אז מה באמת לומדים תלמידי הישיבות ובמה עסקו חז"ל? - עמוד 7 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אז מה באמת לומדים תלמידי הישיבות ובמה עסקו חז"ל?


qwerty1987

Recommended Posts

בתיכון לימדו אותי שהנגזרת של X^n היא nX^n-1. למה? ככה. נאלצתי להאמין שזה ככה. באוניברסיטה הוכיחו לי שזה נכון ועכשיו אני לא צריך להסתפק באמונה, עכשיו אני יודע בוודאות שזו הנגזרת.

אי אפשר להוכיח שאלוהים קיים ואי אשר להוכיח שהוא רוצה שלא נאכל בשר ביחד עם חלב. מה שנשאר זה להאמין שזה נכון או לא להאמין שזה נכון. כל מי שמנסה להוכיח לצד זה או אחר חייב לכלול בהוכחה את ההנחה עצמה (או הנחות שתומכות בה) ולכן ההוכחות האלו לעולם לא תקפות, למרות שהן נראות נכונות למי שמאמין.

הטיעון שלך לוקה בחסר. הטענה שהוכיחו לך באוניברסיטה מבוססת על אקסיומות שנקבעו מראש ע"י אנשים (בדיוק כמו אלו שמאמינים באלוהים), ואינך יכול להוכיח שהמתמטיקה נכונה אלא עד גבולות מה שנקבע כנכון ע"י מתמטיקאים ומתיישב עם הנחות הבסיס.

אם אשאל אותך כמה זה 1+1?

אתה תענה: 2

למה? כי זה מה שלימדו אותך מכיתה א' וזה מה שכתוב בספרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 166
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא נכון.

קח עט. כמה עטים יש לך ? אחד.

קח עוד אחד. כמה עטים יש לך? שתיים.

אין פה עניין של לימדו, זה עובדה.

אבל העט הראשון שלקחת והעט השני הם לא אותו עט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא משנה. שניהם שייכים לקבוצה של עצמים הנקראים (עובדתית, לא "הנחתית") "עט".

"עט" ועוד "עט" שווה 2 "עטים". זה לא משנה איזה סוג של "עט" יש לך פה.

בדיוק באותה צורה שקל ועוד דולר לא שווה 2 שקלים, אבל כן שווה 2 "יחידות כסף" או "מטבעות".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אההה, אבל אני לא מסכים איתך פה. לפי התפיסה שלי, התורה מתפתחת ע"י כל אחד, וכל אחד "יוצר" לו את התורה שלו. בשביל כל אחד, התורה מתגלמת בצורה אחרת, וזה פיתוחה של תושב"ע. לכן גם לדעתי יש ערך. (גישת עתניאל במידה מסויימת)

מה גם שכשהתחלתי קצת ללמוד קבלה, גיליתי שהרבה מהמסקנות שהגעתי אליהן בעצמי מופיעות בתורת הקבלה. הקבלה היא דבר מאוד לוגי, ומסתבר שהלוגיקה שלי לא מעוותת מהיסוד.

תורה שבכתב [חמישה חומשי תורה] ותושב"ע ניתנה בהר סיני כזוג אחד, רק שהיא נילמדה בעל פה, אחר -כך במשך הדורות ניכתבה [שהיא המשנה] בגלל כל הפורענות שהיית באותו דורו של ר' יהודה הנשיא לכן שלא תישכח מהעם -היא ניכתבה.

אתה יכול לפתח את התורה ,אך לפי הכללים שלה.

איך אתה לומד קבלה והיכן? [למרות שזה לא עומקו ש לדבר].

כל כך צריך להיות אדם צדיק והרבה שנים של תורה.

הרובד הכי עליון בתורה הוא רובד הקבלה, ואת זכות הכניסה לרובד הנעלה הזה נותן גדול המחברים בקבלה - הלא הוא הרב חיים ויטאל תלמידו של האר"י , רק למי שמקיים את התנאים שאעתיק כאן. יכול להכנס לרובד הקבלה..

וזה לשונו בהקדמה לספר 'עץ החיים': "אני הכותב משביע בשמו הגדול ית' לכל מי שיפלו הקונטרסים אלו לידו שיקרא הקדמה זאת, ואם אותה נפשו לבוא בחדרי החכמה זאת יקבל עליו לגמור ולקיים כל מה שאכתוב, ויעיד עליו יוצר בראשית שלא יבוא אליו היזק בגופו ונפשו, ובכל אשר לו, ולא לאחרים תחת רדפו טוב. הבא לטהר ולקרב ראשית הכל: יראת ה', להשיג יראת העונש, כי יראת הרוממות שהוא יראה הפנימית לא ישיגוהו רק מתוך גדלות החכמה, ...לכן יזהר שלא לבוא לידי חטא אפי' בשוגג שלא יהיה להקליפות שייכות בו, לכן צריך ליזהר מהעברות הקלות כי הקב"ה מדקדק עם הצדיקים כחוט השערה, לכן צריך לפרוש עצמו מבשר ויין כל ימות השבוע, וצריך הזהרת סור מרע ועשה טוב ובקש שלום. בקש שלום צריך להיות רודף שלום ולא להקפיד בביתו על דבר קטן וגדול וכ"ש שלא יכעס ח"ו.

