'שדרוג' של בזק בינלאומי - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

'שדרוג' של בזק בינלאומי


Marks

Recommended Posts

קיבלתי שיחה מבב'ל ונאמר לי שהם משדרגים אצל הלקוחות את החיבור לתיעדוף טוב יותר או משהו בסגנון ושנדרש רק לשנות משהו במחשב. מישהו יודע על מה מדובר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה יכול להסביר את כל התלונות. הם כנראה שיחקו עם התיעדוף כדי להגיע למשהו אופטימאלי. אולי יש להם מערכת QOS חדשה.

בכל מקרה ה"תעדוף" הזה נקרא גם traffic shaping שהוא דבר מאוד חשוב שיהיה לספקית אחרת אנשים שמשתמשים באפליקציות real time כמו משחקים וVOIP יסבלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשלום לפי תעבורה... זובי

אני רוצה לראות את מוקדי שירות הלקוחות שלהם מתמודדים מול עשרות אלפי מורידים סדרתיים שהתרגלו להוריד סרט כל שני וחמישי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

fighter, תתפלא אבל החלק של המורידים הכבדים הוא חלק יחסית מצומצם והספקיות בונות על היוזרים שרוב השימוש שלהם זה "דיפדוף" באינטרנט וקצת הורדות אפילו עם חבילות של NGN ו UFI...

הבחור מעליי שאמר שהשינוי עצמו הוא נטו בשביל בקרה של בינלאומי על כמה רוחב פס המשתמש מוריד היא נכונה לגמרי, כי בעתיד באמת יעברו לחיוב לפי USAGE.

וכמובן TRAFFICE SHAPE יותר טוב, שיוכל עוד להוריד את המהירות (ממה שכבר מורידים גם ככה) ולהוריד עומס מהקווים לחו"ל.

ללא קשר לזה, כל הקונספט של "שדרוג" הוא בולשיט אחד גדול, לא שדרוג ולא נעליים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון מאד,

ניראה לך באמת שהם יפתחו "רשת נפרדת" ? אתה מתחבר לאותן המכונות בדיוק, וההפך עצם העבודה שאתה מתחבר לחיבור NGN לדוגמא, נותן לציוד אפשרות לדעת שבפוטנציה אתה מוריד כבד יותר, לכן גם הריסטריקציות יהיו גדולות יותר (יותר TF).

תיווכח בעצמך, עשרות חברים ועובדות מוצקות אחרות שלא אפרט כאן מחוברים ל NGN המדובר, ומורידים בראפיד-שייר / TL (כן אפילו טורנט ליץ' שגם על יוטורנט התחילו לעשות TF למהירויות גבוהות) בקצבים שהם בדיחה (לא מדבר בכלל על להגיע ל 10MBIT אני מדבר אפילו על חצי).

אל שלא תיתממו ותחשבו שהפרסומת ההזויה הזאת של "רשת נפרדת" מצדיקה את עצמה, ברגע שבזב"ל יוכלו לספק רוחב פס לחו"ל בקצבים של מעל 10MBIT כמו שצריך אני יתחבר לזה, נכון להרגע זו בדיחה (בכלל לא מצחיקה שלקוחות משלמים עליה)

ועשרות שיחות לתמיכה וכו' לא ישפרו לכם את המצב, אין דבר כזה תיעדוף ללקוח הפרטי (אתם יכולים לעשות סלטות באוויר) אולי שירות GAMER אבל עם NGN כביכול אתם אמורים להיות בניתוב GAMER שגם הוא כבר לא מה שהיה פעם.

מסקנה סופית, אף אחד לא באמת מבקר את הספקיות בארץ, אין גוף מסודר שמבין ב NETWORKING שיודע אם הספקית עושה את מה שהיא מתיימרת לשווק, ואיזה הגבלות (traffice shape) היא עושה בציודים שלה.

תסמכו על זה שככה הם מרוויחים, גם אם יש רוחב פס לחו"ל נגיד לבזבל (10GIGA?) הם יעדיפו להשתמש בכמה שפחות שכן זה עולה הון תועפות.

הורדה נעימה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שידרגתי ל- 12MB (תשתית הוט) ודה פקטו "נאלצתי" לעבור לרשת NGN תואמת...

מיד עם השידרוג קיבלתי את המהירות המקסימלית (12*1024 /8 = 1536kb/s - בתכלס אפילו קצת יותר...).

המחירים הינם לשביעות רצוני - ולא, לא כזה יקר... יש קומבינות לא לדאוג...

בתמיכת בינלאומי נתבקשתי לעבור לתצורת חייגן (וביקשו את רשותי על מנת להעלות נציג לשם כך - מעבר מ- 84.*.*.* ל- 172.*.*.* - המבין יבין)

כששאלתי מדוע, הנציגה החלה להרצות לי על תאוריית "הרשת הנפרדת" משך דקה ארוכככככההההה.

למותר לציין ממש, שהיא לא שכנעה אותי ולו במקצת, שכן הגב' לא שלטה בחומר... בלשון המעטה ונראה כי הקריאה את "ההרצאה" מתוך הכתב... ממש כך...

