פיזיקה - 5 יח"ל או 1 יח"ל ? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פיזיקה - 5 יח"ל או 1 יח"ל ?


eliil1

Recommended Posts

נשארה לי בגרות אחרונה , פיזיקה(קרינה וחומר, וחשמל). הפסדתי הרבה מאוד שיעורים, ואפילו עם מיקודית אני קצת מתקשה להדביק את הפער. בכיתה י' עשיתי יחידה אחת טכנולוגית, הוצאתי ציון 95 בערך.

אני פוחד שאם אני אעשה את הבגרות בחשמל וקרינה וחומר הציון הסופי ב5 יחידות פיזיקה יהיה נמוך.

רציתי לשאול אם עדיף פיזיקה 5 יחידות בציון 60-70 (לוקח את המקרה הגרוע ביותר) , או פיזיקה 1 יח"ל בציון 95 ?

הרי גם ככה ה5 יחידות פיזיקה לא ייתן בונוס אם יהיה שם ציון של 60-70, ביחידה ההיא לפחות יש ציון נורמלי שיעלה את הממוצע..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אממ לפי מה שאני יודע אין מועד ב'.. כלומר אני אצטרך כבר לגשת למועד חורף ,אחרי התיכון, ז"א אקסטרני. בלי ציון הגשה. ולא שתיהיה בעיה , אבל.. אני אלמד כבר במכללה ואני כבר בטוח אשכח בכלל מכל החומר. אני אצטרך אז לקחת שיעורים פרטיים... מה שעכשיו אין לי אפשרות לעשות.

אז ב-5 יח"ל עם ציון 60 ( לא חושב שזה יהיה עד כדי כך נמוך,אבל נגיד) יעלה יותר את הממוצע מאשר יח"ל 1 עם ציון 95 ? או שזה תלוי באיזה מוסד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מה שנקרא ממוצע מיטבי, אם יש לך מספיק יחידות לימוד גם 5 יחידות עם ציון נמוך לא ישפיעו על הממוצע.

אבל, הטכניון לדוגמה, מחייב מהנרשמים לתואר ראשון ללמוד פיסיקה בתיכון:

1.3.2 לימודי השלמה בפיסיקה

בחינת הסיווג בפיסיקה הינה חובה לכל המתקבלים לטכניון (למעט , אדריכלות נוף, כלכלה וביולוגיה) פרט למקרים הבאים:

א. מי שלמד במסגרת הבגרות 4 יחידות פיסיקה לפחות וקיבל ציון 70 ומעלה.

ב. פטור מחלק א' של בחינת הסיווג (מכניקה) יינתן למי שלמד במסלול הטכנולוגי להנדסאים במגמת מכונות או מכונות חקלאיות, נבחן ועבר את הבחינות החיצוניות במקצוע מכניקה טכנית וקיבל ציון של 70 ומעלה. פטור מחלק ב' של בחינת הסיווג (חשמל) יינתן למי שלמד במסלול הטכנולוגי להנדסאים באחת המגמות: אלקטרוניקה או מכשור ובקרה, נבחן ועבר את הבחינות החיצוניות במקצוע העיקרי של המגמה בציון של 70 ומעלה.

ג. מי שלמד פיסיקה באוניברסיטה בארץ או בחו"ל וקיבל ציון עובר לפי המקובל במוסדות אלה, יקבל פטור מלא מבחינת הסיווג בפיסיקה.

ד. עולים חדשים ומי שלמדו בתיכון בחו"ל יגישו בקשתם לפטור לועדה לבדיקת תעודות אשר תתייעץ במידת הצורך בפקולטה לפיסיקה. הפטור יאושר על פי המלצותיה.

הצלחה בבחינת הסיווג בפיסיקה חלק א' או פטור ממנה הינה תנאי ללמוד המקצוע פיסיקה 1 או פיסיקה 1 מ' או פיסיקה 1 ר'. הצלחה בבחינת הסיווג בפיסיקה חלק ב' או פטור ממנה הינה תנאי ללמוד המקצועות פיסיקה 2 או פיסיקה 2 ממ' או פיסיקה 2 ר'.

