פורסם 2010 ביולי 715 שנים כיום עדיין יש שוק חופשי.וקרירין, אני מאמין ומקווה שתקנות יוציאו מהכלל מוצרים לפי הזמנה מיוחדת.אבל נחכה יום יומיים ונדע את הנוסח המדוייק.
פורסם 2010 ביולי 715 שנים מחבר נחכה לנוסח הרשמי שיתפרסם בימים הקרובים ברשומות.אבל על פניו, זה נראה אסון למשק.וההשוואה לארצות הברית לא מתאימה, הצרכנים שם שונים.שם לא יקחו כלים, יעבדו איתם שבוע. ויחזירו לחנות. (אבל אני מכיר ישראלי שעשה את זה שם)אתה יותר מדי דרמתי, "אסון למשק" זה בטח לאובכל מקרה מדובר על מוצרים חדשים שלא נעשה בהם שימושאני מאחל לך להיות עצמאי זעיר. הצרכן הישראלי יחנך אותך בכוח. מדובר בחוק ישראלי אידיוטי נוסף לפיו עצמאי הוא מיליונר שאפשר לעשוק מכל הכיוונים (אתה יודע שעצמאי לא זכאי לדמי אבטלה ופיצויים למרות שהוא במשך שנים שילם משכורות לעשרות פועלים?) והלקוח ילד קטן מסכן שכולם מנסים לרמות אותו. בושה למדינה. מכה נוספת לעסקים. אגב, אתה מוכן לרכוש מוצר אלקטרוני פתוח ב-10% הנחה? לאבסה"כ הבינו שצרכן לפעמים טועה, קונה בלי לחשובאיזה נזק נגרם לחנות אם אני קונה מוצר ומחזיר אותו אחרי שבוע סגור באריזה?והנה דוגמא מהחיים:לפני כשנתיים קניתי מכונת כביסה ברשת אלקטרוניקה גדולהעשיתי טעות ולא מדדתי את הפתח של חדר הכביסה בבית לראות אם היא נכנסתהמכונה הגיעה ואחרי שגילינו שהיא רחבה מדי השליח השאיר אותה סגורה מחוץ לחדר הכביסה חזרתי לחנות, ראיתי שאין דגם אחר שאני מעוניין בו שם שמתאים לי מבחינת רוחב וביקשתי לבטל את העיסקהאבל הרשת הזאת החליטה שאם אני מבטל עיסקה, או שאני לוקח זיכוי או שהיא גובה ממני 500 ש"ח דמי ביטולכאמור, מוצר סגור, ארוז (מכונת כביסה אסור לפתוח עד שמגיע טכנאי להתקנה ראשונית)מצד שני הרי כבר היום יש חוק שמתיר לי לבטל עסקאות מכר מרחוק, גם אם השתמשתי במוצריכולתי לפני חודש להזמין פיוניר קורו 60 אינץ' ולראות את המונדיאל בכיף ואז להחזיר אותה אם רק הייתי מבצע את הרכישה באינטרנטאז אנשים יושבים בבית, מזמינים מוצרים ומחזירים אותם אחרי שבועיים?אולי הצרכן הישראלי הוא לא כ"כ גרוע כמו שאתם מנסים לצייר אותויש גם חנויות שכבר היום נוהגות כך,למשל איקאה: הם מבינים שאנשים קונים לפעמים דברים שהם לא צריכים ומתחרטים על זה בביתוהם מחזירים כסף (לא זיכוי) למי שמתחרט ומחזיר מוצר באריזתו המקוריתונראה לי שהם מחזיקים מעמד
פורסם 2010 ביולי 715 שנים בכתבה שמדברת על זה בYNET שמובאת בהודעה הראשונה, לא נאמר שאם המוצר נפתח אסור להחזיר.הנושא היחיד שמוזכר על פתוח זה מוצרי אלקטרוניקה, וגם שם מדובר שמותר להחזיר עם קנס של 10 אחוז (יש מקסימום 100 שקל?)כלומר אני יכול לקנות היום מקרר, להשתמש בו שבוע ולהחזיר, מקרר זה מוצר חשמל לא מוצר אלקטרוניקה.או שאני יכול לקנות מכונית, שוב לנסוע איתה שבוע ואז להחזיר. שימוש שבוע במכונית בעלות 100 שקל + דלק. בהחלט משתלם.זה לפי הכתבה, כשיגיע הנוסח המדוייק עוד מספר ימים בתקנות, נהיה יותר חכמים.
