כל האמת על עדשות מגע? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כל האמת על עדשות מגע?


radioactive

Recommended Posts

לפני כשנתיים הזמנתי עדשות מגע אצל אופטומטריסט אחד שהמליץ לי עליו רופא עיניים בקופ"ח. מדובר בעדשות רב פעמיות לשנה, שלפי טענת האופטומטריסט ייוצרו בהזמנה מיוחדת ובהתאמה מדויקת, שהיו לא הכי זולות ולא הכי יקרות אבל עדיין עלו לא מאט. אחרי בערך שנה וחצי של שימוש (ואני מדבר על שימוש נכון בהתאם להוראות שימוש כמו לא לישון איתם ולהחליף נוזל פעם ביום יומיים וכד') העדשות נהיו לא נוחות והתחילו לעשות לי בעיות. ובדיוק כשרציתי ללכת לאופטומטריסט להזמין עדשות חדשות, פגשתי את אחותי סיפרתי לה את הסיפור והיא הביא לי במתנה חבילת עדשות יומיות שהיא משתמשת בהם, אמרה: קח תנסה אותם. אומנם המספר שלה קצת שונה משלי אבל לא בהרבה, לאחר יום אחד עם העדשות האלה הבנתי שזה בדיוק מה שמתאים לי. העדשות הקודמות היו מפריעות ומעצבנות עוד מהתחלה, ואת אלה אני בכלל לא מרגיש.

ואז החלטתי לעשות ניסוי: במקום לזרוק את העדשות היומיות בסוף היום, שמתי אותם בקופסה עם נוזל (שקיבלתי עם העדשות הקודמות). פשוט מתוך סקרנות רציתי לבדוק כמה זמן הם יחזיקו מעמד, ונחשו מה? אני כבר חצי שנה איתם והם עדיים באותו מצב כמו שהיו ביום הראשון שניסיתי אותם! האם זה נשמע לכם הגיוני? האם יש מצב שעשיתי טעות ואני הורס לעצמי את העיניים, או שבאמת עליתי כאן על משהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה להסתכן? אתה רופא עיניים? אתה סתם זורק דברים באוויר, עושה דברים שלא מומלץ ומעמיד את העיניים שלך בסכנה.

זה פשוט לא יאומן שאנשים עושים שטויות כאלה...

עדשות שנתיות יש להחליף כל שנה, את החומר צריך לשים כל יום ולא כל יומיים כדי לנקות זיהומים שהגיעו לעדשות במשך היום.

יש אנשים שלא מתאים להם עדשות... יכול להיות שאתה אחד מהם

יש כל מיני סוגים של עדשות, יותר עבה פחות עבה, גמיש פחות גמיש, יכול להיות שהחנות ממנה קנית לא עובדת עם מפעל איכותי..

למה לקחת החלטות כאלה בעצמך?!?!?! לך לאופטומטריסט שייעץ לך מה לעשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה להסתכן? על איזה סכנות לבריות העיניים אתה מדבר? לדוגמה, עובדה שרוב האנשים מאמינים שמה שקובע סופית את האיכות של מסכי LCD זה מהירות התגובה ושם היצרן, אבל אנחנו כאן יודעים על הבדלים בין פנלים שונים ויודעים שבגדול מהירות התגובה זה לא פחות ולא יותר מטריק שיווקי. כנ"ל גם לגבי הרבה דברים אחרים בחיים, ויש מצב שזה אחד מהם. פעם אחרונה שהתייעצתי עם רופה עיניים בקופ"ח הוא אמר לי בפירוש שכל עוד העדשות מתאימות לפי המספר ולא מפריעות בצורה פיזית - הן לא גורמות נזק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם העיניים שלך כ"כ לא חשובות לך כדי להרוויח כמה גרושים אז איך נוכל לשכנע אותך אחרת?.........

על אותו עיקרון "מדעי" אתה יכול גם לעשות ניסוי באלכוהול. תשתה כל יום ותראה שלא קורה לך כלום. כשיגידו לך שהלך הכבד אל תראה מופתע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגיוני שעדשות יומיות יהיו יותר נוחות, היות והן דקיקות ואלסטיות מאוד. עדשות שנתיות הן עבות ואלסטיות פחות, מה שגם עם הזמן (צריך לנקותן כל יום, מומלץ, ומבחינתי חובה בתמיסת מי חמצן, שהיא יותר חזקה מתמיסות AIO), הן מתבלות ונהיות פחות נוחות.

אני אומנם לא רופא עיניים או אופטומטריסט, אך מניסיון של המון שנים, מה שאתה עושה עלול לגרום לך לדלקת חריפה בעיניים במקרה הטוב, ונזק בלתי הפיך לעיניים במקרה הרע (אני מכיר הרבה אנשים שכתוצאה מזלזול בהוראות הרופא/אופטומטריסט, התפתחה אצלהם אלרגיות לעדשות, ואז לא ניתן להרכיב יותר עדשות, בין כמה חודשים לבין צמיתות).

המשפט האחרון שלך לגבי רופא העניים, לא הגיוני, אין מצב שרופא עיניים אמר לך שזה בסדר להשתמש בעדשות יומיות "כול עוד הן לא מפריעות בצורה פיזית", ואם כן, אני ממליץ לך להתייעץ (בנוסף) עם רופא אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא דיבר על עדשות גמישות באופן כללי, אם הן יושבות טוב ולא מפריעות מבחינה פיזית ומבחינה אופטית - זה אומר שהכל בסדר. ולגבי דלקות זה מה שכולם אמרו לי, גם האופטומטריסט וגם הרופה עיניים: הדרך הכי טובה לחטוף דלקת זה לישון עם העדשות או להרכיב אותן עם ידיים לא נקיות. אבל בכל זאת אני הולך להתייעץ עם עוד רופה שלישי, רק בשביל להיות בטוח.