ואם זה לא מספיק, אז גם נתבקשתי להחליף ראוטר (!!????) על מנת שהחייגן ירוץ על הראוטר ללא ניתוקים (יש לי NETGEAR תקן N מהירות 300 - לא נראה לי שהיא הבינה מה יש לי... :)))

שורה תחתונה... סירבתי בנימוס לעבור לחייגן, שכן לי אין שמץ של מושג מה זה יתן לי (למעט תיעדוף PING ל- IP ספציפי וכיוצ"ב) ולמעט בקרה מוגברת מצד הספק.

לדעתי, זו פשוט חוצפה מצידם (העניין עם הראוטר כמובן... היו צריכים לומר לי מראש ...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למי יש דקה (או 5) להסביר לבור ועם הארץ שכמוני :

1) איך אני יודע אם אני על חייגן או לא? יש שיטה לזיהוי? (חייגן זה כשאני יוצר התחברות ואז "מחייג" ? או שאני מגדיר בראוטר יוזר וסיסמה של הספק ואז אני כביכול מחובר קבוע?)

2) מה זה MPLS ולמה זה טוב ליהודים?

3) אם וכשבעתיד הנראה לעין בעזרת ה' (ב500שנה הקרובות) אשדרג ל NGN או UFI - מה יקרה אם אעבור לחייגן?

** יש לציין שמבחינת ספק אעדיף להשאר על בכל מהירות שתהיה,ובלבד שתהיה קיימת האופציה.

תודה לכולם :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@meirzr

לבזק בינלאומי ידועה היטב הבעיה שלה בחיבור כבלים בחייגן (עם ראוטר) ,יש ראוטרים (או הממשק שעובד על הראוטר) שכן עובדים בצורה תקינה עם החייגן בכבלים.

אני אפילו לא יודע אם הרואטרים של הוט עובדים טוב בב"ל.

הבעיה בחיבור באמצעות ראוטר, לדעתי, היא בגלל חיבור ה- VPN... זהו הגורם "לניתוקים"...

בכל אופן, אני אישית, לא שמתי לב לאיזשהו חיסרון בכך שאני ללא חייגן...

יתכן ויש חסרונות "מתחת למנוע" אבל כשזה יהיה משמעותי ורלוונטי, תמיד אוכל להחליף לחייגן...

(דרך אגב, גם חיבור באמצעות חיגן, שלא דרך הראוטר - הווי אומר הגדרה ידנית וחיבור מודם למחשב ישירות, לא מצליח, אא"כ אתה יושב על IP שאיננו 84.*.*.* הווי אומר ב- 172.*.*.*)

inmotion:

1. זה פשוט, האם לפני שאתה גולש (למשל שהמחשב בדיוק עלה) אתה מפעיל התקשרות מסויימת?? האם יש התקשרות שעולה אוטומטית עם המחשב?? במידה והתשובה חיובית הרי אתה, סביר להניח, מחובר דרך חייגן... במידה ומיד שהמחשב עולה אתה יכול לגלוש בלי לבצע כל פעולה - סביר להניח, שאתה מחובר ללא חייגן.

האופציה היותר מקצועית היא פשוט לבדוק האם יש התקשרויות בתפריט חיבורי הרשת....

2.Multiprotocol Label Switching - קרא http://www.cables.org.il/info/mpls.htm

3. בגדול - כלום... רק הבקרה עליך תהיה גבוהה....

הכוונה שלהם היא להציג את הנושא לדוגמא, כך:

היום אתה נוסע בכביש מהיר מדרום לצפון (כביש 4 או כביש 2) אני יחד עם כולם, אף אחד לא יודע שאני נוסע בכביש, המהירות לפעמים איטית ולפעמים יש פקק.

מאידך, אם אני נוסע בכביש 6 צפונה... אני "משלם "בכניסה, אני מצולם ומתועד... אבל אני נוסע במהירות, וללא פקקים...

יתרונות מול חסרונות....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתמיכת בינלאומי נתבקשתי לעבור לתצורת חייגן (וביקשו את רשותי על מנת להעלות נציג לשם כך - מעבר מ- 84.*.*.* ל- 117.*.*.* - המבין יבין)

כששאלתי מדוע, הנציגה החלה להרצות לי על תאוריית "הרשת הנפרדת" משך דקה ארוכככככההההה.

אני יכול להסביר לך למה אתה צריך לשלם יותר - אתה כנראה בהתחיבות אצלם. הדרך היחידה להוריד אותם מזה היא להתקשר למתחרים ולעשות מסחרה (שיטת "הטלפון המוזיקלי" נשמע לי שם מתאים לזה שאתה מתקשר כל פעם למישהו אחר) . כשאתה בהתחיבות העמדת מיקוח שלך גרועה ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יכול להסביר לך למה אתה צריך לשלם יותר - אתה כנראה בהתחיבות אצלם. הדרך היחידה להוריד אותם מזה היא להתקשר למתחרים ולעשות מסחרה (שיטת "הטלפון המוזיקלי" נשמע לי שם מתאים לזה שאתה מתקשר כל פעם למישהו אחר) . כשאתה בהתחיבות העמדת מיקוח שלך גרועה ביותר.

אני מדבר על כתובות IP לא על שקלים :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...