פורסם 2010 ביולי 615 שנים סוף סוף, באיחור של 5 שנים זה עברhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3915962,00.htmlאם השוק לא דואג לזה בעצמו (כמו בהרבה מקומות בעולם) אז כנראה שצריך לחנך אותו בכח
פורסם 2010 ביולי 615 שנים לא ממש הבנתי אם זה צריך לעבור גם בכנסת? (כתוב שהוא עבר לפני כמה שנים בקריאה טרומית)כמו כן, למרות שבאופן אישי אני מרוצה מהחוק, אינני בטוח שהוא טוב לבעלי העסקים מול הצרכן הישראלי הממוצע.
פורסם 2010 ביולי 615 שנים נניח קניתי דיסק בחנות וידעו אותי שאם פתחתי את האריזה אין החזר , האם זה חוקי ?החוק הוא מעולה ומחנך לצרכנות נבונה ורק יגביר את המכירות . ( ראה ארה"ב שם לא צריך את החוק הזה כי הוא חלק מהתנהגות צרכנית )
פורסם 2010 ביולי 615 שנים מחבר לא ממש הבנתי אם זה צריך לעבור גם בכנסת? (כתוב שהוא עבר לפני כמה שנים בקריאה טרומית) כמו כן, למרות שבאופן אישי אני מרוצה מהחוק, אינני בטוח שהוא טוב לבעלי העסקים מול הצרכן הישראלי הממוצע. לא, התקנות אושרו וברור שהצרכנים מרוויחים מהחוק על גב העסקים אבל הנזק לעסקים הוא לא גדול כמו שהם רוצים שנאמין מדובר רק על מוצרים סגורים שלא נעשה בהם שימוש (בשונה ממכר מרחוק) כלומר מבחינת המוכר מעולם לא התבצעה עיסקה והקונה הבא יקבל את המוצר (שהוא כאמור סגור וחדש) נגמרו הימים שחנות תחזיק אותך בן ערובה עם זיכוי (וכל מי שקיבל פעם מתנה מחנות כמו HAPPY TIE יודע שאין מה לעשות עם זיכוי שם ) נניח קניתי דיסק בחנות וידעו אותי שאם פתחתי את האריזה אין החזר , האם זה חוקי ? החוק הוא מעולה ומחנך לצרכנות נבונה ורק יגביר את המכירות . ( ראה ארה"ב שם לא צריך את החוק הזה כי הוא חלק מהתנהגות צרכנית ) זה לא תקף על דיסקים אבל על מוצרים שזה כן תקף, החנות לא יכולה לקבוע מדיניות פחות טובה לצרכן
פורסם 2010 ביולי 615 שנים איפה כתוב על מה זה חל ומה לא ? (מלבד הטבלה בכתבה )לדעתי העניין עם ההחזר של מוצרים אלקרוניים שנפתחו מוגזם, מה בעל עסק אמור לעשות אם מוצרים כאלו ? יש אריזות שמגיעות בשרינק או עם מדבקות מהמפעלמעבר לזה, איך אפשר להוכיח אם נעשה או לא נעשה שימוש במוצר ?
פורסם 2010 ביולי 615 שנים הם לא יכולים למכור אותם ב10% הנחה, כי החוק בטח גם בסעיף הזה יאמר 100 שקלים או 10% הנמוך מבינהם...אבל כפי שכתבו בתגובות שם, מה ימנע מאנשים לדוגמא "לרכוש" חליפה או שמלת ערב לאירוע, ואז להחזירו למחרת?בנוסף, כתוב על קופסא שנפתחה, אבל אם נעשה שימוש במוצר חשמלי, האם עדיין ניתן לבטל את העסקה? כי בצורה הזאת העסק לא יכול למכור את המוצר כחדש יותר.
פורסם 2010 ביולי 615 שנים מחבר על מוצר אלקטרוניקה שנפתח לא מדובר על הנמוך מבין 100 ש״ח ל10%השיטה עובדת ברוב העולם המערבי (ללא חקיקה)אין סיבה שלא תעבוד בארץואם נעשה שימוש במוצר לא ניתן להחזיר אותואגב, מה מונע מאנשים היום להזמין מוצר בטלפון/אינטרנט, להשתמש בו שבועיים ואז להחזיר בעלות ביטול נמוכה יותר?
פורסם 2010 ביולי 615 שנים אבל כפי שכתבו בתגובות שם, מה ימנע מאנשים לדוגמא "לרכוש" חליפה או שמלת ערב לאירוע, ואז להחזירו למחרת?לחנות לא אמורה להיות שום בעיה לשים תוית גדולה יחסית על שמלת ערב ולהפוך אותה לבלתי לבישה לאירועים רשמיים.