ובינתיים, אני רואה שאני כבר הראשון שעלה על זה: http://www.dailymail.co.uk/health/article-357082/Contact-lens-firms-ripping-off.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כבר מספר שנים עם עדשות. היו לי קבועות (קוראים להן "קבועות", ולא "שנתיות"), חודשיות ויומיות.

קודם כל, אני אציין למה קיים ההבדל בין העדשות השונות:

1) עדשה קבועה ("שנתית"): החזקה ביותר מבחינה מכנית. עבה יחסית, ועמידה. לכן יכולה להחזיק זמן ארוך. לכן גם הפחות נוחה מכולן.

היתרון הוא בעיקר אפשרות להתאמה אישית של העדשה, שום דבר מעבר לזה. החסרון הוא פוטנציאל מאוד גבוה לזיהום של העדשה. העדשה לא מוחלפת, לכן צריך לטפל בה כראוי.

ההתגברות על החסרון הזה היא באמצעות טיפול מסור, וטיפול בנוזלים מיוחדים יותר. בעדשה קבועה מטפלים בנוזל "1+2" (חומר מחטה וחומר מנטרל) ולא באמצעות נוזל רב-תכליתי. בנוסף , יש להקפיד על שימוש במסירי חלבונים ובסבון מיוחד. לדעתי, זה כאב ראש רציני ביותר. אבל שוב, עדשה קבועה היא עבור אנשים שצריכים התאמה אישית.

2) עדשה "חודשית": דקה יותר מקבועה, לכן פחות עמידה מכנית. לכן גם נוחה בהרבה. העלות של חבילה לשנה דומה מאוד לעלות של עדשה קבועה. היתרון הוא נוחות גבוה, ביחס למחיר סביר. החסרון: אין ממש. יש להקפיד על נקיון, אך לא באותה מידה של עדשה קבועה.

3) עדשה "יומית": דקה ביותר. מאוד לא עמידה מכנית, רוב הסיכויים שאם תשמש בה יותר מפעם-פעמיים היא פשוט תיקרע לך. היתרון הוא נוחות מאוד גבוהה, בשל הדקיקות. כמו כן, אין צורך להקפיד כאן על נקיון בכלל, לובשים וזורקים. חסרון: עלות גבוהה ביותר.

אורך החיים של העדשה: אני מסכים עם זה שהוא לא מוחלט וקבוע מראש. ברור שעדשה חודשית לא תחזיק בדיוק חודש. זה מטומטם לחשוב כך. ההמלצה היא להשתמש בהן כחודש. אך ברור שאין בינהן לבין עדשה "קבועה" הבדל מהותי ביותר. שתיהן בנויות באותה צורה, מאותו חומר פחות או יותר. העדשה הקבועה עבה יותר, אך באופן עקרוני, כל עוד העדשה החודשית תקינה מכנית, היא אמורה לתפקד. הבעיה היא בכך שבעדשות האלו נוטים לא להקפיד על נקיון (כמו שאמרתי, בעדשות קבועות זה דבר חשוב ביותר), ואז יש פוטנציאל מאוד גדול לזיהום. כמו כן, כן, העדשה אמורה להיקרע אם משתמשים בה יותר מדי.

לגבי יומיות, הן פשוט לא יחזיקו יותר מדי זמן. הן נורא דקות.

אני אישית משתמש בחודשיות. מצד אחד, נוחות. מצד שני, הזולות ביותר. חבילה של Focus Dailies עלתה לי כ 380 שקל באופטיקה הלפקין, ואלו עדשות בסדר גמור. את חומר החיטוי אני משתדל לקנות במבצעים. היו לי יומיות, והאמת שלא היו נוחות בהרבה. הן יותר מדי יקרות גם. שנתיות זה פשוט זוועה, אני מעדיף על פניהן. אני לא משתמש בעדשה בדיוק חודש. אני פותח חבילה, משתמש, וכאשר אני מרגיש שהעדשה הייתה בשימוש זמן רב מדי, אני זורק. זה ברור לחלוטין שאין משהו בעדשה שפתאום משתנה מהותית אחרי בדיוק 30 ימים. מצד שני, גם לא צריך להגזים, עיניים זה דבר חשוב וחבל להרוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני משתמש בעדשות Platinum של חניטה.

מפעל בישראל, ד"א.

אני משתמש בחודשיות כבר יותר משנה.

בקבועות אף פעם לא השתמשתי.

מה שאתה עושה ממש גובל בטמטום.

מה אתה מרוויח? עדשות חודשיות לחצי שנה עולות באיזור ה-500 שקל (הלפרין) (אולי יותר, אולי פחות. אני לא זוכר מה המחירים. אבל זה סדר גודל - אתה לא מתאשר ממה שאתה עושה).

זה לא שווה את זה.

עדשות חודשיות אפשר למתוח, ז"א, אתה יכול להשתמש בהן (כמו שכבר נאמר) מעבר לחודש.

הן בנויות לשימוש חוזר.

עדשות יומיות, לא מותאמות לשימוש חוזר. אתה לא אמור להחזיר אותן לעין שלך אחרי שהוצאת אותן.

אתה יכול להישאר בגישה שלך, ולהגיד "חצי שנה לא קרה כלום - אני ממשיך". אבל זה לא חכם במיוחד.

אם יקרה לך משהו, אתה תצטער על זה.

לסיכום,

תעשה לך ולעיניים שלך טובה, תשקיע בעצמך 1000 שקל בשנה (או שנה וחצי..) ותקנה עדשות חודשיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...