וצריך להתרחק בתכלית הריחוק סור מרע: א ליזהר בכל דקדוקי מצוות ואפי' בדברי חכמים שהם בכלל לא תסור: ב לתקן המעוות קודם שיבוא לעוה"ב: ג יזהר מהכעס אפי' בשעה שמוכיח את בניו לא יכעס כלל ועיקר: ד גם צריך ליזהר מהגאווה ובפרט בעניין הלכה כי גדול כוחה והגאווה בזה עוון פלילי: ה בכל צער שיבוא לו יפשפש במעשיו וישוב אל ה': וגם יטבול בעת הצורך לו: ז גם יקדש את עצמו בתשמיש המטה : ח שלא יעבור כל לילה מבלי שיחשוב מה שעשה ביום ויתוודה: ט גם ימעט בעסקיו, ואם אין לו פרנסה כי אם ע"י משא ומתן יכין יום ג` ויום ד` מחצי היום ואילך ובכוונה שהוא לעבודת קונו: י כל דבור שאינו של מצווה והכרחי יהיה זהיר ממנו ואפי' דבר מצווה ימנע בשעת התפלה: ועשה טוב: א לקום בחצי הלילה ולעשות הסדר בשק ואפר ובכי גדול ובכוונה כל אשר יוציא בשפתיו.

ואח"כ יעסוק בתורה כל זמן שיוכל להיות בלי שינה ובלבד שחצי שעה קודם עלות השחר יתעורר לעסוק בתורה: ב ילך לבית הכנסת קודם עלות השחר קודם חיוב טלית ותפילין, ולהיזהר שיהיה מעשרה ראשונים: ג קודם שיכנס ישים אל לבו מצוות עשה ואהבת לרעך כמוך ואח"כ יכנס: ד להשלים רמז צדיק בכל יום שהוא צ' אמנים ד' קדושות י' קדישים ק' ברכות: ה שלא להסיח דעתו מהתפילין בעת התפילה זולת בעת העמידה ועסק התורה: ו צריך שיהיה עוסק בתורה מעוטף בטלית ותפילין: ז לכוון בתפילה הכוונות כמו שכתוב בעץ החיים: ח שישים תמיד נגד עניו שם בן ד' אותיות הוי"ה ויזדעזע ממנו כמו שכתוב שויתי ה' לנגדי תמיד: ט שיכוון בכל הברכות בפרט בברכת הנהנין: י צריך שיהיה עמל בתורה פרד"ס שנאמר או יחזיק במעוזי: ואל יחשוב שיגלו לו רזי התורה בהיותו ריק, וככתוב יהב חכמתא לחכימין.

השגת החכמה תנאי הראשון צריך למעט דבורו ולשתוק כל מה שיוכל, כדי שלא להוציא שיחה בטילה, כמאמר רז"ל סייג לחכמה שתיקה: גם תנאי אחר, על כל דבר תורה שלא תבינהו תבכה עליו כל מה שתוכל: גם עליית הנשמה בלילה לעולם העליון שלא תשוט בהבלי העולם תלוי שתישן בבכייה: ומירת עצבות מגונה עד מאוד, ובפרט להשיג חכמה והשגה אין לך דבר מונע השגה יותר מזה: גם בעניין השגת האדם אין לך דבר שמועיל כמו הטהרה והטבילה שיהיה האדם טהור בכל עת:"

עד כאן לשונו.

כל מרכזי הקבלה למיניהם לעם ['לייטמן','בני ברוך'] וכו'.. הם דוברי שקרים ובצע כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא משנה. שניהם שייכים לקבוצה של עצמים הנקראים (עובדתית, לא "הנחתית") "עט".

"עט" ועוד "עט" שווה 2 "עטים". זה לא משנה איזה סוג של "עט" יש לך פה.

בדיוק באותה צורה שקל ועוד דולר לא שווה 2 שקלים, אבל כן שווה 2 "יחידות כסף" או "מטבעות".

אבל ההנחה הראשית שלך היא: "עט בודד" הוא "עט אחד"

ההנחה המשנית: 1+1=2

מסקנה: "עט בודד" ועוד "עט בודד" שווה "שני עטים"

ועדיין ההנחה הראשית והמשנית נקבעו על ידך. לכן הגעת למסקנה שאליה הגעת. ואיך אתה מוכיח שההנחות נכונות?

