבודה שלא ברזולוציה המרבית פוגעת בחדות התמונה מכיוון של א כל פיקסל של תמונה ממוקם אל מול פיקסל פיסי במסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נזק פיסי למסך לא. פשוט תאבד שטח עבודה ואת החדות.

כמו כן שים לב שיחס התמונה המקורי של המסך הוא 16:10, אם אתה כבר מחליף לרזולוציה נמוכה יותר תעבוד ברזולוציה של 1440x900 אחרת בנוסף לאיבוד החדות גם יחס התמונה יתעוות (התמונה תהיה פחוסה מדי).

סתם שאלה, למה אתה רוצה לעבוד ברזולוציה נמוכה מהרזולוציה הטבעית? מה הכוונה מתוך הרגל? מה מפריע לך בעבודה ברזולוציה הטבעית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עניין העיניים השורפות יכול לנבוע משתי תופעות נפוצות:

1. בהירות (Brightness) גבוהה מדי. המסכים מגיעים מהמפעל בדרך כלל כרמת הבהירות שלהם גבוהה מדי. תוריד את רמת הבהירות לערך נמוך (כמובן לא להחשיך לגמרי את המסך) ואם אחרי עבודה של מספר שעות/ימים תגלה שהוא נמוך מדי תעלה אותו בהדרגה בקפיצות קטנות. אני למשל עובד על המסך שלי על דרגת בהירות 10 מתוך 100. כמובן שזה לא מדד כי כל מסך שונה, אבל אני מניח שהבנת את העקרון.

2. יש לאנשים נטייה בלתי מודעת לא למצמץ כשהם קוראים טקסטים על המסך, אין לי הסבר מלומד למקור התופעה אך היא נפוצה. כתוצאה מכך מתייבשות העיניים. צריך להקפיד למצמץ, לוודא שאתה לא שוכח למצמץ בישיבה מול המסך.

עניין הטקסט הקטן הוא תופעה ידועה במסכים בעלי רזולוציות גבוהות. ככל שהגודל הפיסי של המסך קטן יותר והרזולוציה גבוהה יותר כך יש צורך להכניס יותר פיקסלים לשטח פיסי מצומצם. כתוצאה, הגודל של הפיקסל (מה שמכונה גודל נקודה) הוא קטן יותר ובעקבות כך גם הטקסט. יש לכך שני פתרונות.

1. באתרים ובמסמכים ניתן פשוט להקטין את המרחק מהתצוגה (Zoom) וכל להגדיל את הטקסט מבלי לפגוע בחדות.

2. כדי למזער את הבעיה של הטקסט והסמלים במערכת ההפעלה, יש להגדיל את ה-DPI

הנה הוראות כיצד לעשות זאת ב-XP. תגדיל לגודל הגדול ביותר האפשרי (אם אני לא טועה 120DPI). זה פתרון ביניים די מוצלח, הטקסט והסמלים של מערכת ההפעלה גדלים מבלי לפגוע בחדות באותה מידה שפוגעת עבודה ברזולוציה נמוכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...