פורסם 2010 ביולי 715 שנים מחבר על כל המוצרים מלבד חשמל ואלקט' שנכנסים לתקנות, ההחזר הוא אם הם סגורים ולא נעשה בהם שימוש(אני אמנם קישרתי לYNET אבל יש עוד כתבות בנושא)על מוצרי חשמל ואלקט' (אין שם הפרדה) יש 10% דמי החזר במידה והמוצר פתוח (ללא 100 ש"ח מקסימום)בכל מקרה אין החזר על מוצר שנעשה בו שימוש.וכן, אתה תוכל להזמין מקרר, ולהחזיר אותו אחרי שבוע (בהנחה שלא חיברת אותו לחשמל.אבל אתה יכול לעשות את זה כבר היום אם רק תזמין אותו באינטרנט או בטלפוןאתה רואה אנשים יושבים מול המחשב ומזמינים מקררים רק בשביל להחזיר אותם?
פורסם 2010 ביולי 715 שנים כוונה טובה, אבל הלכו רחוק מדי. אין לי בעיה שיחזירו מוצרים סגורים, אבל מי יקנה ממני מוצר פתוח? גם ב10% הנחה אף אחד לא יקנה את זה ואני יודע שאני כצרכן לא הייתי מוכן לקבל מוצר פתוח רק בשביל 10% הנחה. יש מקרים שזה עוד סביר וניתן לארוז מחדש, אבל מה עם אריזות שקיימות רק אצל היצרן? אני רוצה לראות מישהו מהתומכים בחוק רוכש כונן קשיח בלי אריזה בשביל 10% הנחה יותר גרוע, מה עם מוצרים שיש להם אריזה פלסטית מעצבנת שחייבים לגזור אותה? גם במקרה של מוצרים סגורים שבועיים זה יותר מדי ו5% קנס זה מעט מדי. לדעתי צריכים להגדיל את אחוז הקנס על מוצרים סגורים, לבטל את אפשרות ההחזרה של מוצרים שנפתחו ולהוסיף מוצרים נוספים לקטגורית הפסידים שלא ניתן להחזיר.
פורסם 2010 ביולי 715 שנים לא רק איקאה גם בשופרסל דיל/ביג יש מדיניות של החזרת מוצרים ללא שאלות והחזר כספי , לא ניראה לי שהם פושטים את הרגל , נהפוכו , אותי בתור צרכן זה מעודד לרכוש אצלהם מוצרים בצורה אימפולסיבית כי אני יודע שאני אוכל להחזיר אותם . איש אנשים שמציירים את הלקוח הישראלי בתור גנב , בכל חברה יש "גנבים" בארץ זה בעיקר אלו שלמעלה ולא הצרכן הקטן .צרכנות נבונה היא דבר טוב ולתת את הכוח ללקוח זו האמת כי הכח אצל הלקוח באמת זה שמנסים לשקר אותו ולגנוב אותו לא עושה את הלקוח לחלש אלא רק לטיפש .אההה וכן , אין שוק חופשי בארץ . זה שאומרים את זה זה לא עושה את זה .
פורסם 2010 ביולי 715 שנים מחבר כוונה טובה, אבל הלכו רחוק מדי. אין לי בעיה שיחזירו מוצרים סגורים, אבל מי יקנה ממני מוצר פתוח? גם ב10% הנחה אף אחד לא יקנה את זה ואני יודע שאני כצרכן לא הייתי מוכן לקבל מוצר פתוח רק בשביל 10% הנחה. יש מקרים שזה עוד סביר וניתן לארוז מחדש, אבל מה עם אריזות שקיימות רק אצל היצרן? אני רוצה לראות מישהו מהתומכים בחוק רוכש כונן קשיח בלי אריזה בשביל 10% הנחה יותר גרוע, מה עם מוצרים שיש להם אריזה פלסטית מעצבנת שחייבים לגזור אותה? גם במקרה של מוצרים סגורים שבועיים זה יותר מדי ו5% קנס זה מעט מדי. לדעתי צריכים להגדיל את אחוז הקנס על מוצרים סגורים, לבטל את אפשרות ההחזרה של מוצרים שנפתחו ולהוסיף מוצרים נוספים לקטגורית הפסידים שלא ניתן להחזיר. אתה לא תקנה מוצר פתוח בהנחה של 10%, אחרים כן רכשתי המון ציוד מחשבים בחיי, לדוגמה דיסק קשיח קיבלתי אינספור פעמים בשקית אנטיסטטית ולא בקופסה אטומה מה הבעיה עם זה? במקרה של מוצרים סגורים, מה הבעיה עם שבועיים? מה הבעיה עם 5%? המוכר לא מפסיד פה כלום למעשה הוא מרוויח 5% על מכירת אוויר. שוב, מי שרוצה לנצל את החוק יכול לעשות את זה כבר היום ביותר יעילות אונליין (ראה הדוגמה שנתתי על הטלוויזיה למונדיאל) וחנויות עדיין מוכרות ברשת אז כנראה שאפשר לחיות גם עם ללקוחות יש יכולת החזרה למוצר