פורסם 2010 ביולי 715 שנים הם לא יכולים למכור אותם ב10% הנחה, כי החוק בטח גם בסעיף הזה יאמר 100 שקלים או 10% הנמוך מבינהם...אבל כפי שכתבו בתגובות שם, מה ימנע מאנשים לדוגמא "לרכוש" חליפה או שמלת ערב לאירוע, ואז להחזירו למחרת?בנוסף, כתוב על קופסא שנפתחה, אבל אם נעשה שימוש במוצר חשמלי, האם עדיין ניתן לבטל את העסקה? כי בצורה הזאת העסק לא יכול למכור את המוצר כחדש יותר.מה מונע מאנשים לעשות זה היום?רק אתמול רכשתי בגדים, והקופאית אמרה לי שאני יכול להחזיר את הבגדים תוך 24 שעות עם החזר כספי מלא (או כמעט מלא, לא זוכר).אם מישהו מתכנן לעקוץ את החנות - זארה ברמת אביב. (;
פורסם 2010 ביולי 715 שנים נחכה לנוסח הרשמי שיתפרסם בימים הקרובים ברשומות.אבל על פניו, זה נראה אסון למשק.וההשוואה לארצות הברית לא מתאימה, הצרכנים שם שונים.שם לא יקחו כלים, יעבדו איתם שבוע. ויחזירו לחנות. (אבל אני מכיר ישראלי שעשה את זה שם)
פורסם 2010 ביולי 715 שנים תיראו אני חושב שהשאלה הגדולה זה הניסוח של החוק ועל איזה מוצרים זה יפעל ואני יתן לכם דוגמה למה בניסוח מסוים זה יכול להיות אדיוטי נגיד לקוח מזמין ממני כדים מיוחדים באלפי שקלים לכד (עבודה ידנית מחומר די יקר ) הכדים האלו לפעמים נעשים גם לפי מידות וכמה ימים אחרי האספקה הוא רוצה להחזיר ולקבל את הכסף חזרה -זה ניראה לכם הגיוני ? אחרי משלוח \טרטור\הזמנה מיוחדת -מה בעל עסק צריך לעשות עם זה ? ונגיד שהעסק יוכל להחזיר לספק\יצרן תמורת עסק -זה יפגע בספק \יצרן חוץ מהבזבוז זמן של נותן השרות ובדברים כאלו החוק לדעתי גרוע ובגלל זה הניסוח צריך להיות מדויק מה כן ומה לא לקנות דברים מחנות בלי לפתוח אותם -זה דבר אחד -וגם פה הייתי שם הגבלה על הזמנות מיוחדות או הזמנות ענקיות (לקוח שקונה בכמות גדולה גורם לחנות להזמין עוד מהמוצר ) אבל בכללי הייתי מעדיף להשאיר את השוק פתוח לטוב ולרע שוק פתוח כרגע הרבה יותר מתאים לישראל בתחום הזה תחשבו על זה ככה -עסקים משלמים טונות מיסים\והוצאות אחרות והרבה בקושי שורדים והלקוח הישראלי יחסית קשה רוצים לתת להם עוד אבן לסחוב ? תקבלו עליות מחירים בגלל חראות ש"ידפקו את המערכת"
פורסם 2010 ביולי 715 שנים סוף סוף, באיחור של 5 שנים זה עברhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3915962,00.htmlאם השוק לא דואג לזה בעצמו (כמו בהרבה מקומות בעולם) אז כנראה שצריך לחנך אותו בכח אני מאחל לך להיות עצמאי זעיר. הצרכן הישראלי יחנך אותך בכוח. מדובר בחוק ישראלי אידיוטי נוסף לפיו עצמאי הוא מיליונר שאפשר לעשוק מכל הכיוונים (אתה יודע שעצמאי לא זכאי לדמי אבטלה ופיצויים למרות שהוא במשך שנים שילם משכורות לעשרות פועלים?) והלקוח ילד קטן מסכן שכולם מנסים לרמות אותו. בושה למדינה. מכה נוספת לעסקים. אגב, אתה מוכן לרכוש מוצר אלקטרוני פתוח ב-10% הנחה?
פורסם 2010 ביולי 715 שנים נגיד לקוח מזמין ממני כדים מיוחדים באלפי שקלים לכד (עבודה ידנית מחומר די יקר ) הכדים האלו לפעמים נעשים גם לפי מידות וכמה ימים אחרי האספקה הוא רוצה להחזיר ולקבל את הכסף חזרה -זה ניראה לכם הגיוני ? התקנה לא תקפה על מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הלקוח.
פורסם 2010 ביולי 715 שנים שניצל הגזמנתי בכוונה חוץ מזה עסקים יפתחו מנגנוני הגנה כדי לשרוד וכולם ידפקו חוץ מהתחמנים סתם דוגמה -מחיר משלוח מנופח או יוסיפו סכום בשם "שרות" או כל דבר אחר שהיה חובה להציב שומר במסעדות זה נפל על הלקוח ופה אותו הדבר
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.