סטודנטים חייבים לעבור את חלק א' של בחינת הסיווג (מכניקה) לפני תחילת הסמסטר השלישי ללימודיהם ואת חלק ב' של בחינת הסיווג (חשמל) לפני תחילת הסמסטר הרביעי ללימודיהם. בנוסף רשאית כל יחידה, באישור דיקן לימודי הסמכה, לקבוע מועד מוקדם יותר בו סטודנטים חייבים לעבור את שני החלקים של בחינת הסיווג בפיסיקה. סטודנטים שלא יעמדו בתנאי זה יוגדרו כסטודנטים ב"מצב אקדמי לא תקין" (ראה תקנה 3.1.5)

למרות שאני לא מבין מה בדיוק התוכנית שלך, אם אתה מתכוון ללמוד במכללה ישר אחרי הלימודים, בשביל מה אתה דואג כ"כ בגלל בגרות בפיסיקה? לחלק נכבד מהמכללות אפשר להתקבל כמעט ללא בגרות, שלא לדבר על הממוצע שיושפע, אם יושפע, מ-60 ב-5 יחידות בפיסיקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא דואג למכללה, הדרישות פשוט מצחיקות , הם קיבלו אותי מזמן (פרויקט עדן). אני בינתיים עושה רק הנדסאי, מכיוון שאני לא בטוח בכלל שאני רוצה ללכת לכיוון ההנדסת חשמל, ועד הצבא גם ככה יש לי בערך עוד שנה-שנה וחצי,אז בזמן הזה אני רציתי לסיים הנדסאי ושיהיה לי כבר שמץ (אני מקווה שיהיה) לגבי המקצוע הזה,שאני אוכל להחליט אם זה שלי או לא.בתיכון ה10 יח"ל אלקטרוניקה (שאגב עם ציון מעולה אצלי) לא ממש מדד לכלום , זה מאוד בסיסי, יותר מדי בסיסי.

מה גם שאם אני אחליט לא להמשיך להתעסק בתחום הזה, לפחות יהיה לי מה להוסיף בקורות חיים.

אבל , במקרה ואני כן אחליט להמשיך ,ולסיים תואר הנדסת חשמל , וזה יהיה כבר אחרי הצבא אז אני רוצה ללכת לאוניברסיטה ולא למכללה, בגלל זה אני דואג... גם ככה כל הלשון תנך היסטוריה לא בשמיים אצלי...

אז אני מתלבט אם בחישוב הסכם פיזיקה עם 5 יחידות עם ציון נמוך יתרום יותר מאשר יחידה אחת עם ציון מצטיין.

עריכה: שמתי לב עכשיו שציטוט שהבאת (MR PEPO) לשורה : " פטור מחלק ב' של בחינת הסיווג (חשמל) יינתן למי שלמד במסלול הטכנולוגי להנדסאים באחת המגמות: אלקטרוניקה או מכשור ובקרה, נבחן ועבר את הבחינות החיצוניות במקצוע העיקרי של המגמה בציון של 70 ומעלה. "

זה אומר מה שאני חושב שזה אומר? (:

"סטודנטים חייבים לעבור את חלק א' של בחינת הסיווג (מכניקה) לפני תחילת הסמסטר השלישי"

מכניקה עשיתי שנה שעברה, למרות שהציון שקיבלתי לא משהו .. 78

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אני מתלבט אם בחישוב הסכם פיזיקה עם 5 יחידות עם ציון נמוך יתרום יותר מאשר יחידה אחת עם ציון מצטיין.
מבחינת האקדמיה אין שום משמעות ליחידת לימוד אחת בפיזיקה. זה כאילו לא עשית פיזיקה בכלל.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז לדעתי זה עונה על הקריטריונים של הטכניון לפחות. בכל אופן תעשה כמה טלפונים לאוניברסיטאות ותשאל על תנאי הקבלה שלהם. אני מניח שאם תגיע עם תואר הנדסאי יעשו לך כמה וכמה הקלות בשביל B.Sc בהנדסת חשמל, ובניגוד למה שנהוג לחשוב, קבלה לאוניברסיטה יכולה להיות גמישה, במיוחד שמדובר ברקע קצת יותר מבוסס מהשכלה תיכונית.

ואם אתה לא רוצה ללכת רחוק, כנס לאתרים של אוניברסיטאות, תראה מה תנאי הקבלה לתואר ראשון, אם הם מחייבים לימודי פיסיקה כמו הטכניון, ותשחק עם מחשבון הסכם והממוצע המיטבי בשביל לראות מה זה יעזור לממוצע (דן, אולי זה לא ייחשב בתור לימודי פיסיקה כמו שהטכניון רוצה, אבל להעלות את הממוצע זה יכול, זה מקצוע לכל דבר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על העזרה לשניכם.

