שלט רחוק ומחשב מדיה בכלל עם לינוקס - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שלט רחוק ומחשב מדיה בכלל עם לינוקס


Recommended Posts

לא קיבלתי מענה בפורום קולנוע ביתי ואני מקווה למצוא אותו כאן

אני מרכיב מחשב מדיה (בעיקר למוזיקה) שישמש גם כשרת ביתי עם מעבד E2200 וזיכרון של 1 ג"ב (לוח אם מבוסס נבידיה 630).

1) מה היא הפצת הלינוקס המומלצת למחשב שכזה.

2) האם יש מקלט IR אוניברסלי, ניתן לתכנות במחיר סביר שיעבוד בלינוקס (אני רוצה לשלוט על המחשב עם שלט קיים). אם אין, מה השלט למחשב המומלץ ללינוקס שיאפשר מקסימום שליטה במינימום מאמץ ומחיר.

3) פתרון מוצלח לשליטה מרחוק (remote desktop) במחשב השרת דרך תחנת העבודה העיקרית שלי או המחשב הנייד שמריצים וויסטה (בקרוב חלונות7) ו- (בהתאמה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מערכת לינוקס

לדעתי אם תהיה בעיה של תמיכה היא תהיה בקולט שיש במחשב ולא בשלט. תחפש באינטרנט אם הקולט שלך נתמך

יש שליטה מרחוק דרך ישום המדיה (amarok מה שתשים) וניתן להתחבר מרחוק למחשב הרחוק

בין 2 מחשבי ניתן להריץ תוכנה כך שהיא תרוץ אל מחשב 1(ותוציא את הקול מהכרטיס קול שלו) ותראה את החלון אל מחשב 2. אני חושב שיש תוסף שמאפשר לוינדוס להיות מחשב 2 אבל לא בטוח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזמנתי אתמול מאיביי שלט של (אני מקווה, לך תדע עם הסינים) תואם לתקן MCE. נראה איך הוא יעבוד ואם המקלט יוכל להיות אוניברסלי. נפרסםאת הממצאים כאן בהמשך.

לגבי הפצה - נראה לי שאני אבחר בפדורה. כנ"ל אני אעדכן בהמשך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

השלט הגיע לפני מספר ימים, נגיד שהוא ...

השלט עצמו מאוד לא נוח, אבל המקלט הוא סטנדרטי לחלוטין ותואם לשאר מקלטי ה-MCE המקובלים בשוק, הוא גם קולט היטב גם מהחדר הסמוך בהקפצה על הקיר.

לגבי התמיכה בתוכנה - לבסוף התקנתי פדורה 13 שתומכת לא רע במרכיבי החומרה שברשותי, כולל בכרטיס חיצוני (USB) - אבל לא out of the box, מה שהיה מאוד מעיק ודרש ממני לחבר את המחשב לראוטר בכבל על מנת להתקין את החבילות הרלוונטיות.

לגבי השלט-רחוק : המקלט זוהה בקלות על ידי lirc והצלחתי לקבל קליטה ותיעוד של האותות משלט ה-ARCAM האלגנטי והארגונומי שברשותי על ידי irrecord (אולם רק במצב RAW) ובהמשך לשייך את הכפתורים לפקודות שונות ב-amarok על ידי האפליקציה הרלוונטית ב-KDE.

התוצאה הסופית המתגבשת (טרם סיימתי את המלאכה) לא רעה בכלל - לא פחות טובה ממה שניתן להשיג בחלונות (לפעמים אפילו טובה יותר), בחינם אבל במחיר של כמה שעות עבודה.

לגבי שליטה מרחוק - כעת אני מתחבר מתחנת העבודה (חלונות) למחשב המדיה בעזרת tightVNC, שהוא מזעזע באיכותו ואיטי במיוחד, חלק מזה באשמת הראוטר העלוב והאיטי שלי, הרוב באשמת פרוטוקול ה-VNC. יתכן ואני אשבר ואוסיף בהמשך מסך קטן למחשב המדיה לצורכי שליטה (אין לי בנתיים כוונה הלהכניס לסלון מסך גדול משיקולים שאינם רלוונטיים לדיון).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה יכול להתפשר על CLI גם SSH יכול להוות חלופה טובה מאוד

אני לא איש מחשבים במקצועי, לא זוכר פקודות בע"פ (לא עוסק בזה ביום יום) ובטח לא פרמטרים, ההתעסקות שלי ב-CLI איטית ומסורבלת. אם לא אמצא פתרון GUI אלגנטי, אני כנראה פשוט אתקין מסך קטן (7 אינץ') לשליטה ישירה.

תוספת אישית = אני חושב שבימינו, 26 שנים לאחר המקינטוש הראשון וכ-35 שנה לאחר המחקר של XEROX בעניין ה-GUI, משתמש קצה הדיוט (=אני) לא אמור להדרש להשתמש ב-CLI כלל. גם לא בלינוקס...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...