1+1=2

1+1=10

מה נכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין פה הנחה. משהו שלא ניתן להפריך הוא עובדה.

עט אחד הוא עט אחד. הוא יחידה בודדת, הוא מבנה בודד, זהו.

אם אתה נכנס לפילוסופיה של "האם ניתן להוכיח שעט אחד הוא באמת עט אחד", באותה מידה לא ניתן להוכיח בצורה "אמיתית" שהיקום עצמו קיים, ולכן אתה לא באמת קיים.

אתה מטיל ספק בקיום של עצמך?

Have fun.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו? מה אתה רוצה בדיוק?

0.999999 אינסופי אכן שווה אחד בגלל שאין שום מספר בינו לבין אחד.

אני לא מבין, אתה רוצה לדון במתמטיקה או פילוסופיה? כי כרגע הכיוון ברור, וזה כיוון שאני לא הולך להיכנס אליו.

חוץ מזה שהפונקציה "שליש" עובדת לגבי כל דבר באופן שונה.

אם תיקח עט אחד, תחלק אותו ל 3 חלקים ותצרף אותם חזרה, אתה תקבל את אותו העט הבודד שהיה לך בהתחלה. אתה יכול להכחיש את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תורה שבכתב [חמישה חומשי תורה] ותושב"ע ניתנה בהר סיני כזוג אחד, רק שהיא נילמדה בעל פה, אחר -כך במשך הדורות ניכתבה [שהיא המשנה] בגלל כל הפורענות שהיית באותו דורו של ר' יהודה הנשיא לכן שלא תישכח מהעם -היא ניכתבה.

אתה יכול לפתח את התורה ,אך לפי הכללים שלה.

איך אתה לומד קבלה והיכן? [למרות שזה לא עומקו ש לדבר].

כל כך צריך להיות אדם צדיק והרבה שנים של תורה.

הקדמה לתורת החסידות, במיוחד זו של חב"ד.

בנוגע לפיתוח התורה- ישנם הרבה צדדים שאפשר לפתח- לא רק פסיקת הלכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת שאין טעם להיכנס לויכוח הזה.

אבל מה שניתן להבין ממנו הוא שעל דברים קונקרטיים כמו מתמטיקה אפשר להתווכח בהבאת הוכחות וטיעונים לוגיים הפונים להיגיון.

על דברים פילוסופיים כמו דת לא ניתן להתווכח באותה דרך מושכלת ושמי שרוצה להאמין בבורא עולם יאמין, ומי שלא שלא יאמין.

הרי אם אני לא מאמין באלוהים, אני לא מאמין גם בגן עדן וגיהנום, לא מאמין בעונש על אי קידוש שבת/אכילת בשר בחלב/...

ואין לי שום בעיה עם מי שמאמין בדברים הללו ושלדעתו אני אשרף פעם אחר פעם באש צורבת.

רק שלא יכפו עלי את אמונותיהם כמו שאיני כופה עליהם את אי אמונתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

FogBird.

כוונתי היית לספר הזהר.

אני כתבתי על אדם שמגיע לדברים על דעת עצמו בלי שום קשר לתורה [ופעמיים אף נוגד אותה].

אם אתה לא כזה - אלא מפתח לפי הכללים של התורה -אז אין בזה שום בעיה.

לכן ציינתי אם זה נובע רק על דעת עצמך בלי רקע תורני ,יש לציין זאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שהיית אצלי בפרטי ושאלת על כך,השבתי לך על זה.

או שזה לא נישלח?

אגב את אנשי הייטק האלה וכו'.. כנראה שכן מעניין הדברים הללו [הרי רק את זה לומדים]

הדף היומי - ערוץ 10

http://hadafhayomi.co.il/index.php?l=he&a=article_archive/main_article_video

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

FogBird.

כוונתי היית לספר הזהר.

אני כתבתי על אדם שמגיע לדברים על דעת עצמו בלי שום קשר לתורה [ופעמיים אף נוגד אותה].

אם אתה לא כזה - אלא מפתח לפי הכללים של התורה -אז אין בזה שום בעיה.

לכן ציינתי אם זה נובע רק על דעת עצמך בלי רקע תורני ,יש לציין זאת.

יש לי רקע תורני, אבל כשמדובר במחשבת אין ממש כלים למחשבת (חוץ מכללי היסוד של היהדות כמו מונותאיזם וכדו') אלא מדובר בפיתוח שכלי, כמו פילוסופיה, למרות שכנראה שיש הבדל בין מחשבת לפילוסופיה. לא מכיר את העניין באמת. אני צריך לברר יום אחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...