אני אחרוש על החומר כמה שאוכל, ובמקרה הגרוע אני אבטל את המקצוע מהתעודת בגרות. זה אפשרי נכון? (בהנחה ולא נכשלתי אבל קיבלתי 60-70)

מחר אני אנסה להתקשר לטכניון לשאול אותם לגבי תנאי הקבלה להנדסאים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע אם ניתן לוותר (וחיפוש זריז בגוגל לא הניב תוצאות), אולם אולי המידע הזה יכול לעזור:

שיטת הבונוסים במוסדות להשכלה גבוהה

מתוך רצון לעודד תלמידים ללמוד ולהבחן בבחינות הבגרות ברמה מוגברת ( 4 ו- 5 יח"ל ), החליטו המוסדות להשכלה גבוהה להעניק הטבה – בונוס – לציון מבחן בגרות ברמה מוגברת. על מנת לקבל בונוס חייב הציון במקצוע להיות לפחות 60.

חישוב הממוצע האוניברסיטאי המשוקלל הכולל בונוסים נעשה על פי הכללים הבאים:

לציונים בבחינת בגרות או בעבודת הגמר, באנגלית או במתמטיקה ברמה של 4 יח"ל יש להוסיף לציון 12.5 נקודות.

לציונים בבחינת בגרות או בעבודת הגמר, באנגלית או במתמטיקה ברמה של 5 יח"ל יש להוסיף לציון 25 נקודות.

לציונים המוגברים האחרים ברמה של 4 יח"ל יש להוסיף 10 נקודות.

לציונים המוגברים האחרים ברמה של 5 יח"ל יש להוסיף 20 נקודות.

ציונים של מקצועות ברמה שהיא פחות מ- 4 יח"ל לא יקבלו בונוס (יוצא מן הכלל הטכניון שמעניק בונוס לכימיה ברמה של 3 יח"ל).

כל ציון מוכפל במספר היחידות המתאימות לו. לגבי ציון מקצוע שקיבל בונוס, ההכפלה היא בציון לאחר תוספת הבונוס.

מחברים את כל המכפלות ומחלקים במספר היחידות הכולל שהתלמיד נבחן.

המוסדות להשכלה גבוהה לוקחים בחשבון את הממוצע המיטבי של ציוני תעודת הבגרות. ממוצע זה הוא ממוצע הציונים המתקבל לאחר שהושמטו ציונים במקצועות הבחירה, הגורמים להורדת הממוצע. כל זאת בתנאי שסך כל יחידות הלימוד אחרי ההשמטה הוא לפחות 20. אין אפשרות להשמיט חלקי מקצועות ובנוסף כל תנאי הזכאות לתעודת הבגרות חייבים להישמר. חישוב הממוצע המיטבי נעשה ע"י האוניברסיטאות באופן אוטומטי ואין צורך לבקש השמטת מקצועות.

רק בטכניון ניתנת הטבה ע"י הכפלה של הציון ברמה של 4 יח"ל ב- 1.1, הכפלה של ציון ברמה של 5 יח"ל ב-1.2; כימיה, ביולוגיה ברמה של 5 יח"ל מוכפלים ב- 1.25 ובמקצועות מתמטיקה ופיסיקה ברמה של 5 יח"ל ההכפלה היא ב- 1.3. המקצוע כימיה ברמה של 3 יח"ל מוכפל ב- 1.05. המקצועות כימיה טכנולוגית ומחשבים ברמה של 5 יח"ל מוכפלים ב- 1.25.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה אומר שאלקטורניקה 10 יחידות, זה 40 נקודות בונוס (5 יחידות תקשורת ו5 יחידות אלקטורניקה ומחשבים), מתמטיקה 4 יחידות זה 12.5 ואנגלית 5 זה 25. ואם פיזיקה יהיה יותר מ60 אז עוד 25..

חחח TOO GOOD TO BE TRUE אה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני בזמנו לפני התואר הראשון שמחתי לראות שיש דגש על המקצועות הריאלים כמו פיסיקה, כימיה ומתמטיקה. אם לא הבונוסים האלה, אף אוניברסיטה לא הייתה מקבלת אותי :hat:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...