פורסם 2010 ביולי 715 שנים אתה לא תקנה מוצר פתוח בהנחה של 10%, אחרים כןרכשתי המון ציוד מחשבים בחיי, לדוגמה דיסק קשיח קיבלתי אינספור פעמים בשקית אנטיסטטית ולא בקופסה אטומהמה הבעיה עם זה?במקרה של מוצרים סגורים, מה הבעיה עם שבועיים? מה הבעיה עם 5%? המוכר לא מפסיד פה כלוםלמעשה הוא מרוויח 5% על מכירת אוויר.שוב, מי שרוצה לנצל את החוק יכול לעשות את זה כבר היום ביותר יעילות אונליין(ראה הדוגמה שנתתי על הטלוויזיה למונדיאל)וחנויות עדיין מוכרות ברשת אז כנראה שאפשר לחיות גם עם ללקוחות יש יכולת החזרה למוצרדיסקים קשיחים מגיעים בשקית אנטי סטטית סגורה במדבקה שמעידה כי הם לא עברו שימוש, אתה תרכוש דיסק קשיח בלי לדעת ב100% שהוא חדש?ובוודאי שהמוכר מפסיד, הלקוח מחזיר מוצר אבל אף אחד לא מחייב את הספק לקחת את המוצר בחזרה. ואם זה מוצר יקר שנמכרת ממנו יחידה אחת פעם בשנה? מה אני אמור לעשות עם מלאי כפול מהרגיל? ה5% האלה אפילו לא מכסים את העלויות של ההתעסקות עם זה.כשחנויות פיזיות לא יצטרכו לשלם שכירות מטורפת במרכז העיר ובמקום זה יהיו להן את אותן עלויות כמו של חנות מקוונת תטיל עליהן את אותם חוקים, איך אני?חוץ מזה שלהחזיר מוצר לחנות פיזית במרחק 5 דקות מהבית זה הרבה יותר קל מלהחזיר מוצר לחנות מקוונת שאתה צריך ללכת בשביל זה לדואר ורק התור שם זה לפחות חצי שעה.
פורסם 2010 ביולי 715 שנים אתה לא תקנה מוצר פתוח בהנחה של 10%, אחרים כןרכשתי המון ציוד מחשבים בחיי, לדוגמה דיסק קשיח קיבלתי אינספור פעמים בשקית אנטיסטטית ולא בקופסה אטומהמה הבעיה עם זה?במקרה של מוצרים סגורים, מה הבעיה עם שבועיים? מה הבעיה עם 5%? המוכר לא מפסיד פה כלוםלמעשה הוא מרוויח 5% על מכירת אוויר.שוב, מי שרוצה לנצל את החוק יכול לעשות את זה כבר היום ביותר יעילות אונליין(ראה הדוגמה שנתתי על הטלוויזיה למונדיאל)וחנויות עדיין מוכרות ברשת אז כנראה שאפשר לחיות גם עם ללקוחות יש יכולת החזרה למוצר החוק לא יפגע ברשתות הגדולות. קודם כל כי לרוב הן מאפשרות החזרת מוצרים חופשית תמורת החזר כספי (למעט באג) והרשתות הגדולות ממילא מוכרות את המוצר במחיר גבוה ב-20% - 30% בהשוואה לחנויות הפרטיות. החוק יפגע דווקא בעסקים הקטנים שנאלצים לעבוד על אחוז רווח נמוך מאד כי לדעת הצרכן קנייה בחנות קטנה זה סיכון. קח למשל חנויות מחשבים. היום חנויות מחשבים עובדות על אחוז רווח כמעט אפסי מה יקרה כאשר יכריחו אותם לקבל בחזרה מוצרים תמורת החזר כספי מלא?
פורסם 2010 ביולי 715 שנים לא יקרה להן כלום, כי עלות המשלוח במילא לא תהיה עליהן, והם ימכרו מחדש את המוצר במחיר מלא במידה והוא סגור (ואז הן למעשה אפילו מרוויחות מכל הסיפור!), ובהנחה של 10% במידה והמוצר נפתח (אתה זוכר שהוא עדיין צריך להיות ללא שימוש, כן?).אני לא רואה פה שום בעיה.
