זקוק לעזרה בחישוב אחוזים - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זקוק לעזרה בחישוב אחוזים


lev-27

Recommended Posts

זה קצת מביך... אני צריך עזרה בחישוב אחוזים בדו"ח מעבדה.

אז ככה: עשינו ניסוי ב-70 זבובים. מתוך 70 זבובים 59 הגיבו לסוכר בריכוזים שונים. מתוך 59 זבובים שהגיבו 20 זבובים הגיבו לתמיסת סוכר בריכוז 0.005M, 18 זבובים 0.01M עוד 10 הגיבו ל-0.05M ולסיום 11 זבובים הגיבו ל-0.1M. אני צריך לחשב את אחוז הזבובים שהגיב לכל ריכוז. כלומר X% הגיבו לי-0.005M וכך הלאה. תודה על העזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצורך החישוב אתה לא ממש צריך את מספר הזבובים שהגיבו סה"כ. אם לתמיסה מסויימת הגיבו 18 זבובים (המספרים בהודעה שלך קצת התבלגנו...), אזי שאחוזם הוא 18 חלקי 70 הזבובים שהיו כפול 100 (אחוזים), כלומר 25.7%. אם יש יותר מקבוצה אחת שהגיבה לתמיסה מסויימת (למשל, אם סופרים גם את אלה שהגיבו לתמיסות חלשות יותר) אפשר פשוט לקחת את אחוז הזבובים שהגיבו רק לתמיסה זו ופשוט לחבר אותו לסך האחוזים בתמיסות החלשות יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ ויק אז הוא לא עזר לך בתראד נגד פנדה תשחרר ;D אגב מה נסגר איתם ? יש חדש ? [br]פורסם בתאריך: 21.04.2010 בשעה 17:12:23


איך אני מחשב מספר ממוצע של זבובים לכל תמיסה וסטיית תקן?

20 זבובים הגיבו ל-0.005m

18 זבובים הגיבו ל-0.01M

11 זבובים הגיבו ל-0.05M

10 זבובים הגיבו לי-0.1M

לא עשית סטיסטיקה א ? או קורס דומה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אם לא שמת לב דווקא כן ניסיתי לעזור לו בהודעה הראשונה.

2. זה לא המקום לדון בפנדה.

3. (בחזרה לנושא הדיון) עכשיו כשאני חושב על זה, לא נראה לי שלב סיפק לנו את כל המידע הדרוש... למשל, האם זבובים שהגיבו כבר לתמיסה הראשונה ממשיכים בניסוי, או שאחרי אותה תמיסה אנו נותרים למעשה עם 52 זבובים וכן הלאה?

4. לפני שנקבל תשובה לשאלה הקודמת, אין טעם לדון בממוצע או בסטיית התקן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לוקחים זבוב. אם הוא מגיב לתמיסה בריכוז הנמוך ביותר נגמר. שמים את הזבוב בצד. לוקחים זבוב נוסף אם הוא לא מגיב לתמיסה בריכוז הכי נמוך עולים בריכוז עד שיש תגובה. ככה עם 10 זבובים. מן הסתם מן סתם אני יודע לחשב ממוצע, אבל אני לא יודע לחשב סטיית תקן. אני לומד באוניברסיטה. היה לנו קורס רשות קצר בסטטיסטיקה, אבל לא הגעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין כאן ממוצע של מספר הזבובים לכל תמיסה כי לכל תמיסה מלכתחילה הגיעה כמות "נבדקים" שונה ממה שהבנתי, כך שממוצע מספרי הזבובים לכל תמיסה הוא נתון חסר משמעות.

לממוצע אחוזי הזבובים שמתו עוד יכולה היתה להיות איזושהי משמעות, אם היה מדובר בניסוי בחומרים שונים וקבוצה "טרייה" לכל חומר (ואז אפשר היה להשוות את מידת ההשפעה של כל תמיסה). כאן מדובר על נתון מצטבר, כלומר אלה שבכלל הגיעו לתמיסה השלישית כנראה שרדו את השתיים הראשונות, מה שאומר שאין משמעות גם לנתון הזה.

למעשה, הממוצע היחיד שהגיוני לחשב בשאלה הזו (וסטיית תקן בהתאם) הוא חוזק התמיסה הדרוש בשביל לקבל תגובה מזבוב "ממוצע".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...