פורסם 2010 ביולי 715 שנים אני אישית פעם ניצלתי חנות שקניתי אצלם כרטיס TV .. הוא לא היה טוב והחזר כספי הם לא היו מוכניםבסופו של דבר החלפתי לכל הכרטיסים שהיו להם בחנות ובדקתי אחד אחד עד שמצאתי את ההכי טוב(שעלה לצערי פחות) .. אז מי בעצם הפסיד?אני מאמין שחברה תמכור מוצרים שניקנו ואפילו נפתחו במחיר מלא מבלי שאף אחד ידע או יעשה עם זה משהווגם אני בטח שלא ארצה מוצר שכבר נפתח והיה אצל מישהו.. אולי אם החנות עצמה תוכל "לחדש" את המוצר ולגרום לו להראות כאילו הוא מעולם לא נפתח או נעשה בו שימוש.. אבל זה בטח יגרום לה להוצאה כספית מיותרת שתעלה את מחיר המוצר עצמו.
פורסם 2010 ביולי 715 שנים אני אכתוב את זה בגדול לאנשים שכנראה לא קוראים טקסט בגודל רגיל:על מוצר שנפתח (אך לא היה בו שימוש!!) יהיה החזר כספי, עם הורדת קנס מסויים (5%/10%/100ש"ח בהתאם לנסיבות)החנות תוכל להשתמש בקנס הזה על מנת למכור את המוצר מחדש בהנחה מסויימת - כזכור בסך הכל הקופסה נפתחה. במוצר לא היה כל שימוש!על מוצר שנעשה בו שימוש לא יהיה החזר כספי כללוכן, wrecker זה כולל גם את הכרטיס TV שלך, במידה והשתמשת בו, ולא רק פתחת את הקופסה ואז נניח שגילית שהוא דורש חיבור שלא קיים אצלך, לדוגמה.
פורסם 2010 ביולי 715 שנים אני אישית פעם ניצלתי חנות שקניתי אצלם כרטיס TV .. הוא לא היה טוב והחזר כספי הם לא היו מוכניםבסופו של דבר החלפתי לכל הכרטיסים שהיו להם בחנות ובדקתי אחד אחד עד שמצאתי את ההכי טוב(שעלה לצערי פחות) .. אז מי בעצם הפסיד?אני מאמין שחברה תמכור מוצרים שניקנו ואפילו נפתחו במחיר מלא מבלי שאף אחד ידע או יעשה עם זה משהווגם אני בטח שלא ארצה מוצר שכבר נפתח והיה אצל מישהו.. אולי אם החנות עצמה תוכל "לחדש" את המוצר ולגרום לו להראות כאילו הוא מעולם לא נפתח או נעשה בו שימוש.. אבל זה בטח יגרום לה להוצאה כספית מיותרת שתעלה את מחיר המוצר עצמו.בדיוק. 5% האחוזים שיקבלו העסקים זה לא משקף את העלות האמיתית של טיפול במוצר ובעסקה כזאת ולכן זה יתגלגל למישהו אחר, בין אם אלו העסקים הקטנים שיפגעו מכך או כלל הלקוחות שיסבלו מעליית מחירים.
פורסם 2010 ביולי 715 שנים לרשתות הגדולות זה הרבה פחות בעיתי וחלקן אפילו יכולות להרוויח מזה לעסק קטן זה יכול להיות מאוד בעיתי לרשת גדולה יש הרבה יותר כוח מול הספקים והם גם יכולות להעביר מוצרים בין החנויות או ישירות לצרכן במקרה שמישהו החזיר להם מוצר בלי הרבה ביקוש פשוט כי יש להם הרבה יותר לקוחות פוטנציאלים לחנות קטנה לדוגמה זה בעיה כי היא יכולה ליתקע במוצר לא מבוקש ובלי החזר מהספק שהחוק הדבילי גם ככה לא כולל בנוגע ללקוח הישראלי -האמת רובם טובים ומעלה -רובם הגדול בניגוד לבדיחות דודו טופז הבעיה זה במיעוט החרא שפוגע בעסקים והחוק הזה נותן הרבה נשק למיעוט החרא ואני לא מבין למה שלט או תקנון החזרת מוצרים של חנויות\נותני שרות לא מספיק ? עם לקוח מטרטר אותך שעות עד הקניה ואחרי הקניה מתחרט אתה צריך להחזיר לו את הכסף ? זה פשוט טימטום במקום תקנון החזרת מוצרים או במקרה של העסק שאני עובד בו -תלוי מי הלקוח תלוי מה הוא מבקש מכניסים חוק מטומטם כזה גם ככה לחנויות שיש תקנון החזרת מוצרים -הרבה פעמים זה להגן אליהם מהחארות וללקוחות טובים נותנים שרות הרבה יותר גמיש
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.